Egy ponton korrigálom magam: a gyorsok csúcsban közösen 7.5 percenként indulnak, így viszont van értelme a 40E-nek délután is, félóránként a begyorsított 88-as mellett, hiszen így stabil 3.75-ös követéssel indul valamilyen busz Kelenföldről Budaörsre. (Még akkor is, ha a 40E-nek és a 188E-nek jelenleg egyetlen közös megállója van csak.)
Budaörs: azért elég nagy a káosz a Kelenföld M-ről Budaörsre menő járatokkal, háromféle útirányon, nem egyenletes követéssel indulnak.
Az alapjárat elvileg csúcsban 7.5, azon kívül 10 percenként jár, vegyesen a sima és a B. Csúcsban a B a sűrűbb, de kb. 1 megálló az érdemi különbség a kettő között. Most a 10 perce ütembe csúcson kívül a 188-as is beszáll, ezt, ha egésznap gyorsjárat lesz, pótolni kell - kijön 20-20 percenként a 40-40B. Csúcsban a 7.5-es követést a 40-40B-88 együtt adja ki, itt, ha a 88-as átkerül az autópályára pótolni kell, tehát 15-15 perces 40-40B lesz csúcsban. (Csúcson kívül a 88-88A ütemen felül indul jelenleg.)
Az autópályán csúcsban most van 15 percenként 40E és 15 percenként 188E. A 40E-k felébe 88-as kerülne. A maradék 40E megmaradhat, ha van rá igény. Nem tudom, kivárja-e valaki hazafelé menet a gyorsot, gondolom nem, ezért írtam, hogy be lehetne zárni. Reggel befelé inkább van értelme, már ha képes feljutni az autópályás buszsávjára - ebben nem tudom, mi a tapasztalat.
Csúcson kívül az autópályán most nincs semmi, ehelyett adnék 4 indulást, amiből 2 többlet.
A 140-es óránként 1 (csúcsban 2) törökbálinti menete éppen megmaradhat, nem oszt nem szoroz, de jelentkezzen, aki látott már rajta a vezetőn kívül élő embert. Nekem még nem nagyon sikerült, de csúcsban nem járok arra. Ami nem is csoda, hiszen mindig a 755-ös után megy el, ami ugyanarra jár.
Törökbálinton belül oldják meg a helyi mikrobusszal Dióskert meg az AUCHAN kiszolgálását, esetleg rá is lehetne hordani a vonatra a Bálint-busszal, ha már van. Illetve ugyanitt a 88-as útvonalát felül kéne vizsgálni, ami még a régi időkből maradt meg, amikor hurokban járt. El kéne dönteni, melyik oldalon megy - célszerűbb lenne a Bajcsy-Zs. u. felé mindkét irányba, hátul ott a 755.
Akár igen, a másik opció, hogy a 13, vagy 113 egész nap felmenjen a Búzavirág utcáig Diósdon, bár oda a 725, 727 elég jó kiszolgálást nyújt. Diósdra simán elég két agglos viszonylat, mivel a regionális járatok a közvetlen és viszonylag gyors kelenföldi kapcsolat miatt jóval erősebbek, használhatóság és utasforgalom szempontjából egyaránt.
Törökbálint: a 272-est szerintem is be lehetne forgatni a 172/173-ba. A 172/173 kihasználtsága a zónázó jelleg miatt elég masszív, főleg csúcsban, és a 272 teljesítményének bevonásával amúgy is lehetne és kéne sűríteni rajtuk.
Budaörs: 240-es szerintem is felesleges, legalábbis csúcson kívül most már kb az. De én a 40B-ben sem látok sok racionalitást, inkább legyen helyette sűrű 40-es. A 40E meg lehetne egésznapos autópályás gyors. A 140 nem rossz szerintem, de akkor járjon inkább 30 percenként 140A és B ne legyen, és így a 140 Törökbálint külső, raktáros részét is jobban ellátná, és járjon vasárnap/ünnepnap is, amikor a bálinti Auchan zárva van, a sportközpontnál fordulna vissza.
Valóban erősen túl van bonyolítva a hálózat. Érzésre bőven elég lenne a 88-as félóránként egész nap, az egész 13-as családot ki lehetne vezetni. Ha nagyon kell az Angelin végigmenő busz, akkor óránként egy 13-ast ott lehet hagyni, de akkor menjen már el Diósdig egész nap, ne forduljon vissza csúcson kívül az elejénél. De 1-2 főre nem szervezünk tömegközlekedést, ezek az emberek oldják meg kerülővel vagy egyénileg az eljutásukat.
Budaörsön is egyszerűsíteni kéne: az alap 40-es (40B) mellett legyen egész nap negyedóránként autópályás gyors, félóránként a 88-as, félóránként a 188E (utóbbi csúcsban sűrűbben, már ha tényleg van rá igény Budakeszi felől). A 88-as mehetne a Károly király út felé, hogy feltárja Budaörs központját, a 188E pedig a Lévai utcán át, ahogy ma. A 140-es elég lenne a Széll Kálmánról Budaörsig (odáig viszont vasárnap is járhatna), a 40E és a 240-es is fölösleges.
Törökbálinton a 272-esen lehetne elgondolkozni, hogy maradt-e még valami értelme járatni, vagy nem lenne-e jobb beforgatni a teljesítményét a 172-173-ba.
Megjegyzes: azt a telephelyet 2014 (az agglos terulet indulasa) ota igerik. Eloszor azert nem lehetett, mert a Nepligeti telekre mas lett kitalalva. Aztan volt terv a Vagohid kornyeken valami telekre, majd a Ferencvaros vasutallomas kornyekere (David Ilona alatt), majd legutobb a Gubacsi uton meglevo tarolo fejlesztesere. Persze semmi nem lett egyikbol se.
Egy rossz vicc, hogy kb. minden normalis videki uzemnek van tisztesseges garazsa, itt meg mar ket jarmugeneracio ota szorakozunk a porban-sarban Budapesten. Kulfoldet nem is emlitek, mert ha megnezem, hogy egy atlag lengyel kozepvarosban milyen garazsok vannak, sirva fakadok.
Valamit a 13-as családdal jó lenne kezdeni, mert diósdiként látva elég gáz, hogy kb 1-2 utassal szaladgálnak a buszok, a 88-as egyértelműen kihasználtabb. Továbbra is azt mondom, bőven elég lenne a 113-ast meghagyni Nagytétény-Diósd vonathoz, meg az Angeli utca/Nagytétényi út megállóhoz betérve, a 13, 13A, 113A meg off. Eleve érthetetlen, hogy miért kapott a kora reggeli kevéske Campona irányú, és a késő esti kevés Diósd irányú indulás külön 13A jelzést, míg a 13 esetében a felső, Búzavirág utca felé eső szakaszt a 725, 727 tökjól ellátja.
Emellett meg a 88 simán járhatna 30 percenként egész nap, mert annak is kevéske az órás követése, pláne, hogy este 8 után nem jár (na jó, éjfél körül van egy menete), a 88A beszántásával fedezhető lenne a teljesítmény.
Ahhoz kellene egy telephely is, ahol van mosó. A legtöbb buszt nem a VB mossa, hanem ide-oda járnak el a kocsik mosatni (BKV, Arriva, privát kamion mosók). Ez pénzbe kerül, így korlátozott a lehetőségek száma, illetve időigényes is a dolog.
Volánnál miért nem mossák a buszokat? Egy hónapja nem volt fagy, mégis vastagon áll a kosz rajtuk. Érdekes módon a többi szolgáltatónál nincs ilyen probléma.
Az igen! Bár emlékszem, jó pár éve az MRZ/MRP-k közül is, amikor még agglosok voltak, volt, amelyiket a 400-as vonalcsalád egyik fordájára osztottak be, ott állt a Stadionok buszpályaudvaron.
A debreceni topik alapján mától forgalomba áll ott a Solaris hidrogénes tesztbusz. Az aggloban mikor fog a Caetanobus forgalomba állni? Vagy most a Budapest-bérletes cécó miatt halasztják a dolgot?
Az a baj, hogy a BKK-nak jelentős tartozása van. Még arra se lenne forrása, hogy környéki járatok útvonalán új betétjáratot rendeljen meg, így bizonyos budapesti területek csak helyközi díjszabással lesznek elérhetők.
A héveknél helyi viszonylatban elképzelhető egyedi díjszabás is a TramTrain-hez hasonlóan.
Ha ezt tényleg meglépik, az erős arcul csapása az elmúlt évek összes egységességi, tarifaközösségi törekvésének. Arról nem is beszélve, hogy jelentős díjemelkedés bizonyos utazási szokások mellett. Hatalmas káosz lesz ebből, pont a választásokra időzítve, hogy lehessen egymásra mutogatni. Minden elismerésem...
Az is egy megoldás, hogy Budapesten belül a BKK rendeli meg a héveket és a környéki buszokat helyi járatként ugyanolyan szerződéssel, mint az Arriva esetében, a közig határon kívül meg az ÉKM helyközi járatként. A kérdés, hogy ez megoldható-e fizikai átszállás nélkül, azaz ugyanaz a jármű és járművezető elláthat-e különböző szerződés alapján ellátandó feladatokat?
Vajon ezt a részt miért nem idézték be a forrásból? Az idézetben csak a vonat és a sárgabusz szerepelt, nem bizonyítható, hogy a hév és a kék busz nem csak az újságírók agyszüleménye.
Nem értem. Most akkor a kék buszokon érvényes marad Budapesten belül vagy nem? Meg mi a helyzet a hévvel? A cikk említi, de az idézetben nem szerepel. A forrást, amiből idéztek, egyik médiaszolgáltató sem linkelte be.