Keresés

Részletes keresés

laci19791202 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1313

Ahaaa,tehát akkor az a nagyfrekis csati amivel inditjuk az ivet,na de akkor a gázáramot mi inditja?A nagyfrekis iv gyujtásakor a gépben lévő mágnes szelep?

Előzmény: maseratisti (1301)
remrendes` Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1312
Egy angol forumon adtak egy nagyon jo Lincoln beszerzesi forrast. A 305C-t 350k korul merik, gyari reduktorral, pajzzsal.
Előzmény: maseratisti (1311)
maseratisti Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1311

Ja meg hát egy fastmig árából 3 "porszívót" lehet venni :-)

Előzmény: maseratisti (1310)
maseratisti Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1310

Nem erősebb felépítés sokkal a Kemppi nagyobb gépe sem, csak hát nagyobb darab! A levehető előtolón ugyanúgy műanyag a váz kerete. Az áramforrás előlapja szintén. Masszív a 323-as, egyedül az huzaldobot takaró ajtó zsanérjára mondom azt hogy határeset, mert nyitott állapotban nem jó rátehénkedni (a többire sem, de ez kézre esik XD)

 

Furcsa ez a nagyobb géphez szokott szemnek (megtermettebb embernek derékig ér, a nagy vízhűtős fastmig meg vállig)

Előzmény: remrendes` (1307)
remrendes` Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1309
Igazabol vagy ez vagy az, nem? Nekem ugy remlik a pedal csati is ugyan ilyen.
Előzmény: remrendes` (1306)
remrendes` Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1308
Nekem is ez a gondom, szamomra is teljesen ismeretlen terulet. De a fonokom megtiltotta, hogy kinai gepet rendeljek.
Előzmény: Rahed Lee (1292)
remrendes` Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1307
Igen, ilyen celra biztosan ez lenne a befuto. Nekem egy kontenerbol kell mobil szervizt csinalnom, amit visznek mindenhovan. Szoval kell az erosebb felepites.
Előzmény: maseratisti (1304)
remrendes` Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1306
Ott a pont. Sajnos a Stahlwer TIG-em kb 2 eve elo sem vettem.
Előzmény: refse2 (1300)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1305

Miattam csúfolhatnák akár csőgörénynek is, szerintem egy dizájn remekmű :-)

Szívesen elszégyenkeznék vele.

Előzmény: maseratisti (1304)
maseratisti Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1304

A volt oktatómék mikor megvették a kempact 323r meg 323a gépeket, akkor "porszívónak" csúfolták :-) Hozzá voltak szokva a nagy dögökhöz. ez meg relatíve olcsó is volt, sok volt rajta a műanyag. Mondta is nekem, hát miért porszívó? Úgy néz ki mint valami magasnyomású mosó nem? :-) Még "szűz" volt mikor én kipróbáltam az A-sat. Nem az oktató... a gép :-) Az R-esen csináltam a PB sarokvarrat minősítésem. Nem volt gond a 10-es lemez gyöknél :-)

 

Eltelt 1-2 hét, a "porszívó" kifejezés az rajta ragadt a 2 gépen, de nagyon szerették, mert a Peugeot Partner csomagtartójában állítva simán elfért a 2 gép, szinte csak azokat vitték helyszíni szerelésekre.

 

Mondjuk a "nagy" Fastmighez képest tényleg olyan mint egy porszívó, de én nagyon szeretem :-)

 

 

Előzmény: Rahed Lee (1292)
maseratisti Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1303

Hát az passz, de lehet, mert a HTP america egyik mig gépe is "made in Hungary" felirattal kerül forgalomba az USA-ban ! :-)

Előzmény: remrendes` (1298)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1302

Gépészeti tanulmányaimból nekem is az maradt meg a siklócsapágyakkal kapcsolatban, hogy ott célszerű alkalmazni, ahol van akkora fordulatszám, hogy kialakuljon a tengely és a csapágy között egy olajfilm, így nincs fémes súrlódás. 

Előzmény: Törölt nick (1299)
maseratisti Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1301

Pisztoly csati, mert ez már HF-es gép.

Előzmény: laci19791202 (1295)
refse2 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1300

Ha az lenne a pedál helye, akkor az awi pisztoly kapcsoló hova csatlakozik?

Előzmény: remrendes` (1296)
remrendes` Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1298

A Lincoln Powertec-et tenyleg itt gyartjak a lengyelek?

laci19791202 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1297

Ó köszi,tényleg,erre nem gondoltam.

 

Előzmény: remrendes` (1296)
remrendes` Creative Commons License 2015.07.15 0 0 1296

A pedal helye.

Előzmény: laci19791202 (1295)
laci19791202 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 1295

Ezen a gépen a jobbról a 2. csati az mi?

Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.14 0 0 1294

Én is csapágyas irányba hajlok, találtam is 16-os tengelyre való csapágyat. De ez a mozgó tengelyszög, tényleg nem kopásból, vagy szerelési hanyagságból ered. Van három darab peremes, távtartós speciális alátét, ami lehetővé teszi ezt a kis mozgást. Vati66 fórumtárs szerint feszített állapotban nincs mozgás.

Előzmény: Törölt nick (1293)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.14 0 0 1292

Itt mindenki hallgat udvariasan, de szerintem nem azért, mert nem érdekel minket, bár mások nevében nem nyilatkozhatok, de én személy szerint párás szemekkel nézegettem az általad felsorolt gépeket. Gyanítom nem vagyok ezzel egyedül. Itt jobbára a hobbisták plusz néhány félprofi fordul elő és néha benéz egy-egy hivatásos is, hogy segítsen rajtunk, ha elakadunk. Ezen a topikon a többség ilyen gépeket csak álmában lát, mi inkább az Iweld / BLM / Alfaweld szinten szocializálódtunk :-) vagyis ebben a kategóriában rendelkezünk több-kevesebb személyes tapasztalattal.

 

Én személy szerint szívesen lennék a helyedben, édes a teher - ahogy a költő mondá :-)

Egyik jobb lehet, mint a másik, rosszul nem nagyon választhatsz. A másik topikban egyszer goAus fórumtárs nyilatkozott, ő globális tapasztalatokkal rendelkezik, szóval ő mondott valami ilyesmit, hogy amikor már kidől a Lincoln, akkor a Miller még vígan muzsikál.

 

De ilyen gyönyörűség, mint a Kemppi szerintem nem termett még a földön. A jóisten biztosan elszívott egy remek jointot, amikor a Kemppi-t teremtette éppen, mert alapjáraton ilyen csodaszépet össze nem rakhatott :-) 

 

Dizájner lelkem ujjong, és ha tehetném én őt vinném haza. Betolnám a nappaliba és ott gyönyörködnék benne. De ez részemről pusztán emocionális lelkesedés. Kéretik így is kezelni :-)

Lesz talán itt olyan fórumtárs is, aki komolyabb szakmai érvekkel is alá tudja támasztani az ajánlását.

Előzmény: remrendes` (1289)
ívhegesztő1977 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 1291

Hát igen:)nem érthetünk mindenhez,ha értenénk az már túl "gyanús" lenne:D

 

 

Előzmény: Rahed Lee (1286)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.13 0 0 1290

Köszönöm, nekem is voltak, vannak kétségeim az önbeállást illetően, ezért az előbb felhívtam ismét a Güde Hungary Kft-t. A szervizes szaki azt mondta, hogy ennél a típusnál ez a rugóerő ellenében tapasztalható tengelyszög kitérés természetes dolog, ez valóban egy önbeálló szerkezet.

 

Itt elvileg meg is nyugodhatnék, de valahogy mégsem. Feltúrtam ennek a gépnek az újabb változatáról (MBS 125 V) a robbantott ábrát és úgy látom, hogy itt már csapágyas a szabadonfutó. Azt hiszem mégis megvizsgálom a mélyhornyú golyóscsapágyasra való átalakítás lehetőségét. A szalagfeszítő szán fix szögbe való állítása megoldható egy kontraanyás csavarral. Jelen esetben ebben jobban bíznék, mert igy biztosan be lehet állítani. Ha lekoppintanám az eredetit, attól tartok, ha egy illesztés tűrése eltér a gyári értéktől, akkor már nem úgy működik.

 

Némileg bonyolítja a helyzetet, hogy a siklócsapágyas tengely 16 mm átmérőjű. Erre elég nehéz lenne csapágyat találni, mert 15 és 17 mm a kínálat, de leugrok a csapágyboltba, rákérdezek, hátha. Ha új tengely kell, akkor a régit ki kell vágnom (hegesztve van az alaplemezre).

 

De lehet, hogy első körben megpróbálom az eredeti önbeállós, siklócsapágyas verziót. Úgy méretezem tárcsát, hogy ha mégsem lesz jó, akkor legyen lehetőség kiesztergálni a tárcsából a golyóscsapágy fészkét. És akkor jönne a 2.0-ás verzió.

Előzmény: Törölt nick (1288)
remrendes` Creative Commons License 2015.07.13 0 0 1289

Hello!

Lapozgattam a hegesztos topikot es ott lattam, hogy inkabb ide valo a gepvasarlassal valo kerdes. Bar ott is kaptam mar nem keves segitseget, de azert megkerdezem itt is. Egy regi Wallius 220-at valtanek le.

Ez a 4 gep nagyjabol egy arkategoriaban van. Sarok es tompavarratra egyarant hasznalnam, kb 3-20mm lemezvastagsagig. Esetleg valakine javaslata ezzel kapcsolatban?

 

- Kemppi Kempact 323R

- Thermal Arc Fabricator 320C

- Lincoln Electric Powertec 305C

- Miller Migmatic 300

szakal78 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 1287

hónapok óta keresek használtan sajnos nincs a közelben.nagyobb teljesítményű,csak ezek a kicsi 50liter alattiak használtan.Még ifa kompresszoron gondolkodtam, de mire mindent beszerzek nembiztos,hogy olcsóbb lesz és nem tudom mennyi levegő tud percenként.Egyébként köszönöm a válaszodat

Előzmény: Rahed Lee (1282)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.12 0 0 1286

Ha az lennék, akkor nem itt érdeklődnék, hanem én mondanám meg a tutit :-)

Előzmény: ívhegesztő1977 (1284)
ívhegesztő1977 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 1285

Fasza lesz:)

Ha kész lesz kíváncsiak leszünk a végeredményre:)

 

Előzmény: laci19791202 (1281)
ívhegesztő1977 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 1284

Nagyon profi vagy:D

Előzmény: Rahed Lee (1277)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.12 0 0 1283

Hát igen folyamatban van a másik projekt :-)

 

Ma összeraktam a fémdaraboló fűrészt, legalább is annyira, amennyi alkatrésze megvan. Szépen megy a motorja, a fordulatszám szabályzó, teljesen újszerű a gép, látszik, hogy szinte nem is ment. Ami kínja van, azok a hiányzó alkatrészek és a hanyag tartásból eredő korrózió. Szerintem ridegtartásban volt, magyarán ki volt baszva a szabad ég alá, vagy max egy fedett pajtában lakott. Tiszta sár volt, a csavarok, acél alkatrészek berozsdásodva, akadozott rajta minden. De most már nagyon szépen fest, finoman megy.

 

Már "csak" a hiányzó alkatrészeket kell legyártanom. Nagy segítségemre volt Vati fórumtárs, akivel intenzív levelezést folytattunk az elmúlt napokban, képes volt szétszedni a gépét, hogy leméregesse, lefotózza, videózza az inkriminált alkatrészeket, és mechanikákat. Ezúton is köszönet neki.

 

Már megvan a szalagtárcsák méretezett rajza. A szabadonfutó meglepetésemre siklócsapágyas. Első gondolatom az volt, hogy én precízen illesztett golyóscsapágyas tárcsát csinálok, de rajzolás során, a kapott méretekből arra jutottam, hogy ez a tárcsa elég lazán van illesztve a tengelyre, vagyis kotyog. Kérdésemre Vati is megerősítette, sőt le is videózta, hogy mennyit mozog. Annál jóval többet, mint hogy ez kopás, hanyag szerelés, vagy konstrukciós hiba lenne. Különösen annak fényében gondoltam, hogy ez egy meglepően precízen épített gép, minden illesztett felület CNC-vel lemunkálva, a mechanikák nagyon átgondolt, masszív szerkezetek. A feszesség állító excenteres szánszerkezet is mozog axiálisan néhány mm-t, rugóerő ellenében, koppra húzott csavarokkal is. És Vati gyári állapotú gépe szépen dolgozik ezzel a kotyogós szabadonfutó mechanikával.

 

Szóval ez nem lehet véletlen. Az lenne a kérdésem a tapasztaltabbakhoz - elsősorban Csikarc véleménye érdekelne - hogy jól gondolom-e, hogy ez a "kotyogás" nem más, mint egy gyárilag beépített egyszerű önbeálló csapágy?

 

A faipari szalagfűrészemen a szokásos módon állítható a szabadonfutó tárcsa tengelyszöge. Ott a nagyobb tárcsatömeg, a jóval nagyobb fordulatszám miatt fixen kell rögzíteni, de a fémdarabolónál simán működhet. Sokkal kisebb a tárcsa, jóval alacsonyabb a fordulatszám. A szalag az optimális egyensúlyi pozíción túl úgy sem húzza a tárcsát, és a szalagot úgy is a szalagvezető görgők tartják nagyon masszívan. Legalább is én így gondolom. Jól gondolom?

 

 

 

Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.12 0 0 1282

Nem lehet rossz gép, de 80 ezer körül én inkább egy használt, jó bőrben lévő szíjhajtásost választanék.  Bár, ha nekilátnál építeni, az sem jönne ki olcsóbban, ha mindent úgy vennél meg hozzá. A márka ebben az esetben sem jelent sokat, többféle színben, név alatt megkaphatod ugyanezt. Kínai gyártmány, de nem hinném, hogy bármi gond lenne vele.

 

Egy combos kéthengerest direkthajtással megindítani 6 bar felett már kihívás lehet a motornak. Különösen hideg időben.

 

Nekem is direkthajtásos 50 literes kínaim van (Profi Air). Csak egyhengeres, de nagyon bevált. Ugyanezt lehet kapni ABAC, NUAir és még legalább négyféle néven és színben. Én kétéves garanciával kaptam.

 

 

Előzmény: szakal78 (1278)
laci19791202 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 1281

Köszi neked is.

Sajna még nem volt próba üzem sem,de ami késik nem múlik!!

Még a motor lefogatást/ékszij spanolást kell megoldani,ezen felül kap még egy vizes hűtést,egy Bmw fűtőradiátor már meg van,már csak a csövezés kell neki és egy viz szivattyú ami kergeti a vizet a hengerfejbe meg a radiátorba.

Egy ilyen lesz erre szánva.Ékszijtárcsa rá és ennyi.

 

Előzmény: ívhegesztő1977 (1276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!