Keresés

Részletes keresés

Palko73 Creative Commons License 2020.12.17 0 0 42

Üdv!

Köszi válaszod, nálam még 30-nál is vibrál....

 

Előzmény: Friczy (41)
Friczy Creative Commons License 2020.11.27 0 0 41

Nekem csak akkor vibrál, ha tolom. Normális menettempónál (akár már 10 km/h) már kisimul.

Előzmény: Palko73 (38)
henngergely Creative Commons License 2020.11.23 0 0 40

Általában egy kondenzátor tárolja az állófényhez szükséges elektronokat.

Előzmény: szipig1 (29)
Illés Lajos Creative Commons License 2020.11.22 0 0 39

Sziasztok!

Agydinamóhoz keresek csatlakozót,ami rajta van a dinamón.

Dinamó típusa: K-199 KB95/36SB

Csatlakozó nélkül került hozzám.

Palko73 Creative Commons License 2020.10.16 0 0 38

Tiszteletem!

 

Bocsánat a gyagya kérdésért, lehet "kisimítani" az agydinamós világítás villogását?

A gyorsabb tempón kívül... :) 

 

Üdv.H.Pali.

kinek_mi Creative Commons License 2019.02.16 0 0 37

Agyváltónak tényleg nagyobb a "teljesítményigénye" mint egy láncváltós bringának. Ebben igazad van.

Előzmény: Degeczi (16)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.24 0 1 36

Agydinamó:DH-3N31

Első lámpa:Trelock LS 875

Hátsó lámpa: AXA RAY Steady (SM-DH10 feszültségszabályzóval)

 

Bingó!

Friczy Creative Commons License 2015.05.17 0 0 35

Miért lenne jobb a monoblokkba tenni a generátort? A kerék lejtőn is tölt, a monoblokk csak akkor, ha tekersz.

Előzmény: Törölt nick (30)
kivi Creative Commons License 2015.05.10 0 0 34

Az agydinamó neked sem vált be, csak még nem tudsz róla. :-)))

Előzmény: Degeczi (33)
Degeczi Creative Commons License 2015.05.10 0 0 33

Valszeg még nem láttál agydinamót közelről: többnyire (ha gyári megoldás) villába van bújtatva a kábel, a pár centis alsó szakasza pedig gyorscsatlakozós, ami nem szakad, ha megrántják, és szerszám nélkül is könnyen helyretehető

 

Tehát ahogy mondod: évek óta használva sosem volt vele semmi efféle gondom, pedig rendszeresen kerül áruházi tárolóba is, ismeretlenek mellé.

Előzmény: Törölt nick (32)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.10 0 0 32

Akkor neked még nem vágta el hülyegyerek a drótodat, és nem szakította el egy debella sem a bringatárolók közti fészkelődésekor.

Előzmény: Degeczi (31)
Degeczi Creative Commons License 2015.05.10 0 0 31

Mindennapos munkábajárós biciklin nemigen van érdektelenebb szempont, mint a telefon töltése, ellenben a mindig üzemkész (akkor is, ha reggel nem számítasz rá, h sötétedésig maradsz) lámpa nagyon is az.

Előzmény: Törölt nick (30)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.10 0 0 30

Gyengusz. Elvárható lenne, hogy a telefont és társait fel tudja tölteni, ekkor lenne valami értelme a generátoros elsőagynak, különben pénzkidobás az egész. De ha már generátor. Mi a fenéért nem a középső agyban van a monoblokkal egybeszerelve, egy puffer lítiumos akkuval kiegészítve, ami történetesen a levehető első lámpában lenne, ami egyúttal lapostelefontartóként-tötőként is működne. A hátsó lámpa is kapna akkut. Ha a marketingárat leszámítod, nem olyan drága dolog.

Előzmény: szipig1 (29)
szipig1 Creative Commons License 2015.05.10 0 0 29

Van olyan lámpaszett, amiben tölti az aksit, és pár percig világít megállás után is. 

Előzmény: Rottentroger (26)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.10 0 0 28

A teljesítménye nem kicsi, csak le van korlátozva. Menet közben ledet hajtva fényszóróként tudna világítani, de direkt nem engedik.

Előzmény: Rottentroger (26)
Rottentroger Creative Commons License 2015.05.10 0 0 27
Rottentroger Creative Commons License 2015.05.10 0 1 26

Legyen. :)

 

Ez egy olyan téma ismét, mint a körte meg az alma. Nyilván nem fogok a 12 kilós MTB -re felpakolni agydinamót. A kempingbiciklimre se.

 

Az is hülyeség, hogy ellophatatlan. 1 perc alatt kiszedek egy kereket.

 

Előny: nincs többé gond az akkuval/elemmel.

Hátrány, dögnehéz, drága, kicsi a teljesítménye (pl a 7W -os ledet nemigen hajtja ki), tele kell madzagolni a bringát, álló helyzetben nem világít. Így hirtelen ennyi.

Előzmény: Törölt nick (7)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.10 0 0 25

Ja, hogy van több bringás fórum is? :)

Előzmény: Törölt nick (23)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.10 0 0 24

Mi az agyváltó hátránya? Van a családban egy női bringa ami azzal van szerelve, de ugye én arra rá se pillanthatok, mert "azt is" elrontom. Anno a bringámon majd 20 éve kicseréltük a középső agyat egy monoblokkra, mert feszt szétesett. Azóta hozzá se kellett nyúlni, tökéletes. Agyváltón vacillálok, mennyibe kerülne átfűzni ilyenre a bringát, mert vadi új kerót nem szeretnék venni. Ez ugyanis olyan, hogy nem ingerel senkit lopásra a kerékpártárolóban.

Előzmény: Törölt nick (23)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.10 0 1 23

Igen,de megoszlanak itt is a vélemények.

 

Én meguntam a láncváltós körüli macerát.

Tisztába vagyok az agyváltó-dinamó hátrányaival,de bevállalom.

:)

Előzmény: Törölt nick (22)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.10 0 1 22

A láncot se gyilkolja keresztirányban.

Előzmény: Törölt nick (21)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.09 0 0 21

Kábé 25 éve láncváltóssal tekerek,és valóban sokkal jobb a láncváltó hatásfoka.

Viszont nekem munkába kell,ahol azért vannak kisebb-nagyobb szint különbségek.

 

"Ezzel együtt mindennapos munkábajárásra valóban agyváltós, agydinamós cirkáló praktikus választás."

 

Igen!

 

Előzmény: Degeczi (16)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.09 0 0 20

Rendben,játszunk egy picit! :)

De csak azért mert ilyen hűségesen szaladgálsz utánam.

 

"Az is Kínában készül :-)"

 

Ma már sok minden Kínában készül,

Például

-az angol spárga,

-a spanyol viasz,

és még sorolhatnám,hogy mi minden készül Kínába, és működik.

Képzeld el működik!

Hát nem furcsa?

 

Menjünk tovább.

 

"Mit szólsz kerékpározás közben a szembe szélhez?"

 

Eléggé kellemetlen szokott lenni.

De mégis túl lehet élni.

Ennél mondjuk a széllel szembepisálás sokkal-de sokkal kellemetlenebb.

Szerencsére nem szoktam részt venni ilyen jellegű  ürítésekben.

 

"Ekkor jössz rá, hogy fizikát nem érdemes alábecsülni."

 

Nem szoktam a fizikát alábecsülni,mert tiszteletben tartom a fizikát ami a bringázással is kapcsolatos.

 

 

"Ha nincs tapasztalatod, akkor menj el bringás boltba, fordíts fel egy agydinamós és sima járgányt, majd egyszerre kb. azonos erővel forgasd meg a kereküket."

 

Na ebben megfogtál,mert valóban nincs tapasztalatom az agydinamókról.

De képzeld,láttam ma egy idősebb hölgyet egy eléggé hosszan tartó emelkedőn felfele tekerni az általam kiszemelt agydinamóval.

A néni lámpája világított,és a néni nem szuszogott.

Hát nem furcsa?

 

 

"Aztán mérlegelj, hogy hosszú túrán megéri e az agydinamó."

 

Persze,megéri,amíg vannak lábaim megéri.

Most fogyózok. :)

 

"Rövid távokon megéri mert nem kell vacakolni a lemerülő elemekkel, főleg ha minden másnap tekersz: húsvét másnapján és karácsony másnapján, mert akkor másnapra mindig lemerül:-)"

 

Na itt sikerült el jó pofáskodnod a témát. :)))

De a válaszom az,hogy rövid távon is megéri,ha már hosszú távon megéri.

Majdnem minden karácsonykor is tekerem a bringát.

 

"Elemet a világ bármely pontján kapni, tölteni pedig napelemmel célszerű, amíg egy kocsmában, étteremben, szálláson nem jutsz hálózati áramhoz."

 

Nem készülök világ körüli útra,de ha már szóba került a bármely pont akkor szaladj be vasárnaponként a teszkóba olcsó elemért és majd rádöbbensz,hogy milyen olcsó!

 

"Ha jól tudom Cobranco sem agydinamózik, hanem napelemmel nyomták végig a vadkempinges Alpok túrát, telefonok, GPS, videó. Lámpa pedig elemes."

 

 

Én például egyáltalán nem tudom,hogy ki az a Cobranco és nem is nézek utána,mert egyáltalán nem érdekel.

 

 

Szóval félretéve a tréfát,van valamilyen tapasztalatod a szaros agydinamókkal kapcsolatban,vagy nincs?

 

Értem.

Te utálod.

Ez is egy vélemény,csak én erre nem vagyok kíváncsi

Üdvözlettel:

István

 

 

Előzmény: forgione1 (13)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.09 0 0 19

Na ez nekem kínai. Lényeg az, hogy agyváltós és monoblokkos kéne. Teleszkópossal meg még nem mentem, de egy első tárcsafék szintén jöhet.

Előzmény: Degeczi (18)
Degeczi Creative Commons License 2015.05.09 0 0 18

Az áttétellel kevered - az azonban független a váltó típusától.

(ami már nem független, h bár sík városban 3 fokozat is elég lehetne, agyváltósban mégsem az, mert technikai okból az 3/4 ill. 4/3 arányt jelent a közvetlen 2-es fokozathoz képest, ami túl nagy különbség, nagyjából a fele körül ideális, ezért célszerű 5 vagy 7-8 sebességes agyváltós típust választani, mert azoknál jó a fokozatok eloszlása)

Előzmény: Törölt nick (17)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.09 0 0 17

Hát amivel eddig én mentem, ott sokkal könnyebb volt tekerni az agyváltósat. nem tudom mi az oka ennek. Nekem sima váltós van, olyan amivel lehet közlekedni ezeken a retkes kerékpárutakon is. Egyedül a mégretkesebb bringatárolókat nem lehet használni. Miért nem csinálnak olyat mindenhol ami mellé kell állítani a bringát, és egy oldalra kinyúló U alakú műanyagba lehet beletámasztani, majd hozzálakatolni. Minden bringához jó, képtelenség szarul lelakatolni, nem kell bemászni a végébe, és a kerekeket se nyolcasítja.

Előzmény: Degeczi (16)
Degeczi Creative Commons License 2015.05.09 0 1 16

Ez mondjuk pont fordítva van!

A hagyományos, láncterelős váltó hatásfoka jobb az agyváltóénál (érthető módon, hiszen utóbbiban sok fogaskerék dolgozik)

 

Ezzel együtt mindennapos munkábajárásra valóban agyváltós, agydinamós cirkáló praktikus választás.

Előzmény: Törölt nick (12)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.09 0 0 15

Jaja, azt el is felejtettem, hogy az agyváltós bringát a bringatárolókba is be lehet rakni. A simát nem, mert a mérnök aki tervezi, életében nem ült bringára, a melós aki hegeszti, az meg csak a kocsmai akasztósat ismeri. Az agydinamós bringa azért jó, mert ha ellopják, könnyen lehet belőle szélerőműves világítást csinálni.

Előzmény: forgione1 (14)
forgione1 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 14

Ha választani kellene agydinamó és agyváltó közt akkor a váltót választanám :-)

Még hegyvidékre is!

Előzmény: Törölt nick (12)
forgione1 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 13

Az is Kínában készül :-)

 

 

Mit szólsz kerékpározás közben a szembe szélhez?

Ekkor jössz rá, hogy fizikát nem érdemes alábecsülni.

 

Ha nincs tapasztalatod, akkor menj el bringás boltba, fordíts fel egy agydinamós és sima járgányt, majd egyszerre kb. azonos erővel forgasd meg a kereküket.

 

Aztán mérlegelj, hogy hosszú túrán megéri e az agydinamó.

 

Rövid távokon megéri mert nem kell vacakolni a lemerülő elemekkel, főleg ha minden másnap tekersz: húsvét másnapján és karácsony másnapján, mert akkor másnapra mindig lemerül:-)

 

Elemet a világ bármely pontján kapni, tölteni pedig napelemmel célszerű, amíg egy kocsmában, étteremben, szálláson nem jutsz hálózati áramhoz.

 

Ha jól tudom Cobranco sem agydinamózik, hanem napelemmel nyomták végig a vadkempinges Alpok túrát, telefonok, GPS, videó. Lámpa pedig elemes.  

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!