Keresés

Részletes keresés

Herhoffer Creative Commons License 1 napja 0 0 65

Akkor én is kiprobállom.

Előzmény: altenberger (64)
altenberger Creative Commons License 1 napja 0 0 64

Ma 25 perc alatt megtettem hét és fél metrómegállót Bubival, simán fel tudtam venni, le tudtam adni.

Nekem tetszik.

Dentrix. Creative Commons License 1 napja 0 1 63

Na ezzel a bubival sem fogok közlekedni.🤮

Előzmény: TBBoy72 (57)
Mateo. Creative Commons License 1 napja 0 0 62

Miért?

Előzmény: XNC (60)
XNC Creative Commons License 3 napja 0 0 61
XNC Creative Commons License 2020.02.26 0 0 60

Egy rossz vicc ez az egész BUBI.

promontorgrofja Creative Commons License 2019.09.27 0 0 59
blueye Creative Commons License 2019.05.13 0 0 58

Ez mindig igy volt a Bubival, a szomoru az h semmi jel nem mutat arra h ezt megvaltoztassak.

Előzmény: TBBoy72 (57)
TBBoy72 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 57

Évekkel ezelőtt, még eléggé a Bubi rendszer elején regisztráltam, és vettem bérletet, mert a belvárosban dolgoztam. Nagyon nagy híve vagyok a Bubi rendszernek, mert pontosan arra jó, amire kitalálták: ha van a belvárosban valami dolgod, és szeretnél biciklivel menni vagy két sarokra kényelmesebb lenne, mint gyalogolni, akkor könnyen és gyorsan megoldható, akár a tömegközlekedés helyett is kiváló alternatívát kínál.

 

Később minden alkalommal, amikor bérletet vettem, a BKK ügyfélszolgálati irodájában tettem ezt meg, az egyszerűség kedvéért, így nem is tulajdonítottam ennek különösebb jelentőséget. Amikor azonban legutóbb vettem bérletet, azt az appon keresztül tettem meg, online bankkártya használattal. És már mentem is a legközelebbi kölcsönző ponthoz, mert láttam, hogy az egyenlegemen megjelent az összeg és a bérlet lejárati ideje. Azonban minden egyes biciklire azt írta ki az app, hogy "nem kölcsönözhető", a kártyával pedig hibát jelzett. Ekkor megpróbáltam a nagy terminált is a kölcsönző mellett. Ez már egy nagyon kicsit beszédesebb volt, mert azt írta ki, hogy "kártya letiltva". Felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol - bár a kifejezetten bubis számot hívtam - elkezdtek ide-oda kapcsolgatni, majd közölték, hogy azért nem tudok kölcsönözni, mert a bérletvásárlással új szerződés jön létre, így azt csak személyesen (!!!) lehet aktiválni az ügyfélszolgálaton, hiába mutatja azt a rendszer, hogy minden rendben. Ezt megtettem, majd írtam nekik levelet, hogy ennyi erővel minden egyes kölcsönzés előtt is előírhatnák, hogy menjek be személyesen az ügyfélszolgálatra. Természetesen "válaszoltak", de csak egy teljesen üres tartalmú, mégis teljes oldalnyi levélben, melynek az volt a lényege, hogy ilyen a rendszer.

 

Továbbra sem értem, hogy 2019-ben, amikor már bankszámlát is lehet nyitni személyes megjelenés nélkül, és az ugyancsak a MOL égisze alatt működő MOL-LiMo szolgáltatás több millió forintos autóit lehet kölcsönözni úgy, hogy egyetlen alkalommal sem kell bemennem személyesen semmilyen ügyfélszolgálatra, akkor miért nem lehet egy már meglévő szerződés és kölcsönzői kártya alapján új bérletet vennem. Tudom, hogy a LiMo a BKK-val semmilyen kapcsolatban sincs, és nem ezért írtam ide, hanem azért, mert jó példa arra, hogy lehet felhasználóbarát rendszert is kialakítani.

Ráadásul amikor online megvásároltam a bérletet, akkor az azonnal megjelent az egyenlegemen az alkalmazásban, semmilyen figyelmeztetést sem kaptam arra vonatkozóan, hogy ez a szolgáltatás nem működik, csak személyesen lehet bérletet vásárolni, mert az új szerződést is jelent (ami ugye nonszensz). A sikertelen kölcsönzési kisérletek során sem kaptam erre vonatkozó információt, csak azt írta ki a rendszer, hogy "nem kölcsönözhető". Tehát ez semmiképpen sem egy elfogadható működés. BKK bérletet is rendszeresen vásárolok a gyermekeim számára, ami - utánanéztem - szintén azt jelenti, hogy szerződést kötök a közösségi közlekedésre, mégsem kell bemennem személyesen az ügyfélszolgálatra, és nem kell odaadnom a személyi igazolványomat, nem kell aláírnom a szerződést. Ez viszont már a BKK működése egy másik szolgáltatásra, ami rendben is van ebben a formában.

Teljesen elfogadhatónak tartom azt, hogy az első alkalommal be kelljen menni az ügyfélszolgálatra szerződést kötni, de az, hogy minden bérlet megvásárlásakor figyelmen kívül hagyják azt, hogy van szerződésem, van kölcsönző kártyám, bemutattam az irataimat, ez teljesen életszerűtlen, és még a BKK bérletvásárlási gyakorlatával is ellentétes.

Eddig nagyon nagy híve voltam a Bubi rendszernek, és ahol csak tudtam, propagáltam a szolgáltatást, de ez egy olyan szintű rendszerhiba és felhasználó ellenes működés, amit nem tudok "lenyelni". Ennyi erővel nyugodtan előírhatnák azt is, hogy minden egyes kölcsönzés előtt be kell menni személyesen az ügyfélszolgálatra.

farigó82 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 56

A probléma 3 évvel később is fennáll. A telefonos ügyfélszolgálatos nagyon kedves volt, és lejegyzőkönyvezte a problémát:

 

http://indafoto.hu/farigo82/image/25908293-42eba658

 

Az ügyet kivizsgálták, ami szerint a bringa mozdítható volt (NEM IGAZ!), a GPS szerinti mozgást a vizsgálat során figyelmen kívül hagyták, és erről ezt kaptam e-mailben a BKÜ-től:

 

"Panasza nyomán a BKK Zrt. vizsgálatot folytatott, mely eredményeképpen megállapították, hogy felhasználói hiba történt. Nyilvántartásuk szerint a 86570-as kerékpárt nem megfelelően dokkolták, így az lezáratlanul, nyitott bérlésben állt. A bérlést végül a karbantartó zárta a gyűjtőállomáson helyes dokkolással. A felszámított összeg a BKK Zrt. jogos követelése.

 

(...)

 

Azonban egyedi elbírálás során úgy döntött a BKK Zrt., hogy a keletkezett túlhasználat összegét (3.500 forint) méltányosságból jóváírják a MOL Bubi felhasználói számláján, melynek aktuális egyenlegét ellenőrizheti a http://molbubi.bkk.hu/ oldalon bejelentkezés után az ’Egyenleg’ menüpont alatt."

 

Vagyis végsősoron próbálnak kedvesek lenne, de ettől még a probléma mind műszaki, mind a kivizsgálás eljárása szempontjából fennáll, és bármikor joguk van túlszámlázni.

 

Szerintem a BuBi az összes hibájával együtt az elmúlt időszak egy nagyon nagy sikertörténete, viszont a fenti problémákkal ezt kártyavárként lehet összedönteni.

Előzmény: masterflash (54)
XNC Creative Commons License 2018.02.11 0 0 55

"a közbringával megtett utak hossza jóval rövidebb a saját kerékpárral megtett utazásoknál."

masterflash Creative Commons License 2015.12.03 0 0 54

Ez a bubi rendszer egy vicc!

A belvárost, ahol amúgy is jó a közlekedés, méterenként tele szták állomásokkal, de azokra a helyekre, ahonnan nehézkes a továbbjutás, egy darabot nem raktak! Miért nem jutott az Árpád -híd, az Örs, Köki, Lágymányosi-híd, stb! Ezt is valami szellemi nyomorék csapat tervezte, akinek még életében nem sikerült kiszállni a közpénzből fenntartott cégautóból!

npeti03 Creative Commons License 2015.06.12 0 0 53

Senkinek sem ajánlom a MOL BUBIt!

Úgy rossz ahogy van! NEm lehet visszatenni a cangákat, de olykor elvenni nem lehet. VAn, hogy 3 bringa is a nevedre kerül, van, hogy visszateszed és utána kiszámláznak még 6-7órát, majd panasz teszel, igazat adnak, de nem kompenzálják a kieső 1 hónapot. Ugyan kiemelném, hogy a kezelők kedvesek, mert Ők is látják, hogy mennyi hiba. MA csak a komplett Keleti pu állomás halt meg....egy bringát se lehetett kivenni.

Volt, hogy nem dokkolt vissza csak 10 min-cel később. Ez nem is jelentett gondot, de ha valaki ezt 28 min bringázás után teszi, akkor értelemszerűen ezért fizetni fog.

CSERÉLJÉK MÁR LE A SZOFTVERT!!!!!

Törölt nick Creative Commons License 2015.05.11 0 0 52

Ebben a cikkben van már térkép az új állomásokról.

http://velvet.hu/budapestma/2015/05/10/bubi/

rrgabo Creative Commons License 2015.05.05 0 0 51

A Kosztolányin is épül az állomás.

 

Kár, hogy nem kommunikálnak semmit. Ez is jó reklám lenne.

 

NeomatiK Creative Commons License 2015.04.30 0 0 50

Bubi infóvonal nincsen, ahol lehet érdeklődni?

Előzmény: kz54 (49)
kz54 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 49

Sajnos nem nagyon megy a topic, de talán valaki tud nekem infoval szolgálni.

 

Hol lesz az új 21 dokkolóállomás? Már láttam a Horváth Mihály téren, az Újbuda-központnál, illetve ma a BAH-csomópontnál, hogy már kihelyezték őket. Mikor fognak kb üzembe állni?

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.17 0 0 48

Eddig ez volt a kedvencem a Boráros téren :) 

 

  

 

Nem tudom mi történhetett ebben a konkrét esetben, de egyébként az biztos, hogy ez a dokkoló 18:00 körül használhatatlan, mindig tele van bubikkal.

NeomatiK Creative Commons License 2014.09.17 0 0 47

A metróállomások közelébe jó lett volna, ha tesznek telepet. Vagy az autóbuszpályaudvarnál (Árpád-híd, Népliget).  Nem értem, hogy ezek a helyek miért maradtak ki.

NeomatiK Creative Commons License 2014.09.17 0 0 46

Promontor Nagy Bubiposztsorozata: mire jó a Bubi és mire nem?

Átadták . Ideje volt. Viszontagságos beruházás volt és sokat késett . Régóta tervezték, régóta vitatkoztak rajta. Én is írtam róla jó pár éve és akkor arra a következtetésre jutottam, hogy kár lenne rá közpénzt költeni. Én persze sok mindenről gondoltam életem[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.07 0 0 45

Ha a piros kártya helyre rakod a kártyát, és egyik oldala se jó, akkor szerintem érdemes visszavinni és megnézetni a kártyát.  

Az esetek 80 %-ában kártyával veszem ki, eddig mindig sikerült.

Előzmény: Nolf (44)
Nolf Creative Commons License 2014.08.07 0 0 44

Ma volt az első tesztünk.

A kártyával egyáltalán nem tudtuk a bicajokat kiszedni.

Csak a telefon és  pin kód beadás után.

Mi lehet a gond? rossz a kártya?

 

bergerd19 Creative Commons License 2014.08.05 0 0 43

Én ma kezdtem el a tesztüzemet. Első és elég fontos tapasztalat, hogy a fiatal hölgy a BKK Központban (a keletinél intéztem, a Szigetre már érkező utazók miatt kicsit sokan voltunk, de így sem vártam 5 percnél többet) hihetetlenül kedves és közvetlen volt, egész életemben volt eddig dolgom az ügyintézőkkel, és ma találkoztam az első kedvessel. Pluszpont még, hogy tesómét is el tudtuk intézni, holott csak csütörtökre volt időpontja, de az ügyintéző hölgy felajánlotta, hogy ha már itt van, egy füst alatt elintézhetjük az övét is. Szóval az ügyintézés egy óriási piros pont.

 

Maga a bringa kivétele egyszerű, elindulni nem volt kellemes (ez lehet az én hibám, sosem volt ilyen típusú, vagyis városi kerékpárral dolgom), de abszolút megszokható. Lépcsőn is kellett cipelnem lefelé, nos, nem arra lett tervezve, baromi nehéz. A visszarakás gyakorlás kérdése.

 

Amin lehetne javítani, hogy ha nincs dokkoló, és elektronikusan kell a lakattal leláncolni, nos ennek a mikéntjéről is tájékoztatni a tisztelt lakosságot. De mindent egybevetve eddig tetszik a dolog (ha valaki még nem volt ilyenen, az ne a Margit hídon felfelé kezdje, mert az úgy nehéz :)

blueye Creative Commons License 2014.07.29 0 0 42

Én nem tudom, én nem érzékeltem.

Előzmény: BONNIE (41)
BONNIE Creative Commons License 2014.07.29 0 0 41

Mit állítottak át?

Előzmény: blueye (36)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.28 0 0 40

Na, de mesélek két viccesebb történetet is.

 

Múlt héten rakom le a bubit a dokkolóba, mikor odajön egy srác érdeklődni, hogy miként lehet használni, mire elkezdtem mesélni neki, hogy mi meg, hogy, féléves- éves  bérlet van, meg napijegy majd befejezem a mondatot, és őszinte megdöbbenéssel megkérdezi: Ezért fizetni kell? 

 

Ma volt a másik. A rendszer szerint nem sikerült leadni a bubit a plusz tárolóba (már minden dokkoló foglalt volt), pedig maga a kerékpár azt állította magáról, hogy bérelhető illetve a zár is le volt zárva.

Tanakodtam, hogy akkor most mi legyen, már pont elkezdtem felhívni a központi számot, mikor láttam közeledni egy bubis autót. Megyek az autóhoz, hogy akkor hogyan oldjuk meg a problémát, közben mögöttem hallom megszólal valaki: Figyeld már, leadás után meg kell várni hogy jöjjön a bubis autó!

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.28 0 0 39

Erre gondoltam én is elsőre, hogy biztos hozzászokott a lábuk, azért tűnik úgy :)

Előzmény: blueye (38)
blueye Creative Commons License 2014.07.28 0 0 38

Lehet h csak a megszokás másoknál :)

Előzmény: Törölt nick (37)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.28 0 0 37

Akkor ma én is egy nem átállítottat kaptam, mert nem volt könnyebb tekerni :)

Előzmény: blueye (36)
blueye Creative Commons License 2014.07.28 0 0 36

Ezek szerint állítottak, de még nem az összes bicajon.

Előzmény: CérnaSzáll (35)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!