Keresés

Részletes keresés

1szeri Creative Commons License 6 napja 0 0 10249

Popi, köszönöm !

A Kelenföldi pu. és a budaörsi reptér közötti bicikli út kapcsolatot nem ismertem.

Előzmény: PoPi13 (10248)
PoPi13 Creative Commons License 6 napja 0 0 10248

Budaőrsön a Kőérberki út közepén volt dolgom. (Budaőrsi reptér egyik sarka) Odafelé is már úgy mentem (de akkor még nem kapcsoltam be a Strava-t, csak kb. félúton). A Kelenföldi pu-ig metróval mentem, és utána rágurultam a Budaőrs felé vezető kérekpárútra. Tkp. a régi 1-es út felé vezető Budaőrsi út mellett van megfelelő, időnként a járdán, de elkülönítve. A Kőérberki út mentén kiváló kerékpárút van.

Visszafelé is arra jöttem Budaőrsről, de  nem volt kedvem metrózni, mert szép idő volt, tehát a Kelenföldi csomópontnál elindultam a centrum felé. Az Etele tértől a Somogyi úton mentem, ami elvitt a Bartók Béla út felé, Nem volt hosszú és kijelölt kerékpárút része is volt. A Bartók Bélán végig megfelelő kerékpárút van, persze többnyire csak felfestett, időnként felmentem a járdára, mint pl a Kosztolányi Dezső térnél. A Bocskay útra jobbra fordultam, fenn a járdán, mert a Petőfi híd előtt van egy Indiai vendéglő, és azt kedvelem. Ebéd után letértem a budai Felső rakpartra, és onnantől kezdve gondolom, már mindenkinek ismert! :)

Budapesten (és azt tapasztalom, hogy egész Magyarországon!!! Bécsben is!) a járdák a kereszteződéseknél le vannak lapítva (vsz.-leg a gyerekkocsik miatt, de nekünk is pont jól jön!), ritkán, alig kell leszállni. De persze egy gyakorlott egykerekűsnek ez nem gond! :) Ha a járdákon diáklányok elfoglalják a teljes járdát, vagy andalgó házaspárok, akkor szép lassan mögöttük caplatok, esetleg halkan elfütyörészgetem Mozart Törökindulóját, és megköszönöm, ha előreengednek. Ez a maximum részemről, soha nem volt még konfliktus.

Akinek sürgős, menjen taxival!!!! Az EUC nem idegbetegeknek való!

Előzmény: 1szeri (10247)
1szeri Creative Commons License 2020.10.13 0 0 10247

Popi, erősen érdekel, hogy melyik utcákon jöttél. A Bartók és a budai felső rakpart az egyszerű és világos. De hogy jutottál Budaörsről a Bartókra?

Előzmény: PoPi13 (10246)
PoPi13 Creative Commons License 2020.10.13 0 0 10246

A múlt héten hazagurultam Budaőrsről. A Bartók Béla úton én is a felfestett kerékpársávban mentem. Természetesen ott is kell figyelni a többi járműre, ránk különösen nem érvényes "Az én sávom az én váram!" szlogen!

 

Mindannyiunknak balesetmentes gurulást kívánok mind a járdán, mind a kerékpársávban, mind az úttesten (erősen jobbratartva, figyelmesen, és semmiképpen nem túl gyorsan!)

 

1szeri Creative Commons License 2020.10.12 0 0 10245

A "távol-keleti rolleres férfi" valószínűleg a kerékpár sávon közlekedett egy pár kerekével. Érthető, hogy nem a járdán ment.

De vajon miért csúszott be a busz alá? Gyorsan mehetett, és azt hitte, hogy a busz nem fog bekanyarodni elé?

 

Nyugodjék békében!

Előzmény: RJancsi (10243)
Kivancsi_1 Creative Commons License 2020.10.11 0 0 10244

Az a baj, hogy rolleresek, bringások mennek/beállnak a Busz, Teherautó mellé és nem gondolják végig, hogy láthatatlanná válnak. Nagyon hiányzik a minden emberre kiterjedő közeledési alapképzés. A szabályok/íratlan szabályok minél széleskörűbben való terjesztése. A Tv-ben a reklámok mellett napi 15-30 percet kellene fordítani a biztonságos közlekedésre, akár 15-20mp-es oktatóvideókkal, hogy pld a gyerekek a két mese közt is tárolhassák a buksijukba a különböző veszélyhelyzeteket. 

Előzmény: RJancsi (10243)
RJancsi Creative Commons License 2020.10.11 0 0 10243

https://index.hu/belfold/2020/10/11/busz_gazolas_halal_budapest/

 

Ugyan nem egykerekű, de tartok tóle, hogy ez is csak a kitiltások, korlátozások bevezetését erősíti majd. Sajnálom az áldozatot, de semmi keresnivalója nem volt az úttesten. Tudomásul kell venni, hogy ahol járda van, ott nem kéne az úttesten gurulni. Sem a roller, sem az egykerekű nem létezik a Kresz szerint, örüljünk, ha a szürke zónában óvatosan használhatjuk. Akár csak egy felelőtlen mikrojárműves is sokat ronthat a megítélésünkön, és mint tudjuk a betiltás sokkal egyszerűbb mint egy használható szabályt alkotni és azért felelősséget vállalni. 

Rajnák Zoltán Creative Commons License 2020.10.09 0 0 10242

Tényleg jó kis cikk

Végre nem mumusok vagyunk :D

Csak éjszakai villágitó izé :D

Előzmény: tieborg (10240)
RJancsi Creative Commons License 2020.10.09 0 0 10241

Gratulálok a "celebséghez"! Sokkal több ilyen cikk kellene, ami "igaziból" megmutatja, leírja, hogy mi is ez valójában. Ami nem kis üröm számomra, hogy szeptember 20. (a cikk megjelenése, ha valaki nem olvasná el) óta egyetlen hozzászólás sem érkezett rá. Vagy nem olvassák a népek a Pentelei hírmondót vagy ennyire közönyösek. Egyik sem jó... 

Előzmény: tieborg (10240)
tieborg Creative Commons License 2020.10.09 0 0 10240

Sziasztok. 

 

Ezek az újságírók nagyon kitartóan tudnak nyomozni. Én inkább night rider vagyok, nappal ritkán lehet látni. A végén már a rendőrök is érdeklődtek, hogy sikerült-e elérnie. Hát sikerült, lett belőle egy fél oldal a helyi újságban, meg online verzió is. Remélem jó lett, és segít népszerűsíteni az egykerekűzést, bár néhol egy kicsit patetikusan fogalmazott az újságírónő szerintem. 

 

https://www.duol.hu/eletstilus/helyi-eletstilus/kovacs-tibor-az-elektromos-egykerekujevel-szeli-az-utakat-3816818/?fbclid=IwAR2zhQV9KJqQDcQ8q8cXMObBNEof670aF1RP_qxVk7Ty_nFLPp7q_zAdN-w

Kivancsi_1 Creative Commons License 2020.09.21 0 0 10239

Ide küldhetsz infókat: mcrazy01@gmail.com

Köszönöm szépen!

Előzmény: PanameraBlack (10238)
PanameraBlack Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10238

Ha szívesen adnál egy elérhetőséget, amire írhatok, akkor átküldenék pár infót privátban.

Előzmény: Kivancsi_1 (10237)
Kivancsi_1 Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10237

Én videók alapján tanultam és közel 1900 km-t mentem 1 év alatt, komolyabb esés nem volt, de szívesen vennék néhány jó tanácsot, praktikát, ötletet. Legközelebb, ha Mo-n járok és tudok időt szakítani, akkor szívesen összefutnék veled.

Előzmény: PanameraBlack (10232)
Dr.Zee Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10236

Köszönöm a jó kívánságokat!

Az elejétől egyedül voltam. Egy V3-ason tanultam, majd vettem egy V8-at. (majd V10f-et) Pont azért ezt, mert erről olvastam a legtöbb jót, nem nehéz és nem találtam róla cut off sztorikat.(a Gotway-ről pl. sok van) Ha én a 80 kilómmal és az 50 évemmel ilyen könnyen 2mp alatt "legyőztem" a V8-at , akkor nem a régebbi gépekkel van ez hanem a kicsikkel. Persze nem szeretnék okoskodni, vannak itt régi motorosok. Szerintem a snowboard, wakeboard tapasztalat nagy előny a tanulásnál.

Előzmény: PanameraBlack (10232)
havenday Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10235

Köszi a jókívánságot!

Kerékpároztam és motoroztam is, igazad van, ez egy csúnya hiba volt rámenni, mikor láttam is.

 

Én huzigálom a macska bajszát, lehet ez betegség :DDD na szóval én eddig hiába próbáltam erőltetni a gépet a 105 kilómmal, soha nem volt cut-off. Olyan volt, mikor még ennyit se tudtam a gépről, hogy kb 25% töltöttségnél is próbáltam erőltetni a gyorsulást és akkor becsipogott, mire gyorsan lelassítottam és nem történt semmi. Mostanában olyan 40% körnékéig szoktam vele menni, úgy sosem fordult még elő baj, v10f-em van, az ennél régebbi modelleknél fordult ez elő, úgy rémlik...

Előzmény: Kivancsi_1 (10231)
havenday Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10234

köszönöm a tippet, rákeresek!

Előzmény: RJancsi (10233)
RJancsi Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10233

Melegben a "deszkás", hűvösebb időben a snowboardos kesztyű a legjobb. Azok, amiknek a tenyértől a csuklóig egy vastag merevítő lemez - protektor - van a belsejükben. Nem csak a horzsolástól de a csuklóficamtól/töréstől is védenek. 

 

 

Előzmény: havenday (10230)
PanameraBlack Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10232

Lenne egy kérdésem azok felé, akiknek nem olyan régen van egykerekűje, és önállóan jönnek rá, saját hibákból, egyedüli esésekből, hogy miként működik a gép: amikor valaki esik, tanul gurulni, hibákat követ el, van mellettetek valaki, aki tapasztalt, és segít kijavítani a hibákat, vagy egyáltalán látja, hogy mit gyakoroltok be rosszul, hogy segítsen kijavítani, vagy egyedül akartok rájönni, hogy mit hogyan kell(ene) csinálni? Van veletek segítség, vagy nincs?

Előzmény: havenday (10230)
Kivancsi_1 Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10231

Jobbulást kívánok neked és Dr.Zee-nek is!

Egy magas akadályra ferdén ráhajtani olyan, mintha a ferdén keresztező vasúti átjáróban egyenesen hajtanál át bringával. Egy jó barátom ezt sajnos megtette, beszorult a sínek közé az első kerék és elvágódott. Sajnos könyökműtét lett a vége. De hasonlóan veszélyes lehet bármilyen akadályra ferdén ráhajtani. Tudom, hogy utólag könnyű okosnak lenni, de ha bringáztál már valaha, akkor jó lett volna, ha beugrik az, hogy ez a ferdén áthajtás még két keréken is veszélyes lett volna. Ahogy többen is utaltak rá: többszörösen óvatosnak és előrelátónak kell lenni, mert az egykerekűn nincs mibe kapaszkodni.

Ez a "cut off" az Inmotion sajátossága? Mert mint korábban írtam, nálam is lekapcsolt egyszer egy hirtelen indulásnál a V5F és esés lett a vége, pedig nem volt alacsony a feszültség. Én betudtam annak, hogy az én súlyomhoz gyenge a gép, na de ahogy olvasom, ez egy gyakori hiba az Inmotion-nél.

Előzmény: havenday (10230)
havenday Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10230

Tegnap épp azt próbálgattam, hogy mennyi a nekem kényelmes sebesség, krúzolgatni a 30km/h volt.

 

Megint sikerült esnem, teljesen az én hibámból. Mentem a kerékpáros úton és a leányfalui strand után keresztben le volt fektetve egy tűzoltó locsoló tömlő, az a 100mm-es. Láttam, hogy elég lapos, átmentem rajta minden gond nélkül. Kicsivel odébb egy másik tömlő ment át, ez már kicsit sréhen volt. Na, ez volt az első hiba. A másik és nagyobb, hogy ugyan láttam, hogy nyomás van a tömlőben, azaz víz van benne, de ezt figyelmen kívül hagytam. A nem derékszögben lerakott tömlő először megvezette a kereket, majd a nyomás alatt lévő és ezért kemény tömlő akadályt képezve megállította a kereket, én meg szépen előre. Sisak, csuklóvédő, térd és sípcsontvédő volt rajtam, ennek ellenére sikerült kicsit megsérülnöm, a bal könyökömön és a jobb bokámon hátul, gondolom a kerék megüthette. A sisak azaz a fejem nem ért le. Tapasztalós és tanulságos volt. Kell vennem könyökvédőt és kesztyűt is, mert hiába van rajtam a csuklóvédő, az az ujjaimat nem védi meg. Amúgy nem mentem gyorsan, kicsit a gyalogos tempó fölött.

PanameraBlack Creative Commons License 2020.09.19 0 0 10229

A V10F végsebessége 40 km/h ha 100%-ra van töltve, onnantól fokozatosan egyre kevesebb ahogy merül az akksi.

A V8F-nek 35 km/h óra a végsebessége, de a sima V8-nak csak 30 km/h!

Szerintem érdemes gurulás közben a max. sebességnek 90%-át alapul venni, ami fölé ne menjen soha az ember, és inkább kitűzni célul azt, hogy a max. sebesség 80%-ával menjünk ha gyorsan akarunk haladni. Ha ezt túllépjük, még mindig relatíve biztonságos a 90%-os végső határ.

 

Ez V10F-nél 35-36 km/h max, de inkább 30-32 km/h. Én személy szerint bármilyen szuper géppel mennék is, nem mennék 33-34 km/h fölé, egyszerűen életveszélyesnek tartom.

 

V8F-nél a fenti értékek 30-32 km/h, de inkább 26-28 km/h.

 

Egy V8-asnál azonban max. 27 km/h, de inkább csak 24 km/h. (80-100% töltöttség között!)

 

Ha valaki hozzá van szokva egy V10F hirtelen gyorsulásához, és könnyen megy 30-35 km/h-val, akkor egy V8-assal 70% töltöttségnél hirtelen gyorsulva már 28-30 km/h-nál is megtörténhet a leírt eset.

 

R. Jancsival egyetértek. Fő a biztonság. Ezért érdemes megtanulni lassan gurulni, mert az technikai tudást igényel, a száguldozás nem, de veszélyes lehet. Nem véletlen, hogy alacsonyabb sebességnél többször el lehet esni, ha nincs meg a technikai tudása valakinek. Ezért aztán inkább sokan óriás gépet vesznek és száguldoznak. De először érdemes, ahogy más is írta alázattal megtanulni lassan közlekedni, és vigyázni magunkra, egymásra.

 

Előzmény: Dr.Zee (10228)
Dr.Zee Creative Commons License 2020.09.15 0 0 10228

Kb. 1500 km-en vagyok túl esés nélkül. A most szombatot megelőzően nekem sem volt soha hasonló panaszom a V8-ra sem. Vélhetően ezért voltam túl bátor/hülye. 

Előzmény: havenday (10227)
havenday Creative Commons License 2020.09.15 0 0 10227

inmo v10f-em van nekem is, próbálgattam kis töltöttség mellett, ami 20-30% volt, bedőlve gyorsan menni, semmi baj nem történt. Becsipogott és a pedált visszavette a gép. Ilyen cut-off okat még véletlenül se produkált, pedig tudatlanként mindent elkövettem, hogy kihozzam a maxot belőle.

Olyan 1 hónapja lehet meg a gép, eddig 3X estem vele, pedig minden alkalommal megyek gyorsan is, kihozom a max sebességet belőle, ha csak másodpercekre is.

Mind a 3 eset lassú sebességnél történt, ebből 2 nél szinte már álltam, a harmadiknál meg gyalogos tempó. Az egyik esésemet, ami most volt 3 hete, még mindig érzem, pedig térdvédő volt rajtam, csak hát a sípcsontomat ütöttem be. Kis ívű balra kanyarodást gyakoroltam, szinte alig mentem. Azóta vettem sípcsontot is védő térdvédőt és ma jön a sisak is, csuklóvédő már van.

Blizz315 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10226

a V8 messze van a V10F-től nagyon, ezt a hibát már én is eljátszottam párszor több géppel (szerencsére még időben visszavettem)..a V10F-be akármennyire beledőlök sem tudom "legyőzni" a V8at még fékezésnél vagy előre-hátra váltásnál is könnyedén, vagy emelkedőn. Mi a tervezési hiba abban ha egyszerűen nem képes már annyi energiát adni hogy megtartson? Ezért is használunk nagyobb gépet 

Előzmény: Dr.Zee (10211)
Dr.Zee Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10225

Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget. 

Úgy gondolom a V10f használata után V8 meg tudott lepni. A sebesség kérdésében is nyilván igazatok van. Nem éreztem. Arról pedig hogy szigorú fékezés közben is lehet "cut off" nem is tudtam. 

Előzmény: 1szeri (10223)
PoPi13 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10224

Brutál gépek - fél treljesítménnyel: A szerkezetnek jót tesz. A bicepszjeidnek, ha egyenletesen emelgeted, huzamosabb ideig. Aminek nem tesz jót: az 5-6-os gerinccsigolyádnak. Ha sűrűn kell csavarodva feltenni az egykerekűt az autó csomagtartójába, vonat felső bőröndtartójára, akkor bedurran a derekad és nemhogy az egykerekeűzés, a gyaloglás is alig megy....

Majd AKKOR! Majd akkor, ha az akkumlátorok is könnyebbek lesznek, és a nagy teljesítmény nem megy az összsúly rovására. Manapság ugye az akkumlátor korszakban élünk! Nem olyan rég még komputerkorszaknak nevezték a világot, de a számgép teljesítményét nem úgy növelték, hogy egyre több alkatrészt raktak bele, és egyre nagyobb lett, hanem mikorprocesszorok, ramok vették át a tömeg szerepét.

Majd ha az egykerekű teljesítménye nagyobb lesz, de az összsúlya nem, sőt kisebb, na akkor én is veszek egy brutál totált!!! Remélem, megérem!  :)

Előzmény: 1szeri (10223)
1szeri Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10223

"nagyobb teljesítményű eszközt kell használni fél teljesítményen?" - szerintem IGEN.

Lehet, hogy az autó sebességmérője 200 km/h fölött is tud mutatni. Mégis jobbat tesz a szerkezetnek, az embereknek és a környezetnek, ha 130 az utazó sebesség. A többi pedig tartalék pl. vészhelyzetekre.

A V8-nak 30-35 km/h a vége. Ha 30 körül megyünk vele, akkor max. terheléssel használjuk el és az aksi is elfogy 20-25 km alatt. A brutál gépeknek ugyanez fél teljesítmény vagy kevesebb. Tehát sokkal jobban fogják bírni és hozzák a 100 km-es hatótávot is. Terepen is kihasználható a nagyobb teljesítmény, alacsony sebesség mellett is.

Előzmény: Dr.Zee (10218)
1szeri Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10222

Mielőbbi gyógyulást kívánok!

(És aztán óvatosabb gurulást - a keréken!)

Előzmény: Dr.Zee (10211)
RJancsi Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10221

Ezeknek lelke van. Úgy tűnik nem sikerült két egyforma rendszert öszehozniuk. :)

Előzmény: 1szeri (10220)
1szeri Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10220

A V8-as Inmotion (2,5 éves) is folyton villogtatja a legfelső kék szegmensét, ha a töltő rá van dugva. A töltön lévő LED pirosból zöldbe vált, ha kész a töltés.

Előzmény: RJancsi (10204)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!