35 éve van jogosítványom, sok kocsit vezettem, mindegyiknél villogott a vészjelző kapcsolója bekapcsoláskor.
Úgy emlékeztem, hogy a SX4 S-Crossnál is villog.
Nem bírtam tovább, megnéztem hát ellenőrzésként én is a vészvillogó kapcsolóját.
Hát .rosszul emlékeztem. Nem villog. Pedig már három éve megvan, sokszor volt használva a vészvillogó és és mégis azt hittem, előzetesen, hogy ennél is villog.
Persze megszokható a helye, de lehet az autó bérautó, kölcsönadott autó, közös céges autó amit csak néha kap meg valaki.
Este, sötétben ha ki van világítva csak könnyebb megtalálni annak is, akinek nem volt módja/ideje megszokni minden gomb helyét, főleg amit ritkán használ...
(Ladánk nekünk is volt, abban is ültem tizenévet, de ha nem mondod nem tudtam volna felidézni hol volt benne a gomb. :-) )
A Zsiguli után volt nehéz átszokni, hogyha meg kellett köszönni valamit akkor hová nyúljak. A Ladában valahol ott van ahol a szuzkóban a start stop gomb. De kb 1-2 hónap alatt megtanultam és sosem nézek oda, ha rá akarok nyomni pár kattintásnyit.
Viszont azt, hogy villog-e vagy sem azt nekem is meg kellett néznem.
Ebben a topikban kicsit "off" ugyan, de kicsit érdekesség is.
21éve ülök az Ignisemben, de esküszöm, hogy most írásod alapján nem tudtam felidézni, hogy van-e a vészvillogó gombnak világítása amikor működik.
De annyira felcsigáztál, hogy mostmár tisztáznom kellett a dolgot, bár Neked ez nem releváns, más autó lévén.
Szóval háttérvilágítása nincs és nem is emlékszem, hogy volt-e valaha. Elvileg kéne legyen, hiszen éppen sötétben lehet gond megtalálni, hogy megnyomjam.
Ha viszont bekapcsolom, akkor a gombon lévő kis hárömszög bizony ütemesen villog pirosan, a műszarfali irányjelző visszajelzőkkel együtt. (Bár ránézésre csak felfestének tűnik a háromszög nálam is.)
Na ja, nekem a legnagyobb problémám, - miután a wifis AA most már jónak tűnik - hogy a menetkamera mostanában gyakran elveszíti a GPS-jelet, tegnapelőtt pont Orfűnél.:-)
Nekem is volt pár napja egy 440 km-eres utam 5,8-as fogyival, főleg pályás úton, 120-130 as sebességekkel.Meg voltam elégedve, főleg, hogy kevés és rövid városi utaim vannak.Most lesz 4 éves a verda nyáron és még csak 15 ezer km van benne.Szinte új.
Most gondolj bele, valami olyan autótulaj idejön akinek rendszeresen a főtengellyel, a kenési rendszerrel vagy a vezérléssel van baja; benéz hozzánk és látja, hogy mivel van itt tele a fórum:
1: Nem villog a soha nem villogott vészvillogó kapcsoló
2: 10-20%al több fényerő kéne a zöld visszajelző lámpára,
3: nem működik az android auto
komolyan mondom agyfaszt kap :DDDDD
én viszont kiválóan szórakozom :-P Tegnap mentünk a géppel egy jó is Orfűt, de nem fishinggeltünk, csak 1 napos kirándulás, de olyan jó volt kanyarogni. Nekem egy ilyen buli 550km. Ez alatt a táv alatt meghatározható benzinmennyiséget fogyasztott az autó :D
De így megbukik műszaki vizsgán, vagy valami problémát okoz ez a nagyon kedvezőtlen változás, hogy nemrég még 'tán villogott a műszarfalon a kapcsoló, most meg nem?
Most kipróbáltam bekapcsolt világítással. Műszerfalon minden háttérvilágítás működik, a vészvillogóé is, de a korábban megszokott vészvillogó bekapcsolását továbbra sem jelzi ütemes villogással.
Megkövetve BXtwelve fórumtársat tegnap este leeset a hogy hogyan is értette a hátérvilágítást és valóban van hátérvilágítás ha a világítást felkapcsolom.
Mivel mindannyian ezt tapasztaltuk és kipróbálod hogy a világítás felkapcsolása mellett van e háttér világítás akkor szerintem rendesen működik.
Nem vagyunk egyformák. Nekem ez eddig nem került be a személyes hibalistámba, mert nem gondoltam úgy, hogy valami esetleg nem lenne rendben a kis zöld ikonnal. De pld a ledesek örülnek neki, hogy a rendszer nem figyeli a lámpákba szaladgáló Amperokat, nekem meg ezzel van bajom.
Én most a fejlemények tükrében egyöntetűen úgy határoztam a saját ótómmal kapcsolatban, hogy nekem is úgy marad. Szerintem ez egy jó döntés volt a részedről is!
A kipattintott kapcsolóegység két részbl áll. Csak egyik fele a vészkapcsoló, de ennek az izzó részéhez még nem jutottam közel. A másik fele az utasoldali légzsákkal kapcsolatos jelzölámpát tartalmazza. Ennek izzóit látom, hogy kis nyáklapra forrasztott ledek. Ebből gondolom, hogy a vészkapcsolóhoz tartozó izzó is ledes. Ezt én nem tudom javítani, egyenlőre marad igy.
Sokat gondolkoztam, hogy miért nem világít nappal a hátsó ledsor. Arra jutottam magam 1 bites szintjén, hogy valószínűleg nappal a ledes féklámpa felvillanása jobban látható kikapcsolt hátsó helyzetjelző mellett, ellentétben azzal az esettel, mikor alapból világít a piros helyzetjelző, és ahhoz képest kell megkülönböztetni, hogy ez most fékez vagy világít vagy mit csinál? Pld szembesütő nap esetén.
Szerintem is jó, ha nem annyira kínai karácsonyfára hasonlít a műszerfal. Ne arra nézz akkor, hanem a lámpakapcsoló tekerőre, hogy felkapcsoltad-e?
Amúgy meg tudj róla, hogyha nem világít pld a hátsó helyzetjelződ, attól a zöld kis ikon vidáman világít és az autó semmilyen hibaüzenetet nem fog küldeni. Tehát ha azért nézed, hogy a világítás tényét ellenőrízd, nem a magát a felkapcsolás állapotát, akkor jobb ha kiszállsz a kocsiból és hátrasétálva megnézed a saját szemeddel.
Mondjuk én ilyen módon csipkelődni max. a barátommal szoktam, nem emlékszem arra, hogy mi azok lennénk.Értem én a viccet is, de ezeket nem sorolnám ebbe a kategóriába.De zárjuk le ezt a részt szerintem, jó éjszakát mindenkinek!
Szerintem itt kicsit alap, hogy csipkelődjük egymást, pláne vannak olyan témák amiben sokaknak (khm sokunknak :) ) van egy sarkos véleménye, ne vedd annyira magadra (BX is azok közé tartozik aki segítő szándékkal szokott ide írni..aztán persze - szerencsére ritkán - van olyan is aki csak savazni/hergelni jön, a kedvencem ha soha nem volt köze a típushoz, lamentál éveken át mit is vegyen, de csak negatív véleménnyel > már eleve ez vicces, hogy nem kérdéssel a 0ntapasztalat miatt hanem fejben kialakult véleménnyel - jön, volt ilyen is :) ).
Pl: tipikus topicflame a mennyit fogyaszt, milyen olajat tegyek bele, mennyit megy, neked mennyit bír ki egy garnitúra fék stb kérdések...de kb minden autós topikban (ettől spec én szeretem mások tapasztalatát/véleményét olvasni, csaknezekben a nem egzakt kérdésekben érdemes fenntartással kezelni :)) ).
Persze, elfogadom, hogy más máshogyan gondolja, használja, de ettől még én nem fogok mással személyeskedni, feleslegesen bánntóan fogalmazni vele kapcsolatban, úgy hogy nem is ismeri azt akire gúnyosan, kioktatóan írogat.BXtwelve fórumtársra gondoltam.
Ez valóban beidegződés kérdése ki hogy használja...értem miért győzködnek a többiek (én is menetfény párti vagyok, automata fényszóróval pláne, ott van igazán értelme...sőt, nekem az S-Cross nappal esőben is felkapcsolta a tompítottat ;) tehát tényleg kvázi tökéletesen működött auto állásban a rendszer, nem kellett kézzel belenyúkálni, imádtam :) ), ettől függetlenül megértelek/elfogadom (a cartársak se kioktatni akarnak, csak győzködni a jóságáról, meg arról, hogy ne menjenek feleslegesen hamar tönkre a ledjeid ;) ). A visszajelző fény (ami amúgy a helyzetjelző/tompított páros felkapcsolását jelzi amúgy ;) ) szerintem pont, hogy jó, hogy nem erős mert éjjel se bántóan zavaró (persze lehet Neked pont nem jó). Alfa GT-men például a reflektor visszajelzője annyira erős és élénk kék fényű volt, hogy brutálisan húzta a szemem...nem szerettem (és most mondhatod, hogy alig használunk távfényt, de hidd el, hogy amikor 1000+kmes útról csavarsz haza vasárnap hajnal 2kor Zágráb-Letenye közt úgy, hogy 40 percig összesen 2 autóval találkozol (mindkét irányt beleértve!), olyankor eléggé diszkomfortos tud lenni. :)) Szóval "jóvanazúgy" :)
Lehetséges, én még a régi szabályokat tanultam, amikor még sehol se volt menetfény és arra a tompított szabály vonatkozott.Azt hiszem maradok továbbra is ennél.De az alap értetlenségem arra vonatkozott, hogy miért látni ezt a visszajelző fényt sokkal gyengébben látni, mint a többit.Előző menetfényes, nem Suzuki autómnál nem tapasztaltam ilyet.
A szembeforgalom mindig veszélyesebb mint az azonos irányba tartó forgalom. Ezért a nappalifény nem hülyeség. Már nagyon sok olyan autó van színben ami messziről beleolvad az út színébe, ezért jó ha valami élesebb fény láthatóbbá teszi. Még jó látási viszonyok között erős napsütésben is látszik akár 2 km-ről is.
A hatsó helyzetjelző ugyanilyen fényviszonyok között épphogy látszik egy hosszabb féktávon belül.
Ez az én véleményem és kiváncsi voltam, hogy más is ìgy làtja-e ezt, de ha ez a fórum ilyen kioktató, fölènyeskedő emberek klubja mint te, többé nem teszem.Részemről le is zártam az egészet.