Váltók, vágányzat otthoni készítése, gyári váltók átalakítása, javítása.
Ez a topic azoknak szól, akik nincsenek megelégedve a gyári váltók geometriájával, árával vagy minőségével, és maguk akarják megépíteni az elképzelt vágányelemeket, vagy üzembiztosabbá tenni a meglévő készleteket.
Óh, ilyen késői órán már nem gondoltam besz@rni, de ez megint durva tőled! Pont ma jártam a Keleti sziklás helyén aztán nem tudom miért, de eszembe jutottál! :-) Amióta csináltad nekem a TTe váltókat, bárkinek mutatom, kapar a szemüveg után!
Ha előbb tudom, hogy N méretben ilyet tudsz, nem a TT-re állok vissza a H0-ról!
Amit sikerült venni, az egy régi, lemez fülekkel lerögzített váltó. Egy PECO-val hasonlítottam össze. A szigetelt szívdarab majdnem 1mm-el még hosszabb is a PECO-nál, valamint a PECO-nál is előfordul a szívdarabnál a kerékzárlat (3-as pont), így marad első pontban levő FŐ hiba.
PECO: látszik a kétoldali rögzítése, a mozgó csúcssínnek
Piko
Ránézésre nincs is gond, de ha egy picit megmozdítom, amit egy hosszú kéttengelyes kocsi, vagy egy 3 tengelyes forgózsámoly is megtesz, akkor ez a hiba fogad:
Remélem jól látszik: a csúcssín nem megfelelő rögzítése, ill. a továbbfutó sín végét egyáltalán nem kezelték elő. Egy kis csiszolással remélhetőleg megoldható lesz a probléma.
1. A lemez csúcssín teteje félköríves és libeg is kissé oldalirányban. Mögötte a sínprofil négszögletes (minimális ívekkel a sarkokon). Amikor jön egy hosszú forgózsámoly (3 tengely) vagy merev kasztnis mozdony mozdony vagy hosszú kéttengelyes kocsi, akkor a nyomkarima megakad a csúcssín-belső sín találkozásánál a sínprofil sarkába, és felugrik arra. Megoldás: 20mm hosszban le kell törni a sínprofilok belső sarkait, hozzáigazítva az előttük lévő csúcssín íves tetejéhez.
2. A szívdarab nagyon hosszan van szigetelve, rövid mozdonyok hajlamosak megállni rajta. Megoldás: 0,1 mm vastag lemezből a vezetési hézag aljára egy V alakot készíteni, és azt polarizálni.
3. A szélesebb kerekek a szívdarabon átérnek az ellenkező oldali sínre és zárlatot okoznak. Megoldás: A villasínek egymáshoz közelebbi oldalán kell csinálni egy kis letörést, kb. a sínkorona közepéig 10mm hosszan, hogy ne érje el a másik oldalról a kerék széle.
Tulajdonképpen mi a baj a PIKO-A H0-ás íves (pl. BWL) váltókkal???
(csakazértis vettem belőle - hogy kipróbáljam - egy kis idő, mire ki tudom próbálni)
Amit utánaolvastam német fórumokon ott kettő gond jött elő:
- A gyári mágneses állítómű nem húz/vált át rendesen, vagy nem tart erősen, ezért siklanak a mozdonyok - ez nálam azonnal kiesik, mert szervóval lesznek állítva.
- a két csúcssín gyárilag nagyon távol van egymástól, azaz közel maradnak a tősínhez, így a fémnyomkarima rövidre tudja zárni a csúcssín-tősín között az áramot. (Ez egy polarizációval egyszerűen megoldható.)
E fenti két ok nem magyarázza a "normál" siklást... azaz mindent megtettem, mégsem jó.
Talán itt a Profik el tudják mondani, hogy ez egy legenda, vagy tényleg valami konstrukciós hiba van vele...
Sajnos nincs, ezt a múlt héten adtam át. Csináltam már pár ilyet, de egyikről sincs videom. Kisfaludy Zsolti asztaláról van video, de azon normál átszelés van, és leginkább csak dísznek.