Nem semmi, hogy ennyi év elhanyagolás után is maradtak felhasználói az oldalnak. :)
Jó ha tudjátok, hogy lett egy új fórum a https://www.reddit.com/r/meteke/ címen, ott van rövid sztori arról, hogy mi történt és mi lesz az oldal további sorsa.
Nem tudom jó ötlet-e és mennyire naprakész, de pl a google-ban megkeresve a helyet nem térkép hanem valós nézetben meg tudod valamennyire nézni milyen az út burkolata. Mondjuk kátyú szinten már nem, vagy ha pl aszfaltos is netán az milyen minőségű. Persze kérdéses mennyire naprakész az adott területről készített felvétel.
nagyon amatőr módon, de használom ezt a remek térképet.
Kérdésem a tapasztaltabbakhoz: meg lehet tudni valahogyan a mennyire járható egy tiszai gát, ahol biztos nincs szilárd burkolat, de eurovelo11-be jelölik? Tehát hogy végig lehet tekerni vagy reménytelen - kiderül ez valahogy a térkép alapján pl. a Zenta - Ada közötti tiszai gátról?
Illetve még annyi, maga a Bryton komputer a fit file-ből dolgozik, a mappájába is az kerül bele - az appja meg kezeli a track gpx fájlokat, de nem mindegyiket..... Míg ezek a track stb gpx file-k jellemzően szöveges akár kézzel is szerkeszthető file-ok addig ezek a bryton file-ok meg kb teljesen bináris tartalmúak..
A mérőeszköz maga a gpx-szel nem tud mit kezdeni, pl a saját mentése is egy bináris track file-be krül, ha rögzítem az útvonalat. Ennek a kezeléséhez mindenképpen kell a sima gpx utáni konverzió. A nagyobb útvonaltervezők, Komoot, Strava RidewthGPS el tudják menteni FIT fileként vagy megfelelő gpx fileként. Ami érdekes, hogyha pl fit file-ként is exportálom ki, majd a Bryton appal töltöm le, akkor a két fit file - amit kiexportáltam és amit már eltöltök a gps-be - nem ugyanaz, csinál vele valamit, eleve a mérete is teljesen más meg a bináris tartalom is eltér.
Megnéztem az ajánlott progit, kipróbáltam kb az összes mentési formátumot, de nem nagyon akarta megenni a Bryton rendszere és a komputer sem.
Most egyelőre arra jutottam, ha a merretekerjek-kkel tervezem, akkor elmentem, majd azt beimportálom a RidewithGPS nevű online tervezőbe. Onnan meg el tudom menteni track-ként és FIT file-ként is, akár hozzáadva a turn by turn funkciót is, és ezt megeszik a Bryton minden gond nélkül. Csak pont ezeket a dupla konverziókat szerettem volna elkerülni.
GPSBabel-t próbáld még ki, az tud még különböző formátumok között konvertálni.
Elég gyakori, hogy az eszközök, programok nem szeretik a másik GPX formátumát. LG telefonom "OSMTracker for Android" app-jának GPX-ét például először GPSBabel-lel GDB-be konvertálom, utána Mapsource-ban mentem le GPX-be.
Ha csak két pontot adok meg két végpontot,a bryton szoftvere sajna akkor sem eszi meg (a komputer különben Bryton750, de mez léynegtelen)
Be tudom tölteni különféle programokba, Strava, Természetjáró, stb majd elmentve újra viszont már megeszi.
A file-okba nem néztem mélyebben bele, ha lesz időm megteszem és megpróbálok rájönni mi a különbség.
A túl sok pont problémáját kizárnám, gondold el többszáz km-es túrák vannak, akár pl 600-1000km-es bringatúrák, és gond nélkül működnek, önmagában ez nem lehet gond.
Az alapvető gond az, hogy pl sem maga a Bryton telefonos appja sem az online applikációja nem eszi meg a fájt, azaz nem a komputerbe nem tudod letölteni, hanem már a letöltő/feldolgozó szoftver is hibát dob. Van saját útvonaltervezője - elég szar különben - oda se tudom betölteni.
Ez pl. az online alkalmazás esetén jön fel, de hasonló üzenetet dob a telefonos app is
Van egy külön Bryíton-os fb csoport ott is sokszor előjön a probléma, hogy bizonyos gpx-et nem fogad a bryton szoftvere, eddig arról volt szó hogy a route nem jó és a track oké, de akkor lehet van más baj is.
Most kipróbáltam a merretekerjek.hu-t, egy rövid útvonallal. Nekem Track-be (nyomvonalba) mentette. Nem lehet, hogy más a probléma, például túl sok pontból áll, amit nem tud értelmezni az eszközöd app-ja?
Atalakitani eddig is attudtam, sokfele program / online alkalmazas megteszi, csak pont ezt szerettem volna elkerulni.. Akkor ezekszerint a merretekerjek nem tudja.
Amikor megtervezek egy útvonalat, és elmentem létrejön egy gpx fájkiterjesztésű fájl.
GPX fájlból kétféle tartalom/felépítés is létezik, az egyik a route a másik a track.
Van rá mód, hogy track-ba mentsen? Vagy lehet valahol állítani ezt mentésnél?
A kérdés oka, hogy a Bryton bringás komputerek appja, és km órája nem eszi meg a dolgot, és nem tud vele mit kezdeni így direktben, így előbb át kell alakítani egy másik szoftverrel - ami sokminden lehet - majd utána fogadja csak.
Régebben lehetett kérni a Vízműtől engedélyt a vízműves utak használatára (ingyenesen). A COVID alatt visszavonták ezeket az engedélyeket, és újat sem adtak ki. Aztán pedig valami jogszabályi változás történt, és most már egyáltalán nem adnak ki engedélyt. :(
Pedig a másik parton is lehetett menni, egészen Kisoroszi Diófa utcáig.
FRISSÍTÉS 2023. 05. 29. 16:17 – Ez a poszt 2019-ben készült, azóta nem lehet már behajtani azokra az útszakaszokra, amelyekre korábban a Vízművek engedélyével be lehetett. Levélben kerestük a Vízműveket, hogy él-e még a Covid tiltás? A megjelenés után érkezett válasz szerint módosult a jogszabály, már egyáltalán nem lehet belépni semmilyen formában a védterületekre, megszűnt az engedélykiadás is.
Szentendrei szigettel kapcsolatban lenne egy kérdésem.
A merrtekerjek.hu a váci komptól a szigetcsúcsig nem a sziget "egyetlen fő útjára" hanem egy részén a Duna parthoz közelebb tervezte az útvonalat a vízmű területére.
Ott viszont egy mindkét irányból behajtani tilos tábla, bentebb pedig kártya olvasós sorompó és fegyverrel őrzött terület táblák fogadtak bennünket.
Járt már arra valaki? Be merészkedett a sorompón túlra?
Mi nem a tervezett útvonalon mentünk, vissza fordultunk a fő útra, az viszont nem egy nagy szám, eléggé egyhangú, a forgalom ugyan nem nagy, de aki közlekedik, tisztelet a kevés kivételnek, közel állat módjára teszi azt.
Viszont a szigetcsúcs az kárpótolt minket, érdemes volt elgurulni odáig. Aki nem vízparton született annak a váci komp is nagy élmény.
Jártam már úgy, hogy lemerült az elem a Garminomban, persze tartalék elemet otthon hagytam :(
Semmi gond, elindítottam a telefonomon a nyomvonal rögzítőt: Geo Tracker.
Otthon egyszerű szövegszerkesztővel bemásoltam az telefonos tracket a garminos után. Persze ügyelve arra, hogy a garminos fejlécét tartsam meg.
Természetesen nem "ette meg" a Garmin Connect. BaseCamp (Mapsource) pedig igen.
Ezután jött a sorról sorra átnézés, mi lehet a különbség egy eredeti garmin track és az én hibrid trackem között.
Amiket javítottam:
min lat
max lat
min lon
max lon
(mert ugye ezek mások lettek)
Az időknél figyeltem arra, hogy a telefonos track később kezdődjön, mint a garminos vége, de ez nem lehet gond hiszen mindkettő eszköz pontosan mutatja az időt. Azt hiszem talán az idő formátum is máshogy volt megadva, de ebben nem vagyok biztos.
Telefon nem rögzít magasságpontot, ezt is bele kellett írni.
Aztán mentem még kb. 300 métert a lemerülés után, mire elindítottam a telefont. Ezt a szakaszt kézzel rajzoltam meg. Na itt is minden más formátumban volt. És itt kellett trükközni az időadatokkal, mert itt egyáltalán nem is voltak.
Mindezek után továbbra sem működött a dolog.
Aztán egy "/" jel többlet volt néhány sor végén az eredeti garminos trackekhez képest. Miután ezeket töröltem, jó lett minden. (Lehet, hogy ez is elég lett volna.)
Hát ezeket nézd meg! Tehát min/max lon/lat, idők sorrendben vannak-e, idő formátuma, magasság, hiányzó karakter, többlet karakter.
Persze tudom, hogy nálad nem három összeollózott track van, de talán a fentiek közül sérült valami. Nézd össze sorról sorra egy működő fájllal, mi lehet a különbség!
Ez az út egy kajakozás volt, de kerékpárnál is biztos működik :D :D
Sziasztok! Megoldható az (vagy bekapcsolható valahol), hogy ha egy út fölé megyek, akkor az útra vonatkozó jelmagyarázat szövegét kiírja? Nagyon szuper a tagolt jelmagyarázat, csak sajnos a színekkel kisebb nagyobb hadilábon állóknak nem mindig segít a dolog.
Ez így jó, de ez nem mindig működik. Főleg nagyobb távon nem. Ezt megcsináltam, de a visszafele utat összevissza átrakta más utakra. Ha odafelé is csak a két végpontot adom meg, akkor számomra nem jó útvonalat rajzol meg, így kell egy csomó részpont is hogy az út az legyen ahol haladni szeretnék. De a lenti módszerrel a visszaút nem ugyanoda kerül. :-(. Persze ez szakasz függő is lehet, de ahol vannak leágazások ilyen olyan utak mellette és más útvonal lehetőségek, simán átrak akár arra :-(. És minél hosszabb ez az oda vissza szakasz, vagy a közös szakasz oda meg vissza, annál inkább így van.
Ilyesmit próbáltam, de lehet én voltam a béna és akkor sem jött össze. Igazából úgy sem nagyon, ha csak mondjuk egy egy résszakasz ugyanaz oda vissza. Ebben az esetben csak a szakaszon túlmutató részhez tudtam tervezni, és ha szerencsém volt akkor azon az útvonalon ment amerre szerettem volna.
Amit elírtál nálam nem működött, most újra megpróbálva, de lehet valami másra gondolsz mint én. M ost amit próbálok, több szakaszt megcsinálni, ezeket elmenteni gpx-be majd rátölteni több darabból, hátha, csak ez így baromi macerás lenne.