Keresés

Részletes keresés

Dr.Zee Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10236

Köszönöm a jó kívánságokat!

Az elejétől egyedül voltam. Egy V3-ason tanultam, majd vettem egy V8-at. (majd V10f-et) Pont azért ezt, mert erről olvastam a legtöbb jót, nem nehéz és nem találtam róla cut off sztorikat.(a Gotway-ről pl. sok van) Ha én a 80 kilómmal és az 50 évemmel ilyen könnyen 2mp alatt "legyőztem" a V8-at , akkor nem a régebbi gépekkel van ez hanem a kicsikkel. Persze nem szeretnék okoskodni, vannak itt régi motorosok. Szerintem a snowboard, wakeboard tapasztalat nagy előny a tanulásnál.

Előzmény: PanameraBlack (10232)
havenday Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10235

Köszi a jókívánságot!

Kerékpároztam és motoroztam is, igazad van, ez egy csúnya hiba volt rámenni, mikor láttam is.

 

Én huzigálom a macska bajszát, lehet ez betegség :DDD na szóval én eddig hiába próbáltam erőltetni a gépet a 105 kilómmal, soha nem volt cut-off. Olyan volt, mikor még ennyit se tudtam a gépről, hogy kb 25% töltöttségnél is próbáltam erőltetni a gyorsulást és akkor becsipogott, mire gyorsan lelassítottam és nem történt semmi. Mostanában olyan 40% körnékéig szoktam vele menni, úgy sosem fordult még elő baj, v10f-em van, az ennél régebbi modelleknél fordult ez elő, úgy rémlik...

Előzmény: Kivancsi_1 (10231)
havenday Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10234

köszönöm a tippet, rákeresek!

Előzmény: RJancsi (10233)
RJancsi Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10233

Melegben a "deszkás", hűvösebb időben a snowboardos kesztyű a legjobb. Azok, amiknek a tenyértől a csuklóig egy vastag merevítő lemez - protektor - van a belsejükben. Nem csak a horzsolástól de a csuklóficamtól/töréstől is védenek. 

 

 

Előzmény: havenday (10230)
PanameraBlack Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10232

Lenne egy kérdésem azok felé, akiknek nem olyan régen van egykerekűje, és önállóan jönnek rá, saját hibákból, egyedüli esésekből, hogy miként működik a gép: amikor valaki esik, tanul gurulni, hibákat követ el, van mellettetek valaki, aki tapasztalt, és segít kijavítani a hibákat, vagy egyáltalán látja, hogy mit gyakoroltok be rosszul, hogy segítsen kijavítani, vagy egyedül akartok rájönni, hogy mit hogyan kell(ene) csinálni? Van veletek segítség, vagy nincs?

Előzmény: havenday (10230)
Kivancsi_1 Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10231

Jobbulást kívánok neked és Dr.Zee-nek is!

Egy magas akadályra ferdén ráhajtani olyan, mintha a ferdén keresztező vasúti átjáróban egyenesen hajtanál át bringával. Egy jó barátom ezt sajnos megtette, beszorult a sínek közé az első kerék és elvágódott. Sajnos könyökműtét lett a vége. De hasonlóan veszélyes lehet bármilyen akadályra ferdén ráhajtani. Tudom, hogy utólag könnyű okosnak lenni, de ha bringáztál már valaha, akkor jó lett volna, ha beugrik az, hogy ez a ferdén áthajtás még két keréken is veszélyes lett volna. Ahogy többen is utaltak rá: többszörösen óvatosnak és előrelátónak kell lenni, mert az egykerekűn nincs mibe kapaszkodni.

Ez a "cut off" az Inmotion sajátossága? Mert mint korábban írtam, nálam is lekapcsolt egyszer egy hirtelen indulásnál a V5F és esés lett a vége, pedig nem volt alacsony a feszültség. Én betudtam annak, hogy az én súlyomhoz gyenge a gép, na de ahogy olvasom, ez egy gyakori hiba az Inmotion-nél.

Előzmény: havenday (10230)
havenday Creative Commons License 2020.09.20 0 0 10230

Tegnap épp azt próbálgattam, hogy mennyi a nekem kényelmes sebesség, krúzolgatni a 30km/h volt.

 

Megint sikerült esnem, teljesen az én hibámból. Mentem a kerékpáros úton és a leányfalui strand után keresztben le volt fektetve egy tűzoltó locsoló tömlő, az a 100mm-es. Láttam, hogy elég lapos, átmentem rajta minden gond nélkül. Kicsivel odébb egy másik tömlő ment át, ez már kicsit sréhen volt. Na, ez volt az első hiba. A másik és nagyobb, hogy ugyan láttam, hogy nyomás van a tömlőben, azaz víz van benne, de ezt figyelmen kívül hagytam. A nem derékszögben lerakott tömlő először megvezette a kereket, majd a nyomás alatt lévő és ezért kemény tömlő akadályt képezve megállította a kereket, én meg szépen előre. Sisak, csuklóvédő, térd és sípcsontvédő volt rajtam, ennek ellenére sikerült kicsit megsérülnöm, a bal könyökömön és a jobb bokámon hátul, gondolom a kerék megüthette. A sisak azaz a fejem nem ért le. Tapasztalós és tanulságos volt. Kell vennem könyökvédőt és kesztyűt is, mert hiába van rajtam a csuklóvédő, az az ujjaimat nem védi meg. Amúgy nem mentem gyorsan, kicsit a gyalogos tempó fölött.

PanameraBlack Creative Commons License 2020.09.19 0 0 10229

A V10F végsebessége 40 km/h ha 100%-ra van töltve, onnantól fokozatosan egyre kevesebb ahogy merül az akksi.

A V8F-nek 35 km/h óra a végsebessége, de a sima V8-nak csak 30 km/h!

Szerintem érdemes gurulás közben a max. sebességnek 90%-át alapul venni, ami fölé ne menjen soha az ember, és inkább kitűzni célul azt, hogy a max. sebesség 80%-ával menjünk ha gyorsan akarunk haladni. Ha ezt túllépjük, még mindig relatíve biztonságos a 90%-os végső határ.

 

Ez V10F-nél 35-36 km/h max, de inkább 30-32 km/h. Én személy szerint bármilyen szuper géppel mennék is, nem mennék 33-34 km/h fölé, egyszerűen életveszélyesnek tartom.

 

V8F-nél a fenti értékek 30-32 km/h, de inkább 26-28 km/h.

 

Egy V8-asnál azonban max. 27 km/h, de inkább csak 24 km/h. (80-100% töltöttség között!)

 

Ha valaki hozzá van szokva egy V10F hirtelen gyorsulásához, és könnyen megy 30-35 km/h-val, akkor egy V8-assal 70% töltöttségnél hirtelen gyorsulva már 28-30 km/h-nál is megtörténhet a leírt eset.

 

R. Jancsival egyetértek. Fő a biztonság. Ezért érdemes megtanulni lassan gurulni, mert az technikai tudást igényel, a száguldozás nem, de veszélyes lehet. Nem véletlen, hogy alacsonyabb sebességnél többször el lehet esni, ha nincs meg a technikai tudása valakinek. Ezért aztán inkább sokan óriás gépet vesznek és száguldoznak. De először érdemes, ahogy más is írta alázattal megtanulni lassan közlekedni, és vigyázni magunkra, egymásra.

 

Előzmény: Dr.Zee (10228)
Dr.Zee Creative Commons License 2020.09.15 0 0 10228

Kb. 1500 km-en vagyok túl esés nélkül. A most szombatot megelőzően nekem sem volt soha hasonló panaszom a V8-ra sem. Vélhetően ezért voltam túl bátor/hülye. 

Előzmény: havenday (10227)
havenday Creative Commons License 2020.09.15 0 0 10227

inmo v10f-em van nekem is, próbálgattam kis töltöttség mellett, ami 20-30% volt, bedőlve gyorsan menni, semmi baj nem történt. Becsipogott és a pedált visszavette a gép. Ilyen cut-off okat még véletlenül se produkált, pedig tudatlanként mindent elkövettem, hogy kihozzam a maxot belőle.

Olyan 1 hónapja lehet meg a gép, eddig 3X estem vele, pedig minden alkalommal megyek gyorsan is, kihozom a max sebességet belőle, ha csak másodpercekre is.

Mind a 3 eset lassú sebességnél történt, ebből 2 nél szinte már álltam, a harmadiknál meg gyalogos tempó. Az egyik esésemet, ami most volt 3 hete, még mindig érzem, pedig térdvédő volt rajtam, csak hát a sípcsontomat ütöttem be. Kis ívű balra kanyarodást gyakoroltam, szinte alig mentem. Azóta vettem sípcsontot is védő térdvédőt és ma jön a sisak is, csuklóvédő már van.

Blizz315 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10226

a V8 messze van a V10F-től nagyon, ezt a hibát már én is eljátszottam párszor több géppel (szerencsére még időben visszavettem)..a V10F-be akármennyire beledőlök sem tudom "legyőzni" a V8at még fékezésnél vagy előre-hátra váltásnál is könnyedén, vagy emelkedőn. Mi a tervezési hiba abban ha egyszerűen nem képes már annyi energiát adni hogy megtartson? Ezért is használunk nagyobb gépet 

Előzmény: Dr.Zee (10211)
Dr.Zee Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10225

Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget. 

Úgy gondolom a V10f használata után V8 meg tudott lepni. A sebesség kérdésében is nyilván igazatok van. Nem éreztem. Arról pedig hogy szigorú fékezés közben is lehet "cut off" nem is tudtam. 

Előzmény: 1szeri (10223)
PoPi13 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10224

Brutál gépek - fél treljesítménnyel: A szerkezetnek jót tesz. A bicepszjeidnek, ha egyenletesen emelgeted, huzamosabb ideig. Aminek nem tesz jót: az 5-6-os gerinccsigolyádnak. Ha sűrűn kell csavarodva feltenni az egykerekűt az autó csomagtartójába, vonat felső bőröndtartójára, akkor bedurran a derekad és nemhogy az egykerekeűzés, a gyaloglás is alig megy....

Majd AKKOR! Majd akkor, ha az akkumlátorok is könnyebbek lesznek, és a nagy teljesítmény nem megy az összsúly rovására. Manapság ugye az akkumlátor korszakban élünk! Nem olyan rég még komputerkorszaknak nevezték a világot, de a számgép teljesítményét nem úgy növelték, hogy egyre több alkatrészt raktak bele, és egyre nagyobb lett, hanem mikorprocesszorok, ramok vették át a tömeg szerepét.

Majd ha az egykerekű teljesítménye nagyobb lesz, de az összsúlya nem, sőt kisebb, na akkor én is veszek egy brutál totált!!! Remélem, megérem!  :)

Előzmény: 1szeri (10223)
1szeri Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10223

"nagyobb teljesítményű eszközt kell használni fél teljesítményen?" - szerintem IGEN.

Lehet, hogy az autó sebességmérője 200 km/h fölött is tud mutatni. Mégis jobbat tesz a szerkezetnek, az embereknek és a környezetnek, ha 130 az utazó sebesség. A többi pedig tartalék pl. vészhelyzetekre.

A V8-nak 30-35 km/h a vége. Ha 30 körül megyünk vele, akkor max. terheléssel használjuk el és az aksi is elfogy 20-25 km alatt. A brutál gépeknek ugyanez fél teljesítmény vagy kevesebb. Tehát sokkal jobban fogják bírni és hozzák a 100 km-es hatótávot is. Terepen is kihasználható a nagyobb teljesítmény, alacsony sebesség mellett is.

Előzmény: Dr.Zee (10218)
1szeri Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10222

Mielőbbi gyógyulást kívánok!

(És aztán óvatosabb gurulást - a keréken!)

Előzmény: Dr.Zee (10211)
RJancsi Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10221

Ezeknek lelke van. Úgy tűnik nem sikerült két egyforma rendszert öszehozniuk. :)

Előzmény: 1szeri (10220)
1szeri Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10220

A V8-as Inmotion (2,5 éves) is folyton villogtatja a legfelső kék szegmensét, ha a töltő rá van dugva. A töltön lévő LED pirosból zöldbe vált, ha kész a töltés.

Előzmény: RJancsi (10204)
RJancsi Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10219

Indirekt módon válaszoltunk. Tök mindegy, hogy egy 450 W-os belépő szintű egykerekűvel, vagy egy 2000 W-os cirkálóval suhansz, éppúgy leállhat mindkettő. És 20 km/h-nál ugyanúgy fáj mindened bármelyikkel esel. Tedd a szívedre a kezed: ha egy 40 (50) km/h végsebességű gép van alattad, akkor is csak 15-tel mennél, mert akkor még kisebbet esel? Ugye nem? Akkor miről beszélünk? 

A nagy teljesítmény előnye, hogy emelkedőn is különösebb sebesség csökkenés nélkül fel tudsz menni. Cserébe jóval nehezebb a gép a gyengébb társainál. És mint írtam, a nagy teljesítmény nagyobb sebességre csábít ahol fokozottan nő a sérülésveszély. 20 km/h felett már majdnem olyan komoly protektoros öltözet kéne mint egy motorosnak. Godolom nem abban voltál, azért sérültél meg ennyire. Egy szó mint száz: nagyon szeretek egykerekűzni, de a magam részéről szívből elítélem a teljesítméény és sebességhajszolást. Ha nagyon cinikus vagyok (PoPi, Karger ne bólogassatok), akkor azt mondom nem is azt sajnálom aki összetöri magát, mert valahol megérdemli. Inkább az esetleges vétlen gyalogost, gyereket, kutyát-macskát féltem akinek egy száguldó egykerekűs nekivágódik, illetve a hozzánk hasonló "nyugis" gurulókat, akiket az izgágák miatt tiltanak ki egyre több helyről. 

 

Előzmény: Dr.Zee (10218)
Dr.Zee Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10218

Úgy gondolom 30-cal mehettem az esésnél, de ez nem biztos. Én is úgy gondolom hogy hibás vagyok. Arra azonban nem kaptam választ hogy akkor a nagyobb teljesítményű eszközt kell használni fél teljesítményen? 

 

Előzmény: PoPi13 (10216)
PoPi13 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10217

Sajnos az egykerekű használata nem segít a "haspáncél" eltüntetésében. Lábizmot erősíti, akár a fenékizmokat is, de sajna a hasizmot nem. A korábbi sportjaim, evezés, kajakozás, akár még a lovaglás is dolgoztatta a hasizmokat, de ez a fránya EUC nem! És aerob sportnak se jó, mert nem lihegek gurulás közben... (Na jó, aerob mozgásokat lehet kiegészítő "sportokkal" végezni, még élvezetesebb is! A Táncra gondoltam!!! :) )

Előzmény: RJancsi (10210)
PoPi13 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10216

A V8 35-40-el tud menni végsebességgel. 60-70 méteren felgyorsultál mondjuk 35-re, hát az elég nagy energialöket... És akkor 35-el tanyáztál egy nagyot!?

Én 20-25-el szoktam járni az egykerekűmmel (V8+), de azt is csak akkor, ha teljesen belátható, hosszú az útszakasz. Persze mentem már 35-37-el is, de nem tartósan.

 

Nagyon javaslom, hogy a többiek fogadják el ezt a szomorú hírt, és más kárából tanuljon az okos!!! Mindenben lehet kockáztatni, vannak Gambler típúsú emberek. Felteheted az összes pénzedet a tőzsdére, abban a reményben, hogy Tusk lesz belőled. Aztán lenullázod magadat.

 

Az egykerekű csodálatos kis szerkezet, az én életemből kiszorítja az összes más járművet, habár van belőlük bőven... De nem száguldásra való!!! A kb 5 éves prakszisom alatt már sok törést, vérző arcot láttam, eleinte magam is hozzájárultam a sebesültlistához.

Ha normálisan, "alázatosan" járunk vele, akkor nincs semmi baj ezzel a kis csodával. Velem csak akkor kiabált (cut off akkor se volt), amikor teljesen feltöltve elindultam lefelé a hegyről, ahol lakom. Szépen leszálltam, és toltam lefelé.

Előzmény: Dr.Zee (10211)
RJancsi Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10215

Szerintem alapvetően az a baj, hogy a felelőtlen felhasználóknak és a konkurrenciának engedve az egykerekű gyártók egyre gyorsabb és gyorsabb, ezzel együtt erősebb egykerekűeket dobnak piacra anélkül, hogy a gyarló emberi test sérülékenységére és a felhasználók felelőtlenségére egy ici-pici figyelemmel is lennének.

Lássuk be, az egykerekű kiváló eszköz a tömegközlekedés kiegészítésére és városnézésre, de teljesen alkalmatlan egy robogó kiváltására. Márpedig sokan erre használják. A motoros (egymás utáni!) kétkerekű járműveknek sokkal alalcsonyabban van a súlypontja, van két független mechanikus fékje, korrekt kormányrendszere és ha leáll a motor, akkor sincs nagy baj, igaz, hogy lassul de stabilan gurul tovább az utasával. És mégis ezeknek a sebességét 40 km/h-ban korlátozza a KRESZ és vezetésüket vizsgához köti.

És akkor itt vannak a több kilowatos egykerekűek, ahol se korrekt fék, se kormány, sebesség a csillagos ég és csak a vezető belátásán múlik mennyire engedi el a gyeplőt. Akiben pedig nincs benne a tudat, hogy bármelyik pillanatban elromolhat egy elektronika (és egykerekűnél ez a legritkább esetben a világításra vonatkozik) az felelőtlen. Különösen ha ennek tudatában is hajszolja a sebességet. Tévedés ne essék, alattam is állt már meg a gép, többször is. Jó esetben sikerült lefutnom pár lépéssel, de volt már, hogy arra sem volt időm, hogy a kezemet magam elé tegyem. De mivel "ésszel", legfeljebb 12-15 km/h-val mentem a járdán, utóbbit is megúsztam néhány horzsolással. 

Előzmény: Dr.Zee (10214)
Dr.Zee Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10214

Rendben, szívesen elvállalom hogy én vagyok a hülye. De mi a megoldás? Csak nagyobb teljesítményű eszközt kell használjunk és azt is csak fél erővel?

Előzmény: RJancsi (10212)
Tompapa13 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10213

Mielőbbi jobbulást kívánok!

 

Én is vitatom, hogy szabad-e ezt a "cut-off " jelenséget bele programozni a kerékbe. Én inkább fizetnék tanulópénzt egy aksi csere miatt, minthogy pofára essek.

Mivel ez benne van minden kerékben, ezért ezt csak tudomásul tudjuk venni és nem feszegetjük a határokat, mert könnyű azt átlépni.

Gondolom, nem csak gyorsításnál lehet túllépni valamilyen paramétert, hanem fékezésnél is. Ezért én kerülöm a túlzott gyorsulást-lassítást. Sokszor megyek lefelé itt Budán a Vércse utcán ami 12%-os, vagy  a Lejtő úton, és bár a kisördög biztat, hogy élvezzem ki a gyorsabb haladást, sosem teszem. Ha ilyenkor erősen kellene fékezni és kiakad a gép, akkor nem elég hogy elrepülök, de még le is csúszok a hegyről.

Ezért vitatom a nagyobb-erősebb gépek létjogosultságát, mert lássuk be 40 km/óra egykerekűvel az nem veszélytelen. És nem csak a járókelők kiszámíthatatlanságát kell észben tartanunk, hanem a gépünk megbízhatóságát is. Az elektronikában ha a sok száz alkatrész közül akár csak egy is elromlik, mit szépítsek: jön a pofára esés. Ennek tudatában állunk a keréken.

 

Előzmény: Dr.Zee (10211)
RJancsi Creative Commons License 2020.09.14 0 1 10212

Ha egy kacsa nem tud úszni nem biztos, hogy a víz a hülye... Rejtett hiba persze bármilyen eszközben lehet, de az egykerekűre mindig úgy kell felállni, hogy bármikor (!) ok és figyelmeztetés nélkül kikapcsolhat. Ezért sem jó a végsebességet hajszolni, már 15-20 km/h-nál is elég kellemetlen hasra esni. 

Előzmény: Dr.Zee (10211)
Dr.Zee Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10211

Sziasztok! 2 éve vagyok egy Inmotion v8 tulajdonosa. Tegnap előttig örültem ennek. Van egy v10f-em is. A kislányomat próbáltam tanítgatni szombaton a v8-cal. Mikor elfáradt, megmutattam neki ismét hogy mi a feladat. Majd egy nulláról gyorsulásnál 60-70m múlva a kerék megállt. A végsebesség környékén lehetett.Három bukfenc, a lányom sokkot kapott.  A töltöttség 70-80%-on. Nem volt figyelmeztető hang. 

A kezem eltört (műteni kell!), a vállam és az összes végtagom sérült. 

Talán annyit hibázhattam hogy úgy kezeltem a v8-at mint a v10f-et mert az elmúlt időben én azt használtam. Ez "cut off" hiba szerintem tervezési hiba, nem?  

RJancsi Creative Commons License 2020.09.14 0 0 10210

Mire gondolsz? Az energia elnyelő "haspáncélra" vagy a nyakadban lógó amulettre? :D:D:D

Előzmény: PoPi13 (10209)
PoPi13 Creative Commons License 2020.09.13 0 0 10209

PoPi gyártmányú biztonsági felszerelés:

PoPi13 Creative Commons License 2020.09.13 0 0 10208

PoPi13 Creative Commons License 2020.09.13 0 0 10207

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!