Ivan, 2OO4 A zene,zene marad,mindegy,honnan közelítünk felé.
Claviator 2OO4
Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de én annyira megszoktam, ahogy Kocsis vezényel, hogy fel se tűnik, hogy nem is tanulta
Ivan
Én is megszoktam.......de azért feltűnik....dehát who cares??
Hugo:
hát a másik zongoristából lett karmester vajon megtanulta? Vásáry Tamás nárcisztikus ön-passióit a pódiuzmon bizony elég nehéz nézni, ám a keze alatt játszó zebészeket állitólag nagyon inspirálja szókiforditom-beforditom: tehát a zeneszerzés belülről jön, nem kell tanulni, a vezénylés nem belülről jön, hanem külsőséges, betanúlt pózok ismétlése, tehát tanulható és tanulandó. A karmesternek a háta és a feneke (is) a munkaeszköze, tehát mint a jap-n no szinésznek neki is gyerekkora úta élete végéig kell tanulnia a "kifejezés művészetét", hogy űgy vezénylejen, ahogy senki, mert minden nagy karmester eredeti módon bánik a pálcával, kézzel sőt a szeklllemi kisugárzásával is. A tanulható az, ami vonzza a közönséget. Kb annyi mint egy mellbőség egy szinésznőnél. Nem baj ha van, de sokat zavar néha... Hugotok megint szkeptikus ma
Tn. (egy barom)
Nem tudom,hogy te kinek vagy a Hugoja,de nekem biztos nem!És az sem érdekel senkit,hogy milyen a hangulatod!!!EZ NEM RÓLAD SZÓL!!!!Jó lenne,ha ezt felfognád!Nyiss egy honlapot magadnak és ott leírhatod,hogy milyen napod van!!! Don Quijote ideges ma!-kímélj meg minket a hülyeségeidtől!Köszi
ralphott
Tapasztalatból és más zenészekkel történt beszélgetésekből leszűrve azt gondolom, hogy általában jóval jobban kezeli egy zenekai zenész (vonós, fúvós, ütős - mindre van bőven kiváló példa)pozícióból "kiemelkedett" karmester, mint egy zongorista. Kocsisról már régen mondják, hogy bár zenei megfogalmazásai, egyes darabok értelmezései kifogásolhatatlanok, mégsem tudja ezt a pálcán keresztül közölni a zenekarral. Mostanában ezt már Vásáryról is többször hallottam, viszont tényleg meg lehet szokni. Illetve muszály...
Hugo
szegény, szegény magyar nép, nyomorult zenekedvelők, nektek csak ez jutott. a karmesterversenyewk hiába löknek előtérbe vezényelni nyilván tudó egyedeket, a lekonyuló kezű, kiábrándult, és/vagy hatalomvágyó zongoristák, magauk-mutogató alakok, akiknek semmi nem elég, azok bitorolják vezető zenekaraitokat. jaj, sirás, jaj gyász. Pedig milyen komoly emberek TUDJÁK a képernyő előtt, hogy mit tesz az, hogy VEZÉNYELNi. Bánom is, hogy magán-hangulataimmal beleavatkoztam vitájuk mélységes magasságaiba, én vétkem, én vétkem én igennagy vétke. Bocsáss meg savanyú, bocs "búsképű" lovag, hogy még rokonod sem vagyok, mégis elrontom az örömöd. Hugó ma este a mellét veri, ököllel döngeti, s bűnbánatot taert,. két napig nem ül a számitógéphez, hátha ezzel kiengesztel másokat, akik szépek, komolyak, és mindent BIZTOSAN tudnak (mertt nyilván csak azt csinálják egész életükben, amire az iskolai végzettségük felhatalmazza őket). üdv és békesség mindazoknak, akiknek sem hugója sem unokája nem vagyok :)
kertitörpe (!!!)
Kocsis kezdetben valóban darabosan vezényelt, szegény Kroó egy darabig b...tatta is ezért, utána viszont még őt is meggyőzte Zoltánunk teljesítménye. Mára sokkal ihletettebbek a tolmácsolásai az ősellenségévé vált hajdani harcostársáénál (=F. I.) aki pedig igencsak elit helyen tanulta a karmesterkedés szakmáját, ha pedig olyan ember ülne be, aki nem tudja, mekkora pianista is Kocsis, azt hinné, mindig ezt csinálta (mármint Kocsis).
Zoltán Kocsis - Beethoven, Symphony No. 3 in E-flat major Eroica
!!!!!!! Nem ertesz te semmit!!! Elotte tiltakoztam, de amikor megtanultam, akkor szerettem emg a komolyzenet. Bartok a kedvenc zeneszerzom a mai napig! Nem tudom milyen magyar vagy, azt sem en milyen, de ne Bartokba akard beleelni magad, csak hallgasd meg a Concertot, vagy a Tanc szvitet, a 3. Zongoraversenyt (most szandekosan a megszeretes szempontjabol light-osabbakat irom), a Mandarint, a Kekszakallut vagy a Zenet (hm ez mar nem lightos). IMADOM BARTOK ZENEJET!!!! YEEEEEEEEEEEEEEEEEEE:)))))))))))))))
amint alkalom nyílik természetesen jönn egy kis jazz:
La Folia 2OO2 (őt nem ismerem)
Úgy tűnik lassacskán a magyar jazz is kitör kis hazánk szűkös keretei közül nagyvilágba ahová zené- szeink képességük alapján mindig is tartoztak. A baj csak az, hogy jazzistáinkat itthon szinte senki nem ismeri, a lemezek terjesztése katasztrofális, a műfaj a médiában gyakorlatilag nincs jelen és az egész néhány elvetemült megszállottat kivéve senkit sem érdekel. Persze ez más művészeti ágakkal is így van korunk dicsőségére.
(A cikkben Winand Gáborról van szó. Belehallgattam néhány felvételébe, hát nagy hátszéllel megy a semmitmondásba)
én nem szoktam tapsolni, ha a koncerten nem éreztem az előadó(k) igazi odaadását. Túl sok az "iparos", túl sokan pénzre játsszák ezt az egészet, s -ó, jaj! - túl kevés az igazi, lélekben örök gyermeknek megmaradó, a művekre az 13794. előadás után is rácsodálkozó muzsikus, azazhogy: MUZSIKUS! A közönség meg tapsoljon, ha akar.
- ezt egy komolyzenei koncert kapcsán írja Tn, de jól passzol a Syriushoz
hoppá! És itt van Judit!!!!!!!!!!!!!!!!!!(mekkorák már a székely pulyák!????)
Erről a témáról egy érdekes "taps élményem": Kovalik Balázs rendezte Kékszakállú, Judit: Kovács Annamária, Herceg: Rácz István. 5. ajtó után a Herceg mögött reflektorok gyúlnak, diadalmas zene, stb.. leénekli gyönyörűen Rácz István, ahogy szokta, utána minden elsötétül, és bizony, a nézők egy része tapsolni kezdett, Judit vaksötétbe, és szórványos tapsba énekelte bele: Szép és nagy a te országod. Ennyit a tapsról. :))))
itt meg unoka hugo -egy sümegi estről:
harsány jótékonyság! eleinte még nem is undorodtam tőle, aztán amikor kiderült hopgy egyszerű sztárcsinálásról, önjelolt zsenialitásról van szó, a túl ügyes menedzselés a saját ellentétébe fordult és OKLENDEZTETŐ kivitelben kaptuk a műd sort, akkor berágtam. Van egy korrekt énekesnő, aprócska nemzetközi karrierrel, pl TORONTO operaházában szép sikerei vannak évről évre, s előadják róla hogy ő az új magyar csoda, a ki szegény beteg gyerekekért még szólócédét is összehoz, s a lemezbemutató koncerten egy valóban tiszteletreméltó agg világsztár is fellép. a trieri operaház vezető karmester n meg vezető baritonistája viszont kb oilyan mintha székesfehérvár sztárjairól beszélnénk nemzetközi összefüggésben. A művésznő véh gigorditja az estet négy toalettben, hogy megmutassa, ő tuda a leghangosabban énekelni S Z Á N A L M A S -!!!!!!!!
Nem a Giacominivel volt a baj, hanem a jóizléssel, az erkölcvsi érzékkel, azzal, hogy jó ügy érdekében tehetséges emberek ROSSZAT xcsináltak és rosszul IZLÉSROMBOLÁS, hitelrontás, az Opera megszentségtelenitése. A rocjktárok öltözzenek különböző toalettekbe és hivják meg a gazdag adakozó geciket, egy operaénekesnő énekelje, ahogy szokta JÓL a szerepeit, és ne sztároltassa magát mint egy való világos rüfke bocs a csúnya szavakért, az ESEMÉNY FELHÁBORITÓ -!!!!!
Tn.
unoka hugo Szerintem egy kicsit a női írígység füstöl belőled. Tény,hogy az est címe így túlzás,de ezelőtt néhány héttel ilyen maszlaggal csináltak teltházat az Operettben,az aztán volt a szégyen a bp-i zenei életre.
Unoka
jajjjj istenkém, csak már megszorongatná azt a csapocskát valaki, amelyen keresztül a női irigység füstölög belőlem :) -!!!!
és színre lép Ivan Kozlovsky is! 2OO4!
Március 25-én véget ért az Első Nemzetközi Bartók Béla Zongoraverseny Szegeden.A 3 fordulós verseny zsűri tagjai voltak:Lantos István-elnök,Szokolay Balázs,Némethy Attila,Csiky Boldizsár,Felicia Stankovici.A döntőben a szegedi szimfonikus zeneklar működött közre Gyüdi Sándor vezényletével. És most a végeredmény:BÁLL Dávid,a Zeneakadémia III.éves növendéke nyerte az első díjat és a Bartók -díjat,a Szonátájának előadásáért! A 2.díjat Fehér Ernő,3-ikat Harada Ayako nyerte,mindketten a Zeneakadémia növendékei.Március 25-én véget ért az Első Nemzetközi Bartók Béla Zongoraverseny Szegeden.A 3 fordulós verseny zsűri tagjai voltak:Lantos István-elnök,Szokolay Balázs,Némethy Attila,Csiky Boldizsár,Felicia Stankovici.A döntőben a szegedi szimfonikus zeneklar működött közre Gyüdi Sándor vezényletével. És most a végeredmény:BÁLL Dávid,a Zeneakadémia III.éves növendéke nyerte az első díjat és a Bartók -díjat,a Szonátájának előadásáért! A 2.díjat Fehér Ernő,3-ikat Harada Ayako nyerte,mindketten a Zeneakadémia növendékei.
vAJH MI TÖRTÉNT AZ ELMÚLT TÖBB MINT ÉVTIZEDBEN a győztesekkel?
Tn
azt hogy hany evente rendezik meg, meg nem lehet tudni, mint ahogy sok mindent sem a versnyrol, nincs rendesen publikalva, sot szervezve sem, dehat ez az elso, majd csak belejonnek a szervezok. a lelkesedes mar legalabb megvan, es a joindulat is, no meg a csaladias legkor, az elso NEMZETKOZI bartok zongiversenyunkon ugyanis kb 1 kulfoldi volt, azt is kiszortak az elödöntöben, pedig szerintem volt olyan jo, mint masok, akik tovabbjutottak. viszont minden zeneakademista es szegedi versenyzo szamithatott a zsuri kiemelt figyelmere es szimpatiajara, es talan azon sem lepödtünk meg nagyon, hogy minden dijat zeneakademista nyert. egyebkent az elsö 2 dijas ketsegkivul kiemelkedett a mezonybol, megerdemeltek, nem is azert mondom mindezt. csak hogy remeljuk, a kovetkezo jobban lesz hirdetve külföldön, es akkor majd a nyertesek tenyleg azzal buszkelkedhetnek, hogy megnyertek egy nemzetkozi versenyt. ez most inkabb csak egy kis hazi mulatsagnak tunt-----ketsegkivul nagyon magas szinvonalon ugyan.
Teher alatt nő a pálma... pár éve Kiss B egy rosszarcú, depressziós, közepes tudásu, figyelemre méltó képességű fiú volt, nem lehetett tudni, hogy az alkoholizmus várja vagy a világhir most úgy tűnik, az utóbbi jött be, a feladatok megsokszorozták az ereját, a koncentrációját, sikerült rendezőivel, vagy a filmen a Káel Csabával megoldani, hogy ember módjár tudjon nézni és kinézni. azóta MER énekelni, Marton Évával a koncertje a múlt nyári fesztiválon kiváló volt, MER kockázatot válklalni, s élőben egészen illuziókeltő, pl a Normában is, de pl ugyanannak a rádió-felvételén már ronda nyivákolós hangszin jellemezte, amit előadáson a férfias fellépés ellensúlyoz a filmben kiválóan sikerült a hangszin kikeverése, jobb mint élőben lehetne BÁRMIKOR
Tn
unoka hugo: kemény szavak, de van bennük igazság... Ám summa summarum: azért el bírnánk még viselni egy-két Kiss B.-t a hazai operaszínpadokon...
unoka hugo
felülbirálom maga: a teher alatt nő a pálma nem mindig érvényes. a legtöbb tenorista összetörik a tul korai terhelés alatt most éppen a fekete Attila van pusztulóban a túlvállalásai miatt, előtte volrt az az ügyeletes zseni, a farkasházi vagy hogy hivták, tavaly méhg láttam romjaiban a szeegedi Faust cimszereplőjét, de most éppen nem jutnak eszembe a nevek... el lehet őket felejteni egy kát évad után, Bándit meg nem tudja megfizetni állitólag az Opera, pedig ő máég ordithatna egy két évet, azzal nagyszerűen el lehet kábitani a közönséget: hangerő, kiállás, bátorság, drámai erő... d de a francba miért nerm jut eszembe a tavalyi meg a tavalyelőtti évb tenoristája... :)
Nekem nagyon tetszett Bándi a pikk dámában, sőt, ő tetszett a legjobban, meg annak is örültem, hogy egy művet megismerhettem, amit eddig csak ritkán hallgattam, egészben meg talán még soha... Szoval Bándi nafyon nagy húzóerő, a közönség is szereti... Sajnálom, hogy a Rálik Szilviát nem hallottam, meg hogy őt mindig kiirják különböző szerepekre, aztán elmegy Miskolcra operettet énekelni, gondolom, hogy megéljen valamibvől szomorú...:)
DD11 2OO3
Kinek lenne kedve az Erkel Szinházba a Cármenre, Traviátára ill. jövőre a Denevérre velem eljönni. Kösz., bogr.@freemail.hu
-vajh lett-e partnere DD-nek? Mit jelenthet a 11? 1911-ben született? Akkor nemigen. 11 éves? Akkor se nagyon valószínű.
Holnapra /2003.12.19-re/ Zemeakadémiára van egy fölösleges jegyem. Kell-e valakinek. Kösz, DD11
-úgy látszik nem akadt jelentkező
unoka hugo 2OO3
kedves Kivagyi, én nem zenekritikusra gondoltam, mert közülük igen kevesen vannak, aki méltónak találják az opera műfaját komplex módon értelmezni, s azt gondolják, vagy ki is mondják, hogy a zeneszerző zsenijét kell illusztrálni a szinpadon. ehhez nekem semmi közöm, azt hiszem egy komplex, mondjuk összművészeti műfajtléehet a másik oldalról IS kritizálni. Én a szinikrituikusok CÉHÉNEk egyik fő figurájára gondoltam, aki operával kapcsolatban is szivesen nyilatkozik, hiszen szereti és rendszeresen néz, elemzi az előadásokat itthon és néha külföldön is. az igazi MÉRTÉKADÓ persze FODOR GÉZAm, aki mint esztéta, elméleti iró a napi kritikábasn is nagyon érdekeset és eredeti dolgokat fogalmaz megt. nos, az én beszélgetőpartnerem Koltai Tamás volt, de nem mint szaktekintélyt kérdeztem meg, csak olyas valakit, aki Kesselyák operarendezői tevékenységét figyelemmel kisérte eddig is. ha meg a helyesirással és a gépelési problámáimmal vitatkozna valaki, akkor inkább forditsa fontosabb do9logra az idejét.. :-)
kedves Norina, azt hiszem két dolog a zenehallgatás és az operába járás. ez utóbbi SZINHÁZ, élő emberek esetlegesen és különböző szempontokat figyelembe véve egyetlen szubjektiv, vagy kollektive-szubjektiv OLVASATOT nyújtanak át. a lemezek , - ha nem élő felvételek - igyekeznek nem szélsőségesen állást foglani bizonyos dolgokban, hogy lehetővé tegyék a többszöri meghallgatást, a tanulás céljából történő ismételt lejátszást. a szinházi előadás lényege éppen az ellenkezője (kéne hogy legyen) - nevezetesen vállalni a történet MAI-ságát, jelenidejűségét, azt hogy egy ország egy város az adott pillanatban mire képes, mit akar megmutatni magából és az ÖRÖKÉRVÉNYŰ remekműből. tehát járnak-kelnek, füttyögenk, kellék-irógépet vernek és dobálnak, hordókat guritanak mindent megtesznek azért, hogy ÉLETRE KELTSÉK a holt betűt és a kottafejeket. ha valaki jobban szereti az ÖNKIELÉGITÉST otthon, vegye kezébe a partiturát és csinálja, ahogy neki tetszik vagy hallgassa a lemezen tárolt egyen-pornográfiát. aki meg az életet szereti, a húst,a zamatot, az illatot, az erőfeszitést és a kockázatot, az meg menjen OPERÁBA és ÉLJEN !!!!! Próbáljon meg élni
és fidelio történelmi pillanat!
Shíla megjelent! (2OO4)
Ahogy csak így beleolvasgatok a hozzászólásokba, látom sokmindenkinek nem tetszett a Don Giovanni! Igaz, tényleg nem a legjobb darab az Operaház repertoárján! A premiert láttam én is dec.6.-án! Igaz, itt - ott nekem is voltak problémáim! Az itteni fórumon most jártam először, de szerintem nem utoljára! A színhaz.hu-n nem igaz vannak operabarátok. Ami egy kicsit elszomorít! Itt viszont látom szép számmal akadnak emberkék. :O) Ennek örülök !!!
Mivel a Fidelio lényegében megszünt, mostantól az lesz az alternatív Fidelió, ami BENT/MEGMARADT("ÖRÖK")
Leo 2OO3
Mintegy hatvanegynéhány Gould-CD-m ismeretében lassan egyre jobban kikristályosodik bennem, hogy Gould legnagyobb felvételei mégis azelQtt készültek, mielQtt ez a hihetetlen technomán stúdióimádata eluralkodott volna rajta. Tessenek a Beethovenjeit megnézni: a régi felvételei sokkal jobbak, mint az újabbak. Minél többet pöcsölt a felvétellel, annál rosszabb lett. Szerintem nem véletlenül. Richter ugyanekkor sose ment stúdióba (ld. a Richter-könyvet, Gould nem is értette a Mestert). Nekem az örök példám Klemperer Oxford-szimfóniája, ahol a menüett triójában az oboa egyszerqen rosszkor lép be. A hatvanas évek stúdióviszonyaiban elég lett volna azt a "sort" újra felvenni, nem kellett volna az egész tételt megismételni. Klemperer viszont úgy gondolta: jó lesz így is. Tessenek meghallgatni:igaza volt.
Törölt nick:
Gould csodálta Richtert és joggal. A Monsaingeon filmben is beszél erről, elég hosszan. És viszonylag érthetően. Leónak: Richter is jónéhányszor stúdiókba kényszerült, főleg 1961-1973 között (London Abbey Road, Salzburg Schloss Klesheim, sőt Anif -who is afraid of H. v. Karajan?), de később Tours és Yamaháék minden tekintetben átvették a stúdiók feladatait.
Tn:
Éppen most fejezte be Gould a magáét( nincs lemezgyűjteményem, csak a Bartók rádióra-alas! szorítkozom). Patikamérlegen adagolt, embertől idegen, avagy elidegenített? produkció. A hektikus a -ról finom népek! nem is ejtenek szót. Állítom,hogy a mi fiaink( Ránki, Kocsis és főleg Schiff) Szóval Gould, mint idegen. Valóban az volt, nem véletlen, hogy a babonás oroszok- többségben imádói- más planétáról valónak tekintik. Alien. Egyébként csúnya volt, hogy az épp ezt tupírozó MEZZO műsorban (nem azonos a Monsaingeon féle 6-részes adásnak - biztos Ti is láttátok)- Szláva láthatóan rossz lelkiismerettel bezengi, hogy Richter csak azért nem tanulta meg a Goldberget, mert a ráfordított munkával összehasonlítva NGYON NEHÉZ.
Az említett Szláva félreérthető: Rosztropovicsról van szó.
J.S. Bach, ♪ MÚSICA P/ RAMOS ROSA ♪, 'Goldberg Variations', Glenn Gould 1981 )
Carmencica 2OO3:
Domingot én is a védelmembe kívánom venni - az egyik kedvencem. Tény, hogy azért lassanként be kellene látnia, örökké nem fog tudni énekelni. Viszont amit már eddig is produkált, az fantasztikus. Igazi tenor, ráadásul 'értelmesen' énekel. Nekem személy szerint egy Carmenre lett volna jegyem még korábban, ám erről már valószínűleg egy életre lemaradtam...
- nos az "isteni"José Simpson azóta is bátran és gátlástalanul ugra-bugrál a színpadokon, az úri közönség legnagyobb megelégedesére
Tn
Domingo is beleesett abba a hibába, amelyikbe szinte minden lehanyatlott világnagyság: nem tud idejében elköszönni a színpadtól, és ezzel nem tesz egyebet, mint a saját mitoszát rombolja. Kár !! Jómagam is, ha mindent tényezőt mérlegelek, a legnagyobb tenornak tartom, noha egyes szempontból voltak jobbak nála. Voltak, mégpedig sokan, akiknek jobbak voltak a magas hangjai (Gedda, Pavarotti, Kraus, Corelli, stb), volt akinek még jobb volt a stílusérzéke (Gedda), de azt a komplexitást, amelyet ő elért egy szerepben, zene és dráma teljes egységét, valószínűleg senki nem tudta elérni. Ami egyébként most Bécsben történt vele, nem az első esete volt, nagyon hasonló megtörtént két éve a Scala második Otello előadásán és tavaly a MET Andrea Chenier premierjén is. Domingo két jelentős amerikai operaházat igazgat, vezényel, tanít, és a bécsi előadásra közvetlenül egy amerikai fellépés után érkezett. Nem lehet, nem szabad így becsapni a közönséget! Megérteni nem tudom, miért nem hagyja abba időben, miért nem hagy szép és teljes emléket magáról és művészetéről. De ezt, sajnos, magyar nagyságokról is el lehet mondani. Aki hallotta Tokody Ilonát tegnapelőtt a Don Carlosban, megérti mire gondolok. Teljesen elvesztette a hangját, a szerep kétharmadában egyáltalán nem hallatszott, hogy engedheti az Operaház vezetősége világsztárok mellett színpadra? Ekkora hangon már csak szobakoncertet adhatna, de semmiképpen nem énekelhetne operát. Úgy, hogy a közönség felemelt helyárakon, a földszinten 10000 forintért kénytelen hallgatni
Gyuresz 2OO3
>azt hallottam, olvastam róla, hogy jobb koncerten, >mint lemezstudióban Ennek az összehasonlításnak sajnos nincs sok relevanciája, mivel Szokolov tizenkét éve be nem tette a lábát egy hanglemezstúdióba... Valódi stúdiófelvétel nem is igazán létezik tõle, leszámítva néhány korai Melogyija LP-t és Opus 111 CD-t. Viszont ezek a stúdiófelvételek - talán a kevésbé meggyõzõ Chopin prelûdöket leszámítva - szerintem elsõrangúak, és intenzitásban, kifejezõerõben semmivel sem maradnak le koncertelõadásai mögött. Szokolov nem hajlandó lemezstúdióba zárkózni, csak az élõ koncertekben hisz. Sajnos, emiatt igazán csak szûkebb koncertlátogatói körökben ismert, ami nagy kár, mert véleményem szerint õ az egyik legnagyobb ma élõ zongoramûvész. És igen, benn van a programja a Fidelio koncertnaptárjában.
(Domingoba persze nem hallgattunk bele, de Szokolovot illik megnézni/hallgatni -ha lehet
unoka hugo (róla egyszer zsölény emlékezett néhány szóban szomorúan)
egy barátom megigérte hogy néhány nap alatt átteszi nekem feketéről ezüstre a SZOKOLOV játszotta 1972-es móncheni Chipon e-moll zongoraversenyt és a Schumann karneválját melogyijáról akkjor aztán már CD-ről is lehet hallgatni, ha valakit érdekel még a koncert előtt, vagy majd csak utána H:
megpróbálok mindenkit kielégiteni, ha én megkapom a másolatot... de nem kell kiabálni hétfő előtt biztos nem :-)
Tn
A kielégítés nem hangzik rosszul... de legalább annyit jó lenne tudni, hogy az unoka hugo nick milyen elsődleges nem jelleget takar...:) a kiabálás is elsősorban ennek függvényében alakul majd... :)) Ja és az is tuti, hogy én is ott leszek a koncerten
az UH a Victor Hugo unokaöccsét takarja, már ahol takargatni kell... kiabálásra nincs szükség, mindenki megkapja, amit akar, főleg ha lesz koncert, adja Ég ! Már a kezemben van a cd, de még nem hallkgattam meg, és az első éjszaka joga engem illet... remélem ma lesz... :-)
mna reggel Szokolov Karneváljára ébredtem... nagyonm erőteljes, bár éppen a lirai részekben jeleskedik, mint Eusebius, ahhoz van affinitása mintha 1951-ben szülketve a forradalmár, indulókban és kirobbanásokban gazdag Florestan nem volna hitele szaámár. Elidegeniti a karnevál hősi, patetikus figuráit, úgy hogy közben nagyon korrekt, telten hangzik, amit h játszik, csak a HIT, a LELKESEDÉS nem ott koncentrálódik ez az első, felületes benyomás, ha nem zavar, majd folytatom, de ahhoz elmélyülten kellene hallgatni egyszer majd el kéne jutnom odáig, hogy a kottát is kezembe vestzem. De ez egyelőre sokl nehézségbe ütközik. Hála azért nektek, hogy rákényszeritetek a figyelmes zenehallgatásra ég veletek, HUGO LEÓ GRÁCIÁSZ
- hallgassuk hát a Karnevált és emlékezzünk unoka hugo egy szép reggelére)
szokolovisták, figyelem! a koncert szünetében találkozom elvtársaimmal, a kis lemezárus standja mellett, nem a főbejárattal szemben, hanem kb a Pénztáron tul, ha szemben állunk a teremmel, akkor balkézre... ismertető jel nincs, interaktiv a vállalkozás, akinek lesz szokol rádio a kezében vagy nyakában, azt biztos megszólitom Fórum élőben. csááátok Hugo
Jesszuskám! azt hittem senki nem vitázik itt... én csak a boldogságomat oszthatom meg veletek, akivel szombat este találkoztam, azokkal meg is tettem. Érdekes viszont, hogy többen érdeklődtetek,kölcsönadom-e a Schumann Karneválját, meg Chopin e-moll koncertjét CD-n, és végül senki nem jelentkezett az itteniek közül, végül mégis gazdára talált a CD.... (...) szóval lenyűgözü az élmény. Előzetesen otthon meghallgattam alaposan Szopkolov Schumannját, és nem vártam ilyen intenzitást. a bachokban elsősorban az áttört, finom tételkezdésekből BEPÖRGŐ, szinte megnyilm méálységektől elszédülő, extázisba-kábulatba kerülő művész rafgaditt, meg, ez a jellegzetesség még erősebben megnyilvánult a ráadásszámokban, elsősorban a barokk, vagy barokkizáló jellegűekben. (sajnos sokról én sem tudom, pontosan mi volt). a Beethovenekről pedig alig lehet beszélni, főleg a c-moll szonáta első tétele az, amelyhez fogahatót ritkán hallottam, erő. elkötelezettség, hatalmas tartalékok... na én az ilyen őrült negyedórákért járok koncertre...
kedves psszisz! kár hogy nem találkoztunk az akadémián. az a drab amit ott játszott Szokolov, az Brahms egyik öntörvényű darabja volt, megspékeklve az önként válllat nehézséggel, hogy csak egyik kéz szerepelhetett benne.. lehet, hogy ez durva fogás, engem mindenesetre nagyon méklyen érintett. a Busoni féle mindenható-mindentudü változattal szemben, amit meg ÉPPEN AZÉRT szeretek, ez egy a hatalmas alkotás tövében eltörpülő embert juttatott eszembe, aki nagyot akar, aki tör fölfelé... nagyon hősies és romantikus a darab a fiatalkori bach, vagy talán nem is eredeti Bach szonátácska, tulajdonképpen szvit, arra volt jó, hogy Szokolovot felefedezzük magunknak. és ez a hozzáállása nagyon szimpatikus a ráadásokhoz is, nem akarta előtérbe tolni magát, komolyan vette a játékokat is, de pőontos értékrendet tükrözött azzal, hogy minden a MAGA HELYÉN szólalt meg. Nem kurrválkodni akart az ARIETTA után, ez valóban nem is illett volona, nem tetszelegni, hanem levezetni a hatalmas feszültséget, ami mindannyiunkban felhalmozódott. A taps is erről szól, az embernek magának is hangot kell adnia, miután megnyilt az ég (és talán a pokol tüze is beklátszott kicsit)... utálom azokat a sznobokat akik befogják a fólóket amikor a többiek tapsolnak, sajnos ma már senki nem fütyül és orditozik, pedig az sokkal spontánabbá tenné a koncerteket Ne menjen hangversenyre, akit zavar a másik ember szuszogása, fujtatása, kéjes nyögései, az csak hallgassa otthon a steril stúdiófelvételek pornőját, és legyen eltelve magától meg a saját hozzáértésétől... Éljen az ÉLŐ koncert, néha legalább legyen ilyen jooooo, minta dagi SZOKOLOV volt a zeneakadémián...majd még emlegetni fogjuk !
Parsifal visszaemlékezik Faust és Lulu találkozására és közben jó érzéssel látja, hogy bizony Alban Beg Denkmal.
Gestern, Montag, präsentierte die Alban-Berg-Stiftung im Kulturministerium in Anwesenheit von Kulturminister Josef Ostermayer (SP) die Pläne für das Alban-Berg-Denkmal, das im kommenden Frühjahr auf dem Herbert-von-Karajan-Platz vor der Wiener Staatsoper aufgestellt werden soll.
"Eigentlich hasse ich die Metapher von Architektur und gefrorener Musik, weil sie ein Blödsinn ist", sagt Wolf Prix, der für den Entwurf – eine abstrakte Variation über vier Notenbilder – verantwortlich zeichnet. "Aber in diesem Fall stimmt es wirklich."
Wolfgang Rihms „Die Eroberung von Mexico“ als erste Opernpremiere der Salzburger Festspiele in der Felsenreitschule
Gut, dass wir verglichen haben. Zweimal innerhalb von 24 Stunden aufgeschnittene Pulsadern und zwei Liebestode auf der Bühne: erst in Katharina Wagners Bayreuther „Tristan“ und nun bei Wolfgang Rihms „Die Eroberung von Mexico“, der ersten Opernpremiere des Salzburger Festspielsommers.