Sziasztok!
Mivel ennek a kis kazánnak nincs saját topikja, így nyitnék egyet neki. Várom azokat az embereket ide, akiknek van már ilyen kazán felszerelve, és azokat is akiknek még nincs de ilyet szeretnének. Vélemények, okosságok, beszereléssel és használattal kapcsolatban.
Sziasztok. Mika 6eu kazánom E05 kóddal megállt. 2 napja már csinálta, akkor egy reset után indult, ma már nem segített. Egy oldallal lejjebb olvastam, hogy a vízkörbe épített érzékelő is okozhat, ennek a vezetékeit összezártam, a hiba megmaradt. A dobozban lévő vezérlő már az újabb, 203-as. Vezetékszakadást nem láttam. Ez a vezérlő is hajlamos meghibásodásra, vagy inkább a ventillátor?
Sziasztok! Információ gyűjtés céljából szeretnék tájékozódni.Jelenleg konvektoros fűtésünk van de gondolkozunk a cserén,mennyire lenne jobb lecserélni Mika6 kazánra?2 szoba,nappali+konyha,fürdő.Tehát 5 radiátor.Kérdezném ,hogy mennyire érné meg lecserélni esetleg pozitív negatív dolgok ami mellette vagy ellene szólnak.Mik a tapasztalatok?Köszönöm a válaszokat!
Úgy sistereg mint egy víz forraló mikor melegíti a vizet? Mert akkor ez is forralja... Ki kell savazni a hőcserélőt sajna. Valószínű nem lett rendesen átmosva a rendszer forróvízzel, amikor ki lett építve.
Sziasztok! Ezt már egy másik topicban is kérdeztem. A kazánom elkezdett zúgni és nem melegíti fel a vizet 50 fok fölé. Mika 6 kondenzációs. Mi lehet az oka? Eddig nem csinálta, tavaly télen jó volt. A zúgás csak akkor van, amikor az égőfej működik. Mikor csak keringet akkor nincs semmi hang. 60 fokra van beállítva az előre menő, de az 50et is nehezen éri el. -> Az égő ha lángol, zúg. Ha kialszik, nem zúg.
Sziasztok! Próbáltam keresni a topicban hasonlót de nem találtam. Két éves a MIKA 6EU kazánunk. Kb két hete magas nyomásra kiállt - a rendszeren a nyomásmérő meleg állapotban 2,1 - 2,2 BAR-t mutatott. Már ez is fura volt, mert előtte hónapokkal lett csak töltve. Picit engedtem belőle, ezután üzemelt kb egy napig. Akkor kiállt F37-re. A kijelző 0,6 BAR-t jelzett, a nyomásmérő 1,3-at! Szerelő kijött, nyomást leengedte, tágulásiba pumpált, feltöltés és üzem... kb 3 napig. Aztán megint F37 és 0,0 BAR!!! A manométeren viszont 1,2! Fél órán belül a 0.0-ból 0,6 lett. Akkor újraindítottam és működött. ez néhány naponta előjön - viszont azt figyeltem meg, hogy mintha lakás szellőztetés után történne ez. Az ablak a kazán mellett van. Okozhatja a hirtelen hideg levegő vagy párásodás, ilyesmi? Ami még érdekes: A beüzemelés óta a hideg és meleg rendszer közötti nyomáskülönbség 0,5 - 0,6BAR volt a megszokott. A tágulási pumpálás óta ez 0,3 - 0,4-re csökkent. Találkoztatok hasonlóval?
Bocs: 53m2-es lakás 3 radiátor, 1 törölköző szárító, csak a gyári tágulási.
Szia! Én vettem egy szünetmentes tápot erre az esetre. Nálunk olyan probléma van, hogy kevés az áramom 3x10A . már elindítottam az emelést 3x20A-ra . Ha véletlen túl sok gép megy , leveri az autómatát . S ha nem vesszük észre , akkor bizony ki hül a ház. így a szünetmentes táp áthidalja az áramkimaradás idejét is ha esetleg valamiért nincs áram.
Köszi a választ. Szeptemberben volt kint a szaki, akkor volt takarítás, illetve ki lett cserélve a tágulási tartály, mert nem tartotta a levegőt. Akkor az volt a tünet, hogy az őrláng folyamatosan égett, viszont ahogy a termosztát bekapcsolta a főlángot kb 1 perc után elaludt az őrláng és a főláng is. Át lett mosva a gázégő, úgy hogy a zuhanycső volt rátekerve, illetve ki lett fújva kompresszorral.
Mika 6E kazán van az 50 nm-es lakásban, melyen a törölközőszárítóval együtt 4 radiátor van. A legmesszebb lévő radiátor csatlakozása kb. 4-5 méterre van. A fórumot olvasva tegnap a Grundfos UPM3 FLEX AS szivattyút beállítottam úgy, hogy a zöld mellett két sárga LED világít, eddig maximumra volt állítva, illetve a hőfokot 70°C-ra állítottam be a korábbi 60°C-ról. Csendes lett, ugyanolyan jól melegszik minden radiátor, nincs ki-be kapcsolgatás. Szobahőmérsékleten 1.2-1.3 bar körüli a nyomás, míg üzemmeleg állapotban 2.0-2.1 bar. Rendben van ez így?
Más: Heti rendszerességgel többször kialszik a kazán a szobatermosztát kapcsolás után. Általában az őrláng szépen, halkan begyújtja a főlángot, de van, hogy egy nagy robbanás után kialszik minden és újra be kell gyújtani az őrlángot. Gyakran arra ébredek reggel, hogy folyamatosan megy a keringetőszivattyú és hideg van a lakásban, mivel teljesen kialudt a kazán, de a szobatermosztát miatt folyamatosan megy a kazán. Mi miatt történhet ez? Úgy kell elképzelni, hogy a szobatermosztát bekapcsolja a kazánt és van, hogy nem egyből történik a begyújtás, hanem másodpercekkel később és ezt egy nagy robbanás és lökéshullám kíséri, amitől teljesen kialszik a kazán. Mit gondoltok, mi okozhatja ezt?
Lenne még egy kérdésem, ha le van engedve a víz a rendszerből, akkor milyen nyomésértékre kell felfújni a tágulásitartályt? Illetve utána szobahőmérsékleten milyen nyomásértékre kell visszatölteni a vizet a rendszerbe?
Kismilliószor beszéltem az igazgatóval is , de közölték, hogy bármilyen változtatás a kazánon az engedélyeztetési procedúrát von maga után és az több milliós tétel ezért nem... (halkan jegyzem meg, mióta ez ügyben beszéltem velük az kb 3 éve volt, már vagy 6 dolog változott a kazánon, és bele lehetett volna venni ezt a dolgot is, de leszarják)
Szia! A lakásban már mika szolgáltatja a meleget. Konvektort elajándèkoztam . Jobban nem szeretnèm megterheli azt a kis jószágot ami van, így is elvárásaimon felül teljesített. Emiatt is szeretnèk egy másikat a nyárikonyhába, azzal ki tudnám fűteni a nyári konyhát+ van egy kis műhelyem is amit fűtenèk. De ha mindenkèpp gázterv kell, akkor sanszos. Köszönöm a választ.
Ezeket az ötleteket a gyárral is közölni kellene, hátha belátják hogy jó ötlet, talán így gyártanák a továbbiakban persze biztosan magyarázatra szorulna feléjük.
Sziasztok! A kèrdèsem az lenne hogy van nekem egy nyárikonyhám . Oda van tève a gázórám is + egy kiállás gáztűzhelynek. A házba innen megy tovább a gázcső a konvektorok helyeire. Szeretnèk ide tenni egy Mika6 EU turbósat. Erre a kiállásra, rá lehet csatlakoztatni a mikát? Engedèly+gázterv szüksèges hozzá? Vagy elèg csak átfúrni a falat szabványoknak megfelelően majd fölszerelni a kèszülèket a konzoljára ès bejelenteni a kèszülèket? A gázcső kiállás kb 140cm magasan van , és kb 3mèterre lenne a kèszülèktől.
Nem a kazánban hanem a rendszeredben keresd a hibát!
Szobahőmérsékletű radiátoroknál a nyomásnak 1,2bár körül kell lennie. 2-2,3bárnak kb 60-65 foknál kell lennie!
Valószínű pedig levegős a rendszer. Légtelenítés közben emelgesd meg a radiátorokat a légtelenítő szelep felöli oldalon, és addig hagyd nyitva amíg szinte hang nélküli folyamatosan folyik belőle a víz. Ha egybefüggő a víz, de fröcsög akkor még nem jó. Keringető szivattyú milyen fokozaton van? 2-esre kellene rakni.
Kérdés hány darab és mekkora radiátor van, és azok be is vannak e szabályozva rendesen?
Lehet, hogy a kérdésem nagyon amatőr lesz, és az is lehet, hogy más kérdezte már korábban, csak én nem találtam a sok szakszerű komment között (mivel én nem értek hozzá :)
Szóval a MIKA kazánunk ma kiírta az F37 hibát. Ez már korábban is megtörtént, túl alacsony a nyomás, töltöttem a rendszerbe. Egyik kérdésem, hogy ennek a gyakorisága mekkora mértéknél normális?
A másik, hogy hogy olyan 2-2.3 barra töltöttem fel, a radiátoroknál légtelenítettem, de a kazán azóta is küszködik a saját légtelenítéssel, folyamatosan bekapcsol az AP, olyan 40 fok körül mozog a kijelző, a 65 kanyarban sincs, amire be van állítva.
Mit tehetnék, hogy leálljon az ön-légtelenítéssel? Ez valami elektronikai probléma lehet?
Nyilván végig olvastam a kézikönyvet, ami ott le van írva, hogy leállíthatom a légtelenítést a K1-Reset gombbal, azt megtettem, de ezen túl tehetek még valamit szerelő nélkül? Jah, és már egy napja megy ez folyamatosan....
Igen, szerintem az lesz, ami a bojler termosztátjába megy 2 kábel.
Igen, azt gondolnám, hogy a kettő együtt gyorsabb.
Egyebkent utolag mar nem eroltetnem a valtoszelepes mikat. Ugyan még nincs vele bajom, de a forumban lattam, hogy nem ajanlatos és vilannyal sem volt veszes a melegviz koltsegem. De ha mar megvan akkor hasznalom.