Hosszas várakozás után én végre tavaly nyáron tettem szert egy megkímélt példányra. Imádom, és azt mondhatom, azóta még jobban szeretek vezetni! :)
Hozzám a győri Iniciál esik legközelebb. Korábban elég sokszor megfordultam náluk, a GT-n az általános átnézést és az olajcserét is ők végezték, de sajnos lassan ellenpéldának kell őket említenem. Egy egyszerű olajcsere után is becsúszott egy banális hiba (olajleeresztő csavar tömítését nem cserélték újra, csöpögött az olaj), de erre még azt mondanám, előfordul, ez van, és nem is típusfüggő. Viszont pár éve, még a korábbi Corollámon is ejtettek egy ennél súlyosabb hibát egy periodikus szervíz során, most pedig a GT-vel kapcsolatban hiába kérem tőlük már egy hónapja a visszahívási kampány részleteit, csesznek visszahívni. Úgyhogy nagyon úgy fest, hogy megszakad a barátságunk...
Sajnos az enyém érintett a 2012-2014 között gyártott szeleprugó-problémában, habár semmi előjele nincs szerencsére.
Ezért felvettem több Toyota szervízzel a kapcsolatot. Székesfehérváron és Budakeszin a Toyota Mayernél is nagyon segítőkészek voltak, utóbbi helyről hamar vissza is hívtak és mindenre válaszoltak, amire első körben kíváncsi voltam. A fent említett javításból is jó párat elvégeztek probléma nélkül, pedig ez egy komolyabb, min. 2-3 munkanapot igénylő mutatvány, és erre nem is minden Toyota szervíznek van meg az engedélye, mint kiderült.
Nyáron, a következő szervízzel összekötve valószínűleg rászánom magam erre a garanciális javításra, bízom benne hogy rosszabb nem lesz tőle. A szervizes kolléga elmondása szerint nincs lejárati ideje, csak be kell rá jelentkezni előre.
Jártam már egyébként többször a Toyota Targetnél is Komárnoban (Szlovákia) általános szervízen, bár ahogy most az EUR/HUF árfolyam áll, nem biztos, hogy az lenne a legjobb választás, pedig róluk is csak jót tudok mondani.
Természetesen, a tulaj vagyok, az első magyar tulaj 15-ben hozta haza, végig digitális márkaszervizes könyv, ha lehet és nem zárnak be én jövő pénteken viszem a veszprémi toyotába éves átvizsgálásra, metál fehér magasan felszerelt.
A számom 30 9578 994, csöngess meg, garázsban van, ha komolyan érdekel felmegyek, és viberen tudok küldeni sok képet! Minden papír megvan!
Tudtak esetleg egy masik helyrol, ahol a GT86 tulajok bandaznak? Arra gondoltam hogy jo moka lenne markatarsakkal tenni hosszabb-rovidebb koroket, de ahhoz eloszor fel kellene kutatnom oket... :)
Esetleg lenne kedve a jelenlevoknek egy minitalalkozohoz valamikor?
Sajnos nem tudom megmondani. Ha volt benne kompresszor, akkor igen.
A kapuzárási pánik miatt ne aggódj. Én is családi autónak szánom 2 gyerek és a párom mellett😀 Mert beleszerettem. Ez egy kicsit hosszabb sztori. De lényeg az hogyha megvan a szikra, akkor minden mindegy.
Csak sajnos mire én ide eljutottam hogy szert tehetek egy GT-re, addig a többiek innen lekoptak. De talán éppen azért mert nincs túl sok GT / BRZ az utakon, jó kis közösség lehetne... vagy volt is anno. Csak talán sokan megváltak már tőle.
Kevesen rendeltek sperrt? Kintit nem néztél? Az én Matricám is Németből jött.
Sajnos sok infóval nem tudok szolgálni, amit viszont én kaptam anno vásárlás előtt, azt megosztom Veled.
Maga az autó nagyon megbízható, ami a gyári motort illeti. A tuningot nem javasolják sokan, hosszútávra. Ha tuningolt verzióban gondolkodsz, én inkább intenélek tőle.
A közvetlen befecskendezést a Toyota biztosította a motorhoz, így nagyon jól hangolt. Ha nem tartod a fordulatszámot 2500 alatt, és olykor forgatod a motort, nem fog "belustulni". Nekem is ez volt a félelmem, de ha jó kezekben volt előtted, akkor nem lesz gáz. Csak szem előtt kell tartani, hogy ez egy szívó, forgós motor.
Egy típushibáról hallottam más fórumon, am a 2012-2013-as modellek egy részét érintette. Valójában egy garanciális cserével és minimális időráfordítással cserélhető volt, amit a szervízek meg is tettek idő közben. Ha jól emlékszem, a befecskendezésnél volt gondja.
Nekem 5 éves az autó, gyári alvázvédelem van rajta, de fogok rá intézni valamit, csak előbb a mosáson legyen túl így tél után.
Ha kell, a felni kérdéskört le tudom informálni. Bár a menetdinamika miatt én nem nagyon nyúlnék hozzá.
Különbségek... Ez nagyon szubjektív. Én próbáltam BRZ-t, semlegesnek éltem meg. Majd kipróbáltam egy GT-t, és beleszerettem. De azt több helyről is visszahallottam hogy a Subi futóműve illetve az autó karaktere nem igazán adja vissza mindazt amit a GT.
Én egyébként alvázszám alapján informálódtam. Nekem is az volt a lényeg hogy speres legyen, manuális, és töretlen. Ha van kontaktod aki le tudja informálni a felszereltséget, az a legtutibb. És nem kell az autó alá térdelni, hacsak másért nem:)
Amire viszont felhívták a figylemem, hogy a piacon mozgott még tavaly egy Scion/FRS vas, ami több embert megjárt már, mert agyontuningolva érkezett kishazánkba, és véres volt a torka. Hogy fent van e még a piacon, vagy eltűnt, nem tudom. Először tuningolva árulták, amjd amikor a hírek terjedni kezdtek, visszaalakították.
Ha már tuning, azt szeretem én magaelni, felügyelni, és eldönteni hogy kivel csinálom.
Én imádom a kocsit, nagyon jól beváltotta a hozzá fűzött reményeimet. (GT86)
Bízom benne hogy azért valamennyire hasznodra volt az infó.
Sajnálattal hallom, pont most nézelődtem a hahu-n, s azért néztem ide, hogy vajon te árulod-e. Sok sikert az eladáshoz, így már tényleg egy mini-Porsche lehet.:)
95-ös témához: OBD olvasóval ránézve egyértelműen többet állít az előgyújtáson a motorvezérlő 95-össel, főleg hirtelen terhelésváltásnál. Ezt érezni is, a 98-assal egy nagyon picit simábban lehet alacsony fordulatról lepadlózni a kocsit és valahogy finomabbak a gázreakciók, de ez már lehet csak placebo. Egyéb dolgot viszont nem láttam, pl. az előgyújtás szorzója is marad a gyári értéken, meghajtva a kocsit is. Nem vagyok egy tuning guru, de ezek alapján nekem a 95-ös is teljesen jónak tűnik tartós használatra. Ugyanakkor a 98/100-as nem annyival drágább általában, s igazából csak az első pár tankolásnál tűnik fel a különbség. (Meg német autópályák mellett, de ott nagyon.:D)
Sajna nyelvi akadályai vannak, hogy bármi kérdésemre választ kaphassak ezeken az oldalakon. :-)
Bár nem vagyok nagy facebookos, de rittyentettem egy facebookos csoportot, hátha lesz rá érdeklődés és kialakul belőle egy olyan fórum, ahol könnyebben és gyorsabban tudunk tapasztalatot cserélni, esetleg a típussal kapcsolatos élményeinket megosztani egymással.
Ha valamelyikőtöket ez érdekli, akkor a facebookon GT86/BRZ/FR-S Group Hungary néven található meg a “csoport” (ami jelenleg csak egy tagot számlál... :-) )
Szia Gratula a vételhez. Egyetértek szerintem is ideális családi autó. Sajnos nincs. Vagy a toyota csoport a fb-on, vagy ugyan ott az angol GT86/BRZ csapat. Magam is ott kérdezek, informálódok ha úgy adódik.