Az idei év csúcs-koncertje volt ez a zg.est!Nem vagyok túl nagy zenei szakértő, de vélményem szerint a Beethoven szonáták előadása nagyszerű volt.Engem teljesen lenyűgöztek,főleg az op.111.
A ráadásoknak nagyon örültem.Az volt a benyomásom,hogy igazán a közönségnek játszott ellentétben Vásáry Tamással,akinek szeptemberi estjén ripacskodásnak éreztem a sok ráadást.Felejthetetlen produkció volt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tisztelt U.Hugo!
A megadott címre írtam Önnek, remélem megkapta. Amúgy én sem vagyok e masináknak és tech. -i lehetőségeknek tudora. Szíves elnézését kérem a fórum lehetőségein belül is.Sok- sok köszönet a felajánlott lehetőségekért!!!!!!!!!!!!!!
Szerzői meg szomszédos jogok, ugyebár... de tekintve, hogy boltban nem kapható felvételekről van szó, ez talán bocsánatos bűnnek számít - hogyan is kontaktáljunk?
drágáim, itt kölletem magam ezekkel a szegény Szokolov felvételekkel, annyian érdeklődtetek, dehát senki nem akar Karnevált hallégatni vele, meg Chopin e-moll zongoraverenyt... Uj fidelios lévén nem ismerem eléggé az itteni szabályokat... ha valaki akar velem kontaktálni, megteheti, de látom f hogy beinduklt a partnerkereső rovat is, egyenlőre szinházi kivitelben... :)
Richter szófiai koncertje nekem is az egyik kedvencem, azt hiszem, valamikor már volt is szó róla itt a fórumon. Nagyon-nagyon bánom, hogy lemaradtam Szokolovról, minden ismerősöm, aki hallotta, szuperlatívuszokban beszél róla...:(
Nincs más hátra, ki kell deríteni, mikor és hol játszik a közelben - mert azt kötve hiszem, hogy a közeljövőben megint játszana Magyarországon.
Kedves UH!
Remélem nem rám gondoltál, a fülbefogós, stb. dolgokban. Én speciel szeretem a koncerteket. A ráadások pedig fontosak, ki nem állhatom a ráadásokat kerülő zenészeket. Ha a közönségnek tetszik, örüljön neki. Szokolov koncertje pedig- az említett darabon kívül- tetszett. Alapjában véve nem vagyok kritikus alkat, megpróbálom mindenben a jót látni. Igazán katartikus élményt viszont sajnos régen éltem át koncerten. Gyanús, hogy a hiba bennem van. Ami a felvételeket illeti, a kedvenc lemezeim között sok koncertfelv. van, olyanok is, mint Richter szófiai koncertje, ami pedig ócska minőségű, mégis élvezni tudom.
kedves psszisz!
kár hogy nem találkoztunk az akadémián. az a drab amit ott játszott Szokolov, az Brahms egyik öntörvényű darabja volt, megspékeklve az önként válllat nehézséggel, hogy csak egyik kéz szerepelhetett benne..
lehet, hogy ez durva fogás, engem mindenesetre nagyon méklyen érintett. a Busoni féle mindenható-mindentudü változattal szemben, amit meg ÉPPEN AZÉRT szeretek, ez egy a hatalmas alkotás tövében eltörpülő embert juttatott eszembe, aki nagyot akar, aki tör fölfelé... nagyon hősies és romantikus a darab
a fiatalkori bach, vagy talán nem is eredeti Bach szonátácska, tulajdonképpen szvit, arra volt jó, hogy Szokolovot felefedezzük magunknak. és ez a hozzáállása nagyon szimpatikus a ráadásokhoz is, nem akarta előtérbe tolni magát, komolyan vette a játékokat is, de pőontos értékrendet tükrözött azzal, hogy minden a MAGA HELYÉN szólalt meg. Nem kurrválkodni akart az ARIETTA után, ez valóban nem is illett volona, nem tetszelegni, hanem levezetni a hatalmas feszültséget, ami mindannyiunkban felhalmozódott. A taps is erről szól, az embernek magának is hangot kell adnia, miután megnyilt az ég (és talán a pokol tüze is beklátszott kicsit)... utálom azokat a sznobokat akik befogják a fólóket amikor a többiek tapsolnak, sajnos ma már senki nem fütyül és orditozik, pedig az sokkal spontánabbá tenné a koncerteket
Ne menjen hangversenyre, akit zavar a másik ember szuszogása, fujtatása, kéjes nyögései, az csak hallgassa otthon a steril stúdiófelvételek pornőját, és legyen eltelve magától meg a saját hozzáértésétől... Éljen az ÉLŐ koncert, néha legalább legyen ilyen jooooo, minta dagi SZOKOLOV volt a zeneakadémián...majd még emlegetni fogjuk !
Kedves (zsd)!
Félreértetél. Én nem stílustalannak találtam a Chaconne-t. Annyit mondtam, hogy énnekem ez a mű mást jelent. Még Busoni átiratában is hallottam nagyon jó előadást, amire azt mondtam: ez "az" a Chaconne. A Chaconne-t nem tekintem "csak" hegedűdarabnak, hanem a zeneirodalom egyik legnagyobb zenei alkotásának, és szívesen hallgatom más hangszereken is (pl.: lant, gitár, stb.).
zsd írta: "Szokolov annyira lenyűgözött, magával ragadott, mint Richter 1997-es BKK-beli koncertje óta egyetlen zongorista sem." Csak a pontosság kedvéért jegyzem meg: R. sajnos 1995 márciusa óta nem adott hangversenyt már sehol. zsd bizonyára az 1993 november 9-i Grieg-koncertre emlékezett.
Jesszuskám!
azt hittem senki nem vitázik itt... én csak a boldogságomat oszthatom meg veletek, akivel szombat este találkoztam, azokkal meg is tettem. Érdekes viszont, hogy többen érdeklődtetek,kölcsönadom-e a Schumann Karneválját, meg Chopin e-moll koncertjét CD-n, és végül senki nem jelentkezett az itteniek közül, végül mégis gazdára talált a CD.... (...)
szóval lenyűgözü az élmény. Előzetesen otthon meghallgattam alaposan Szopkolov Schumannját, és nem vártam ilyen intenzitást. a bachokban elsősorban az áttört, finom tételkezdésekből BEPÖRGŐ, szinte megnyilm méálységektől elszédülő, extázisba-kábulatba kerülő művész rafgaditt, meg, ez a jellegzetesség még erősebben megnyilvánult a ráadásszámokban, elsősorban a barokk, vagy barokkizáló jellegűekben. (sajnos sokról én sem tudom, pontosan mi volt).
a Beethovenekről pedig alig lehet beszélni, főleg a c-moll szonáta első tétele az, amelyhez fogahatót ritkán hallottam, erő. elkötelezettség, hatalmas tartalékok... na én az ilyen őrült negyedórákért járok koncertre...
Hát itt látszik, milyen szubjektív műfaj ez a koncertesdi. Dáviddal 1000%-ig egyetértek. Én szombat este óta 2 centivel a föld fölött lebegek. Szokolov játékában én minden szólamot külön éklveztem.- Azt emelt ki, amit akart. Igen, interpretált, nem akart ő objektív lenni (hálistennek). A ráadásosdin lehet vitázni, Op.111 után minden "alacsonynak" tűnhet. Egyébként ez Beethoven hattyúdala a SZONÁTÁKTÓL, utána még 5 évig él és alkot, ne felejtsük el. Kései vonósnégyesek, 9. szimfónia, Missa, hogy csak a legnagyobbakat említsük. Az más kérdés, hogy a szonáta mint műfaj és forma mennyire látszik innen (az Op.111 felől) nézve zsákutcának. A válasz talán épp a vonósnégyesekben (és Schubert kései műveiben) rejlik.
Nem tudom... én épp ellenkezőleg vagyok ezzel, mint Alfred: még nehéz erről úgy írnom, hogy abban némi objektivitás is legyen... Mi tagadás, Szokolov annyira lenyűgözött, magával ragadott, mint Richter 1997-es BKK-beli koncertje óta egyetlen zongorista sem. (Azóta is csak Perényi Bach-szólósorozata.) Döbbenetes a hangszíngazdagsága, mindig van egy még intimebb hangú pianója, a forték nem hangosan, hanem "nagy hangon" szólnak, stb. Az op. 111 szuggesztivitása elementáris, talán a B-dúr szonátában volt egy-két kevésbé intenzív szakasz - ez utóbbi egyébként az egyik leghálátlanabb darab, amit valaha zongoára írtak, nem véletlenül játsszák oly kevesen.
Nekem a Bachjai hihetetlenül tetszettek: személyes ügy volt minden hangja, soha nem vonult a paróka és a "stílusismeret" sokszor oly kiábrándító fedezékébe. A Chaconne-ról: el kell fogadni, hogy "ez" a Chaconne, nem "az" a Chaconne. Nem Bach hegedűdarabrát halljuk, hanem egy romantikus átiratot. Ezzel együtt nekem ez az olvasat jóval hitelesebbnek és emberibbnek tűnik, mint megannyi "musicological correct"-nek minősített előadás...
Hát igen!
A Chaconne. Számomra többet jelent ez a darab, mint amit a művész kihozott belőle.
Ez nem egy Mozart-variáció, ahol minden változatnak külön-külön előlép: -Nézd én ilyen vagyok. -Én meg ilyen. stb.
Bach műve egy rendkívül megrázó, nagyon egységes, mondhatnám egy tömbből faragott. Egyes "variációk" (pont, hogy nem egyszerűen variációk) nem illettek a mű egészének mondanivalójába. Kis túlzással olyan, mintha a Máté-passióba balettbetétet tennénk.
A Beethovenek viszont nagyon jók voltak. Bár a B-dúr első tételére nem esküdnék fel (nem is kell), de a többi szép volt.
Az Op.111. után tényleg nehezen fogad be az ember egy kis könnyed, csillogó Chopin- etűdöt, de az üvöltő taps is fucsa, bár itt volt előtte elegendő mennyiségű csönd. De sokszor ilyen darab után úgy hat a tetszésnyilvánítás, mintha temetésen megtapsolnánk a halottat. Mi az op.111, ha nem Beethoven egyik búcsúja.
A ráadások jók voltak: befogadhatóak és rövidek, sok zenész ugyanis túl nagy művekkel terheli a közönséget, ami egy (nem rossz értelemben véve) fárasztó koncert után nem túl szerencsés.
De ennek a Szokolovnak micsoda állóképessége van.
Apropó ráadások: nem ismertem föl mindent, aki tudja mik voltak, az kérem írja meg, hiszen tanulni sohasem késő.
Udv Mindenkinek!
Lezajlott a koncert, es meg amig bennem vab az elmeny kiirom...: Szoval csalodtam. A Bach darabot szep hangon, tisztessegesen jatszotta, habar kisse romantikusan...
Ami igazan csalodast okozott, az a Chaconne volt: neha rossz tempo, egy ket technikai malheure (pl. pedallal); a variaciok kulonbozo hangzasat, szinet rosszul illesztette ossze; a basszus kevesse volt kidolgozva, mint a felso szolam; es a veget (a legemelkedetteb reszt) nagyon "elrontotta" - nem jott at. (Ez csak egy velemeny!)
A ket Beethoven ugy-ahogy rendben volt. DE! az op.111 utan nekem nem kell raadas darab!!
(Ja, meg az op.111-hez: talan, ha lassabban kezdi, akkor a vegen az utolso variacional nem kell hirtelen szinvaltas...)
No, hat ennyi, ami eszembe jut (egyelore).
Udv, Alfred
szokolovisták, figyelem!
a koncert szünetében találkozom elvtársaimmal, a kis lemezárus standja mellett, nem a főbejárattal szemben, hanem kb a Pénztáron tul, ha szemben állunk a teremmel, akkor balkézre... ismertető jel nincs, interaktiv a vállalkozás, akinek lesz szokol rádio a kezében vagy nyakában, azt biztos megszólitom
Fórum élőben. csááátok Hugo
mna reggel Szokolov Karneváljára ébredtem... nagyonm erőteljes, bár éppen a lirai részekben jeleskedik, mint Eusebius, ahhoz van affinitása
mintha 1951-ben szülketve a forradalmár, indulókban és kirobbanásokban gazdag Florestan nem volna hitele szaámár. Elidegeniti a karnevál hősi, patetikus figuráit, úgy hogy közben nagyon korrekt, telten hangzik, amit h játszik, csak a HIT, a LELKESEDÉS nem ott koncentrálódik
ez az első, felületes benyomás, ha nem zavar, majd folytatom, de ahhoz elmélyülten kellene hallgatni
egyszer majd el kéne jutnom odáig, hogy a kottát is kezembe vestzem. De ez egyelőre sokl nehézségbe ütközik.
Hála azért nektek, hogy rákényszeritetek a figyelmes zenehallgatásra
ég veletek, HUGO
LEÓ GRÁCIÁSZ
feleim!
kezemben az ezüst szinű korong, de még csak egy, és nem tudom, hogyan lesz abból több, a csodálatos kenyérszaporitás törvényellenes, aki tudni akarja, mi van a feketéből ezüstre változó hordozón, az talizhat velem a koncerten, csak miről ismertek meg? azt nem tudom...Abakusz, Kivagyi, Carmencita, Treme. Ki látott engem ... már élő valómban??? aki keres, talál. Zörgessetek, és megnyittatik. vagy amit akartok...
az UH a Victor Hugo unokaöccsét takarja, már ahol takargatni kell... kiabálásra nincs szükség, mindenki megkapja, amit akar, főleg ha lesz koncert, adja Ég !
Már a kezemben van a cd, de még nem hallkgattam meg, és az első éjszaka joga engem illet... remélem ma lesz... :-)
"A Szokolov fórumon téves hozzászólásként az szerepel, hogy az előadás elmarad. Kérem szíves helyesbítésüket a félrevezető információval kapcsolatban, az előadás nem marad el, megkérdeztem a Zeneakadémiát."
(Károlyi Zsuzsanna)
Köszönjük az információt!
A kielégítés nem hangzik rosszul... de legalább annyit jó lenne tudni, hogy az unoka hugo nick milyen elsődleges nem jelleget takar...:) a kiabálás is elsősorban ennek függvényében alakul majd... :))
Ja és az is tuti, hogy én is ott leszek a koncerten.