A spanyol hatóságok tizenegy nap után szabadítottak ki egy szerb-horvát származású, holland állampolgárságú túszt az emberrablók fogságából a spanyol fővárostól délre található Casarrubios del Monte településen – közölte a spanyol belügyminisztérium hétfőn.
Az emberrablók közül négyet a helyszínen elfogtak, ötödik társukat egy nappal később Madridban vették őrizetbe.
A kelet-európai bűnözői bandát egy román orvos vezette, aki egy fővárosi kórházban praktizált, és onnan lopta a gyógyszereket, amelyekkel az áldozatot mindvégig elkábítva tartották.
"Egyrészt tipikus piaci tojásár esete, másrészt érdemes megnézni, hogy hol mit számolnak bele az "autópálya ára" című fejezetbe."
Romániában autópályaépítés ügyben az a biztos - mint ahogy arra már az egyik olvtárs is rámutatott -, hogy a sokszorosa lesz a papiron kiszámított értékénél, tehát kamu ez az egész "olcsóság". Ezt az a tény is igazolja, hogy az építés állítólagos "olcsósága" mellett, még mindig alig van autópálya Romániában...
A vízágyút is csak nálunk gyujtották fel, de akkor még bolond Feri volt a minelnök. Akkor történtek dolgok, most az ellenzék csak nyafog. Így nem lehet a pénzcsapokhoz férni.
Nálunk átmegy egy híd egy folyón és ráadásul még autópálya is. Világrekord! Két ellentétes színezetű kormányt is megért! Úgy hívják, Pentele híd. M8 autópálya majdnem az egész híd. Ez az autópálya, ami nem vezet sehonnan sehová és összesen 1600 m hosszú. Erre két mágyámatricát szánt a Fidesz, na jó, most csak egy kell rája. Hajrá magorok! :-))))))))))))
Romániában csak a tervezőasztalon "épülnek" autópályák! Ahol mégis nekikezdenek a kezdeti árkalkuláció sokszorosára nő a végére az áruk. Ld. a Bechtel amerikai vállalat által épitett 60 kilométenyi út árát is (kb. 10 év alatt).
"Van ahol csak az úttestet (gondolom pl Romániában is így van), van ahol a teljes beruházást, műtárgyakkal, táblákkal, matrica ellenőrző rendszerrel együtt."
Egyrészt tipikus piaci tojásár esete, másrészt érdemes megnézni, hogy hol mit számolnak bele az "autópálya ára" című fejezetbe. Van ahol csak az úttestet (gondolom pl Romániában is így van), van ahol a teljes beruházást, műtárgyakkal, táblákkal, matrica ellenőrző rendszerrel együtt.
Az elég baj, hogy nálunk is lopnak, de ha ennyire olcsó Romániában az autópályépítés (kb. 1,457 milliárd Ft. / km.), akkor miért van még mindig olyan kevés autópálya Romániában? Mi Romániához képest autópálya nagyhatalom vagyunk...
Az autópálya-építési költségek nemzetközi összehasonlításai helyett a most "leszerződött" árak megítéléséhez inkább az utóbbi időszak hasonló kaliberű és domborzati viszonyok közötti magyarországi sztrádaépítéseit tekintenénk irányadóknak. Az eltérés szembetűnő: az M43-as autópálya 2011-ben átadott 31,6 kilométeres Szeged–Makó szakaszának költsége 61,1 milliárd forint volt, az M3 idén januárban átadott Nagykálló és Őr közötti szakasza pedig 33,8 kilométere összesen nettó 31,9 milliárd forintba került. A jövőre átadni tervezett Makó-országhatár (M43) közti 23,1 kilométerének nettó ára is "mindössze" 46,49 milliárd forintot ért el. Ami a sztrádahidakat illeti, az eddigi legdrágább hídépítés az M8-ason zajlott: a 2007-ben átadott dunaújvárosi híd (és a közvetlenül hozzá kapcsolódó infrastruktúra) több mint 54 milliárd forintba került. Azt a hidat azonban a Duna fölé feszítették.
Tényleg nem kötözködésből, csak megemlítem: mintegy 15 éve költenek milliárdokat a románok autópálya építésre, csak az istennek nem épül meg néhány kilométernél több. Egy amcsi cég remekül elvan ezzel egy ideje. Biztos valakinek a "jóbarátja".
Nem vitatom az árak visszatetszőségét kis hazánkban, sőt, de az is tény, hogy ma már nem panaszkodhatunk. Ha Ausztria felé mentem korábban, mindig észrevettem a változást, most is észreveszem, de csak azért mert osztrák autópálya ott szarabb, mint a miénk!
Bizony, nagyanyó; ha valaki egy magánlevélben ír marhaságot, lelke rajta, csak a címzett állít ki bizonyítványt róla. Ha viszont nyilvánosan ír valaki, akkor vegyen annyi fáradságot, hogy ne terhelje hibákkal a közönséget, akinek szánja írását. Én a topiknyitó helyében kijavíttatnám azt az ő betűt, ne hirdesse butaságát az idők végeztéig...
Ismerve a helyszínt, éppen a közelben szűkíttették (2130-ban) az árteret, még itt bővíteni fogják, hogy építhessenek egy újabb 400 méter hosszú hidat:-)
Vajon miért nem ott bővítenek ahová nem kellene hidat rakni?
Máskülönben ahogy látom abban a 760 méter hosszúságú hídban már benne van a külön számolt + 400 méter is.
Vagy van aki elhiszi, hogy Tisza kétszer szélesebb mint a Duna? :-)
Mért lenne sértés??? Hiszen a világsajtóban is elfogadott, a gazdpolban is:))) Ellentétben a nácizással, amit egyes olvtársaink olyan előszeretettel ragasztanak a jobboldalra:((((