Érdeklődni szeretnék, hogy a vjv felvételi teszt az két lépcsőböl áll-e? Miből áll a felvételi? Gondolom vaktérkép, szöveges feladat azt miből veszik? Számítás is van benne? Mennyi és milyen számítások? Tudtok-e nekem segíteni a férjem gondolkozik rajta, hogy jelentkezzen jegyvizsgálónak csak fél tőle. Köszönöm ha segítetek. 😊
Sziasztok! Aki még olvassa ezt a fórumot annak szól...nem tudok nagyon mit hozzáfűzni az előttem szólókhoz. Jv-nek tanulok és az első forgalmi vizsga előtt állok. Ma és holnap próbaszóbelizik a csoport forgalomból. Azt kell, hogy mondjam az oktatás minősége és mennyisége sem elegendő a hatósági vizsgafelkészüléshez...egyes szegmenseit nagyon gyatrán adták le (pl. fékutasítás, műszaki kocsiszolg.). Döbbenet volt számomra az is, hogy az oktató (aki nagyon lelkes, és mindenkinek jót akar) saját magát fedezi azzal, hogy többnyire eredményes dolgozatokat írat, holott sokszor ezek valójában szinte semennyire sem takarnak valós tudást (legalábbis forgalomból nem)...A kereskedelmi résznél is vannak bizony eltérések a vizsgakövetelmény és a leadott tananyag kapcsán. Nem húznám tovább a mondanivalómat, mindössze megjegyezném: nem tudsz naponta órákat tanulni, mert nem is lehet! (8 óra oktatás bőven lefáraszt, nem beszélve az utazást, bejárást, hazamenetelt.) A másik: tantermen belül még fogalmad sincs mi vár majd az adott telepállomáson, kivéve persze, hogyha kb. majd' minden családtagod vasutas. Egyébként fontosnak tartanám azt, hogy hozzám hasonló, vasutas felmenők és múlt nélküli emberkékkel közölnék a felvételin, hogy iszonyú nehéz megfelelő gyakorlatok nélkül szó szerint "bemagolni" az utasításokat.
Szia én még majd szeptember 18-kán megyek . tesztírással és interjúval kapcsolatosan. Vezető jegyvizsgáló, vasúti jegyellenőr/fedélzeti jegyellenőr munkaköre. Mire számíthatok, mire készüljek.
Sziasztok! Leírnám a tapasztalatokat,mivel én is elvégeztem a tanfolyamot.Elöttem régebben leírták a kiválasztási folyamatot,azt nem részletezném.A tanfolyam 4,5 hónapja kemény,és nem könnyü,de egy átlagos képességü ember nyugodtan belekezdhet,el tudja végezni!A kereskedelmi része szerintem könnyebb,és hiába mondják azt,hogy az a fontosabb,ez nem így van!A forgalom is nagyon fontos!De viszont ennek a nyelvezete a nehéz,ezt meg kell szokni,azután már könnyebb.Sok dolgozatot kell írni,ez szerintem nagyon jó,mert mindig készülni kell.A lényeg,hogy napi szinten tanulni kell!Napi két óra legalább.A kereskedelmi vizsga sem könnyü,és tényleg meg lehet bukni azon is,és a hatóságin is.Nagyon szigorú a vizsga!Ha tanultál és tudod amit kell akkor nincs gond,ezért kell képben lenni,és készülni.Itt nem fognak átengedni,ha nem tudsz!A legjobb szóról szóra megtanulni,de meg is kell érteni.Erre vannak az oktatók,a megértésre.A tanulás otthon.Van lemorzsolódás 10-20%.Teljesíthetö,és nem kell azzal foglalkozni,aki azt mondja,hogy nem!A lényeg,hogy folyamatosan kell tanulni!De tényleg komolyan kell venni!Biztosan állítom,hogy meg lehet csinálni!
"Interjún kérdezték is, hogy szerintem nehéz-e a teszt nyelvezete?"
Erre én azt válaszoltam, hogy a "vasutas nyelv" is olyan mint amikor idegen nyelvet tanul az ember, az első órák csak szövegértésre mennek.
Gyakran utazom vonaton és a amikor szolgáltba utazó, vagy szolgálatból haza utazó vasutasokkal utazom együtt, tisztán értem miről beszélnek egymásnak, de ezen a nyelven én megszólalni nem tudok. :-)
Szia Dávid :) köszi, hogy írtál, lassan vizsgázol vagy már lehet túl is vagy rajta...anno a reptéren szintén volt hatósági, saját nyelvezet. Interjún kérdezték is, hogy szerintem nehéz-e a teszt nyelvezete ?! Diplomatikusan azt feleltem: "tanulható, s egy idő után rááll az ember agya"
Én is a szeptemberi tanfolyamon fogok kezdeni a júniusi helyett. Valahol nagyon várom, mert izgalmasnak ígérkezik, ugyanúgy mint anno a reptér. Egyébként a reptéren korábban már a második hatósági után azt mondták, hogy nem mehetsz többet.
Biztosan kérdezek még...ha nem gond neked, és köszönöm még egyszer, hogy viszontválaszt küldtél.
(Ha úgy neked jobb, megadom az e-mail címem: henriel567@gmail.com)
Az nem számít, hanyadjára van meg. Kint már nem fog érdekelni senkit. Hajrá :) Én is jövőhét után vizsgázom de én már nem jvnek hanem vjvnek. Nekem se lesz meg elsőre, a 4. becélzom :D (bár nekem nem akkora a tét, ha nem sikerül maradok JV.
Az anyag nehéz, a tempó halálos kábé. Itt tényleg nincs magánélet, csak tanulás de az ezerrel. Azért teljesíthető. Főleg mostmár úgy tudom az alap jv tesztes. (Nem tudom előny vagy hátrány, van aki szerint előny mások szerint így szigorúbb).
Nem csak nálatok nem veszik komolyan, az a baj szerintem , hogy a mai napig él az, hogy hülye vasutas. Főleg hogy megint nem kell érettségi a JV szakmához.... Amikor én jelentkeztem és jártam még otthon is azt kaptam hogy áh ne aggódj hiszen csak kallernak mész nem egyetemre. Ahhhha. Egyetemet végzett csoport társaim mesélték egyetemen nem kellett ennyit tanulniuk. (Felvételi teszt tanár embereknek magas volt és kibuktak rajta)
Eleinte úgy gondoltam, hogy ezt a sok anyagot lehetetlen megcsinálni. Viszont annak aki ide jön felkel készülnie, hogy az itt töltött idő alatt más programja nem nagyon lehet, ha sikeresen szeretne teljesíteni a képzésen.
Én úgy gondolom, és én is azt csinálom, hogy otthon 1-2 órát rászánok még az anyag átolvasására és hétvégén pedig többször átnézem az adott részeket amiket tanultunk.
Nem hiába mondják, tényleg tanulni kell. Teljesen új nyelvezet.
A csoportban sokan nem veszik komolyan a tanulást ezért vegyes a dolog, de mindenki felnőtt ember eltudja dönteni, hogy mit is szeretne.
A tanfolyam alatt megszerzed a forgalom ismereteket és ezek mellett a kereskedelmi órákon a díjszabási ismereteket is. Megtanulod a kedvezményeket és a szabályokat.
Erre mind van kb. 4-5 hónapod.
Szívesen válaszolok bármilyen kérdésre. Én két hét múlva vizsgázok hatóságiból, bár szerintem nem lesz meg elsőnek. (összesen négy alkalommal lehet vizsgázni, utána eltanácsolnak sajnos)
Amúgy nagyon sok múlik a körülményeken. Mennyire vagy kipihent, milyen a fény: mesterséges azon belül lámpa vagy neon. Természetes fényben kell csinálni a vizsgálatot elvileg.
Konkrétan egy számot sem tudtam kiolvasni belöle, pedig így normál esetben meg tudom mondani a szineket! Akkor nagyon bosszantott, arra gondoltam hogy lehet hogy a számokat nem ismerem, mert ilyen nincs hogy végig volt lapozva a könyv és egyet azaz eggyet sem tudtam kiolvasni!
A Podmaniczky utcában több szemészeti rendelő is van, több műszakban üzemelnek (De, Du), több szemészorvossal.
Úgy emlékeztem nekem csak könyv volt de ez nem garancia arra, hogy a más szemorvos is csak a könyvet használja.
Sok oldalt meg kellett néznem, különböző színek kombinációit.
A kérdésedre utána néztem a műszeres vizsgálatnak, hogy mit takar, hát a legjobb emlékeim szerint műszeres vizsgálaton is részt vettem,
annak ellenére, hogy a könyv oldalait tisztán láttam.
Nem akarok morbid lenni, de azért nem egy utolsó dolog a tűzpiros flirt ajtajában egy narancs színű kabátos kisgyereket észrevenni, ha még a le/fel szállást nem fejezte be, nem hiába az alapos vizsgálat.
Szóval továbbra is él a kérdésem azokhoz akik MOST az elmúlt pár hónap alatt voltak orvosin. A színlátásvizsgálatnál csak a pöttyös könyvet nézették veletek (Ishihara könyv) vagy műszerrel is? Illetve minden lapot végignézettek veletek, vagy csak néhány számot amibő amiből kiderült normális a színlátásotok?
Értem. Azért kérdem most hogy van, mert a törvény a 3. csoportos alkalmasságinál is előírja az anomaloscopot, de most volt ismerősöm szolgálattevő orvosi alkalmasságin de csak az ishihara könyvet nézették.
Igen-igen...én is attól "félek" hogy nem lenne kihívás az irodai meló...amit szerettem csinálni, de eléggé le is strapált: az a reptér...ott nem konkrét utazás volt, hanem utasokkal való foglalkozás..és igen..volt nem szeretem része is :)..kicsit am. félnék, hogy a vasútnál is lenne problémás dolog...utas stb..én elég jól tűröm a stresszt, de azért megérzem magamon...olykor egészségileg is...és igen, igazad van, a hétvégi tömegnél nincs rosszabb. Bár én nem nagyon járok sehová mostanában..nem tudom megmondani miért: egyszerűen így alakult. Viszont vonz a kihívás! :) és ez talán az, amit nehezen eresztek el....másrészt, tudod: sokszor belegondoltam: szerettem utazni, illetve szerintem ha valaki geográfusnak tanult, no annak mondd, hogy ne menjen sehová! :)...szüleim mindig hoztak-vittek...s én is utaztam már pár helyre Európában. A cél nem is a vjv lenne, hanem a nemzetközi vonatok majd, mert angolt majdnem felsőfokon, németet alapfokon beszélek...
viszont: attól is félek, hogy valami nem sikerül..és akkor ottmaradok.:( munkanélkül....vagy valami szükségmelón..:((
A VJV-k szolgálati vezénylésének van azért előnyös oldala is, ha intézni kell valamit ami nem időponthoz kötött akkor nem kell szabi. Engem nem hat meg a hétvégi és ünnepnapon végzett munka. Jobban örülök a hétköznapi szabadnapoknak mint a hétvégieknek. Bárhová megyek, strand, stb... nincs tömeg. Üzletek sokáig nyitva, menetrend sűrűbb.
Persze akinek van családja máshogy látja... jó a gyerekekkel otthon hétvégén.
Én nem lennék gondban ha a két lehetőség közül választhatnék, tőlem egy picit távol áll az irodai munka és közeg ha az államigazgatás alatt azt kell érteni.
Jelenleg az egyik hobbim ami életem útján elkísér az a közösségi közlekedés (tulajdonképp minden szegmense)
de a legközelebb a vasúti közlekedés áll hozzám, rengeteget kirándulok viszem a bicajt vonattal vagy csak elmegyek vonattal kirándulni.
Jó értelemben véve furcsa s érdekes világ a vasutasoké, érdekes, hogy amennyire nyitott a "kívül állók, utasok" felé, ugyan annyira zárt is a saját szabályai, nyelve miatt... jó hallgatni ezt a nyelvet utazás közben.
Nagyon sajnálom. :(...tényleg. Én júniusban kezdenék...de ma kaptam egy másik ajánlatot az államigazgatásban. Eléggé félek, mert nem tudom igazából mit is válasszak, mindkettő júniustól kezdődne.
Az államigazgatásba nem kell hajnalozni, meg 12 órázni. Kell viszont kilenc órázni, de ettől függetlenül a törzsidőben kell bent lenni jobbára, és hétvége, ünnepnap szabad. Nagyon érdekelne amúgy a vasúti szakma, de bevallom, kicsit elbizonytalanodtam...