Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gyöször Creative Commons License 28 órája 0 1 19121

Akkor izzót kell cserélned a kapcsolóban neked is mert kiégett

De ne menet közben:

https://m.youtube.com/watch?v=ICqPGkto3Yo

Előzmény: net91 (19120)
net91 Creative Commons License 1 napja 0 0 19120

35 éve van jogosítványom, sok kocsit vezettem, mindegyiknél villogott a vészjelző kapcsolója bekapcsoláskor.

Úgy emlékeztem, hogy a SX4 S-Crossnál is villog.

Nem bírtam tovább, megnéztem hát ellenőrzésként én is a vészvillogó kapcsolóját.

Hát…….rosszul emlékeztem. Nem villog. Pedig már három éve megvan, sokszor volt használva a vészvillogó és és mégis azt hittem, előzetesen, hogy ennél is villog.

Gyöször Creative Commons License 2 napja 0 3 19119

Már többen megtették, de most akkor még egyszer megerősítelek abban, hogy nincs vészvillogó visszajelzés a kapcsolódban.

Előzmény: nyikj (19118)
nyikj Creative Commons License 2 napja -1 0 19118

Örülök, hogy abban megerősítesz, hogy háttérvilágítással, vagy anélkül is van vészvillogó visszajelzés a kapcsolóban is.

Előzmény: ViZo72 (19114)
ViZo72 Creative Commons License 3 napja 0 0 19117

Gondolom nincs itt köztünk a volt gazdája.  

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/suzuki/sx4_s-cross/suzuki_sx4_s-cross_1.4t_gl_plusz-20591147#sid=16e2f63e-150a-4274-aa09-ec6a7bd2d822

 

Mesélhetne a nagyjából 340.000km-es tapasztalatokról...

ViZo72 Creative Commons License 3 napja 0 0 19116

Persze megszokható a helye, de lehet az autó bérautó, kölcsönadott autó, közös céges autó amit csak néha kap meg valaki.

Este, sötétben ha ki van világítva csak könnyebb megtalálni annak is, akinek nem volt módja/ideje megszokni minden gomb helyét, főleg amit ritkán használ...

 

(Ladánk nekünk is volt, abban is ültem tizenévet, de ha nem mondod nem tudtam volna felidézni hol volt benne a gomb. :-)  )  

Előzmény: Gyöször (19115)
Gyöször Creative Commons License 3 napja 0 0 19115

A Zsiguli után volt nehéz átszokni, hogyha meg kellett köszönni valamit akkor hová nyúljak. A Ladában valahol ott van ahol a szuzkóban a start stop gomb. De kb 1-2 hónap alatt megtanultam és sosem nézek oda, ha rá akarok nyomni pár kattintásnyit.

 

Viszont azt, hogy villog-e vagy sem azt nekem is meg kellett néznem.

Előzmény: ViZo72 (19114)
ViZo72 Creative Commons License 3 napja 0 0 19114

Ebben a topikban kicsit "off" ugyan, de kicsit érdekesség is.

 

21éve ülök az Ignisemben, de esküszöm, hogy most írásod alapján nem tudtam felidézni, hogy van-e a vészvillogó gombnak világítása amikor működik. 

De annyira felcsigáztál, hogy mostmár tisztáznom kellett a dolgot, bár Neked ez nem releváns, más autó lévén.

 

Szóval háttérvilágítása nincs és nem is emlékszem, hogy volt-e valaha. Elvileg kéne legyen, hiszen éppen sötétben lehet gond megtalálni, hogy megnyomjam.

Ha viszont bekapcsolom, akkor a gombon lévő kis hárömszög bizony ütemesen villog pirosan, a műszarfali irányjelző visszajelzőkkel együtt. (Bár ránézésre csak felfestének tűnik a háromszög nálam is.)

 

Előzmény: nyikj (19108)
FOMA Creative Commons License 3 napja 0 0 19113

Na ja, nekem a legnagyobb problémám, - miután a wifis AA most már jónak tűnik - hogy a menetkamera mostanában gyakran elveszíti a GPS-jelet, tegnapelőtt pont Orfűnél.:-) 

 

Előzmény: Gyöször (19111)
sbalu1 Creative Commons License 3 napja 0 0 19112

Nekem is volt pár napja egy 440 km-eres utam 5,8-as fogyival, főleg pályás úton, 120-130 as sebességekkel.Meg voltam elégedve, főleg, hogy kevés és rövid városi utaim vannak.Most lesz 4 éves a verda nyáron és még csak 15 ezer km van benne.Szinte új.

Előzmény: Gyöször (19111)
Gyöször Creative Commons License 3 napja 0 2 19111

Most gondolj bele, valami olyan autótulaj idejön akinek rendszeresen a főtengellyel, a kenési rendszerrel vagy a vezérléssel van baja; benéz hozzánk és látja, hogy mivel van itt tele a fórum:

1: Nem villog a soha nem villogott vészvillogó kapcsoló

2: 10-20%al több fényerő kéne a zöld visszajelző lámpára,

3: nem működik az android auto

 

komolyan mondom agyfaszt kap :DDDDD

én viszont kiválóan szórakozom :-P Tegnap mentünk a géppel egy jó is Orfűt, de nem fishinggeltünk, csak 1 napos kirándulás, de olyan jó volt kanyarogni. Nekem egy ilyen buli 550km. Ez alatt a táv alatt meghatározható benzinmennyiséget fogyasztott az autó :D

Előzmény: sbalu1 (19110)
sbalu1 Creative Commons License 3 napja 0 0 19110

Mondjuk legyenek ezek a legnagyobb problémáink az autónkkal.

Előzmény: Gyöször (19109)
Gyöször Creative Commons License 3 napja 0 0 19109

De így megbukik műszaki vizsgán, vagy valami problémát okoz ez a nagyon kedvezőtlen változás, hogy nemrég még 'tán villogott a műszarfalon a kapcsoló, most meg nem?

Előzmény: nyikj (19108)
nyikj Creative Commons License 3 napja -1 1 19108

Most kipróbáltam bekapcsolt világítással. Műszerfalon minden háttérvilágítás működik, a vészvillogóé is, de a korábban megszokott vészvillogó bekapcsolását  továbbra sem jelzi ütemes villogással.

Előzmény: I.P.M. (19107)
I.P.M. Creative Commons License 3 napja 0 1 19107

Megkövetve BXtwelve fórumtársat tegnap este leeset a hogy hogyan is értette a hátérvilágítást és valóban van hátérvilágítás ha a világítást felkapcsolom.

Mivel mindannyian ezt tapasztaltuk és kipróbálod hogy a világítás felkapcsolása mellett van e háttér világítás akkor szerintem rendesen működik.

Előzmény: nyikj (19103)
Gyöször Creative Commons License 3 napja 0 1 19106

Nem vagyunk egyformák. Nekem ez eddig nem került be a személyes hibalistámba, mert nem gondoltam úgy, hogy valami esetleg nem lenne rendben a kis zöld ikonnal. De pld a ledesek örülnek neki, hogy a rendszer nem figyeli a lámpákba szaladgáló Amperokat, nekem meg ezzel van bajom.

Előzmény: sbalu1 (19105)
sbalu1 Creative Commons License 3 napja -1 0 19105

Oké, ha azba koncepció, hogy nappal ne nagyon lehessen látni a visszajelző ikonokat.De csak ezt az egyet?

Előzmény: Gyöször (19100)
Gyöször Creative Commons License 3 napja 0 1 19104

Én most a fejlemények tükrében egyöntetűen úgy határoztam a saját ótómmal kapcsolatban, hogy nekem is úgy marad. Szerintem ez egy jó döntés volt a részedről is!

Előzmény: nyikj (19103)
nyikj Creative Commons License 3 napja 0 1 19103

A kipattintott kapcsolóegység két részbl áll. Csak egyik fele a vészkapcsoló, de ennek az izzó részéhez még nem jutottam közel. A másik fele az utasoldali légzsákkal kapcsolatos jelzölámpát tartalmazza. Ennek izzóit látom, hogy kis nyáklapra forrasztott ledek. Ebből gondolom, hogy a vészkapcsolóhoz tartozó izzó is ledes. Ezt én nem tudom javítani, egyenlőre marad igy.

Előzmény: Gyöször (19101)
Gyöször Creative Commons License 4 napja 0 1 19102

Valakinek írt még blackneonphoto@hotmail.com, hogy adjátok meg a telefonszámot, mert nem érti a most beszerzett sx4 tipusú autóját?

Józsikám: gyorsan feladtad... 💤

Gyöször Creative Commons License 4 napja 0 0 19101

Ha megtalálod a kiégett izzót felteszed ide a csere menetét képekben? Nekem is cserélnem kell akkor.

Előzmény: nyikj (19087)
Gyöször Creative Commons License 4 napja 0 1 19100

Sokat gondolkoztam, hogy miért nem világít nappal a hátsó ledsor. Arra jutottam magam 1 bites szintjén, hogy valószínűleg nappal a ledes féklámpa felvillanása jobban látható kikapcsolt hátsó helyzetjelző mellett, ellentétben azzal az esettel, mikor alapból világít a piros helyzetjelző, és ahhoz képest kell megkülönböztetni, hogy ez most fékez vagy világít vagy mit csinál? Pld szembesütő nap esetén.

 

Szerintem is jó, ha nem annyira kínai karácsonyfára hasonlít a műszerfal. Ne arra nézz akkor, hanem a lámpakapcsoló tekerőre, hogy felkapcsoltad-e?

Amúgy meg tudj róla, hogyha nem világít pld a hátsó helyzetjelződ, attól a zöld kis ikon vidáman világít és az autó semmilyen hibaüzenetet nem fog küldeni. Tehát ha azért nézed, hogy a világítás tényét ellenőrízd, nem a magát a felkapcsolás állapotát, akkor jobb ha kiszállsz a kocsiból és hátrasétálva megnézed a saját szemeddel.

Előzmény: sbalu1 (19099)
sbalu1 Creative Commons License 4 napja -2 0 19099

Mondjuk én ilyen módon csipkelődni max. a barátommal szoktam, nem emlékszem arra, hogy mi azok lennénk.Értem én a viccet is, de ezeket nem sorolnám ebbe a kategóriába.De zárjuk le ezt a részt szerintem, jó éjszakát mindenkinek!

Előzmény: DKori86 (19098)
DKori86 Creative Commons License 4 napja -1 2 19098

Szerintem itt kicsit alap, hogy csipkelődjük egymást, pláne vannak olyan témák amiben sokaknak (khm sokunknak :) ) van egy sarkos véleménye, ne vedd annyira magadra (BX is azok közé tartozik aki segítő szándékkal szokott ide írni..aztán persze - szerencsére ritkán - van olyan is aki csak savazni/hergelni jön, a kedvencem ha soha nem volt köze a típushoz, lamentál éveken át mit is vegyen, de csak negatív véleménnyel > már eleve ez vicces, hogy nem kérdéssel a 0ntapasztalat miatt hanem fejben kialakult véleménnyel - jön, volt ilyen is :) ).

 

Pl: tipikus topicflame a mennyit fogyaszt, milyen olajat tegyek bele, mennyit megy, neked mennyit bír ki egy garnitúra fék stb kérdések...de kb minden autós topikban (ettől spec én szeretem mások tapasztalatát/véleményét olvasni, csaknezekben a nem egzakt kérdésekben érdemes fenntartással kezelni :)) ).

Előzmény: sbalu1 (19097)
sbalu1 Creative Commons License 4 napja -2 2 19097

Persze, elfogadom, hogy más máshogyan gondolja, használja, de ettől még én nem fogok mással személyeskedni, feleslegesen bánntóan fogalmazni vele kapcsolatban, úgy hogy nem is ismeri azt akire gúnyosan, kioktatóan írogat.BXtwelve fórumtársra gondoltam.

Előzmény: DKori86 (19096)
DKori86 Creative Commons License 4 napja -1 2 19096

Szia!

 

Ez valóban beidegződés kérdése ki hogy használja...értem miért győzködnek a többiek (én is menetfény párti vagyok, automata fényszóróval pláne, ott van igazán értelme...sőt, nekem az S-Cross nappal esőben is felkapcsolta a tompítottat ;) tehát tényleg kvázi tökéletesen működött auto állásban a rendszer, nem kellett kézzel belenyúkálni, imádtam :) ), ettől függetlenül megértelek/elfogadom (a cartársak se kioktatni akarnak, csak győzködni a jóságáról, meg arról, hogy ne menjenek feleslegesen hamar tönkre a ledjeid ;) ). A visszajelző fény (ami amúgy a helyzetjelző/tompított páros felkapcsolását jelzi amúgy ;) ) szerintem pont, hogy jó, hogy nem erős mert éjjel se bántóan zavaró (persze lehet Neked pont nem jó). Alfa GT-men például a reflektor visszajelzője annyira erős és élénk kék fényű volt, hogy brutálisan húzta a szemem...nem szerettem (és most mondhatod, hogy alig használunk távfényt, de hidd el, hogy amikor 1000+kmes útról csavarsz haza vasárnap hajnal 2kor Zágráb-Letenye közt úgy, hogy 40 percig összesen 2 autóval találkozol (mindkét irányt beleértve!), olyankor eléggé diszkomfortos tud lenni. :)) Szóval "jóvanazúgy" :)

Előzmény: sbalu1 (19095)
sbalu1 Creative Commons License 4 napja 0 0 19095

Lehetséges, én még a régi szabályokat tanultam, amikor még sehol se volt menetfény és arra a tompított szabály vonatkozott.Azt hiszem maradok továbbra is ennél.De az alap értetlenségem arra vonatkozott, hogy miért látni ezt a visszajelző fényt sokkal gyengébben látni, mint a többit.Előző menetfényes, nem Suzuki autómnál nem tapasztaltam ilyet.

Előzmény: kgaboroo (19094)
kgaboroo Creative Commons License 4 napja -1 2 19094

A szembeforgalom mindig veszélyesebb mint az azonos irányba tartó forgalom. Ezért a nappalifény nem hülyeség. Már nagyon sok olyan autó van színben ami messziről beleolvad az út színébe, ezért jó ha valami élesebb fény láthatóbbá teszi. Még jó látási viszonyok között erős napsütésben is látszik akár 2 km-ről is.

A hatsó helyzetjelző ugyanilyen fényviszonyok között épphogy látszik egy hosszabb féktávon belül.

Előzmény: sbalu1 (19093)
sbalu1 Creative Commons License 4 napja -2 0 19093

Ilyen alapon a menetfény se fontos ilyenkor.

Előzmény: kgaboroo (19091)
sbalu1 Creative Commons License 4 napja -2 1 19092

Ez az én véleményem és kiváncsi voltam, hogy más is ìgy làtja-e ezt, de ha ez a fórum ilyen kioktató, fölènyeskedő emberek klubja mint te, többé nem teszem.Részemről le is zártam az egészet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!