Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Ja:)) asztali az gyenge einhell azon is furom de rohadt lassu meg melegszik . Ráadásul csuszik az ékszij, hiába feszitem meg, akkor meg zörög a motor de nagyon .
általános rendeltetésű acél, magyarul laposvas 5 mm vstag, de előfurok 5 össel. ha kell kiveszem az sds ből és tokmánnyal együtt megköszentem és megy vissza fúrok tovább, de ezt a 600 at nem 1 nap alatt:))
600 lyuk az szép mutatvány lesz. Nem tudom, hogy milyen vastag anyagba kell fúrnod, de nem biztos, hogy 1 fúrószállal meg tudod majd csinálni. Amikor a lakatpántokat szoktam kifúrni, nekem már a 8-10 fúrás után elmegy az összes életkedvem.
szia, ma pont ezt csináltam mert nincs időm szarakodni, 600 db lyukat kell kifurjak 12,5 össel mégpedig minél hamarabb. Bele hegesztettem az új fúrót oszt annyi:) Majd később megveszem az extolt hogy mégis legyen tokmányom ami müködőképes.
Ez mind igaz, de én vagy félévente tanulom újra a hegesztés fortélyait, nem szakmányba csinálom. Tehát nekem ez a beruházás nem érte volna meg. Itt is csak úgy vettem észre, hogy valami gond van, hogy harkályozás közben nem akart ívet fogni. Körbenézek, hogy mi van, s erre láttam, hogy az elektródafogó wireless szabványú lett... Egyszerűen eltört a rézvezeték a fogóban a lötyögéstől. Körbenéztem, hogy mi is van itthon, volt sziló, így azt használtam... Tudom, gányolás, de nekem nem érte volna meg új vezetéket venni a harmincezres játékinverterhez...
"Újragyógyítottam, s mivel nem jött semmiféle tanács ezzel kapcsolatban, kinyomtam hőálló sziloplaszttal a luftot, hogy ne nyomorodjon feleslegesen a vezeték"
Mennyire hőálló sziloplaszttal? A 300 fokos is jó, vagy az ezres kell?
Az a baj, hogyha az embernek fél, egy napot kell "szarakodni" az ilyen dolgokkal, akkor mindig többe kerül a leves mint a hús. Ha ilyen sokat kellene 12,5-es fúróval fúrnom, és tényleg ennyire fontos lenne, hogy a tokmányban ne forogjon a fúró, akkor egy tokmányt rááldoznék a projektre. Mivel a tokmány úgy is adapterrel csatlakozik az SDS plusz-os fúrógéphez, ezért simán összehegeszteném a fúrószálat a tokmánnyal. Probléma megoldva. Összeg ezer egy-kétszáz forint. kivitelezési idő 5 perc.
Nekem is 300A-os elektródafogóm van. Bár nem az amper szám volt a lényeg, hanem hogy a fogása kényelmes legyen. Próbáltunk nagyobb terhelhetőségű fogót is, de az már nem volt kényelmes fogásra. Testcsipeszből is valami nagyobb terhelhetőségűt választottunk. Nálunk nem volt kérdés, hogy mindegyik gépünk megérdemel egy új kábelszettet. Tesó beszélt rá a 35-ös hegesztő kábelre, de utólag visszagondolva, ez volt a tökéletes választás. Négy kábelszettet készítettem már, de nincs gondom az érintkezésekkel. Régen a trafónál számtalanszor előfordult, hogy a csipesznél szikrázott, mert nem volt jó érintkezés, rövid volt a kábel, mindig húzogatni, tologatni kellett a trafót, hogy odaérjen a kábel. Most ezek a problémák teljesen megszűntek, elég hosszúak a kábelek, nincs melegedési probléma, érintkezési, csatlakozási gondok is elkerülnek. Sok bosszúságtól, mérgelődéstől mentheti meg az embert egy normális kábelszett.
A téemkásunk már csinált valami hasonló barmolást* - állítása szerint meglepően jó lett. Odakapatott egy hatlapfejűt a végére, ehhez mérten lecsiszolta sarokcsiszolóval, majd még fél napot reszelt rajta...
*Szó sem lehet esztergályosról vagy marósról, mert az drága. Van tetőléc, meg százas szög, old meg azokból.
Nem néz ki hülyén, csak ormótlan. :D Nekem egy 300 A-est sikerült beszereznem*, mondjuk némi hegesztés után szimplán eltört a tyúkbél (asszem 16-os). Újragyógyítottam, s mivel nem jött semmiféle tanács ezzel kapcsolatban, kinyomtam hőálló sziloplaszttal a luftot, hogy ne nyomorodjon feleslegesen a vezeték - még egyelőre jó a műszer (nincs napi 10 órányi használatban). A mágneses 'testcsipeszt' már rutinból így dobtam rá a kábelre - lsd.: sziloplaszt címszó alatt. Ez is egy megoldás, bár elképzelhető, hogy nem a legjobb.
*Amit gyárilag mellékeltek, az egy kalap akármi volt ehhez képest. Ha jól tévedek, akkor a jelenlegi szintén IWELD gyártmányú||márkajelzésű.
Fogsz egy , az adott fúrónál kb. kétszeres átmérőjű hatszög anyagot,esztergán befogod 3 pofás tokmányba, az adott fúróval átfúrod. Ebbe a hatszög anyagba oldalrol befúrt csavarral megrögzíted úgy,a fúrót hogy a fúró befogó része lógjon ki.Ezután a köszörú asztalára fekteted a hatszög minden második lapját, így tolod a a kőnek, egy sublerrel meg méred hogy ugyanannyit vegyél minden oldalról...
Azon a fordulaton ami egy 12,5 fúrónak kell, már elmegy egy 1 mm-es ütés. Annyira meg simán össze lehet hozni. Ha nem szerszámkészítő, hanem lakatos megközelítéssel nézzük.
Az van, hogy a régit sikerült elgörbíteni. Visszaegyengettem, de annyira lágynak éreztem az anyagát, hogy attól félek, ha újra megtörténik, letörik. Megvettem a szóban forgó IWELD 500 A-ost fel is tettem. Tényleg brutál, viszont lényegesen minőségibb kidolgozás és meggyőzőbb a befogó része. Mivel még nem próbáltam ki, adódott a kérdés, miként fog majd viselkedni.
A hegesztésre semmilyen hatása nem lenne a cserének. Azonban értelmét csak abban az esetben látnám, ha a régi elektródafogód tönkrement vagy nem jó a fogása számodra. Ezek az elektródafogók többnyire a csatlakozókhoz, kábelekhez vannak méretezve. Egy kis dinse csatlakozós hegesztőgépnél a 16-os kábelen igen furcsán nézne ki az 500 A-es elektródafogó. Még egy esetben gondolkodnék az elektródafogó cseréjén, ha kábelt is cserélnék hosszabbra, és vastagabbra, (de akkor már testcsipesz csere is kellene), és akkor oda lyukadunk ki, hogy érdemesebb új kábelszettet készíteni.
Ha egy Jasic ARC-160 (Z238) inverteres hegesztő gyári 200 A-os elektródafogóját egy jobb minőségű, de 500 amperes IWELD-re cserélném, milyen hatása lenne a hegesztésre? Úgy értem, hogy ugyanúgy működne azonos gépbeállítás mellet?