:D Én már csak röhögtem magamban, hogy a többféle megközelítés ellenére ezek szerint nem voltál egyértelmű (pedig az voltál! :) ). :)
Ui.: ma tankoltam , 623km után (1.51 eur/L-ért, hmm), 39.21 liter > 6.29 lett az átlag (szóval eddig péntek éjjeltől 1126km és 6.47es totál átlagnál tartok az úttal)
Sziasztok, pont aktuális kérdéskör. Elképesztő baklövések a világítás kérdéskörben, 7 éve nem tudom megszokni...
1. Este beülsz a kocsiba, 100-ból 99-szer auto állásban a világításkapcsoló (nálam), 2 napja off-on volt, de nem veszed észre a sötétben, mert a DLR világítja az utat Off állásban is, városban a közvilágítás miatt sem tűnik fel, és ami még nagyobb baj a műszerfal is világít minden további nélkül. Kilóméterek után tűnik fel hogy ha nem jelez 1-2 autóstárs, hogy nincs világításod, hátul. Annak idején annyi esze volt a tervezőknek a régi autókban, hogy sötét maradt a műszerfal azonnal levágtad hogy elfelejtettél világítást kapcsolni.
2. Nappal sötétebb, borult időben, nem vált az automatika tompítottra, kézzel kapcsolod fel, erre egy elbaszott logikának köszönhetően lehalványítja a műszerfal világítást, igaz az órákat látod, csak a kiegészítő infókat nem középen... namost ekkor kézzel feltekered a műszerfal dimmelést maxra, amit ha úgy hagysz, este tekerheted le, mert kisüti a szemed sötétben... ragyogó automatika ismét...
3. Sürgős segítségre lenne szükségem vonóhorog elektronika javítás ügyében, egy hozzáértő, akár specialista autóvillamossági szerelőt keresek, aki meg tudná fejteni, és javítani. Hibajelenség: általában esős időben, főleg nagy vízmennyiség, felhőszakadás esetén zárlatossá válik a vonóhorog (tippem szerint), vontatmány nélkül elkezd pittyegni fékre, indexre, mintha rá lenne kötve utánfutó, és ami nagyobb baj az index villógási periódusa meghülyül, beduplázódik a műszerfalon, ill. kívül meg kihagy/lelassul. Nyilván nem is menne át vizsgán így, de csak elvétve jön elő a hiba évente néhányszor. Új korában szereltettem fel a kereskedőnél, azóta többször próbáltam javíttatni, több helyen is, márkaszervizekben, nem sikerült, most mint kiderült újra. Elvileg a csatlakozót már kicserélték. Legutóbb meg valami testelést javítottak ezügyben, hát sikertelenül ezek szerint.
Nemrég értem haza Balatonról, nem sokkal indulás után újra behülyült, pedig most nem is volt nagy eső, csepegett csak. Sajna eddig megoldatlan, és nyilván balesetveszélyes így. Amellett 1-2 éve a Pajzs riasztórendszer ami bele van szereltetve szintén meghülyült, valszeg emiatt a zárlat miatt, és letiltott.
Tudtok ajánlani villamossági szerelőt, lehetőleg Bp/Pest megyében? De vidékre is elviszem ha kell.. köszi a segítséget
Dimmeli a fényerejér a "ledsornak", onnantól, hogy helyzetjelző (akár tompítottal akár nélküle) halványabban világít (így szabályos - a Swiften is így van bekötve nekünk a ködlámpában lévő köralakú DRL, hogy ha helyzetjelzőt/tompítottat kapcsolsz akkor továbbra is világít de halványabb fényerővel). :)
Full annak gondoltam a működés miatt, de nem. A fene se nézte a piktogrammot, minek, világít ég a lámpa, nem világít, nem ég a lámpa :D
Én még nem nyúltam a lámpa programozásához sose, valahol megvan hogy kell, de pl esőt én biztos nem kapcsolnám hozzá a tompítotthoz. Ilyen időben véleményem szerint jobb a menetfény + hátsó lámpa kombó, azaz helyzetjelző használata. Hátsó lát (bár ez is kérdés milyen messziről, mert ugye 2x5w helyzetjelzőnek megfelelő fény megy hátra, ami nem sok), előre is jobb, mert vakít a menetfény, sötétben nem előnyös (akkor szemből jövőnek se jó és nekem se, mert én se látok vele normálisan), de azon kívül kb minden esetben előnyösebb. A tompítottunknak nincs sok szórt fénye, ha az megy nehezebben vesznek alapból észre szemből, hát még esőben.
De ez kb csak a miénknél igaz, mert tudtommal nem csökkent fényerőt, ha helyzetjelzőre teszem. Remélem legalább ezt jól tudom :D
Nem kioktató jelleggel írtam...és hidd el most sem azért teszem...DE: nézd majd meg kérlek alaposabban a kis zöld piktogram ábráját, meg a világítás forgókapcsolón a helyzetjelző állásának ikonját! ;) Erre céloztam...és nem személyesen Rád, csak általános (nem is kifejezetten S-Crossos vagy Suzukis) dolog ezeknek a keverése. :)
Amúgy meg nem dől össze tőle a világ :) én sw bazgatásból írtam :)) és valóban: számomra is megfelelően dolgozik AUTO állásban a sötétedésérzékelő (az alaphoz képest egyel érzéketlenebb beállításon és az ablaktörlőkkel összetanítva), nagyon ritka eset, hogy kézzel bele kell nyúlnom (jellemzően téli világos de ködös párás idő...).
Én nem fogalmatlan vagyok, de simán azt hittem az a ződ a lámpa. Ma kipróbáltam és igazatok van, csak mivel automata kapcsolja a lámpát mindig akkor világított ez is, amikor a lámpa is világított... Xd
Nagyon kevés alkalommal kellett csak beavatkoznom a kapcsolásba. Így sorry mindenkitől, de valóban tévedtem :)
Pont ezt magyarázza BX is! Az a helyzetjelző visszajelzője, nem a tompított fényszóróké (ergo az óracsoporton semmi különbség a helyzetjelző és tompított állás közt - ahogy a legtöbb egyéb autónál sem). Bántás nélkül: nagyon sokan vannak fogalomzavarban a drl, helyzetjelző, tompított és távolsági (reflektor) lámpákkal kapcsolatban (kedvencem amikor valaki "fényszórónak" hívja a távolságit :))) de már egész jól megy a rejtvény kitalálása :) ), és ezek használatával, plusz visszajelzésükkel. (ez olyan, kb, mint sokan nem tudják Suzukiknál mi a GL, GL+, GLX...vagy korábbiaknál GS stb.), ez van. :)
Ui.: tényleg nem világít az SS gombom a bal térdnél...katasztrófa :D
Én gondolkoztam már, hogy komfort elektronikát betegyem, de nem merek nekiállni szerelni, mert ha belendülök lehetnek bajok belőle xd
SS elektronikának pont nem látom értelmét. Tudom sok embernél mumus, de én nem vagyok meggyőződve róla, hogy torpanásos hülyeséghez pl nincs köze a sok alapjáraton ketyegtetés, ahol a legkatasztrofálisabb a hatásfok, értelme nulla, gyakorlatilag egy kényszerüzem.
Dugóban ne használjuk, de amúgy miért ne? Az egész rendszert úgy alakították ki hozzá, hogy bírja, nincs vele különösebb gond.
Igen, abszolut ezt a következtetést vontam le én is.
Köszi, én is így emlékeztem....hát, nem dőlünk kardunkba de magamat ismerve elült a bogár a fülembe, hogy rendbe legyen és ne húzza a szemem...aztán valószínű borul a domino és ha már "bontok" akkor kap egy SS elektronikát is. No de első lépésként majd megnézem csak a szemem káprázott-e tegnap késő este. :)
Nagyon sok autóban nincs tompított visszajelző, pont a Suzuki se fog ez alól kivételt képezni. :D
(amúgy felénk épp az ellentétét tapasztalom - ami persze szabályos meg nem zavaró, inkább meglep - erre nagyon sok Vitara/S-Cross járkál verőfényes időben is felkapcsolt világítással, mintha a célközönség nem ismerné az AUTO állását a lámpakapcsolónak, vagy nem tudná mi a DRL > mondom nem baj, csak nekem fura)
Egyébként túl sokat rugóztok ezeken a világítás kérdéseken és bevonzátok itt nekem a bajt :D jól gondolom/emlékszek, hogy ennek a start-stop gombnak is világítani kellene éjjel nem csak a mellette levő kettőnek?
Tegnap este tűnt fel, hogy az az egy sötétségben bújkál (fejből 3 S-Cross ide vagy oda meg nem mondom, hogy kell-e világítania...).
Nincs tompított visszajelző - dehogy nincs, ott felül az a kis 2-felé sugárzó zöld ikon. Vagy nem erről van szó?:-)
Megvolt a Balaton-menet, a nagy átlag 5,9-en áll, klíma ment 22 fokon 2 pálcikával.
Közben gumisnál volt: már szinte havonta kellett fújkálni az 1iket, azt hittem, a szelep az, de kiderült, hogy szög....befoltozták, 7000 ft, 1előre jó..:-)
Az az érdekes, h már évek óta gond volt vele, először csak 1x kellett fújni/szezon, aztán már 2x, most meg már havi rendszerességgel. És ha évek óta szög volt benne, hogyhogy nem vették észre a műhelyben, ahol tárolom a szetteket..?
Figyelj, nekem a sok rövid táv és hetenként 1 2x30km hoz 6.3-6.5 átlagot. Ha kell klíma az valamiért bő 1 litert rádob, ezt sokallom, ha lesz kedvem megnézetem majd ezt a részét, de annyira nem érdekel.
Ha vidékezünk max 90, nem versenyautó módra gyorsítom a 4wd képes 5 alatti fogyasztásra és nem megyek mellette lassan, 90 felett városok között, városban 50. Így simán megvan a 750km + is xd (43 literrel számolva). Egyszerűen csak nem kell feleslegesen tolni, toyotásként kell menni és nem eszik ez sokat xd
Egy 2021-es sx4 scross-om van. Volt egy apró koccanás, ami után az Adaptív tempomat radar hibájára panaszkodik az autó.
Lehúztam a csatlakozót, helyre igazítottam a konzolt, a radar látszólag sértetlen, mégis hiba van. Ha szervizbe viszem, akkor 3 bőrt lenyúznak rólam, miközben használtan kapok 25k körül radart, amit 2 perc házilag cserélni.
A kérdés csak az, hogy ezek a fizikai cserén kívül igényelnek-e szoftveres munkát?
Szeretem (és mindig nagyon várom) amikor ilyen hosszút tudunk velük szaladni. :)
Engem spec annyira nem borzol a kis tank (de megértelek: az OFF Croma a 70 literes tankját én is szerettem), őszintén szólva itt a hátam is kívánja, hogy ne 8-900kmeket nyomjak egybe.