Terracan Fun Club (TFC) Várunk minden kedves Terracan tulajt,és persze vele együtt az autóját is kis közösségünkben.
A csoport létrejöttének legfőbb célja a közösség építés.Szeretnénk egy olyan társaságot összehozni ,akik büszke tulajdonosai egy-egy ilyen járgánynak és örömmel élveznék az autójuk nyújtotta örömteli pillanatokat, egy esetleges kisebb összejövetel keretein belül is. Szeretnénk ha ezen a kis közösségen belül mindenki megosztaná a tapasztalatait az autójával kapcsolatban,valamint ha segíthetnénk egymást az alkatrész utánpótlás és a lehetséges hibák elhárításában. Bízunk benne,hogy összejön pár autó,és onnantól kisebb tereptúrák,ügyességi versenyek,összejövetelek(pl egy bográcsozás...stb)is részét képezhetik a Club életének. Nagy ÁLOM a 10-20 járgányt számláló csoport elérése,és egy esetleges kis felvonulás!Persze ez még a jövő zenéje...
Most találtam ezt a fórumot, eddig nem írt senki véleményt az autóról.
Ezért megosztom a februárban vett Terracan CRDI tapasztalataimat: modellfrissítés utáni változat, kézi váltós, automatikus középső (AUTO, 4LO) Torque On Demand nyomatékosztóval szerelt, igen jó felszereltséggel. Méretéhez és tömegéhez képest jól gyorsul, erős, közben a fogyasztása csak 8-10 l közötti, noha középnehéz terepen terepen is használom, sőt néha vontatok is vele 2 tonnát, simán. A nagy tengelytáv és az aránylag hosszú hátsó túlnyúlás miatt észnél kell lenni, viszont meglepően fordulékony. A korábbi rövid, de irtó erőtlen Pajero 2,5 TD terepen jobb volt, de ezzel is el lehet jutni szinte bárhova. Azonban ebbe az autóba szinte minden befér, szemben a rövid Pajeroval, más szóval egy mindenesnek tekinthető. Ha valaki vigyáz rá némiképp, akár az Operába is el lehet vele menni és 5 ember kényelmesen elfér benne. Több piacon hétszemélyesként árulták.
A rugózása túl lágy, az alkatrészek elég drágák, bontó kevés van, de létezik. Futóműben cserélendő volt két alkatrész és a hátsó fékek. Volt egy motorhiba: dadogni kezdett bizonyos idő után a motor, majd kigyulladt a Check Engine lámpa. Leállítás után elmúlt, másnap megint előjött ugyanúgy. Hyundai szerviz: egyik injektornál lehet valami gond (injektor, kábel, motorvezérlő). Saját szerelőm tesztre küldte az injektort: mérőpadon hibátlan volt. A hiba elmúlt, csak üzemanyagrendszer-tisztítót tettem bele, azóta sincs gond (talán gyantás lerakódás volt). Évente kétszer fogok tenni bele. A Delphi adagoló biztosabb belső kenése miatt esetleg kevéske kétütemű olajat megfontolandó a gázolajhoz keverni. A gázolaj soha ne legyen kevés a tankban, főleg nyáron ne, mert túl melegen már esetleg nem ken eléggé. Figyelni kell: hátsó differenciálműbe (LSD=sperdifi) szigorúan a megfelelő minőségű olaj kell, különben morgás és tönkremegy. Osztómű olaja is igen fontos, a váltóba ugyanígy (ezek sem olcsók). Alulról okvetlenül jól meg kell nézni aknán vásárlás előtt, mert egyes országokból pl. Németország agyonsózott utakról rozsdás alvázú példányba bele lehet futni, miközben fent kifogástalannak tűnik a jármű. A háromállású osztóműkapcsolóval (2HI, 4HI, 4LO) gyártott változatok esetén az első hajtást kapcsoló vákuumcső megsérülhet terepen, a négykerékhajtás bekacsolva maradhat állandóan.
Úgy látom nem sok tulaj szeretné itt megosztani tapasztalatait, mégis kérdeznék hátha egyszer valaki erre jár.
Terracanról szeretnék infókat gyűjteni csak manuális sebességváltóval érdekel. Konkrétan arra lennék kíváncsi mennyire megbízható, milyen gyakori hibái esetleg típushibái vannak, mire érdemes odafigyelni, mennyire hajlamos elrohadni, melyek az érzékeny pontjai. Mennyire drágák vagy épp beszerezhetőek hozzá az alkatrészek. Illetve milyen a fogyasztása. Fontos lenne a tereptapasztalat is ha van valakinek.