Keresés

Részletes keresés

d_feco Creative Commons License 1 napja 0 1 32005
Előzmény: Bmrenault (32004)
Bmrenault Creative Commons License 1 napja 0 0 32004

Mért a biciglivázat ragasztják? Hegesztik.

 

Előzmény: d_feco (32003)
d_feco Creative Commons License 1 napja 0 0 32003

"Kedvencem egyébként a biciklistáknál használatos, piacos, kínai, szilikon, gombelemes LED-fényecske."

Az arra jó, amire kitalálták. Észrevehetővé teszi a kerékpárost és ennyi, látod, hogy jön vagy megy-e. Csak az a baj, hogy nagy az isten állatkertje, és van olyan egyed is, aki még ekkora beruházásra sem veszi a fáradságot. Írom ezt kerékpárosként.

Kedvencem az volt, amikor jön szembe a barom a kerékpárúton a biciklivel, mint állat (éjjel, újholdkor, kevés köddel). Én meg majdnem nekimentem, mert igaz ugyan, hogy volt világítása, de az első csomagtartóba belerakta a szatyrot, ami pont eltakarta az összes fényt...

 

Lehetne még sorolni a taigetosz pozitív eseteket, de nem érdemes, mert ez a topik konkrétan nem erről szól... 

Előzmény: MrJones512 (32002)
MrJones512 Creative Commons License 1 napja 0 0 32002

Volt már úgy, hogy mellékúton, minden lámpával söpörve 6-10 méterre szúrtam ki a gyalogost. Gyakorlatilag rejtőszíneket viselt, egy árva fényvisszaverő nélkül.

Nna, akkor egyszer nagy kedvem lett volna kiszállni. :/

 

Szerintem el sem tudják képzelni, hogy mennyire nem látszanak!

 

Kedvencem egyébként a biciklistáknál használatos, piacos, kínai, szilikon, gombelemes LED-fényecske. Ami 5 méterről ugyanúgy egy fénylő pontnak látszik, mint 50-ről. 

És ami arra jó, hogy ne büntesse meg a röndér, de egyébként megöli. Hiszen "ő ki van világítva", pedig nem!

Előzmény: Bmrenault (32001)
Bmrenault Creative Commons License 2 napja 0 0 32001

Pont olyan szar helyen megyek ki ahol nincs világítás és az utat keresztezi a járda belátható de sötét.

Lassítok oldal ablak lehúz megállok. Körül nézek, tiszta a terep erre jön kamikáze fekete ruhába lámpa, fény visszaverő minden nélkül, teker mint a bolond mert ő haladni akar, megy dolgozni és átbasz előttem utánam stb.. Ezt pár napos rendszerességgel. A kereszteződésnél hátra se néznek ha valaki be akar kanyarodni csak teker. Volt már hogy bent voltam félig az utcába aztán kapcsolt hogy nem véletlenül állok ott mert nem férek el a másiktól azt fejre állt.

Felfestetlen gyalogátkelőhely.

Előzmény: MrJones512 (31997)
refse2 Creative Commons License 2 napja 0 0 32000

Most már értem  :)

Maradok a teflonnál ;)

Előzmény: Bmrenault (31998)
MrJones512 Creative Commons License 2 napja 0 0 31999

Egyrészt azért, mert az alunál muszáj síkosítani a korlátozott tolóerő (nem nyomhatod össze a görgőket úgy, mint az acélhuzalnál) miatt, hogy meglegyen a megfelelő munkakábelhossz. Látod... egy közepes munkakábelnél már push-pull megoldásokat is használnak, vagy spool-gun-t.

 

Másrészt azért is muszáj, mert az acélbowden belseje koptatná az aluhuzalt (felrakódások-letapadások-megnövekedett súrlódás-lerövidült lehetséges munkakábelhossz).

 

Harmadrészt pedig azért lehetséges a dolog, mert az aluhuzal könnyebben hajlik, vagyis nem feszül akkora erővel a teflonbevonatnak egy kanyarban, mint az acél, tehát kevésbé fogja koptatni a bevonatot.

Előzmény: refse2 (31996)
Bmrenault Creative Commons License 2 napja 0 0 31998

Mert lágy a huzal nem olyan merev.

Előzmény: refse2 (31996)
MrJones512 Creative Commons License 2 napja 0 0 31997

Ez jó! :D

Előzmény: Bmrenault (31995)
refse2 Creative Commons License 2 napja 0 0 31996

"hegesztőben a huzalsebesség 1-15 méter per perc!"

 

Aluminiumnál is ennyi. Akkor oda miért jó?

Előzmény: MrJones512 (31993)
Bmrenault Creative Commons License 2 napja 0 1 31995

A fék a gyengék fegyvere! Láthatod a sok kamikázén, jó az örök életnek

Előzmény: MrJones512 (31993)
refse2 Creative Commons License 2 napja 0 0 31994

"Az hogy 8 méter megy át rajta egy perc alatt."

Szerintem(!) a teflon szempontjából tökmindegy hogy acél, alu, vagy réz, mindegyik keményebb a teflonnál.

Szerintem a felület simasága fontosabb koptatás szempontjából, mint a keménysége.

De kipróbálhatjátok azt, hogy két ujjatok közé szorítjátok a huzalt, és elkezditek húzni. Melyik csúszik könnyebben? Az alu vagy az acél.

Én azért vagyok inkább teflon párti, mert az acél spirálos huzalvezető jobban koptatja a rézbevonatot az acél huzalról.

Az így összegyűlt réz por eltömítheti a huzalvezetőt.  Nincs kedvem időnként emiatt szétszedni és kifúvatni a munkakábelt.

Előzmény: Bmrenault (31991)
MrJones512 Creative Commons License 2 napja 0 0 31993

"Ha ennyire nem szereti a teflon az acél huzalt, akkor miért alkalmaznak a kerékpárok bowdenjéhez teflonos huzalvezetőt?"

 

Azon egyszerű oknál fogva, hogy amíg egy bicikliben a bowden akár öt-tíz percenként is mozdul néhány centit oda-vissza, addig a hegesztőben a huzalsebesség 1-15 méter per perc!

 

Nnomost, ha egy tizenöt kilós tekercset veszünk alapul, az olyan 950 méter, és ha jól saccolom (tapasztalataim szerint kábé 3 db kukát lehetett vele lehegeszteni, egyenként négy-négy órában), akkor olyan 12 óra alatt tud elfogyni.

 

Ha ugyanezt átvetítem biciklibowden-mozgásra (legyen 1 percenkénti fékezés, négy centi mozgással) akkor...

 

... Akkor a biciklibowden ezt a 950 méternyi utat

950 m /(0.04 m / (1/60 h))=950 m / 2.4 m/h=395.8h alatt teszi meg.

Azaz ha feltételezzük, hogy egy teflonbetét a hegesztőben egy tekercs alatt (másfél napnyi meló után) kirohad, egy bicikliben még napi két óra biciklizéssel számolva is kibír kétszáz napot. Azaz szezononként egy db bowden fogy el.

Napi egy órával ez már két év, alkalmi cajgásoknak meg kb. örök élet.

Előzmény: refse2 (31985)
Cseplin8 Creative Commons License 2 napja 0 0 31992

Surlódás közben hő keletkezik,igaz...............az alu is surlódik. De a két fém rugalmassága,merevsége külömbözik. Sg2 talán ezért koptat jobban....................

Előzmény: refse2 (31990)
Bmrenault Creative Commons License 2 napja 0 0 31991

Az hogy 8 méter megy át rajta egy perc alatt.

Csak kezdj el hajtogatni egy rézdrótót meg egy sg2 es huzalt. 1mm be található.

Nekem a gépem az 1 es huzalt nem tudta kitolni annyira kemény/merev volt.

De felhozhatom neked a szalagfürészt is példának, míg a kézifűrész pár centin mozog oda vissza a szalagfürész meg "végtelen" gyorsabban koptatja az anyagot és tovább is bírja az éle.

Előzmény: refse2 (31990)
refse2 Creative Commons License 2 napja 0 0 31990

Az sg2 huzalon mi koptatja el a teflont ?

A rézbevonat ?    Az talán kemény ?

Előzmény: Bmrenault (31989)
Bmrenault Creative Commons License 2 napja 0 0 31989

Cusi szerintem lágyabb mint az acél.

Alu is lágyabb. 

Keménységi foka más.

Pl a fürészlapot hiába fúrnám, mig a 4 es zártszelvényt meg simán.

Előzmény: refse2 (31988)
refse2 Creative Commons License 2 napja 0 0 31988

A cusi huzalhoz használok még teflonos huzalvezetőt (meg persze aluhoz).

Pár kiló huzalt már átvezettem rajta, eddig bevált.

A cusi huzal felülete hasonló az sg2-höz.

Előzmény: Bmrenault (31987)
Bmrenault Creative Commons License 2 napja 0 0 31987

Mert hány cm tert mozog oda vissza a bowden? Na ugye.

A huzalt meg 8 méter/perccel adagolod :D

Előzmény: refse2 (31985)
Cseplin8 Creative Commons License 2 napja 0 0 31986

Én ebből indultam ki,amit irtál ! Ráadásul a külső,és belső együttes működése feszüléseket,komoj surlódásokat okoz a külső teflon betétén...... Szerintem a hegesztőhuzal közel sem úgy súrlódik,mint egy acél sodrony,mégis hiba lépett fel. Ugyanakkor egy 4m-es darab kb 500ft,ugyanakkor a munkakábel huzalvezetője ennek töbszöröse. Igaz,van rásajtolva hollander betét.

A bicikli bowden esetén is alkalmaztam a markolat közepe részétől fém huzalvezető toldást.......

Előzmény: refse2 (31985)
refse2 Creative Commons License 2 napja 0 0 31985

Ha ennyire nem szereti a teflon az acél huzalt, akkor miért alkalmaznak a kerékpárok bowdenjéhez teflonos huzalvezetőt?

https://webbicikli.hu/bowden_kulso_piros

Előzmény: (M)Ákos (31979)
Cseplin8 Creative Commons License 2 napja -1 0 31984

Egyik nap kipróbáltam,rövid ideig úgy tűnt,hogy könnyen csúszik az sg2,de későb (kb 30perc hegesztés összességében) szoros érzetűvé vált a műanyag,vagy teflon vezető. Mondjuk én a markolat közepe táján toltam be fém spirál darabot,féltem,hogy a huzal visszavezet hőt.

Pár éve kipróbáltam a bicikli boltban kapható teflon betétes bowden külsőt. Ez tobább birta,de csak valószinű,hogy azért,mert ebben fém spirál is van. Én is lesorjáztam a huzal végét.

Én már javitgattam a huzaltoló gőrgő V hornyát. Volt olyan,aminek nem V formája volt,inkább jobban hasonlitott az U-hoz,de mégsem az volt. Menetkéssel mélyitettem a hornyot,kb 2tized lógott ki a huzalból , ha beleillesztettem a huzalt. Igy a huzal a V oldalak falán érintkezett,és nem ennek az élén. Ez esetben stabilabbá vált a huzaltolás kisebb rugó erő esetén is. Így lehet kimélni a huzaltoló motor tengelyét,másrészt,ha a huzal a V profil oldalán közlekedik,kevésbé sérti a huzalt,és így kevesebb fémszemcse leválási esélye.

Előzmény: (M)Ákos (31979)
Bmrenault Creative Commons License 2 napja 0 0 31983

Egy ideig óráig biztos jó.

Előzmény: (M)Ákos (31979)
Bmrenault Creative Commons License 2 napja 0 0 31982

Én írtam már mikor hogy lebassza.

Volt olyan huzalom ami a spirált is átszúrta.

Előzmény: MrJones512 (31981)
MrJones512 Creative Commons License 2 napja 0 0 31981

Jó, hogy utánajártál, mert anno ezen mi is gondolkoztunk. Így legalább megúsztuk a fölös próbálkozást.

 

Köszi!

Előzmény: (M)Ákos (31979)
(M)Ákos Creative Commons License 2 napja 0 0 31980
Előzmény: (M)Ákos (31979)
(M)Ákos Creative Commons License 2 napja 0 1 31979

Utána olvastam angol nyelvű oldalakon, fórumokon.

Mondjuk, nem helyetted, hanem önös érdekből. Kíváncsi voltam, hogy ha hosszabbra cserélném a hobbi gépem munkakábelét, akkor meg tudnám-e könnyíteni a "gagyi" előtoló motor életét.

Szinte mindenki azt mondja, hogy felejtős az ötlet. Sokan úgy jártak, hogy a huzal egyszerűen átbökte a vezetőt. Ha már próbálkozni akar valaki, akkor befűzés előtt le kell gömbölyíteni a huzal végét reszelővel. Töredék idő alatt tönkremegy a fém spiráloshoz képest. Minőségtől függően akár darabokban potyog a belsejéből a teflon törmelék, és azért szorul bele a huzal. Talán összesen 1 fickó írta, hogy 0,8 és nagyobb átmérőjű huzalnál kicsit könnyebben csúszik benne a huzal, mint a fém spirálosban. De akkor is rövid életű.

Ami viszont érdekes, hogy itt épp a Binzel írja 2 féle teflonosról is, hogy "mindenhez" jó. De nem írják, hogy előnyös lenne szénacélhoz. https://blog.binzel-abicor.com/usa/impact-of-torch-liners-on-fabrication-downtime?hs_amp=true

 

 

Előzmény: Cseplin8 (31978)
Cseplin8 Creative Commons License 2022.12.01 0 0 31978

Van fém spirál a teflonos huzalvezetőn. Vagyis vörösréz szinű ,kb 300mm hosszal indul a pisztoly felőli végén. A kérdésem. ;  A szénacél huzal is könnyeben csúszhat a teflon betétben?

Előzmény: Bmrenault (31974)
MrJones512 Creative Commons License 2022.11.30 0 0 31977

"Mit jelent az első tőmondatod ?"

 

"Lebassza"=leveri=hirtelen lekoptatja.

 

Amikor lecsúszik a villáskulcs a csavarról valami burkolt helyen, akkor esélyes, hogy "lebaszod" a bőrt az ujjperceidről.

Vagy csak egyszerűen "lebaszod a kezed".

Előzmény: Cseplin8 (31971)
itya Creative Commons License 2022.11.30 0 0 31976

át kellene nevezni ezt a topicot

mindenki javítja 1 társ hüjeségeit-re 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!