Sziasztok! Egy olyan problémám van, hogy viszonylag nagyobb út megtétele után előjön egy halk nyikorgó hang a kormányból, illetve egy 100-120 km/h ás sebességnél furcsa a kormányzás (finoman elkezdem mozditani egy iranyba es kicsit mintha egy kátyúból kellene kikormányozni picit mintha akadna) több szervízben is átnézték és nem találtak sehol hibát, illetve a kormánymű is jó. Van esetleg valaki aki ebben tudna nekem segíteni? Vagy esetleg találkozott már ilyen problémával? Köszönöm🙏🏽
Nekem ilyen van, újkorától. Én nem tudok semmilyen problémáról, illetve olyat se akinél lett volna. A kezdeti modelleknek volt önindító problémájuk de azt valami visszahívással orvosolták.
Annyit azért érdemes tudnod, hogy ilyen 20-25 kilométer az elektromos hatótáv mivel nettó 5,7-es akkumulátor van benne.
Szeretnék nektek ajánlani egy nagyon korrekt webshopot ahonnan jó minőségben lehet beszerezni beltér cuccokat, van másnapi házhozszállítás is. www.carplanet.hu Én ajtóbehúzókat cseréltem innen, mert sajnos szétmálltak.
Ja és szerintem kéne a címbe még pár infó, BMW, G akármi modell stb. Nézd meg a többiek miket raknak bele és azokat. Én pl. mindig úgy kerestem, hogy BMW F30 felni, erre a tiéd tuti nem illeszkedne.
Ezek az 1-esen voltak es ezert eladoak. A 2-es (rendes 2-es, legalabbis M240i) az ugyanaz mint 4-es (3-as), mivel annak a futomuve van alatta :) Ezert kaptam hozza mar most kez alatt teli garniturat,
A Vitarát, ami tulajdonképp a mai idők Trabantja, 215/55-17-el adták... az autó rugózása enélkül is pattogós. Ráadásként "eco" módban 3 bart-t ír a könyve... van még kérdés? :DDD
ui: 2 bár felett kicsivel használom, 1 tonnás autó, és így épp nem rázza ki a töméseim. A 16-os /60 télivel persze sokkal jobb.
Ha tudtam volna választani, akkor a 17”-el kértem volna, de mivel bemutatóautó volt nem volt opció. Annyit segítettem magamon, hogy az RFT gyári gumikat lecseréltem nem RFT-re, sokat javított a komforton, meg nem pattog el az úthibákon annyira.
Egyébként teljesen nonszensz irányba megy lassan el ez a peres gumi mánia, a feleségem Yarisa gyárilag 16”os per 50-es kerékkel van szerelve, katasztrófa. A téli kereke a normál 15”-ös, ég és föld a különbség ez utóbbi javára.
Sziasztok, mivel cserelem a verdat lett egy elado garnitura felnim teli gumival:
18" Y-Speiche 554M, jetblack matt, Continental WinterContact TS 860 S SSR (6 mm-t mertek tavasszal mikor csereltek a felniket), Erdekel esetleg valakit vagy hirdessem meg rendesen? van kb 20e km a felniben es a gumikban is.
Nekem hasonló gondolat fogant meg :)) csak 16"-al... de nem baj, neked 18", neki legyen 19", szaporodjanak csak a szép BMW-k... nekem a 16"-al többet ér, ha jó. Az első BMW-men (1989-ben) 13" kerék volt, azzal is tetszett :D pedig már akkor is voltak 14" nagyfelnisek, meg néhány óriási 15" is :))
Szvsz. hazai utakra értelmetlen 18”-nál nagyobb felnit rakni alá, csak arra jó, hogy villogj vele, meg hogy szétüsse a futóművet, meg kirázza a vesekövedet.
Adott egy F31 30xd, tervezek rá venni 19" alufelnit a gyári 18" helyett. Mivel xdrive az autó, ezért egyszéles szettre gondoltam, de aztán láttam, hogy gyárilag is szerelték kétszéles alufelni szettel 19"-ban az autót. Mit javasolnátok? 1 vagy 2 széles szett?
Egyébként ezt néztem ki, új M3/M4 design: A link neve
Vidéki helyen, ahol nagyon szar az elektromos hálózat ez benne van, de azért nem jellemző. De ezt be lehet nyalni, kétségtelen.
Azért kérdeztem, mert az akkumulátorok nem szeretik a hideget/meleget és ez befolyásolhatja az élettartamát. Ha mondjuk -10 fokban kint van vagy a garázsban van 30 fok felett az se egy kellemes.
Sok elemes barátom panaszkodik, hogy ilyen nyári csúcsban nem veszi át a szolgáltató az áramot, mert nem tudja hova tenni, túltermelés van - tárolás ugye még nincs megoldva. Úgyhogy tetőn a cucc, csak pénzt nem hoz :((
Ez se habos torta :((
Egyébként arra utaltam, hogy nehéz felrakni egy (adó és politika mentes) szigetüzemet, mert könnyű észrevenni.
Nekem a segélyhívó 1 éve szarakodik, régen ritkán dobta fel, manapság egyre többx. Jobbára egy földelt fém szigetelt (szendvics panel) garázsban áll, lehet, a kommunikációját ez nehezíti... de nem tudom pontosan, hogy műxik.
Amúgy a támogatások már nem annyira érdekesek, amikor megjelentek azonnal felverték az árakat és sokkal jobban nem jártál. Aztán most meg az energiaválság totál eltérítette napelem árakat. Konkrétan az akkori állapotokhoz képest amikor beszéltünk erről majdnem 1,5x annyiba kerül a napelem tábla (mondjuk ebbe a forint is rendesen benne van). Invertert meg konkrétan nem lehet kapni. Hónapokat kell rá várni.
"a napelemmel meg még könnyebb lesz, mert azt el se lehet dugni :D műhódról remekül látni, kinek mennyi van " - nem kell műholdazni, szolgáltató tudja mivel ő engedélyezi.
"privátba milliókért viszont nem" - jelenleg állás szerint olyan 3,5 év lesz a megtérülésem...utána még 22 évig termel.
"viszont a vészhívó akksim halódik" - ez ilyen F30 probléma, nem tudom mitől van. Egyik ismerősnek 2 évesen döglött meg, 200e lett volna, szerencsére ő kért 4 év garanciát. Neked kint van az autód szabad ég alatt vagy valami fűtött garázsban?
Alakul :)) - de addig legyek szegény ember, míg ki nem találják a megadóztatásának valmilyen formáját.
Továbbra is azt mondom, ingyen-pályázatból napelem megérheti, privátba milliókért viszont nem. Mióta utoljára beszéltünk erről, azóta elég sok támogatott konstrukció lett, de továbbra is ott a függés, hogy hogy veszik át, átveszik-e egyáltalán, meg mennyiért.
A sziget üzem meg ugye nincs támogatva, sztem engedve se nagyon (nem vagyok ebben naprakész)
Emléxem, a fúrt kutakkal is elkezdtek szívózni... a napelemmel meg még könnyeb lesz, mert azt el se lehet dugni :D műhódról remekül látni, kinek mennyi van.
Hogy ON is legyen:
2019/06 F30-am most érte el a 2 éves szervizt, és épp 60e is lett benne. Cseréltek folyadékokat, szűrőket, meg állítólag gyertyákat is (azt nem ellenőriztem, pedig manapság ugye a bizalom nem kifizetődő)
Service Inclusive, fizetnem nem kellett semmit.
...viszont a vészhívó akksim halódik, egyre többször dob hibaüzit, erre bemondtak egy 100-ast - mivel az akku maga 20 alatt van nem márkaszervizből, valszeg home made csere lesz. Tetőkárpit alatt van, jó szar meló, a kárpit bontásoktól mindig fáztam.