Keresés

Részletes keresés

alnibell Creative Commons License 2019.07.09 -3 0 364

Na látod, ez az egyetlen "projekt", amely a TuHu, ill. a MGKE keretein belül maradéktalanul megvalósult.
Most (nem először) kezdeményezed, hogy itt is hasonlóan járjanak el.


És bár ugyan lehet a következetességet kiállhatatlan stílusként aposztrofálni, csak éppen nem igaz.

 

Akkor mondjon véleményt bárki is a munkámról, ha az adott tárgykörben eléri legalább azt a színvonalat, minőséget, amelyet az enyém képvisel. Addig csak alap nélküli üres frázis a kritika.

És valóban, ha én elmentem valahová felmérni, akkor megálltam ott, ahol azt a térképtartalom szempontjából fontosnak tartottam és ezeknek megfelelő módon szerkesztettem.


És ha már a kartográfia az egyik tárgya a topicnak, akkor miért nem látható még mindig egyetlen térképen sem, hogy mi helyezkedik el töltésen vagy éppen bevágásban? Ha ez úgymond "tuhus agymenés", akkor ezt minden további nélkül vállalom.

Ha ezt jó húsz éve az AutoCAD-ban szerkesztve meg tudtuk csinálni, akkor bizonyára a jelenlegi lehetőségek keretén belül is meg lehetne valósítani. Csak akarni kellene.

Előzmény: annyi baj legyen (361)
olahtamas Creative Commons License 2019.07.09 0 1 363

Én örök optimista vagyok, bár belátom, hogy ez esetben is az alap forgatókönyv kezd kialakulni.

Pedig most egy új kérdés merült fel, ami eddig még nem volt, és csak megpróbáltam válaszolni.

Remélem legalább a válasz mások számára érthető volt, akikben az adott kérdés egyáltalán felmerült.

Előzmény: annyi baj legyen (358)
kivi000 Creative Commons License 2019.07.09 0 0 362

ahol a különböző típusú járművekkel az átjárás amúgy is tiltott

S a megkülönböztető jelzést használó mentő amely a bicajúton lévő balesethez igyekszik? Vagy motoros rendőr?

Előzmény: alnibell (359)
annyi baj legyen Creative Commons License 2019.07.09 0 0 361

Nem, szerencsére neked semmilyen hatalmad sincs. Még annyi sem, hogy a turistautak.hu fórumra írj, azért hemzsegsz itt a tuhus agymenéseiddel :)
Neked pusztán egy kiállhatatlan stílusod van, ami a szakmaiság hiányával, és erős szorgalommal párosul.

Előzmény: alnibell (360)
alnibell Creative Commons License 2019.07.09 0 0 360

Nos hát, igen. Szétvertem a TuHu közösségét, most meg megöltem ezt a topicot. Hogy micsoda hatalmam, mi több, romboló hatalmam van. Tessék csak rettegni vagy rám küldeni a TEK-et!

 

Ez a topic 2015 elején megszűnt aktívként működni. Sem előtte, sem azt követően egyetlen, a topic tárgyával foglalkozó konkrét ötlet, javaslat nem látott napvilágot, egészen addig, amíg meg nem jelent itt a BRYGO, a Somló turistaútjai, most meg ez. Az egyik javaslat, a másik hibajelzés, az utóbbi kérdés formájában.

És milyen érdekes, a közös érdeklődési körünk tárgyával kapcsolatban soha nem utasítottam senkit, semmire. Többek között arra sem, ha már felmér, szerkeszt valaki, akkor ne menjen el a turisták számára esetleg fontos objektumok mellett, ha szüksége lesz rá valakinek, majd felméri megfontolással vagy, hogy töltse ki a paraméterek értékeit is, ne csak egy vonalakat / vonalláncokat töltsön föl. Csupán jeleztem, hogy ez így nem helyes.

Előzmény: annyi baj legyen (358)
alnibell Creative Commons License 2019.07.09 0 0 359

Kicsit lejjebb így fogalmaztam: "Ha csomópontokkal nem rögzítjük egymáshoz az amúgy teljesen független úthálózatokat ott, ahol a különböző típusú járművekkel az átjárás amúgy is tiltott, ..."

Az egész lényege ez. Mert ugye a lehet, meg a szabad azért mégsem azonos tartalommal bíró fogalmak.
És ráadásul az egyik Garmin/MapEdit kötöttséget meg is lehet vele kerülni.

Előzmény: olahtamas (357)
annyi baj legyen Creative Commons License 2019.07.09 0 0 358

Ugye mindenki ismeri a hasonlatot Zuzu Petalsszal, és a sajtreszelővel? Na, alnibellel pont olyan a társalgás. Csak még annyira sem szórakoztató. Szóval egyszerűbb, ha mindenki hagyja reagálás nélkül, ezt a topikot már megölte, ahova egyszer betelepszik, ott véget ért a beszélgetés, csak a kinyilatkoztatásai maradnak.
Most még párszor megismétli majd legújabb ötletét, utána párszor bejelenti, hogy nem foglalkozik vele, aztán a következő fázisban megtiltja, hogy bárki is közös pont nélkül keresztezzen kerékpárutat és közutat.

olahtamas Creative Commons License 2019.07.09 0 1 357

Azt ne feledjük, hogy a turistautak.hu térképező rendszere a garmin összes kötöttségét is tartalmazza, mert a mapedit is arra készült.

 

Ettől függetlenül a közút-vasút kereszteződésnél azért sem kell közös node, mert a vasút nem tervezős opció.

Míg egy kerékpárútról akár gyalog, akár kerékpárral, vagy robogóval is rá lehet kanyarodni az úttestre.

 

Az, hogy ettől mennyivel nagyobb az adatbázis, az a mai nagy memória méretek miatt általában nem túl nagy probléma.

Előzmény: alnibell (349)
alnibell Creative Commons License 2019.07.08 0 0 356

Minden adatvesztés nélküli egyszerűsítés javít a helyzeten, minden szempontból. Nem fogom megszámolni, de ahol körforgalom van felszerkesztve a tényleges kialakításnak megfelelően vagy ahol kétpályás utak és kerékpárutak keresztezéséről van szó, azokon a helyeken bizony nem elhanyagolható számú egyedi azonosítójú objektum található. És ezen helyekből ugyancsak van bőven.

 

És egy újabb sommás vélemény. Ugyan miben testesül meg az úgymond adatokkal történő maszatolás? 
Nos egy "újonc", aki éppen betévedt ide, nem mondhat ilyent. Sokat elárul maga az eddigi két hozzászólás.

És máris visszajutottunk oda, amikor azt találtam írni, hogy a kevesebb több lett volna.

Előzmény: Pinus Nigra (354)
alnibell Creative Commons License 2019.07.08 0 0 355

Panaszkodott az, akinek nem jutott uzsonnára szilvalekváros kenyér.

Kismilliószor kiderült már, hogy egy valahogy kitalált, kialakított rendszer felépítését, a benne tárolt adatok konvertálását egy másik, úgymond korszerűnek mondott rendszerbe nem lehet csak úgy véghezvinni.
A sommás, semmi konkrétumot nem tartalmazó mondatok ezen nem változtatnak, nem segítenek.

Továbbá ...

A vonalnak nem csak két végpontja és egy egyedi azonosítója van. Annak bizony lehet számtalan töréspontja, ugyanis többnyire vonalláncról van szó.
A többi már szóra sem érdemes.

Előzmény: _ZE (352)
Pinus Nigra Creative Commons License 2019.07.08 0 0 354

"A példánál maradva, 8-cal csökkenthető az egyedi objektumok száma"

 

Irreleváns, hogy a példában mennyivel csökkenthető. Az adatbázis egészére nézve számottevő, avagy elenyésző a csökkenés, az a lényeg, és az, hogy ez a csökkenés manifesztálódik gyorsabb generálásban, vagy sem.

"Ez az útvonaltervezés során bizonytalanságot, nem várt hibás eredményt hozhat."

 

Ha egy hiányosan kitöltött attribútum útvonaltervezési problémát okoz, akkor ki kell tölteni helyesen az adatokat, illetve felkészíteni az útvonaltervezőt arra, hogy hiányzó attribútum esetén hogyan viselkedjen, de semmiképpen nem követendő az adatokkal történő maszatolás. Szép lenne, ha valid bemenő adatokat kellene megmásítani, hogy a hibás feldolgozó algoritmus nekünk tetsző kimenetet adjon.
Ha két különböző típusnak közös pontja van, akkor azt közös ponttal kell ábrázolni.

Előzmény: alnibell (351)
_ZE Creative Commons License 2019.07.08 0 0 353

A vonalnak két végpontja és egy darab egyedi azonosítója van normális esetben, semmi több. Ehhez az egyedi  azonosítóhoz kapcsolódhatnak attrubutumok, amiknek az értékeit figyelembe véve működik a tervezés.

Előzmény: alnibell (351)
_ZE Creative Commons License 2019.07.08 0 0 352

"A TuHu rajzolási szabályai egyik pontja szerint a szintben keresztező objektumokat egy közös csomópontban kell egymáshoz illeszteni." - Tessen a TuHu tervezőinél és a szabályrendszer kialakítóinál panaszkodni, ha ez nem jó. Itt is látszik, hogy maga a DB felépítése problémás - refaktoringra meg több más okból nincs lehetőség... Lehet cipelni a múlt terheit, ahogy van még tán most is Clipperben összetákolt készletnyilvántartás itt-ott, de... Erősen szuboptimálisak ezek a legacy dolgok, és tetszik, vagy sem, az idő eljár felettük. Ahogy eljárt nagyon régen a régiónkénti zárolás/szerkesztés/feltöltés módszere felett is.

Előzmény: alnibell (349)
alnibell Creative Commons License 2019.07.08 0 0 351

A példánál maradva, 8-cal csökkenthető az egyedi objektumok száma.
De nem csupán ez a szempont, mármint az egyedi objektumok számának minimalizálása, annak ellenére sem, hogy az információvesztéssel nem járó egyszerűsítés szerintem helyes törekvés.

 

Az útvonaltervezők a meglévő vonalas objektumok paramétereit veszik figyelembe a tervezés folyamán. 

Sok, mondhatni tömeges olyan útvonal szakasszal találkoztam, amelyeknél a paraméterek nagyon hiányosan szerepelnek. Ez az útvonaltervezés során bizonytalanságot, nem várt hibás eredményt hozhat.

Ha csomópontokkal nem rögzítjük egymáshoz az amúgy teljesen független úthálózatokat ott, ahol a különböző típusú járművekkel az átjárás amúgy is tiltott, a paraméter hiányból eredő bizonytalanság faktor jelentős hányadát máris kiszűrtük. (Lásd: legrövidebb, leggyorsabb számítás.) Hogy ez sebességben mit jelent, nem tudom, de nem is érdekes, hiszen csak a feldolgozó kapacitás függvénye. De, hogy egyszerűsíti a tervezést, illetve a térkép generálást, az biztos.

 

Előzmény: Pinus Nigra (350)
Pinus Nigra Creative Commons License 2019.07.08 0 0 350

Hány id-t érint a dolog? Külön pont használata esetén mennyivel változna az utak száma? Mennyivel csökkenne az adatbázis mérete? Mennyivel gyorsulna az útvonaltervezés illetve az mp állományok generálása?

Előzmény: alnibell (349)
alnibell Creative Commons License 2019.07.07 0 1 349

Végtelenül türelmes tudok lenni, most is el fogom viselni, ha erre sem reagál senki.

A TuHu rajzolási szabályai egyik pontja szerint a szintben keresztező objektumokat egy közös csomópontban kell egymáshoz illeszteni. Ez aztán azt eredményezi, hogy a szerkesztés feltöltését követően rengeteg, semmivel sem indokolható önálló rövid szakasz kerül az adatbázisba, indokolatlanul növelve annak méretét.

A példa szerint egy új és egy meglévő kerékpárút keresztezi az 1-es, illetve az új 813-as utat, amelyeken tilos a kerékpáros közlekedés.
Vasút-közút keresztezésnél nem követelmény az egy közös pontra illesztés. Ha azoknál OK, akkor a példa szerinti csomópontban miért ne lehetne hasonlóan eljárni, és ezzel 7 rövid szakaszt az adatbázisból kihagyni? 
Az útvonaltervezésbe nem zavarna be, hisz' mind a gépjármű forgalomnak, mind a kerékpárosnak megvan a maga úthálózata.

alnibell Creative Commons License 2019.07.02 0 0 348

A mai kor technikai lehetőségei egy szabály érvényesülését, az ahhoz szükséges egyeztetések elvégzését gyorsan, hatékonyan biztosítják. Itt is.
Nem számít a tükör által mutatott kép, inkább a foncsort kaparják le, hogy ne is látszódjék semmi. 
Ne számítson rá senki, nem fogom elengedni a témát. Nem, mert a TuHu az enyém is, tettem bele és tettem érte annyit, hogy a magaménak is érezzem, tudjam. Így lehetünk ezzel jó páran, csak ők nem szólnak.
Én még azt tanultam, ha valaki bármi módon segít, akár csak egy nyilvánvaló hiba, hiányosság jelzésével, akkor azt illik megköszönni, nem pedig "okosba", suttyomban lerendezni.
És még valami: éppen a MapEdit jól működő menüje a bizonyíték arra, hogy lehetne részben automatizálni is dolgokat, csak akarni kéne és nem eleve elvetni minden "kívülről" érkező gondolatot.

alnibell Creative Commons License 2019.06.30 -1 0 347

Ez: https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131289792&t=9219453 az alább részletezett példa alapján tökéletesen igazolja, hogy a valós lehetőségek igen messze voltak az akkoriban hangoztatottaktól, illetve azt, hogy semmi nem volt átgondolva, különösen nem a megvalósítás mikéntje tekintetében.

Előzmény: alnibell (346)
alnibell Creative Commons License 2019.06.29 -1 0 346

OK, az adott helyen a másolás megtörtént. 
A többi hiányhely feltárását a másolóra bízom. Ha akarja, megteszi, ha nem akarja, nem.
Azt, hogy szó nélkül teszi, nem minősítem.

Előzmény: alnibell (345)
alnibell Creative Commons License 2019.06.26 -1 0 345

Ismét elakadt, sebaj.
Mindez tökéletes visszaigazolása annak, amit úgy 5 éve másutt már leírtam.
Az egyik bántóan lassan pótolja a teljesen új közlekedési útvonalakat, a másik - elveszve a részletekben - négy és fél év alatt se jutott el odáig, hogy legalább az előbbi megszerzett tartalmát, a sokkal kiterjedtebb kapcsolati rendszere ellenérel átvezesse. Egyszerűen nem ez a profilja.
Nagyon nincs ez így jól!

Előzmény: alnibell (344)
alnibell Creative Commons License 2019.06.23 -1 0 344

Alakulgat.

Előzmény: alnibell (343)
alnibell Creative Commons License 2019.06.20 -2 0 343

Mostanra már nyilvánvaló, hogy soha nem fogják belátni a teljesen elhibázott döntésüket a jó négy évvel ezelőtti váltás kezdeményezői, forszírozói, támogatói, illetve a váltás eredményében reménykedő döntési jogkörrel bírók, mint ahogy azt sem, hogy mekkora kárt okoztak ezzel a szervezett és átgondolt keretek között gondozott közösségi adatgyűjtésben, digitális térképkészítésben.
Ha négy és fél múltán a magyar turisztikát elvben összefogó, koordináló szervezet ilyen és ehhez hasonló tartalommal nyújt támogatást az érdeklődőknek, illetve hagyatkozik a választott partner anyagaira, akkor elsősorban csak arra a következtetésre lehet jutni, hogy minden sorsát, mozgási, fejlődési - visszafelé is - irányát csak a kapcsolatrendszer determinálja, a rendelkezésre álló egyéb anyagok tartalmától és színvonalától függetlenül.

alnibell Creative Commons License 2019.05.29 -2 0 342

Egy hete, május 22-én az alábbi üzenetet küldtem el a TuHu két prominensének:

 

Négy napja ez került a TuHu fórumára:
"Vettem.
Gondolkodnom kell, hogyan tovább."

Jó estét!

Nos, Fiúk, ne sokat gondolkodjatok a dolgon!
Miklós, ha úgy érzed, hogy Te irányítod a TuHu működését, akkor gyorsan cselekedj, mert ez a semmilyen állapot a lehető legrosszabb.

A jelzés módosítások során a BRYGO-kód módosítás nem követi / követte azt, a változások jelzése felém meg elmaradt.
Azt már jeleztem, hogy az egyszemélyi gondozás, változás követés nem reális lehetőség. Különösen nem akkor, ha változásokról csak véletlenszerűen lehet tudomást szerezni.

Azt továbbra is tartom, hogy naprakész BRYGO-kódolással minden eddig bemutatott nyilvántartás kezdeményezés színvonalát meg lehetne haladni.
De nem erőltetem, még akkor sem, ha nem mutatnak föl jobb, komplexebb mást vagy eleve elutasítják.
Csak végre tudnom kellene egy határozott nemet vagy egy nem egészen biztos igent a használhatóságára vonatkozóan.
És bár nem mélyedtem el benne, meg lehetne oldani a leágazások, az átkötések hozzárendelését is, mondjuk egy relációs adatbázisban. Van, lenne további lehetőség is.

Amennyiben ez a levelem is, a jövő hét szerda estig (ˇ19.05.29.), válasz nélkül marad, akkor azt úgy tekintem, hogy lemondtok a BRYGO-kódoláson alapuló nyilvántartásról.
Gondoljátok át és döntsetek!


Üdvözlettel: alnibell

Ma elérkezett a megjelölt nap, választ nem kaptam egyikőjüktől sem.
Hogy miért, teljesen részletkérdés. Már csak azért is, mert a válasz nélkül hagyás már hosszú ideje bevett gyakorlat a TuHu és az MGKE részéről. (Nehezen képzelhető el, hogy ez mindenki részéről egyéni döntés lenne, sokkal inkább az a valószínű, hogy az üzeneteim meg sem érkeztek a címzettekhez, azokat a beállított szűrő a célba érkezés előtt meghiúsította, nyilván valami egyeztetés eredményeként.)

De bárhogy is történt, ez egyenértékű a semmibevétellel.
S mivel ez így van, az egységes turistaút nyilvántartással nyilvánosan már nem foglalkozom. Ebben megerősít az eszmecsere lezárását célzó alábbi "DNFTT", amely hatásos ugyan, csak éppen semmit nem tett hozzá a mára már teljesen lecsengő fórum témához.


Ha jó húsz évvel ezelőtt az AutoCAD-ben meg lehetett oldani az elemi részekre szakadt vonallánc elemek teljesen automatikus összefűzését, akkor ez ma is megoldható lenne a kódolás, ill. a módosítás átvezetés automatizálását célozva.

A BRYGO-kódolás, mint projekt a részemről ezennel befejezve. A felhasználásához, az esetleges továbbviteléhez, előzetes kérelem, egyeztetés nélkül, nem járulok hozzá!

Tekintettel arra, hogy itt jórészt ugyanazok szerepelnek, mint korábban a TuHu fórumán, az esetleges reakciók hasonlóak lehetnek, mint ott.
Ha valakit érdekelnek még továbbiak, itt: http://turistautak.hu/dev.php olvashatnak hozzá.

Na, Csá'!

annyi baj legyen Creative Commons License 2019.05.27 0 2 341

Mindenkinek: DNFTT

alnibell Creative Commons License 2019.05.27 -2 1 340

A téma kapcsán, többek között, ezt írtad a TuHu fórumán:

"Sajnos egyre kevesebben önkénteskednek, ez az élet többi területén is látszik..."

Nem gondolod, hogy többekkel együtt, Neked is szereped van ebben?

Előzmény: olahtamas (338)
pavarotti Creative Commons License 2019.05.27 0 0 339

áthelyezzük majd a táblákat és módosítjuk a feliratokat amint energia lesz rá...

köszönöm a képeket.

Előzmény: olahtamas (338)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.27 -1 0 338

Tegnap kimentem megnézni a helyzetet Zuvárhoz majd az új nyomvonalon vezető kék forrást is megnéztem a kék kereszttől indulva:

A kék forrás jelzés táblája még a régi irányba mutat:
https://www.mapillary.com/app/?focus=photo&pKey=cJk1dDTePYcG-P7sNetC1g&lat=47.86002899991715&lng=18.837349000000017&z=17
A régi kék forrás jelzés kezdő jelzése szerencsére törlő kereszttel láthatóan mutatja, hogy megszűnt az út:
https://www.mapillary.com/app/?focus=photo&pKey=L66pVIJTBBPo-A2JOuSHkA&lat=47.860004&lng=18.837370999999997&z=17
A kék kereszt jelzéssel fonódva fel vannak festve alapok:
https://www.mapillary.com/app/?focus=photo&pKey=Cp_JT7QQH_LfITXoDOGyKQ&lat=47.859753&lng=18.83735&z=17
https://www.mapillary.com/app/?focus=photo&pKey=oET5D1ntuPHj7t_ekK0cTA&lat=47.859401&lng=18.837697&z=17
Ezekkel mi a terv?

Az új kék forrás jelzés innen van festve:
https://www.mapillary.com/app/?focus=photo&pKey=pR-czK5_bkUOv9L-Wt6DZA&lat=47.858227&lng=18.838172999999998&z=17&mapStyle=osm

Gondolom az útirány jelző táblát ide kellene valahova áthelyezni (és javítani a feliratát), ahol a kék kereszt jelzésből kiindul a kék forrás:
https://www.mapillary.com/app/?focus=photo&pKey=1qnAPfd15g1jH0XlXuCavw&lat=47.858426&lng=18.838089999999998&z=17&mapStyle=osm


Az alsó végénél is valamit ki kellene találni, mert a kék sávnál elhelyezett  útirány jelző oszlop alapján a forráshoz induló vándor könnyen a Nagy-Magfa irányába indulhat el:

https://www.mapillary.com/app/?focus=photo&pKey=F8ivX-OGB5xfyPUf2O-Ghg&lat=47.854867&lng=18.845981&z=17&mapStyle=osm

Előzmény: pavarotti (337)
pavarotti Creative Commons License 2019.05.16 0 1 337

Tamás, köszönöm a munkád, a válaszok igen és igen - két irányból megy a Z3, és természetesen a K+-ből kiágazó rövid Kukucska-hegyes K3 is bthe által kezelt - tavaly épp fel is lett újítva (a linkelt térképen azért nem szerepelt mert annak készítésekor még én sem tudtam erről a jelzésről:)

Előzmény: olahtamas (333)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.16 0 0 336

Nos az elmúlt 21 óra alatt azért elég szépen megváltozott az első linkeddel mutatott helyzet :)

Nem mondom, hogy kész és hátra lehet dőlni, mert még van rajta pontosítani való, de

remélem az lejön, hogy ha van akarat és bemenő adat, akkor azért hamar célt lehet érni!

Előzmény: osm (319)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.16 0 0 335

Megpróbáltam ugyan ezt összehozni a Letkés-Nógrád Zöld sáv jelzésre is:

https://www.openstreetmap.org/relation/9593228

Előzmény: olahtamas (330)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!