Keresés

Részletes keresés

bpi-211 Creative Commons License 2021.06.08 -1 1 1425

Hoppá. Csak kérdés, merre fújnak a szelek. MAN, BYD, vagy Merci (tudom, van más gyártó is, de szinte biztos, hogy ebből a 3-ból lesz valamelyik)? Nagyon remélem, hogy az első lesz a befutó (igazándiból a másik kettő is okés, csak érzelmi alapon nem szeretném, hogy BYD legyen). :)

Előzmény: Solctice (1424)
Solctice Creative Commons License 2021.06.08 0 0 1424

És valóban. Ráadásul 40 db ezekből ontopik lesz.

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:287845-2021:TEXT:HU:HTML&src=0

Gondolom hasonló számú Lion's City pedig átkerül majd vidéki városokba.

Előzmény: diamond way (1422)
Mr. Gabee Creative Commons License 2021.05.28 0 0 1423
diamond way Creative Commons License 2021.05.12 0 0 1422

Ez évben a volánbusz elektromos meghajtású helyi kivitelű buszok beszerzésére nyújt be pályázatot! 

Előzmény: Solctice (1418)
Peti817172M Creative Commons License 2021.05.06 0 0 1421

Conectot inkább ne. Az még a 8 éves LC-hez képest is visszalépés lenne. :|

Előzmény: bpi-211 (1419)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2021.05.05 0 0 1420

Hacsak nem a CNG-sek egy részével terveznek oda valamit.

Előzmény: Solctice (1418)
bpi-211 Creative Commons License 2021.05.05 0 0 1419

Nekem is ez ugrott be elsőre, a történetet végigolvasva. Talán jövőre, akkor lesznek 8 évesek, az eredeti szerződés is ennyi időre szólt első körben (természetesen hosszabbítás lehetőségével). Még ha ki is írnák gyorsan, idén nem hinném, hogy megjönne az összes. Az meg szerintem megint csak álom, hogy új MAN legyen, jobbik esetben még az utolsó utáni utáni gyártású előző generációs lenne, de sajna a Conecto esélyesebb, a városi csuklósnál is azok lettek a befutók.

Előzmény: Solctice (1418)
Solctice Creative Commons License 2021.05.05 0 2 1418

Ahhoz tender is kéne, márpedig idénre nincs betervezve helyi kivitelű busz beszerzése a VB-nál.

Előzmény: V4001-V4056 (1400)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2021.05.05 0 2 1417

Eladni akkor se fogja a Volán, mivel van házon belül is még bőven csereérett autó.

Előzmény: Peti817172M (1414)
V4001-V4056 Creative Commons License 2021.05.04 0 0 1416

Hát figyelj, tényleg tök ugyanaz, viszont egy Hunyadis busz, attól függetlenül hogy MRP vagy MRZ amit 4 sofőr hajt sokkal de sokkal jobb állapotban van. Azért írtam MRP-t mert a legtöbb Hunyadis 3 ajtós az. Tényleg szomorú, de hogyha ennyit bírtak itt ennyi törődés mellett, akkor ez van.

Amit talán majd figyelembe vesznek hogy nem kukáznak utasszámmérős MRZ-t. 

 

Előzmény: Peti817172M (1401)
V4001-V4056 Creative Commons License 2021.05.04 0 0 1415

Elvileg vagy az új generációs Lions‘ City, vagy a Mercedes palettájáról

valami.

Előzmény: HGS212 (1412)
Peti817172M Creative Commons License 2021.05.04 0 0 1414

Pesten is lenne hová rakni őket, a BKV 15-20 éves buszaihoz képest előrelépés. Márpedig a buszok többsége a 15+ korosztályban van náluk.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (1413)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2021.05.04 0 0 1413

De gyanítom ha le is cserélik őket Pesten akkor mennek valahova vidékre.

Előzmény: fberci (1411)
HGS212 Creative Commons License 2021.05.04 0 0 1412

Hello

Csak halkan kérdezem meg hogy mire?

 

Előzmény: V4001-V4056 (1400)
fberci Creative Commons License 2021.05.04 0 0 1411

Nem arról volt szó, hogy a buszok teljesen használhatatlanok, hanem egy olyan gondolatról, hogy ahelyett hogy költene rájuk a Volán, inkább lecseréli őket, mert esetleg gazdaságosabbnak látja. A 22 és 30 éves buszok a másik véglet - nem hiszem, hogy ez lenne a követendő példa.

Előzmény: Peti817172M (1408)
Közlekedésguru Creative Commons License 2021.05.04 0 0 1410

Ezt a részét értem, a járművezetőkre kenést nem. Normális esetben már lenne tender a 7 éves kocsik pótlására, hogy 8 évesen csere legyen, nem csak itt, hanem minden budapesti busznál. Amennyit kapnak itt, egyáltalán nem kímélő menetrenddel, utakkal, stb. nem csodálom, hogy egyik típus se bírja.

Előzmény: Peti817172M (1409)
Peti817172M Creative Commons License 2021.05.04 0 0 1409

Azt kéne, de valamiért nem teszik. Viszont addig is lehetne azzal sakkozni, hogy azok a típusok menjenek a problémásabb útvonalakra, amik jobban bírják a rossz utakat. Teljes pazarlás a legújabb buszokat a legrosszabb minőségű utakra berakni.

Előzmény: Közlekedésguru (1405)
Peti817172M Creative Commons License 2021.05.04 0 0 1408

A 415-ösök 22 évig mentek a 22-esen mire lecserélték őket, a 260-asok meg még tovább. Az utolsó BKV-s 22-es is 260-assal ment. Az a 7 év az semmi.

Előzmény: fberci (1406)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2021.05.04 0 0 1407

Nem az az ertelme, hogy az egyiket a masikkal valtsak fol. Hanem az van, hogy 50 darabbol nem tudjak az osszeset kicserelni (lasd Volvo-Mercedes).

Előzmény: Peti817172M (1401)
fberci Creative Commons License 2021.05.04 0 2 1406

Azért ez nem ilyen egyszerű. A busznak egy személyautónál nagyobb a szélessége, cserébe pl. a 22-es vonalán a sávok jellemzően pláne nem túl szélesek, így a kikerülés többnyire nem opció. Lehet és kell is rossz úton lassabban menni, de az egész útvonalon tötymörgés sem megoldás, mert végig rossz az út. Nem hiszem, hogy a járművezetőké lenne a teljes felelősség, különösen hogy alacsonyabb sebességnél is üt a kátyú. Az igaz, hogy eddig ez a probléma a viszonylag új állapot miatt kevésbé jött elő, mert kibírta, de már ezek a buszok is 7 évesek.

Előzmény: Peti817172M (1403)
Közlekedésguru Creative Commons License 2021.05.04 0 6 1405

Az utakat kéne megcsinálni inkább, nem? Az úthálózat nagy részén ha 30 alatt vánszorogna mindenki, akkor meg az lenne a baj, hogy késik. A menetidő se veszi figyelembe a város sajátosságait, mint ahogy az útminőséget sem, miért is a járművezetőkön akarod ezt leverni? Ha nem megy, akkor 1. késik, 2. utoléri a követő és vonatoznak, 3. az, aki lassabban megy sose szállna ki a fülkéből, mert mire teljesít egy menetet már indulhatna azonnal vissza.

Előzmény: Peti817172M (1404)
Peti817172M Creative Commons License 2021.05.04 -2 3 1404

De az OFF metrópótlókon is ugyanez a helyzet. Az Üllőin a buszsáv van a legrosszabb állapotban, de szinte mindig ott mennek a buszok, és a menetrend miatt mindenki 50-nel nyomja, így ott se fogják sokáig bírni a buszok. De azért ráteszik a metrópótlóra a vadiúj buszt, hadd menjen szét.

Előzmény: Peti817172M (1403)
Peti817172M Creative Commons License 2021.05.04 -2 3 1403

Ez mondjuk leginkább a vezetők hozzáállásának tudható be. Nap, mint nap ugyanazon az útvonalon mennek, már fejből tudják, hogy hol van gázos kátyú, de csak azért is belemennek lassítás nélkül, leszarják, hogy szétmegy a busz. De ha szétmegy, akkor meg persze rögtön panaszkodnak. Ki kéne számlázni nekik a javítási költség egy részét, akkor talán jobban vigyáznának a buszokra.

Előzmény: fberci (1402)
fberci Creative Commons License 2021.05.04 0 0 1402

Hallottam én is panaszt, hogy a 22-es kocsijai már nem a legjobbak, és pl. a futómű/lengéscsillapító elhasználódását alkalmanként utásként is lehet tapasztalni. Mondjuk egy BKV-val összehasonlítva így is ég és föld a helyzet.

Előzmény: Peti817172M (1401)
Peti817172M Creative Commons License 2021.05.04 -1 0 1401

Az MRP meg az MRZ tökegyforma, ugyanaz a széria. Mi értelme egyikkel a másikat váltani?

Előzmény: V4001-V4056 (1400)
V4001-V4056 Creative Commons License 2021.05.04 0 0 1400

Üdv! 

Hallottam pletykákat, hogy még idén jön a Hunyadi garázshoz 50db új busz, ami a Hunyadi MRP-it váltja, azok meg az Etelés MRZ-ket. Elvileg a 22es “megette” a törzskocsijait, ami tulajdonképpen igaz is.

Erről tud valaki valamit?

05-52 Creative Commons License 2020.12.29 0 0 1399

Nem 364?

Előzmény: MOS-265 (1397)
Peti817172M Creative Commons License 2020.12.28 0 0 1398

Ügyesek.

Előzmény: MOS-265 (1397)
MOS-265 Creative Commons License 2020.12.28 0 0 1397

Budakeszin MRZ391 vs MRZ361 most délután. 

Peti817172M Creative Commons License 2020.11.14 0 0 1396

Mondjuk sokszor az Egér út gyorsítósávján is végigmennek, az se sokkal veszélytelenebb. Nem bírják ki addig, amíg legálisan fölhajthatnak.

 

Vidékinél megh olyat is láttam, hogy már a Praktikernél fölment, ahol még abszolút tilos. (Ott még autópálya, az Egér út után már nem, azért lehetett engedélyezni a leállósáv használatát).

Előzmény: kovacszol74 (1394)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!