Keresés

Részletes keresés

Fenyőfatalp Creative Commons License 2024.03.22 0 1 1766

Foton van.

 

A Mogyorodin bent van egy maszek moso, amit - gondolom, piaci alapon - hasznalhatnak, nappal.

 

Mintha a Hunyadiban/mellette valahol is lenne.

Előzmény: Peti817172M (1765)
Peti817172M Creative Commons License 2024.03.20 0 0 1765

A meglévő Budapest környéki telephelyeiken (Érd, Monor, Fót, Szigethalom) van mosó?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (1757)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.19 0 1 1764

Egy ponton korrigálom magam: a gyorsok csúcsban közösen 7.5 percenként indulnak, így viszont van értelme a 40E-nek délután is, félóránként a begyorsított 88-as mellett, hiszen így stabil 3.75-ös követéssel indul valamilyen busz Kelenföldről Budaörsre. (Még akkor is, ha a 40E-nek és a 188E-nek jelenleg egyetlen közös megállója van csak.)

Előzmény: Zugbegleiter (1763)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.19 0 1 1763

Budaörs: azért elég nagy a káosz a Kelenföld M-ről Budaörsre menő járatokkal, háromféle útirányon, nem egyenletes követéssel indulnak. 

Az alapjárat elvileg csúcsban 7.5, azon kívül 10 percenként jár, vegyesen a sima és a B. Csúcsban a B a sűrűbb, de kb. 1 megálló az érdemi különbség a kettő között. Most a 10 perce ütembe csúcson kívül a 188-as is beszáll, ezt, ha egésznap gyorsjárat lesz, pótolni kell - kijön 20-20 percenként a 40-40B. Csúcsban a 7.5-es követést a 40-40B-88 együtt adja ki, itt, ha a 88-as átkerül az autópályára pótolni kell, tehát 15-15 perces 40-40B lesz csúcsban. (Csúcson kívül a 88-88A ütemen felül indul jelenleg.)

Az autópályán csúcsban most van 15 percenként 40E és 15 percenként 188E. A 40E-k felébe 88-as kerülne. A maradék 40E megmaradhat, ha van rá igény. Nem tudom, kivárja-e valaki hazafelé menet a gyorsot, gondolom nem, ezért írtam, hogy be lehetne zárni. Reggel befelé inkább van értelme, már ha képes feljutni az autópályás buszsávjára - ebben nem tudom, mi a tapasztalat.

Csúcson kívül az autópályán most nincs semmi, ehelyett adnék 4 indulást, amiből 2 többlet.

A 140-es óránként 1 (csúcsban 2) törökbálinti menete éppen megmaradhat, nem oszt nem szoroz, de jelentkezzen, aki látott már rajta a vezetőn kívül élő embert. Nekem még nem nagyon sikerült, de csúcsban nem járok arra. Ami nem is csoda, hiszen mindig a 755-ös után megy el, ami ugyanarra jár.

Törökbálinton belül oldják meg a helyi mikrobusszal Dióskert meg az AUCHAN kiszolgálását, esetleg rá is lehetne hordani a vonatra a Bálint-busszal, ha már van. Illetve ugyanitt a 88-as útvonalát felül kéne vizsgálni, ami még a régi időkből maradt meg, amikor hurokban járt. El kéne dönteni, melyik oldalon megy - célszerűbb lenne a Bajcsy-Zs. u. felé mindkét irányba, hátul ott a 755. 

Előzmény: 08-73 (1762)
08-73 Creative Commons License 2024.03.19 -1 0 1762

Akár igen, a másik opció, hogy a 13, vagy 113 egész nap felmenjen a Búzavirág utcáig Diósdon, bár oda a 725, 727 elég jó kiszolgálást nyújt. Diósdra simán elég két agglos viszonylat, mivel a regionális járatok a közvetlen és viszonylag gyors kelenföldi kapcsolat miatt jóval erősebbek, használhatóság és utasforgalom szempontjából egyaránt.

 

Törökbálint: a 272-est szerintem is be lehetne forgatni a 172/173-ba. A 172/173 kihasználtsága a zónázó jelleg miatt elég masszív, főleg csúcsban, és a 272 teljesítményének bevonásával amúgy is lehetne és kéne sűríteni rajtuk.   

 

Budaörs: 240-es szerintem is felesleges, legalábbis csúcson kívül most már kb az. De én a 40B-ben sem látok sok racionalitást, inkább legyen helyette sűrű 40-es. A 40E meg lehetne egésznapos autópályás gyors. A 140 nem rossz szerintem, de akkor járjon inkább 30 percenként 140A és B ne legyen, és így a 140 Törökbálint külső, raktáros részét is jobban ellátná, és járjon vasárnap/ünnepnap is, amikor a bálinti Auchan zárva van, a sportközpontnál fordulna vissza. 

Előzmény: Zugbegleiter (1761)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.19 0 2 1761

Valóban erősen túl van bonyolítva a hálózat. Érzésre bőven elég lenne a 88-as félóránként egész nap, az egész 13-as családot ki lehetne vezetni. Ha nagyon kell az Angelin végigmenő busz, akkor óránként egy 13-ast ott lehet hagyni, de akkor menjen már el Diósdig egész nap, ne forduljon vissza csúcson kívül az elejénél. De 1-2 főre nem szervezünk tömegközlekedést, ezek az emberek oldják meg kerülővel vagy egyénileg az eljutásukat.

Budaörsön is egyszerűsíteni kéne: az alap 40-es (40B) mellett legyen egész nap negyedóránként autópályás gyors, félóránként a 88-as, félóránként a 188E (utóbbi csúcsban sűrűbben, már ha tényleg van rá igény Budakeszi felől). A 88-as mehetne a Károly király út felé, hogy feltárja Budaörs központját, a 188E pedig a Lévai utcán át, ahogy ma. A 140-es elég lenne a Széll Kálmánról Budaörsig (odáig viszont vasárnap is járhatna), a 40E és a 240-es is fölösleges. 

Törökbálinton a 272-esen lehetne elgondolkozni, hogy maradt-e még valami értelme járatni, vagy nem lenne-e jobb beforgatni a teljesítményét a 172-173-ba.

 

Előzmény: 08-73 (1758)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2024.03.18 0 0 1760

Talán a Volánbusznak nem kellett volna elpanamázni vagy féltucat másik telephely közt a budapestieket is...

Előzmény: Fenyőfatalp (1759)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2024.03.18 0 5 1759

Megjegyzes: azt a telephelyet 2014 (az agglos terulet indulasa) ota igerik. Eloszor azert nem lehetett, mert a Nepligeti telekre mas lett kitalalva. Aztan volt terv a Vagohid kornyeken valami telekre, majd a Ferencvaros vasutallomas kornyekere (David Ilona alatt), majd legutobb a Gubacsi uton meglevo tarolo fejlesztesere. Persze semmi nem lett egyikbol se.

 

Egy rossz vicc, hogy kb. minden normalis videki uzemnek van tisztesseges garazsa, itt meg mar ket jarmugeneracio ota szorakozunk a porban-sarban Budapesten. Kulfoldet nem is emlitek, mert ha megnezem, hogy egy atlag lengyel kozepvarosban milyen garazsok vannak, sirva fakadok.

 

Es senki nem erzi cikinek.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (1757)
08-73 Creative Commons License 2024.03.18 -1 1 1758

Valamit a 13-as családdal jó lenne kezdeni, mert diósdiként látva elég gáz, hogy kb 1-2 utassal szaladgálnak a buszok, a 88-as egyértelműen kihasználtabb. Továbbra is azt mondom, bőven elég lenne a 113-ast meghagyni Nagytétény-Diósd vonathoz, meg az Angeli utca/Nagytétényi út megállóhoz betérve, a 13, 13A, 113A meg off. Eleve érthetetlen, hogy miért kapott a kora reggeli kevéske Campona irányú, és a késő esti kevés Diósd irányú indulás külön 13A jelzést, míg a 13 esetében a felső, Búzavirág utca felé eső szakaszt a 725, 727 tökjól ellátja.

Emellett meg a 88 simán járhatna 30 percenként egész nap, mert annak is kevéske az órás követése, pláne, hogy este 8 után nem jár (na jó, éjfél körül van egy menete), a 88A beszántásával fedezhető lenne a teljesítmény.

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2024.03.18 0 1 1757

Ahhoz kellene egy telephely is, ahol van mosó. A legtöbb buszt nem a VB mossa, hanem ide-oda járnak el a kocsik mosatni (BKV, Arriva, privát kamion mosók). Ez pénzbe kerül, így korlátozott a lehetőségek száma, illetve időigényes is a dolog.

Előzmény: Peti817172M (1756)
Peti817172M Creative Commons License 2024.03.18 0 0 1756

Volánnál miért nem mossák a buszokat? Egy hónapja nem volt fagy, mégis vastagon áll a kosz rajtuk. Érdekes módon a többi szolgáltatónál nincs ilyen probléma.

08-73 Creative Commons License 2024.01.20 -2 0 1755

Caetanobus tesztbusz akkor egyelőre az off 689/691-en kezdi a tesztüzemet.

08-73 Creative Commons License 2024.01.18 -3 0 1754

Hopp, ez itt offtopik, sebaj.

Előzmény: 08-73 (1753)
08-73 Creative Commons License 2024.01.18 -4 0 1753

Még szombatról: két RFW Setra is volt @ 735

Még tegnap estéről: egy MOS @ 755

 

Sajnos a rendszámukat messziről nem láttam, vezetés közben nem volt időm az utas.hu-t nézni, melyek voltak. 

08-73 Creative Commons License 2024.01.18 0 0 1752

Az igen! Bár emlékszem, jó pár éve az MRZ/MRP-k közül is, amikor még agglosok voltak, volt, amelyiket a 400-as vonalcsalád egyik fordájára osztottak be, ott állt a Stadionok buszpályaudvaron.

Előzmény: barni1923 (1750)
Peraltada Creative Commons License 2024.01.18 0 1 1751

Most meg Tárnokon van éppen a 741/742-n.

Előzmény: barni1923 (1750)
barni1923 Creative Commons License 2024.01.18 0 1 1750

AAGL281 @700

Peraltada Creative Commons License 2024.01.11 0 0 1749

A sárga szín a dán eredetének köszönhető, onnan lett ugyanis kölcsönkérve. 

Előzmény: 08-73 (1748)
08-73 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 1748

A tesztbusz most ment úgy fél órája a Szerémin Pest felé, sárgára van festve. Ezek szerint a regionális vonalakon fog járni, az agglosokon nem?

Előzmény: 08-73 (1747)
08-73 Creative Commons License 2024.01.05 0 1 1747

A debreceni topik alapján mától forgalomba áll ott a Solaris hidrogénes tesztbusz. Az aggloban mikor fog a Caetanobus forgalomba állni? Vagy most a Budapest-bérletes cécó miatt halasztják a dolgot?

Peti817172M Creative Commons License 2023.12.24 0 0 1746

Igen, valójában ott sem egyedi. Szegeden kívül helyközi, Szegeden belül SZKT tarifa van.

Előzmény: Törölt nick (1745)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.23 0 0 1745

A tram train szegedi szakaszán elfogadják a SZKT bérleteit, jegyeit. 

Előzmény: Peti817172M (1744)
Peti817172M Creative Commons License 2023.12.23 -1 0 1744

Az a baj, hogy a BKK-nak jelentős tartozása van. Még arra se lenne forrása, hogy környéki járatok útvonalán új betétjáratot rendeljen meg, így bizonyos budapesti területek csak helyközi díjszabással lesznek elérhetők.

 

A héveknél helyi viszonylatban elképzelhető egyedi díjszabás is a TramTrain-hez hasonlóan.

Előzmény: Nbbarcs (1743)
Nbbarcs Creative Commons License 2023.12.22 -1 1 1743

BKK-nál van már egy "cikk":
https://bkk.hu/hirek/2023/12/husz-evvel-ezelotti-allapotokat-hozhat-az-ekm-rendelete-a-miniszterium-megszuntetne-a-bkk-illetve-a-mav-es-a-volan-kozotti-egyuttmukodest.11611/

 

Ha ezt tényleg meglépik, az erős arcul csapása az elmúlt évek összes egységességi, tarifaközösségi törekvésének. Arról nem is beszélve, hogy jelentős díjemelkedés bizonyos utazási szokások mellett. Hatalmas káosz lesz ebből, pont a választásokra időzítve, hogy lehessen egymásra mutogatni. Minden elismerésem...

Előzmény: Peti817172M (1741)
Peti817172M Creative Commons License 2023.12.21 0 3 1742

Az is egy megoldás, hogy Budapesten belül a BKK rendeli meg a héveket és a környéki buszokat helyi járatként ugyanolyan szerződéssel, mint az Arriva esetében, a közig határon kívül meg az ÉKM helyközi járatként. A kérdés, hogy ez megoldható-e fizikai átszállás nélkül, azaz ugyanaz a jármű és járművezető elláthat-e különböző szerződés alapján ellátandó feladatokat?

Előzmény: király2644 (1738)
Peti817172M Creative Commons License 2023.12.20 0 2 1741

Ráadásul egyik érintett szolgáltató sem adott ki erről hivatalos közleményt.

Előzmény: Peti817172M (1740)
Peti817172M Creative Commons License 2023.12.20 0 0 1740

Vajon ezt a részt miért nem idézték be a forrásból? Az idézetben csak a vonat és a sárgabusz szerepelt, nem bizonyítható, hogy a hév és a kék busz nem csak az újságírók agyszüleménye.

Előzmény: király2644 (1738)
Peti817172M Creative Commons License 2023.12.20 0 1 1739

Tehát a BKK-nak betétjáratot kell majd indítania, hogy a budapesti helyi igényeket ki tudja szolgálni?

Előzmény: király2644 (1738)
király2644 Creative Commons License 2023.12.20 0 0 1738

Nem lesz érvényes. Hévnel ugyanez.

 

Előzmény: Peti817172M (1737)
Peti817172M Creative Commons License 2023.12.20 0 0 1737

Nem értem. Most akkor a kék buszokon érvényes marad Budapesten belül vagy nem? Meg mi a helyzet a hévvel? A cikk említi, de az idézetben nem szerepel. A forrást, amiből idéztek, egyik médiaszolgáltató sem linkelte be.

Előzmény: diamond way (1736)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!