Keresés

Részletes keresés

Váltógyártó Creative Commons License 2025.05.08 0 2 653

Egy kis TTe code 55, mert régen volt. :-)

 

Váltógyártó Creative Commons License 2025.05.03 0 1 652

Jon mester megint nagyot alkotott!

Kevés dolog van ezen a képen, amiből látható, hogy nem a valóságot mutatja.

 

https://www.facebook.com/IndreStambane

 

Váltógyártó Creative Commons License 2025.04.30 0 1 651

OFF

Hali! Küldj egy emailt és elküldöm a számomat.

ON

Előzmény: epivktl (650)
epivktl Creative Commons License 2025.04.29 0 2 650

Szia !

 

A 0-ás méretben mennyire "mozogsz" ?

Lassan fel kell pofoznunk a 0-ás modulrendszerünket, és bizony váltók is kellenek.

(egyrészt megkoptak, meg újak is kellenek)

Ha műxik, akkor menjünk át magánba.

Ill. telefonon (utálok sokat gépelni).

 

Köszi !

 

L

Váltógyártó Creative Commons License 2025.04.29 0 1 649

Épp valami izgalmas készül 0m méretarányban! :-)

 

Váltógyártó Creative Commons License 2025.04.27 0 2 648

Kaptam pár képet az N-es angolváltókról.

 

 

Előzmény: Váltógyártó (632)
Váltógyártó Creative Commons License 2025.04.01 0 1 647

Némi TTe sínanyag készül. :-)

 

Váltógyártó Creative Commons License 2025.02.05 0 1 646

Nem, egy lengyel modellezőtársunk kérte őket.

Egy sziléziai ihletésű kis fantáziaállomást akar építeni.

 

https://forum.modelarstwo.info/threads/moja-w%C4%85skotor%C3%B3wka-diorama-w-1-64-czyli-se.63499/#post-1162260

Előzmény: Mogyoró Máté (645)
Mogyoró Máté Creative Commons License 2025.01.28 0 0 645

Magyarországra készültek?

Még csak amerikai modellek kapcsán hallottam az S méretarányt, de annak Sn a keskeny nyomközű változata.

Előzmény: Váltógyártó (643)
Váltógyártó Creative Commons License 2025.01.23 0 1 644

Az utóbbi másfél hét termése. :-)

 

Váltógyártó Creative Commons License 2024.12.11 0 2 643

Se méretarányú kitérők, átszelések és sínek.

Valószínúleg S/Se átszelés most készült először a világtörténelem folyamán. 

Szerintem nem ez a méretarány foglalja majd le a kapacitásomat. 

 

 

InterDimarson Creative Commons License 2024.11.17 0 1 642

Nagyon szép munka!

Előzmény: Váltógyártó (641)
Váltógyártó Creative Commons License 2024.11.15 0 3 641

Mostanában csináltam pár szép 0m kitérőt, arra gondoltam, miért ne lehetne ezt 0e méretarányban is megtenni?

Ez is Peco kód 100-as sínből készült lézervágott és 3D nyomtatott alkatrészekkel. A rádiusz 1000mm a hajlás 1:6,6 (8,6°).

 

 

Váltógyártó Creative Commons License 2024.11.10 0 3 640

Tillig H0 EW3 geometriájú 12 fokos DCC kompatibilis angolváltó.

A szívdarabokat polarizálni kell, és a két belső sínt szigetelő papuccsal kell illeszteni, mint a Tillig váltókon általában.

A Tillig kínálatában ilyen angolváltó nem szerepel.

 

 

Zárlámpa Creative Commons License 2024.10.23 0 1 639

Ez nagyon ott van! Gyönyörű munka! Gratulálok!

Előzmény: Váltógyártó (637)
InterDimarson Creative Commons License 2024.10.23 0 1 638

Gratulálok, gyönyörű munka!  Csoda szépek.

E-mailben küldhetnél egy párat..................

Előzmény: Váltógyártó (637)
Váltógyártó Creative Commons License 2024.10.23 0 1 637

Jöjjön újra néhány 0m váltó, mert már régen volt. :-)

Íveset és 1:6,6-os hármas váltót code 100 profilból most csináltam először.

 

 

 

Váltógyártó Creative Commons License 2024.09.10 0 0 636

Azért az Ne váltók legyártása okozna némi nehézséget. :-)

Előzmény: kozma555 (635)
kozma555 Creative Commons License 2024.09.09 0 1 635

Óh, ilyen késői órán már nem gondoltam besz@rni, de ez megint durva tőled! Pont ma jártam a Keleti sziklás helyén aztán nem tudom miért, de eszembe jutottál! :-) Amióta csináltad nekem a TTe váltókat, bárkinek mutatom, kapar a szemüveg után!

Ha előbb tudom, hogy N méretben ilyet tudsz, nem a TT-re állok vissza a H0-ról! 

Előzmény: Váltógyártó (632)
Váltógyártó Creative Commons License 2024.09.08 0 0 634

Ugyanaz, csak a több képen hosszában vannak a váltók és nem felülről vannak fényképezve.

Előzmény: TWdoktor (633)
TWdoktor Creative Commons License 2024.09.08 -1 0 633

Az utolsó, kezes képen is ugyanaz a váltó van? Kicsit tömzsibbnek tűnik a többinél...

Előzmény: Váltógyártó (632)
Váltógyártó Creative Commons License 2024.09.08 0 4 632

N-es angolváltók Roco/Fleischmann geometriára.

 

 

diginewl Creative Commons License 2024.08.22 0 0 631

Köszönöm!!!

Demonstrálok, remélem jól látom a helyzetet:

Amit sikerült venni, az egy régi, lemez fülekkel lerögzített váltó. Egy PECO-val hasonlítottam össze. A szigetelt szívdarab majdnem 1mm-el még hosszabb is a PECO-nál, valamint a PECO-nál is előfordul a szívdarabnál a kerékzárlat (3-as pont), így marad első pontban levő FŐ hiba.

PECO: látszik a kétoldali rögzítése, a mozgó csúcssínnek

Piko

Ránézésre nincs is gond, de ha egy picit megmozdítom, amit egy hosszú kéttengelyes kocsi, vagy egy 3 tengelyes forgózsámoly is megtesz, akkor ez a hiba fogad:

Remélem jól látszik: a csúcssín nem megfelelő rögzítése, ill. a továbbfutó sín végét egyáltalán nem kezelték elő. Egy kis csiszolással remélhetőleg megoldható lesz a probléma.

Előzmény: Váltógyártó (628)
diginewl Creative Commons License 2024.08.21 0 0 630

Köszönöm! Ezen szempontok alapján átnézem a váltókat!

Előzmény: Váltógyártó (628)
Váltógyártó Creative Commons License 2024.08.20 0 3 629

Mostanában elég sok a 3D projekt, úgyhogy felüdülés néha egy kis hagyományos forrasztott munka. :-)

 

Ez három teljesen egyedi H0e íves kitérő, amihez még méreteket sem kaptam, csak szkennelt vázlatokat.

Elég sokat kellett igazgatni, de a végeredmény teljesen passzol a helyére.

 

 

Váltógyártó Creative Commons License 2024.08.18 0 1 628

Több baj is van vele:

 

1. A lemez csúcssín teteje félköríves és libeg is kissé oldalirányban. Mögötte a sínprofil négszögletes (minimális ívekkel a sarkokon). Amikor jön egy hosszú forgózsámoly (3 tengely) vagy merev kasztnis mozdony mozdony vagy hosszú kéttengelyes kocsi, akkor a nyomkarima megakad a csúcssín-belső sín találkozásánál a sínprofil sarkába, és felugrik arra. Megoldás: 20mm hosszban le kell törni a sínprofilok belső sarkait, hozzáigazítva az előttük lévő csúcssín íves tetejéhez.

 

2. A szívdarab nagyon hosszan van szigetelve, rövid mozdonyok hajlamosak megállni rajta. Megoldás: 0,1 mm vastag lemezből a vezetési hézag aljára egy V alakot készíteni, és azt polarizálni.

 

3. A szélesebb kerekek a szívdarabon átérnek az ellenkező oldali sínre és zárlatot okoznak. Megoldás: A villasínek egymáshoz közelebbi oldalán kell csinálni egy kis letörést, kb. a sínkorona közepéig 10mm hosszan, hogy ne érje el a másik oldalról a kerék széle.

Előzmény: diginewl (627)
diginewl Creative Commons License 2024.08.17 0 0 627

Itt is feltenném a kérdést:

Tulajdonképpen mi a baj a PIKO-A H0-ás íves (pl. BWL) váltókkal???

(csakazértis vettem belőle - hogy kipróbáljam - egy kis idő, mire ki tudom próbálni)

 

Amit utánaolvastam német fórumokon ott kettő gond jött elő:

- A gyári mágneses állítómű nem húz/vált át rendesen, vagy nem tart erősen, ezért siklanak a mozdonyok - ez nálam azonnal kiesik, mert szervóval lesznek állítva.

- a két csúcssín gyárilag nagyon távol van egymástól, azaz közel maradnak a tősínhez, így a fémnyomkarima rövidre tudja zárni a csúcssín-tősín között az áramot. (Ez egy polarizációval egyszerűen megoldható.)

 

E fenti két ok nem magyarázza a "normál" siklást... azaz mindent megtettem, mégsem jó.

 

Talán itt a Profik el tudják mondani, hogy ez egy legenda, vagy tényleg valami konstrukciós hiba van vele...

Előre is köszönöm a választ!

Váltógyártó Creative Commons License 2024.08.10 0 5 626

A világ legszebb H0e angolváltója!

Na jó, ez egy kicsit nagyképű volt.

Legyen úgy, hogy a világ egyik legszebb... :-)

 

 

 

 

Amikor mindennel elkészülsz, minden szépen illeszkedik, és akkor az utolsó furatnál megcsúszik a kezed, és a furat félre megy, annál nincs szebb! :-)

 

TWdoktor Creative Commons License 2024.08.10 0 1 625

Valóban dísz, mert egy alagúttal odébb a két vágányból egy lesz... Úgy látom, Kisfaludy úr szereti a kettős vágánykapcsolatokat, ahogy én is...:)

Előzmény: Váltógyártó (624)
Váltógyártó Creative Commons License 2024.08.09 0 0 624

Sajnos nincs, ezt a múlt héten adtam át. Csináltam már pár ilyet, de egyikről sincs videom. Kisfaludy Zsolti asztaláról van video, de azon normál átszelés van, és leginkább csak dísznek.

 

https://www.youtube.com/watch?v=snU9lr0cqDo

Előzmény: rem-ember (623)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!