Sokan vezetnek adatbázisokat az egyes ex. volánok kocsiparkjáról, de a változások minden topikban külön kerülnek beírásra. A könnyebb tájékozódás és keresés érdekében ide lehet beírni azokat, rendszám, dátum, és az illetékes közlekedési központ megjelölésével.
"(Amúgy én nyáron voltam ott utoljára és egyetlen egy MRP/MRZ-t se láttam, csak régi Credókat meg Ikarusokat. Bár máshol írtak ARC-t meg kb mindent is...)"
Addigra azok már elkerültek, 24. áprilisi ülésen jelentették be a váltást.
Azért nem láttál MRZ-s MAN-okat Várpalotán, mert a Volán, amikor kihirdette az önkormányzat, hogy saját cégük lesz, elvitte Sopronba a 3 2023-ban odavitt MRZ-t és 3 szakadt Credot vitt helyettük
Hát ezzel pont azt bizonyítod, hogy nincs összefüggés, hanem leginkább az számít, hogy a város mit ír elő a szerződésben és milyen a lobbiereje.
Milyen furcsa, hogy az elmúlt években a Volánbusz Budapesten is lecserélte az összes szólót és a csuklósok kb 60%-t, pedig mintha ott se passzolnának a színek (legalábbis egy átlagos furmányos fórumozó szerint)...
Ha nem tűnt volna fel, akkor Várpalota mégis felmondta a szerződést a Volánnal, tehát a jelek mégse "színek szerint" mennek a dolgok...
(Amúgy én nyáron voltam ott utoljára és egyetlen egy MRP/MRZ-t se láttam, csak régi Credókat meg Ikarusokat. Bár máshol írtak ARC-t meg kb mindent is...)
Azért Szegeden ebben az is közrejátszik, hogy ha nem akarnák akkor is kénytelenek lennének cserélni, mivel tudtommal továbbra is benne van a szerződésben, hogy 20 évesnél idősebb busz nem futhat.
biztos nem elhanyagolható szempont, hogy "milyen színű" a polgármester egy adott városban, de példának okáért, Szegeden 20+ éve "rossz színű" polgármester van, és mégis kaptak BYD buszokat meg gázos MAN-okat is, még a DAKK-időkben új Mercedeseket.
Szekszárdon (igen, kis város, kis helyijárattal, de nem kisebbel mint Komló vagy Balatonfüred) meg 20 éve "jó színű" a polgármester, aztán mégis egy lassan 20 éves, széthordott, szedett-vedett flotta van.
úgyhogy summa summarum, biztos van összefüggés a városvezetés színe és a városba érkező járművek mennyisége között, de messzemenő következtetéseket nem vonnék le belőle.
Ha nem tűnt volna fel, Várpalota pont kapott volna 3 elektromost. Illetve volt jópár MRP/MRZ helyin, egészen addig, amíg ki nem derült, hogy az önkormányzat nem újítja meg a szerződést. Tehát a Volán oldaláról zajlott a flottafrissítés.
Várpalotán is "megfelelő színű" a polgármester, mégis felmondták a szerződést a Volánnal, na ezt mivel magyarázod?
De az is megvan, hogy lenne még néhány "megfelelő színű" város az országban, ahol ráadásul a Volán szolgáltat?
Arról ne is beszéljünk, amikor évekkel ezelőtt a "kivéreztetett" Budapestnek lettek átjátszva az eredetileg a Volánbusz által megrendelt, de végül át nem vett csuklós Modulók...
Ez a 3 busz nem fogja kihúzni a slamasztikából aZ MVK-t.
A megoldás se lehet az, hogy akkor majd most azonnal a teljes busz parkot kicseréli a kormány. Ha nem lesz több pénz a fenntartásra, és nem szakmai alapon fognak megszületni döntések, akkor az új buszok is pár év alatt ugyanerre a mostani műszaki es esztétikai színvonalra jutnak.
Első körben fel kell mérni szakszerűen, melyek azok a kannibalizmus miatt leállított buszok, amelyek felújítása mêg költséghatékony, és a ráfordítás után (megfelelő rendszeres karbantartással) 8-10 évig lehet használni. Ha vannak ilyenek, akkor arra pénzt adni, es megcsinalni azokat mielőbb. Amíg ezek készülnek ill folyamatosan forgalomba állnak, addig a forgalomban levő többi busz állapotát is fel kell mérni egy esetleges felújítás miatt. Közben persze, ki kehet írni 20-30-40db új buszra is tendert, hogy azok megérkezésével kb 2 év múlva a legrosszabb állapotúakat el lehessen engedni.
Atmenetileg - ahogy most is csináljãk - meg bérelni, megvenni jó állapotú használt buszokat.
Pont ennyi (3) helyijáratos forda van Orosházán, mind szóló.
Szóval azért, mert Várpalotán már nem a MÁV szolgáltat, attól még lenne helye máshol is cégen belül.
De ha Miskolcra utasítják azt a 3-at magasabb szintről, akkor nincs mit tenni. Pedig ÉKM Miniszter Úr is tökre tisztában van vele, hogy az ÁLLAMI személyszállítónál mennyire szükség lenne rájuk...
A 673 eredetileg Mosonmagyaróváron volt. Ott úgy veszik, időnként, akár fél évre 1 évre átkerül máshová, ilyen szempontból Győrben, vagy akárhol van kölcsönben. De én úgy veszem észre a kölcsön adás és az áthelyezés közt gyakorlati szinten nem tesznek különbséget.