Keresés

Részletes keresés

BaGira-79 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 0

V0lán.

Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.28 0 0 topiknyitó

2011. áprilisában átadták az M43-as autópálya Makó-Szeged közötti szakaszát. 2011. szeptember 01. óta közlekedik egy Tisza VOLÁN-os buszjárat Földeák-Óföldeák-Maroslele és Szeged között munkanapokon 5x. Ez a busz Maroslele és Szeged-vásárhelyi kihajtója között az M43-s autópályát használja. Korábban az érintett településeknek szinte semmilyen kapcsolata nem volt Szegeddel. Amióta megépült az autópálya van kapcsolat, mint ezt bizonyítja a buszjárat is. Viszont ezzel a buszjárattal kihagytak egy ,,település részt" még pedig a jogilag Algyőhöz tartozó ám mégis a semmi közepén lévő kis tanyavilágot, a Rákóczi-telepet. A busz az autópálya miatt áthalad a környéken, de mivel autópálya, ezért ott a busz nem állhat meg. Bonyolító tényező, hogy gyorsjáratról van szó. Ahhoz, hogy ott buszmegálló létesüljön ki kellene hajtania az ott lévő 19-s számú kihajtón is és valahogyan megforduljon majd visszahajtson a pályára. Sajnos ez elég körülményes és időigényes is, ezért az illetékes ,,hatóságok" eddig nem nagyon rajongtak az ötletért. Csak azt se felejtsük el, hogy ha ez a kérdéses buszjárat nincsen akkor Maroslelére, Földeákra és Óföldeákra még mindig ki lehet jutni 2 irányból is (Makón vagy Hódmezővásárhelyen át). Viszont ennek a kis tanyavilágnak semmilyen kapcsolata nincsen a külvilággal, összesen csak 3x megy arra busz naponta és az is csak Algyőre viszi az utasait. Ráadásul túl későn megy az 1., túl hamar megy el az utolsó busz. Átszállásokkal nézve Szegedre reggel 8:30-ra lehet leghamarabb bejutni, délután pedig már 15:30-kor buszon kell ülnie annak aki még aznap ki akar jutni a tanyára. Korábban a Tápéi komp volt a ,,kapcsolat", de 8 hónapja azt is leállították, mert a komptól a hátrányai miatt Maroslele lakossága elállt.

Én már 1 ideje foglalkozom a témával és megkerestem a területileg illetékes önkormányzatot illetve a VOLÁN-t is, mind2 teljes mértékben támogató, de a Fejlesztési Minisztériumnak kell döntenie az ügyben.

A kérdésem pedig az lenne, hogy érdemes ezzel foglalkozni illetve megérné-e, ha az a busz ott kint is vhogy megállna?

Jó, lehet azt mondani, hogy szegény Marosleleinek 10 perccel többet kellene utaznia, de sztem ezt azért kibírnák, ha úgy adódna...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!