Keresés

Részletes keresés

olahtamas Creative Commons License 2019.05.15 0 0 324

No ez a megosztott táblázat jó megoldás, nyilván nem ebbe lehet beletrollkodni, hanem ha a nyilvántartás közvetlen az OSM adataiban lenne.

 

Ez a beperelősdi meg érdekes felvetés, mi volna ha bármelyik szervezet kitalálná, hogy az ő útjai ugyan ne jelenjenek már meg az OSM térképén?

Akkor minek festik fel egyáltalán, ha titkolni akarják?

 

Előzmény: osm (323)
osm Creative Commons License 2019.05.15 0 0 323

Nem tudom hogy tudnál bele trollkodni például ebbe:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UyHt4nLXv_zPaaXLuIvTqGre5lU2BPKQHkOacSwDp5k/edit#gid=1635246890

Így meglehet nézni térképen is az utakat,persze lehet úgyis hogy titok találd ki melyik utakat kezelem.

Van aki megcsinálta magának,megkérdezték hogy kell és beírták:
https://turistautak.openstreetmap.hu/operator.php?operator=Margita%20344,2%20TSE

Van aki nem is tud erről a lehetőségről és olyan is van akit nem érdekel.

A reformáció emlékúttal kapcsolatban kérdezd meg őket hogy szeretnék e látni az OSM térképén vagy nem,nehogy bepereljenek.

Előzmény: olahtamas (321)
alnibell Creative Commons License 2019.05.15 0 0 322

"A turistautak.hu # jelzése jelzi, hogy az adott úttal valami probléma van." 

 

"#" kiegészítő jel arra hívja föl a figyelmet, hogy az útvonal jelzett jellege megszűnt. Annak ellenére így kell kezelni az adott utat, hogy fellelhetők a nyomvonalán az eredeti jelzések.

Egy térképhasználótól elvárható annyi, hogy az általa használt térkép jelkulcsa felől előzetesen tájékozódjon.

 

 

Előzmény: olahtamas (318)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.15 0 0 321

A turistautak kezelői nem szívesen engedik ki a kezükből a saját nyilvántartásukat, nehogy valaki beletrollkodjon.

Viszont ha nyilvánossá tennék, akkor már át lehetne tenni az OSM-be, hogy térképi szinten is meg tudjon jelenni.

Tudom nem kis munka, de szerintem megéri.

 

Van egy aktuális dilemmám is a reformáció emlékúttal kapcsolatosan is, hogy ugyebár ezt írják:

 

"Ettől a naptól vette kezdetét a reformáció, amelynek 500. évfordulóját ünnepeljük 2017-ben!

Ezt a jeles eseményt az Evangélikus Egyház különleges módon szeretné megünnepelni: ismert és ismeretlen falvakat,

településeket, városokat átszelő emlékúttal, ami a reformáció és Luther Márton előtt tiszteleg."

 

forrás: http://refemlekut.hu/hu/

 

Szóval van egy olyan sejtésem, hogy ez egy egyszeri alkalom, 10 év múlva már nyoma sem lesz.

Azért majd lehet nekiállok és beviszem kezelőnek mindenhol, de attól tartok, hogy nem sok értelme, és rengeteg helyen ráadásul az országút mellett halad.

Persze egy zarándokútnak nem az a célja, hogy a természetben jó levegőn gyalogoljanak az emberek, de azért az autóval sűrűn járt utakra nem szívesen megy az ember, mert eléggé életveszélyes.

Előzmény: osm (319)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.15 0 0 320

Átfutottam a Gráfot, így hirtelen találtam benne egy kérdéses részt a Vasutas-forrásnál, a forrás most nem közbeeső pont, hanem végpotja a kék körnek nem?

https://www.openstreetmap.org/relation/5407426#map=17/47.85722/18.84161

 

Amúgy ezeket a gráfban szereplő utakat mondhatjuk a BTHE által kezelt utaknak?

Mert akkor az OSM-ben jelzésenként egy mozdulattal be lehet állítani!

Előzmény: pavarotti (311)
osm Creative Commons License 2019.05.15 0 0 319

Hát igen "kéne vona meg a hát",amire van lehetőség azt se használják.
Gondolom a BTHE nem ennyi utat kezel:
https://turistautak.openstreetmap.hu/operator.php?operator=BTHE

Itt egy lista a Pest megyei utakról:
https://turistautak.openstreetmap.hu/operator.php?megye=Pest%20megye
Bármelyik utat megnyithatod A JOSM szerkesztőben és beírhatod a kezelőt vagy ha nem értesz hozzá akkor jelezheted a "Változás bejelentése GPX fájl vagy rajz alapján" hogy ki a kezelő.
Ugyan ezt megteheted a térképre kattintva is ha nem tetszik a lista:
https://turistautak.openstreetmap.hu/

Ezek után lehet gondolkodni hogy hogyan lehet tovább bonyolítani az egészet.

Előzmény: pavarotti (311)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.15 0 0 318

A turistautak.hu # jelzése jelzi, hogy az adott úttal valami probléma van.

Ha nem jelenik meg, akkor aki arra jár és megtalálja egy adott szakaszon teljesen jól látható és követhető darabját, az meg újra fel fogja vinni.

 

Az életciklusos megoldás az OSM-en jó, mert aki újra fel akarná vinni, annak szembeötlik, hogy amit talált, az már megvolt, és esetleg további információt is szerezhet az adott útról.

 

Azon utakkal vagyok bajban, amik láthatóan és követhetően fel vannak festve, de már nem tartják karban,

tehát ahol valami építkezés, vagy egyéb akadály van, ott egyszerűen nem biztosított az át/továbbjutás.

Ezért lenne jó nyilvántartás szerűen tudni, hogy az adott jelzésnek ki(volt) a kezelője, és ha a kezelő maga mond le az adott út további karbantartásáról, akkor rátenni az abandoned prefixet.

 

Az megint csak egy további kérdés, hogy mi legyen azon utakkal, amelyekről nem tudjuk, hogy ki a kezelője.

Előzmény: annyi baj legyen (316)
annyi baj legyen Creative Commons License 2019.05.15 0 0 317

"A "nyilvánosság" felé is olvasható felületek kellenek, mind weben, mind egyszerű app-on keresztül így pl. az útszakasz-felelőshöz közvetlenül lehetne eljuttatni így az észrevételeket/feladatot"

 

Igen, ennek a technikai részének a megvalósítása a könnyebb, és az emberi oldalon lennének a nehézségek, hogy a jelzéseket ne kritikának, zaklatásnak fogják fel, és valóban történjen valami interakció, ha más nem, elmagyarázva, hogy miért nem hiba, vagy miért nem lesz megváltoztatva. Mert saját tapasztalatból tudom, hogy kétszer-háromszor jelez valamit az ember, és annyi reakció sem jön, hogy elolvastuk az üzenetedet, akkor legközelebb már a franc sem fog bajlódni vele. A nagy MTSZ-es megújuláskor ugye ott volt a nagy hibabejelentő, ahol kategóriákra bontva lehetett jelezni, küldtem többet is, semmi válasz nem volt, hát akkor nyilván nem fogok többet küldözgetni, monológokat a saját szemetesemnek is tudok írni :)

Előzmény: pavarotti (312)
annyi baj legyen Creative Commons License 2019.05.15 0 0 316

"1. Túrázóknak"

 

Ez gyakorlatilag egy elméleti teljes átfedést kellene, hogy jelentsen a jelenlegi túratérképek adatbázisával. Ha nincsen már jelzés, illetve pusztán a jelzéseket követve nem lehet eljutni két pont közt, akkor azt törölni kellene most is (vagyis még jobb gyakorlatként az életciklus prefixeket használni: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Lifecycle_prefix), hiszen akkor az nem turistaút, hanem csak egy út, amin valamikor vezetett jelzés. (ezért rossz gyakorlat a tuhu-n a # jelzésű utak garminos turistaútként kiemelése pl. Most túrázónak az nem információ, hogy mi VOLT.)

"2. Jelzésfestőknek"

 

Azt írtam én is, hogy nem feltétlenül tárolnám én sem az osm adatbázisában, viszont ugyanazt az adatszerkezetet használnám. Így lazán lehetne saját Overpass szervert üzemeltetni rá: https://github.com/tyrasd/overpass-turbo

Előzmény: olahtamas (313)
pavarotti Creative Commons License 2019.05.15 0 0 315

"akár színezve a 3-5-7 stb.. éve  fel nem újított jelzésekről. Így jobban átlátható lenne, hol van szükség felújításra."

Nagyon apró, de ha lesz valaha ebből valami akkor talán fontos kiegészítés, hogy az útszakasz felelősének/kezelőjének mindenképp biztosítanék lehetőséget, hogy saját maga is beállíthassa, hogy szerinte előreláthatólag mikor lesz szükség felújításra. Ez az a bizonyos téma, hogy a 80 éves bükkösben 10 évre állítanám, az újulatban inkább 3-ra...

Nyilván a visszajelzések alapján persze ez módosulhatna, illetve jó lenne kezelni azt is, ha valahol lokális, csak pár darab jelzést, esetleg járhatóságot érintő fontos "sürgős" feladat van.

(Első körben anno így írtam le:

Státuszmezők

Ezek a felújítás tervezését, több út/útszakasz egyszerre, struktúrált módon kezelését szolgálják. Útszakasz-hoz és Oszlop-hoz tartjuk őket nyilván:

-          Utolsó felújítás dátuma

-          Utolsó ellenőrzés ideje (Dátum)

-          Állapot (OK/Nem minden OK, Felújítandó)

-          Tervezett felújítás dátuma (Év/Hónap)

)

Előzmény: olahtamas (313)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.15 0 0 314

"A felelős szervezet egyértelműen az MTSZ kéne, hogy legyen"

Ez valóban jó volna, már csak a zarándokutak és egyéb jelzett utak kérdése maradna akkor nyitva.

Ill. a nem MTSZ tagszervezetei által kezelt utakon is felül kellene emelkedni.

Szerencsére ez utóbbira talán van esély, ha az idei jelzésfestő pályázaton már indulhatnak nem MTSZ tagszervezetek is, talán elmozdulás is elképzelhető ez irányban.

Mert eddig ugyebár az volt, hogy ha más civil szervezet akart jelzést festeni, akkor arra saját magának kellett előteremtenie a pénzt.

 

 

Előzmény: pavarotti (312)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.15 0 0 313

A kinek hasznos című kérdés mindjárt két felé bontja a kérdést!

 

1. Túrázóknak

Nekik azért fontos, hogy tudhassák, hogy biztonsággal el tudnak e jutni A -ból B -be, tehát az adott szakasz létező karbantartott.

Itt talán még az sem nagyon fontos, hogy a fonódó jelzéseket tételesen nézzük, itt akár egy út alapú nyilvántartás is elég lenne.

Persze ha jelzés alapú a nyilvántartás az is jó, hiszen ha egy adott szakaszon a kék sávon járható az út, akkor azon a szakaszon fonódó piros kereszt ill. lila Mária út is járható, még ha nincs is ez utóbbi felújítva.

Számukra a kimenet egy térkép lehetne, ahol beállítható a megjelenítésnél, hogy mondjuk a már 10 éve fel sem újított, ill. karbantartatlan utakat meg se jelenítse.

 

 

2. Jelzésfestőknek

Nekik sokkal részletesebb nyilvántartás szükséges, hiszen az egyes jelzéseken belül azok jelzésfestés szerinti szakaszolására is szükség volna.

Ezt már csakis külső adatbázisból tudom elképzelni, amely tartalmazza a jelzésen túl az egyes festési szakaszok kezdő és vég koordinátáit (kezelőit/festőit/állapotát/engedélyeit/stb...)

Számukra meg lekérdezéses módszerrel lehetne térképeket generálni, akár színezve a 3-5-7 stb.. éve  fel nem újított jelzésekről. Így jobban átlátható lenne, hol van szükség felújításra.

 

 

Én első körben már az 1. pontban megfogalmazott igényeket kielégítő megoldásnak is örülnék.

Előzmény: annyi baj legyen (310)
pavarotti Creative Commons License 2019.05.15 0 1 312

örülök hogy nem csak engem fogott meg a kérdés:)

Amiket írtál szinte mind egyetértek, két gondolat hozzá:

 - A felelős szervezet egyértelműen az MTSZ kéne, hogy legyen. De nem a jelenlegi gondolkodás mentén, hanem elsősorban a koordinációt kéne segíteni, az utak felelősökhöz rendelését - az egyes területeket, szakasz-csoportokat aztán az adott felelős szerkeszthetné szabadon.

 - A "nyilvánosság" felé is olvasható felületek kellenek, mind weben, mind egyszerű app-on keresztül így pl. az útszakasz-felelőshöz közvetlenül lehetne eljuttatni így az észrevételeket/feladatot. ((ÁtlagJózsi turista a hivatásos ranger-nél, vagy a korlátozott mennyiségű szabadidővel rendelkező civil egyesületi tagnál hamarabb és olcsóbban veszi észre az útvonallal kapcsolatban felmerülő problémát...))

Előzmény: annyi baj legyen (310)
pavarotti Creative Commons License 2019.05.15 0 0 311

Bár nem engem kérdeztél:), de magam - egyelőre csak terv szintjén - egyértelműen a 3. mellett tenném, tettem le a garast. Ennek okai elsődlegesen:

 - Bár nem hiszek abban, hogy az állami erdészetek, illetve föld/erdőtulajdonosok "fölé" valaha lesz a turistáknak lobbiereje "közhiteles" nyilvántartó szervezetet létrehozni, hozatni (ezért is tartom/tartottam feleslegesnek a nagypontosságú felmérést), azért az adatok szerkeszthetőségének a körét muszáj valahogyan szabályozni.

 - A gpx alapú útmeghatározás, illetve a turistautak nagyon sok mini útszakaszra  (relation) bontása, vagy az itt-ott felbukkanó "turistaút-listás" nyilvántartás nemigazán támogatja a "logikus"/"természetes" útszakaszok kezelését. Mind felújítás menedzseléséhez, ill. ha már dolgozunk mind a "virtuális útjelző táblákhoz" egy hálózatos, csomópont/útszakasz alapú nyilvántartás adja magát, gondolkodásunkban ez(ek) kéne hogy legyen(ek) az elemi egység(ek).

 

Kb. két éve kisebb területre összeszedtem adatokat - bár tudom nagyrészt osm/tuhuból generálható is lenne de - manuálisan, ezen belül is az adatok egy részét térképen feltüntetve kiraktam ide: http://bthe.bernece.hu/Pontokkal.html, aztán ez a megvalósítós rész annyiban maradt de a tervet még jelenleg is dédelgetem.

 

Régi túrázós ismerősöm szerint anno Molnár András is valami hasonlón dolgozott/gondolkozott aztán elszakadt a dolog valahol.

Előzmény: olahtamas (309)
annyi baj legyen Creative Commons License 2019.05.15 0 0 310

"Ha egy egységes országos nyilvántartást csinálnál, akkor annak hogyan állnál neki?"

Semmiképpen sem úgy, hogy a platformot, és az eszközt választom először :D
Azzal kezdeném, hogy meghatároznám, kinek hasznos, és ki hajlandó egy ilyen adatbázist használni. Aztán meghatároznám az adatbázis működéséhez szükséges  adatok körét, figyelembe véve a későbbi, esetleges bővítési lehetőségeket, majd aztán, ha kész az elméleti modell, jöhet a választás.

" az objektum egyedi azonosítójához van hozzárendelve n darab, különböző paraméter (id, param_typ, param_value) jellegű táblában, ahol az id+param_typ az egyedi kulcs."

 

Igen, egy normalizált adatbázisban ez a séma lenne, viszont a tuhu adatbázisa nagyon messze van ettől, a túrajelzések pl. egy mezőben vannak tárolva, pontosvesszővel elválasztva.

"az MTSZ geoinformatikai portálján (amin most éppen a publikus térkép is csak jelszóval lenne megnyitható) milyen adattartalom rögzítésére van lehetőség? Ez alkalmas a teljes turistaút nyilvántartásra?"

 

Az MTSZ az ESRI Arcgis rendszerét használja, gyakorlatilag bármilyen adattartalom tárolására alkalmas lenne, akár külső adatbázisokhoz kapcsolódva is, a megfelelő lekérdezések, és kimenetek elkészítése után. Gyakorlatilag l képes lehet Overpasson keresztül közvetlenül az osm adatbázisából adatokat megjeleníteni, de persze a tuhura is írható lenne csatlakozó felület, mondjuk az sokkal munkaigényesebb lenne.

 


Akár létrehozni egy szervezetet, aminek az MTSZ is csak egy tagja lehet a sok közül, akik turistautakat/zarándokutakat/egyéb jelölt utakat/virtuális utakat/stb utakat tartanak fent.Ekkora teljes lefedettségű szervezetet pedig csak jogszabályok útján tudok elképzelni.


Itt a lényeg: amíg nincs törvényi definíciója, és védelme a turistaútnak, addig egy ilyen nyilvántartás csak egy játék marad, a szabadidő eltöltésének egy módja. Átlag turista semmi hasznát nem veszi. Ha pedig meglenne a törvényi háttér, és létrejönne egy szervezet, ami nyilvántartaná a turistautakat, a magyarországi viszonyokat ismerve a nulláról kezdené az egészet, hiszen a saját létét és fontosságát kérdőjelezné meg a kész adatok átvételével. És arra is nagy tétet mernék tenni, hogy az így elkészült adatbázis nem nyílt lenne.


De a játék kedvéért, én így állnék neki:
Természetesen osm alapon, mivel az a rendszer épül fel logikusan: azaz elkülönítve tárolja az út és a jelzések adatait.
Hiszen az út tulajdonsága lehet az, hogy aszfaltos, vagy hogy három méter széles, de azt, hogy a kék jelzést a Kékfestő Turistaegyesület, a piros keresztet pedig az Vöröskereszt Önkéntes Festőbrigád tartja karban nem tárolhatjuk az útszakasz paraméterei közt, mert nem oda tartozó adatok.

Az osm-en, nagyon helyesen ez külön van tárolva, egy kapcsolat tartalmazza a túrajelzés adatait, és ennek a kapcsolatnak tagjai az útszakaszok. A festések dátumait ugyanilyen elven lehet tárolni, túrajelzésenként, és útszakaszonként elkülönítve. Mondjuk nem biztos, hogy ezt közvetlenül az osm adatbázisában tárolnám, de ez részletkérdés. Megvalósítása következő lenne:
A lényeg, hogy minél intuitívebb legyen, az is könnyen kezelhesse, aki soha nem írt semmilyen lekérdezést: 
Egy felületre bejelentkezés után egy térképen láthatja a kezelő a felhasználójához tartozó turistautakat. Turistaútra kattintva láthatja az úton lévő, kezelése alá tartozó jelzéseket. Itt, a kívánt útszakaszok kijelölésével tudja az utolsó felújítás dátumát beállítani, megadni a festő azonosítóját, stb. Technikailag ő ilyenkor egy relationt szerkeszt, de ő csak pár mezőt lát, amit ki kell töltenie, nem kell tudnia semmit, hogy a háttérben milyen folyamatok zajlanak. Gyakorlatilag, egy egyszerű webes osm szerkesztőt kell létrehozni, ami csak ezeket a funkciókat tartalmazza, az OSM API-n keresztül megoldható az egész. A lényeg, hogy a felhasználó arcába nem tolunk számára értelmezhetetlen adatot.

Az adatok lekérdezése pedig mehet az experteknek közvetlenül Overpasson keresztül, másoknak pedig saját felületen, előre megírt lekérdezések, szimpla kattintás után (ide, tavalyi, adott év felújításai, adott szervezet felújításai, adott festő festései)


Előzmény: olahtamas (309)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.14 0 0 309

Ha egy egységes országos nyilvántartást csinálnál, akkor annak hogyan állnál neki?

1. Beintegrálva a turistautak.hu-ba

2. Beintegrálva az OSM-be

3. Egy független rendszerben, ami meghívja az előző 2 rendszert

4. Egyéb

 

Előzmény: _ZE (306)
alnibell Creative Commons License 2019.05.14 0 0 308

Nekem sincs szükségem rá, mégis foglalkoztam vele, mert úgy gondoltam hasznára válhat másoknak.

Hogy nem tartanak rá igényt, az más kérdés. 
Ha lesz jobb, megvitatásra közzétett javaslat, elhagyom. De egyelőre nincs, és éppen a tiédhez hasonló felfogás miatt nem is lesz egyhamar. (Bár, ha belegondolunk, hogy 9 évig senkinek nem piszkálta a csőrét az egységes nyilvántartás hiánya, akkor még akár akceptálható is lehet az álláspontod.)

 

Az első, úgymond szakmai vitám pont az ilyen hozzáállásból fakadt. Bár járt a helyszínen a felmérő, de nem rögzített egyetlen POI-t sem, mondván, ha valakinek kell, majd felméri.

Előzmény: _ZE (306)
alnibell Creative Commons License 2019.05.14 0 0 307

Az most már teljesen nyilvánvaló számomra, hogy úgy nyilatkozol valamiről, hogy előzetesen nem néztél utána.

 

És mit ad Isten, amelyik objektumhoz kellett, ahhoz odabiggyesztettem a megfelelő paraméter értéket, amelyikhez meg nem kellett, azt hagytam az eredeti állapotában.

 

És fölösleges hivatkoznod az OSM-re. Abban ugyanúgy kézzel kell beállítani a kapcsolatokat, mint a BRYGO-kódolás során, és a MapEdit-ben vagy a GeoJaunt felületén ugyanúgy meg lehet grafikusan jeleníteni, mint abban, át lehet nézni, hogy van-e benne szakadás.

Csak egy hangyányival több adatot tud szolgáltatni a GeoJaunt egy-egy útvonalról, mint az OSM. Ennek elég egyszerű oka van. (Utána lehet nézni ennek is!)

 

Amúgy meg nemigazán tetszenek az olyan kifejezések, mint a "jól irányzott keresések" és a hasonlóak. Többek között erre is utaltam, amikor az általánosság szintjéről írtam.

Ha meg nem akarsz valamivel foglalkozni, akkor mire ez az egész? Pláne minden konkrétum nélkül.

Előzmény: _ZE (305)
_ZE Creative Commons License 2019.05.14 0 0 306

Ha szükségem lesz rá, foglalkozok vele, addig viszont első a kenyérkereső munkám és a család.

Előzmény: alnibell (303)
_ZE Creative Commons License 2019.05.14 0 0 305

"5 új extra paraméter került a vonalas objektumok minden rekordjába" - Szerintem nagyon nem így van a DB szervezve - az objektum egyedi azonosítójához van hozzárendelve n darab, különböző paraméter (id, param_typ, param_value) jellegű táblában, ahol az id+param_typ az egyedi kulcs.

Azaz amihez kell, ahhoz odabiggyeszthető a szükséges paraméter/cimkehalmaz, amihez meg nem, ahhoz nem.

Az, hogy mi legyen a kiindulási alap, pláne úgy, hogy a szerkesztőeszköz nem módosulhat, az nagyon jó kérdés - mondjuk OSM esetén ez utóbbi feltétel teljes mértékben tartható, ahogy a felhasználóbarát működés (ne kódokkal kelljen zsonglőrködni) is. Az összetartozó szakaszok együttes kezelése is "pipa" - szerkesztéskor szépen meg lehet nézni, hogy van-e szakadás például adott jelzéssel ellátott útvonalban, úgyhogy ott ez sem gond - mint ahogy az sem, hogy többen párhuzamosan dolgoznak a térképi adatokon, vagy hogy jól irányzott keresésekkel szépen lekérdezhetők az adott paraméterekkel/paraméter halmazzal rendelkező objektumok, úgyhogy a riportolás sem probléma.

 

Előzmény: alnibell (304)
alnibell Creative Commons License 2019.05.13 0 0 304

Még csak annyit, hogy állandóan a feledés homályában marad az a kiindulási alap, amely szerint a meglévő eszközeinkkel kell(ene) kihozni többletet a rendelkezésre álló térképi adatainkból úgy, hogy az ne követelje meg a meglévő rendszer fejlesztését vagy bárminemű módosítását. És ennek tökéletesen megfelel az elképzelésem, még akkor is, ha az értetlenség, az átgondolatlan, tévesen állított szándékos károkozás miatt, azt kivédendő, 5 új extra paraméter került a vonalas objektumok minden rekordjába.

 

Persze, sok mindent lehetne csinálni. Például - némi megszorítással - automatikusan összefűzni az összetartozó vonallánc elemeket, mind a kódolás, mind a módosítások átvezetésekor. (A feltételeket meg is tudnám fogalmazni.)

De ezzel már nem foglalkozom.
Az előterjesztés óta elmúlt több mint másfél év. De azzal vagy akár csak egy-egy részletével kapcsolatban egyetlen tárgyra vonatkozó észrevétel, kérdés nem vetődött föl senkiben, csupán az általánosság szintjén az elutasítás, de az is csak az elhallgatással, akárhányszor került terítékre a téma.
S Lenin szerint: Elvtársak, ami nem megy, azt nem kell erőltetni!

Előzmény: _ZE (300)
alnibell Creative Commons License 2019.05.13 0 0 303

A pálya nyílt. Tessék!

Előzmény: _ZE (300)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.13 0 0 302

Sajnos nincs rálátásom,  de attól tartok, hogy ez elég komoly feladat lenne.

Pedig a későbbi pályázatok elbírálásakor biztos sokat segítene, ha nem kézzel kellene átnyálazni, hogy egy-egy  jelzés szakasz mikor volt felújítva.

Előzmény: efemm (301)
efemm Creative Commons License 2019.05.13 0 0 301

Arról van infód, hogy az MTSZ geoinformatikai portálján (amin most éppen a publikus térkép is csak jelszóval lenne megnyitható) milyen adattartalom rögzítésére van lehetőség? Ez alkalmas a teljes turistaút nyilvántartásra?

Előzmény: olahtamas (292)
_ZE Creative Commons License 2019.05.13 0 0 300

Az adatoknak elsődlegesen a térképi adatbázisban lenne a helye, az adatok bevitele, karbantartása is ott kellene, hogy történjen - ott, ahol az a tréképi entitás, amihez kapcsolt adatról van szó definíció szerint szerkeszthető/módosítható. Mivel a jelzés bármikor átrakható más szakasz(ok)ra (ekkor az xls-ben végzett módosítás visszatöltése máris rossz helyre kerülne), vagy épp az adott szakasz, amin szerepel, bármikor darabolható (aminek következtében a daraboknak örökölinük kell ezeket a cimkéket is). Következmény: szétesik a szinkron az xls és a térképen szereplő adatok között.

A _nyilvántartás_ adatai a térképen, az _információ_ meg egy-egy jól irányzott lekrédezéssel kiszedve onnan, és ennyivel ennyi. Az OSM egészen pöpes lehetőségeket ad erre a feladatra. Is. Lehet saját OSM-exportból dolgozva azt kiegészíteni saját cimkékkel, lehet a meglévő adatokra építve egy kimenetet generálni, amiben az egyes útvonalak különböző szempontok szerint rendezve/kiemelve jelennek meg (cimkék értékei alapján szűrve), stb.

 

Előzmény: alnibell (299)
alnibell Creative Commons License 2019.05.13 0 0 299

A baj az, hogy a világ, na jó, csak a magyarországi egységes turistaút nyilvántartás nem halad, egy helyben topog, a 2010-es állapotában.

Már írtam, minden, ami semminél többet nyújt bármiben is, az előrelépés.

De itt nincs egyetértés abban sem, hogy a nyilvántartás tárgyát képező adatokat mi módon nyerjük ki, akármilyen állományból. Pedig alapvetően erre vonatkozott az ajánlat.
Inkább terelitek a témát más irányba, pontosan nem megfogalmazott igényeket támasztva, mindemellett lesajnáló módon véleményezve azt, amit valójában meg se értettetek.

 

Előzmény: _ZE (297)
alnibell Creative Commons License 2019.05.13 0 0 298

Elvben adott a lehetőség, hogy csak egy helyen kelljen adminisztrálni.

Előzmény: _ZE (296)
_ZE Creative Commons License 2019.05.12 0 0 297

Nem baj - a világ, mint írtam, nem az általad használt, és üdvözítőnek tartott irányba halad - hozzáteszem, szerencsére. Ráadásul te is elismered, hogy ha bővebb funkcionalitást szeretnénk ráaggatni, akkor arra nem igazán alkalmas, márpedig illendő távolabb is látni a saját ötletnél.

Előzmény: alnibell (293)
_ZE Creative Commons License 2019.05.12 0 0 296

És változás esetén hogyan frissül? Mennyi idő alatt fog elmászni egymástól az "ikszeles" meg a térképi adatbázis? Ha valamit egynél több helyen kell adminisztrálni, az inkább előbb, mint utóbb khm. problémák forrása lesz, hogy finoman fogalmazzak.

Ezért írtam, hogy az adatok forrásában, azaz a térképi adatbázisban az adott elemek cimkéi közé célszerű az ilyen információkat berakni, és utána csak egy jól irányzott lekérdezés kell a naprakész, a térképen szereplő adatoknak megfelelő táblázat legyűjtéséhez.

 

Előzmény: efemm (290)
alnibell Creative Commons License 2019.05.12 0 0 295

Igen, Rád gondoltam.

Nem állt szándékomban munkavégzést kérni, csak egy nem feltételhez kötött, határozott igenre vagy nemre vártam egy kérdés kapcsán. Úgy vélem jogosan.

 

Isten ments, hogy végtelen ciklusba kerülj! Bár éppen kilenc éve benne vagy.

Még további néhányszor kilenc évet, és nem lesz baj! Meg egységes országos turistaút nyilvántartás.

 

Ne, erre már ne válaszoljon senki!

 

 

Előzmény: olahtamas (294)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!