Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.04 0 0 22

Vajon ez a brutálisan és hozzáértés nélkül megépített fekvőrendőr hány járműben tett kárt, összesen milyen kárértékben? És vajon magát az útburkolatot milyen értékű kár érte? Egészen friss felmarások is látszanak, például középen van egy mély, fehéres bevésés, az kemény lehetett...

Előzmény: Törölt nick (21)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.20 0 0 21

A Campona-Tesco háta mögött vannak olyan, magas fekvőrendőrök, amik térkőből épültek, szögletes profilúak, és magasak. Ott a kő végig van szántva, látszik, hogy többszáz autó alját végighúzta már. 

 

A Campona parkolóháza, ami a legjobb volt a maga nemében, már a széteséshez közeledik, és talán nem értik, miért. Új korában a felső emeleten rodeóztak, ezért telerakták rövid, magas, meredek fekvőrendőrökkel, azóta naponta sokszáz tonna tömeget dobnak fel és ejtenek le a fekvőrendőrök. És szerintem a tulajdonos csodálkozik, hogy miért csúszik szét az épület betonszerkezete. 

 

Ezek miatt a megoldások miatt az agresszívebb autótulajdonosok terepjárókat vettek, egyre nagyobbakat, így azokkal már nem számít a járdasziget sem, átgázolnak a zöld sávokon is, mély szántásnyomokat hagyva. A békés autósok autóját tehát sikerül tönkretenni, az agresszívebbek pedig egyre nagyobb károkat képesek tenni.

Előzmény: halaloszto (20)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.20 0 0 20

Az a fekvorendor, amibe beleer egy normalis auto alja, az mindenkeppen mindenkinek karos. Es raadasul vagy hanyagsagbol, vagy mero rosszindulatbol es tulreagalasbol van ott. Ha hagyjuk, az olyan mintha hagynank hogy szivatasbol a hazunk ele vegig mozgasserultparkolot fessenek hogy ne tudjunk odaparkolni.

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (19)


Törölt nick Creative Commons License 2014.05.20 0 0 19

Egyébként a fekvőrendőrben nem is az a legnagyobb baj, ami kárt az autókban tesz. Az a kár az autós kára, a javításból közösségi bevétel keletkezik. A nagyobb baj az a kár, amit a fekvőrendőr a közvagyonban tesz, már amennyiben a közművekre: csövekre, vezetékekre, magára az útra mint közvagyonra tekinthetünk. Ezeknek a pótlása csökkenti, és nem növeli a közvagyont.

 

A fekvőrendőr célját persze tudjuk: megakadályozni a baleseteket. De vajon ez a leghatékonyabb megoldás? Számolta már valaki, hogy mennyi árat fizetünk érte a szétrázott épületek, közművek, a tönkretett járművek és a kikényszerített emisszió formájában (plusz nem vagyoni károk), és megfontolta valaki, hogy ebből az árból volna-e jobb megoldás?

Előzmény: halaloszto (18)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.19 0 0 18

Egy ilyen perben nem az a lenyeg hogy megnyerjuk, hanem az hogy el lehet vele erni a nyilvanossagot. Persze nem empampo stilusban kellene.

 

A hulye fekvorendor nyilvan sokaknak nem tetszik, de nagyon nagy a minimum erofeszites aminek mar van ertelme, ennyit senki nem szan a problemara. 

 

Ha publikusak lennenek pl a szabalyok amiknek egy fekvorendor meg kell feleljen, keves energiabefektetessel meg lehetne allapitani hogy az adott peldany szabalyos vagy sem, es ha nem szabalyos, akkor lehet bejelentest tenni a kozutkezelonel.

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (17)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.19 0 0 17

Nem ismerem a szabályokat, és nem is a számonkérés a célom, csak hogy megbeszéljük, ki szerint mi lenne a normális. A mai burkolatokkal az az egyik baj, hogy sok kárt okoznak a városnak és lakóinak. Az, hogy az autók fennakadnak a fekvőrendőrökön és különböző parkoló-kijáratokon, nem egyedi eset, hanem nagyon elterjedt gyakorlat. Először azt kell megtudni, hogy ez másoknak is okoz-e problémát, vagy a többség ezt elfogadhatónak, netán épp kívánatosnak tartja az autók elleni harcban. Vannak-e elég sokan, akik ezen változtatni szeretnének, és ha igen, akkor meg kell keresni ennek a módját és eszközeit. 

 

Könnyebb persze azokban az országokban, ahol a különböző közlekedési módoknak vannak értelmes és hatékony érdekvédelmi szervezetei, autórongálás ügyekben például az ADAC Németországban. Nálunk is van ilyen szervezet, csak nem működik úgy, ahogy szeretnénk. Annak idején a Thököly út foghíjas macskaköveivel kapcsolatban szívesen indítottam volna egy kollektív kártérítési pert, de az Autóklub legjobb sztárügyvédje akkor esélytelennek látta a dolgot. 

 

A romboló hatású burkolatoknak van egy olyan hatása is, hogy a lakosság inkább rombolható járműveket használ, minthogy kifinomultabb, környezetkímélőbb megoldásokért fizetne.

Előzmény: halaloszto (16)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.18 0 0 16

Ilyenkor fejben mindig lejatszom ezt:

 

1. vajon ez a fekvorendor igy szabalyos?

2. megtudhatnam-e vajon, hogy direkt ilyenre rendeltek, vagy a kivitelezo cseszte el? ha oknyomozo ujsagiro lennek, egy ev alatt lehet kiperelhetnem beloluk a szerzodest.

3. eselyes hogy a szerzodes hivatkozni fog egy szabvanyra, vagy az UT szabvanygyujtemenyre. de az foldi halandonak nem tul hozzaferheto

4. es akkor kiderulhetne, hogy vagy maga a szabvany autogyilkos, vagy a kivitelezo hanyag, de ezt senki nem ellenorizte, siman atvettek igy.

5. tehat az egesz felett egyaltalan nincs kontroll, mindenki csinal amit akar. es a 2/3 miatt a civil kontroll sem mukodik.

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (14)
pajaci Creative Commons License 2014.05.18 0 0 15

Az útépítés is mint minden közberuházás, politikai döntések alapján valósul meg, még ha homokba dugod a fejed, akkor is.

Előzmény: Törölt nick (13)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.17 0 0 14

Ma közlelről megnéztem egy színes térkőből épített fekvőrendőrt. Egy-két centiméter mélységben a teljes felületén fel van szántva, mély barázdák vannak rajta. Vajon mennyi járművet tehetett tönkre a tervezője? A másik kérdésem meg, hogy miért?

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.17 0 0 13

Ez a regionális közösségek fórum, nem a polidili. Az irracionalizmust egy szűk kisebbség műveli, attól a közösségek még lehetnek józanok. Nekem is nagyon tetszenek egyébként a kockakóburkolatok, vizuális élménynek kiválóak, csak a használatuk korlátozott. Meg kellene találni a józan egyensúlyt esztétikum, funkció és gazdaságosság között.

 

- jól lehessen használni

- nem menjen tönkre hamar

- jól nézzen ki

Előzmény: pajaci (12)
pajaci Creative Commons License 2014.05.17 0 0 12

A Budapesti utak burkolata mellékes, felcsúton legyen jó minőségű az a lényeg.

freesleep Creative Commons License 2014.05.16 0 0 11

Mindenesetre megérné egy aláírásgyűjtés a betonozott járdák macskakövezése ellen. borzalmas kockaköveket raknak le mindenfelé, alig lehet menni rajtuk, azt már nem is mondom, hogy magassarkúban, de rendes cipőben is.

halaloszto Creative Commons License 2014.05.15 0 0 10

Ha kell lesz ra onkormanyzati rendelet, hogy a keruletben csak macskako lehet. Mert az szep, meg turista, meg hagyomany.

 

Vilagosabb szinu tetokkel meg utburkolattal komoly mertekben lehetne huteni a varost nyaron, de nem lehet, mert a varoskep meg a hagyomany.

 

Persze annyira mar nem varoskep meg hagyomany hogy huzzak ujra lovak a villamost. Egyszeruen nem lehet valogatni az alkatreszek kozott, mert nem fognak osszeilleni. De ezt meg utolag sem szokas beismerni.

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (9)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 9

Attól az észérveknek még hangot kell adni, mert magunknak és gyerekeinknek okozunk nagy problémákat, ha ezt így folytatjuk.

 

Esztétikum és funkció, nem az egyikre vágyom, hanem mindkettőre. Példa: kerékpársáv a Közgáz előtt. Na mi a burkolata? Hát macskakő. Noooooooormális? Ha az tetszik a tervezőnek, tervezzen macskakövet, de ne a bringák, hanem a lovaskocsik alá.

Előzmény: halaloszto (8)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.15 0 0 8

Egy olyan orszagban, ahol nem varos ahol meg nem epitettek total lekovezett mediterran foteret az esetleg fas-parkos regi helyere, es ahol torveny irja elo hogy a hazteto piros kell legyen, ott eselyed sincs. Ennel sokkal egyszerubb temakban is totalisan elnyomjak az erzelmek es a hagyomanyok tisztelete az eszerveket.


Vajk

Előzmény: Törölt nick (7)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 7

Nem off: azt mondom, hogy sok helyen faltól falig burkolat van, ahol nem kellene. A burkolatok tervezésekor helyet kellene hagyni a növényzetnek is.

 

Hogy hogyan jön ide ez a dolog? Úgy, hogy az útburkolatokat olyan kulcsfontosságú energetikai tényezőnek tartom, amin egy város jövője is múlhat. Mindenki panaszkodik, hogy a város zajos, forró és szennyezett. A zajt alapvetően befolyásolja a burkolatok kialakítása. A forróság egyértelműen a burkolatok miatt van, ezen a növényzet segíthetne. A szennyezést pedig főleg a fűtés, a klíma és a közlekedés okozza. Ezek fogyasztását kellene csökkenteni, ebben pedig nagy szerepet játszhatnak a város megfelelően kialakított burkolatai, beleértve az utcák, a terek és az épületek burkolatai, beleértve a növényzetet is.

Előzmény: halaloszto (5)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 6

Úgy gondolom, sok helyen kevesebb burkolat is elég lenne, de annak erősnek és funkcionálisnak kell lennie. Elsősorban tudnunk kellene az utak, járdák valódi teherbírását. A járdaszegélyre, járdára való parkolással sokszor az a baj, hogy sem a szegélyt, sem a járdát nem méretezték autó súlyára, és idő előtt összetörik. Ami nem bírja a terhelést, azt tudnunk kellene, és nem szabadna terhelni. Ahol meg muszáj teherrel átjárni, oda teherbíró utat kell készíteni. El tudnám képzelni, hogy az utak teherbírását magán az úton jelezzék valamilyen vizuális megoldással. Tonnaszám tudnám betenni a fényképeket, ahol a viszonylag új burkolatokat szétnyomták, beroppantották, összetöredezték olyan járművekkel, amiket nem bírt el az út. Annyira nem vagyunk gazdagok, hogy néhány év alatt széteshessen alattunk egy új burkolat.

halaloszto Creative Commons License 2014.05.15 0 0 5

akkor most valamit nem ertek. a topik cime utburkolat. lombbal nem lehe utat burkolni, mert a szokasos kereknyomast es tengelyterhelest nem birja. akkor most itt nyitasnak offolsz a sajat topikodban?

 

a novenyzetet fenntartani ahogy irod baromi sok melo. es a melo penzbe kerul. amig kovacs belanak kevesebb penzebe kerul klimat venni es villanyszamlat fizetni, mint kerteszt, addig klima lesz.

 

de meg mindig nem ertem hogyan jon ez az utburkolathoz. 

lehetnenek pl beton utak, mert az vilagos, nem melegszik fel annyira mint az aszfalt. es akkor kevesebbet fogyasztananak a klimak?

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (4)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 4

Ez egy külön topik lenne, de én azt gondolom, hogy a házakat, tereket, utcákat is boríthatja növényzet, sőt azt gondolom, hogy a növénytakaró sokkal jobb lenne a városnak, mint a rendkívül gazdaságtalanul üzemeltetett klímaberendezések, amik ugye nem csinálják a kellemes levegőt, hanem csak átszivattyúzzák a hőt. Ahhoz, Kovács Béla lakásában valamivel hűvösebb legyen, rengeteg forróságot kell az utcára fújni, miközben rengeteg olyan áramot használunk el, amit nem megújuló energiaforrás elégetésével nyerünk. A növényzet gondozása embereknek munkát ad, látványa jó kedvet, levelei árnyékot. Azt a sugárzást, ami ma a várost forrósítja, a növények friss levegő termelésére fordítják. Szerintem nem lehetetlen a városi élet és a dús növényzet összeegyeztetése. De ha dús nem is, a mainál valamivel gazdagabb. Nagyon kíméletlenül bánunk a fáinkkal.

Előzmény: halaloszto (3)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.15 0 0 3

A sok lombot erdonek hivjak. A varos meg attol varos hogy hazak es szilard burkolatu utak valtogatjak egymast. Lehet parkokat csinalni, fasorokat, de egy varosban sosem lesz meghatarozo a lomb es a zold, mert akkor az mar nem varos.

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (2)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 2

A milyen mellett az is felmerülhet, hogy mennyi. Meggyőződésem, hogy a városi klímát csak a növények menthetik meg, több kellene belőlük, és másképp. Az egyre kisebb lukak a faltól falig kövezett utcákon és tereken nem teszik lehetővé, hogy élő talaj alakuljon ki. Pedig a lombnál jobban semmi nem óv a hőségtől, és a lombhoz talaj is kell, a talajnak meg víz, tápanyag és szellőzés.

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 1

Szerintem érdemes lenne az alapoknál kezdeni.

Előzmény: Obi van Praktiker (0)
Obi van Praktiker Creative Commons License 2014.05.15 0 0 0

Javasolhatnam, hogy a legfrisebb technologiat a Fehervari utra tegyek.

De surgosen!!!

Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 topiknyitó

Nagyon sok új burkolat készül, és mindig lesz építenivaló. Itt lehetne megbeszélni, hogy milyenek most, és milyenek legyenek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!