Ott van Kisvárdán még MLN-701, NZB-521 és PNU-208 is. Aztán így nagyjából ennyi. Azt mondták, a Sza-Na maga vonult le a járatokról, nem rakták ki őket.
Illetve láttam még egy AE-MT-971 c. fehér Lion's Coachot is elhúzni a Flex előtt műszakváltós időben, persze ennek a busznak nyilván semmi köze a Hommhoz.
Rá se ismertem amúgy a zalaegerszegi flexes műszakváltásra: a csuklósokon kívül most már nagyrészt csak Masterek vannak, és a két kezemen meg tudom számolni, hány Bova volt (SHN-808, SMC-132, STP-958, meg a teszkónál az SPK-002). Illetve még két Crossway, és ezzel ki is fújtak a nagybuszok.
Az új Flex amúgy szépen épül az északi ipari parkban: akkor láttam, amikor kimentem az 5/25 helyijárattal a Rheinmetallhoz. Nem tudom, mekkora buszparkoló lesz ott, az még nem nagyon látszik egyelőre, de a csarnokok már megvannak.
KIN-843 -> 2016-ban Gratis Közlekedési Kft. (Zalaegerszeg), főleg Edelmann-járatokat csinált (Zalaegerszeg helyi), de többször láttam a közforgalmú Zalaegerszeg - M7 - Bp járatukon is. Aktív (2025 nyaráig van még rajta műszaki), sőt, még mindig Tempo 100-as.
KIN-844 (új: PGE-169) -> 2018-ban a Tom-Túra Kft. (Harkány) állományába került, én különjáratokon láttam. 2024 januárjában került a Balogh 2000 Kft.-hez (Székesfehérvár), de forgalomból kivonva (műszaki 2022-ig).
KIN-845 -> 2016-ban Matuka Hungary Kft. (Siófok), a tabi Flex-hez járt. 2023 tavaszán került a HungaroStar Kft.-hez (Székesfehérvár), ezután vonatpótlózott és különjáratozott (műszakija 2024 tavaszán lejárt, jelenleg zárt területen belül végrehajtott, különböző mérésekben vesz részt, még van jövője).
KIN-846 -> sorsa (számomra) ismeretlen, formálisan 2021 végén vonták ki végleg a forgalomból, de minden bizonnyal ezt is eladták 2016 végén, csak jó eséllyel külföldre (műszaki 2016-ig).
KKC-026 -> 2016-ban Matuka Hungary Kft. (Siófok), végleg kivonva 2017 tavaszán. Donornak vették, részeit fel is használták (műszaki 2015-ig), de a nagyja egyben maradt, 2023 tavaszán bontották el teljesen, majd bontott állapotában került át ez is a HungaroStar Kft.-hez (Székesfehérvár).
KKC-027 -> 2016-ban Matuka Hungary Kft. (Siófok), Flex - Tamási járatokat csinált. Amikor a Flexet átvette a Mamoka, az elsők között adták el ezt a buszt, és került át a Hantos Kft.-hez (Nagylók). Ezután Sóstói Ipari Park - Dunaújváros járatokat csinált, 2023 őszéig, amikor egy másik buszt ért baleset miatt a cég befejezte a személyszállítást. 2023 decemberében került át a Balogh 2000 Kft.-hez (Székesfehérvár), a telepen belül mozgott néha, de járaton sose láttam (műszaki 2024-ig).
KKC-028 -> 2016-ban Matuka Hungary Kft. (Siófok), Flex - Karád járatokat csinált. A fenti busszal együtt, az elsők között adták el ezt is, és került a busz az Örs Busz Kft. (Budaörs) állományába. Ez telephelyezik azóta a korábban MOL, most Orlen kúton, így számomra szinte biztos, hogy ezt láttad. Elvileg aktív (2025 tavaszáig van rajta műszaki), és gyermekszállítós járatokat, különjáratokat csinál. Régebben egy ideig Tesco-tábla is volt benne, de azt a járatát nem ismertem.
KKC-029 -> 2016-ban Gratis Közlekedési Kft. (Zalaegerszeg), szintén Edelmann-járatokat csinált (Zalaegerszeg helyi), illetve ezt is láttam többször a közforgalmú Zalaegerszeg - M7 - Bp járatukon is. Aktív, friss műszakis (5 napja vizsgázott), egy ideig próbálták eladni, de úgy tűnik, maradt állományban, és még szintén van jövője.
A próbarendszám okára vonatkozóan nincs ötletem, pár hete láttam a '028-at, a saját rendszámával. Szerintem talán írtam is ide, mert akkor a néhai Ares-flotta 5/8 része Fehérváron állt éppen. :)
Egyébként az ismeretlen utóéletű '846-ot és az egyből kivont '026-ot kivéve mindegyik szép utóéletet élt meg, közel az 1 millió km-hez, vagy akár jóval túl is rajta. (A rekorder a KKC-027, másfél millió km-rel.) Sok szempontból bajnok buszok, nekem nagy személyes kedvenceim (szorosan a háromtengelyes Irizarok után). Bár a '026 is érdekes, mert fűben pihent évekig, ehhez képest meglepően csekély mértékben korrodált, rossz volt látni, ahogy vágták. (És egyébként az is 942 ezer km-t futott addig, mire 2017-ben végleg lekerült róla a rendszám.)
Pár hete Miskolcra került a BuszRent Kft NOZ-445 frsz-ú 10 méteres Irisbusa SEGA-s járatra. Ma kiderült azért, mert a korábbi buszt - AEDN-061 (Iveco) - Dunaújvárosban van és Volánbusz járatokat csinál, mint alvállalkozó.
ex. Di-Camos fehér-kék 3 tengelyes Irisbus próbarendszámmal áll(t) az M1-M7 bevezetőn a budaörsi Orlen kúton. Mi lett velük miután megszűnt az alvállalkozás? mert azóta is ez az első alkalom, hogy láttam egyet.
Mai fotó, mennyire ismert a topik előtt ez a busz? A rendszámra sehol, semmit nem találtam, annyi pluszt tudok a képhez hozzátenni, hogy a Molnárbusz egyik Integrójával párban jött, de nem tudom, mennyi közük van egymáshoz.