Keresés

Részletes keresés

regimotoros1 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 1073

Tisztelt fórumtársak.

Van egy Szkif utánfutóm, amit több éve nem használtam és sajnos elveszett a kulcsa, így nem tudom most felnyitni.

Járt e már valaki hasonlóan és hogy sikerült ezt a problémát megoldani.

Ehhez szeretnék tanácsot és ötletet kérni.

 

https://s18.postimg.org/obdxw7ldl/IMG_0835.jpg

 

Üdv.: H.J.

mezjoc Creative Commons License 2018.04.04 0 0 1072

2018.januárban vettünk egy CAMPTOURIST CT 5-3 típusú sátras utánfutót. Most egyenlőre egy 6m hosszú nyitott gépkocsibeállón osztoznak egy Suzuki Wagon R+ szgk-val. Tehát az utánfutó vonóhorgos része, plusz az utánfutó 1 - 1,5 m-es része bizony a szabad ég alatt van. Egyenlőre egy alkalmi takaró(k)val takargatom, de ez nem az igazi. Amit meg szeretnék oldani:

1.) Egy méretre szabott ponyva, erősebb műanyag takaró az utánfutóra. Valahogy a vonórudat, kéziféket, vonóhorgot is védenem kellene. Alkalmi műanyag zsákokkal átmeneti megoldás van. (szóba jön a gk-tároló meghosszabbítása is...)

2.) Szeretnék az utánfutó tetejére ráaplikálni egy csomagtartót, amelyen (egyenlőre) legalább 2 db kerékpárt el tudnék szállítani. (Mégsem kellene a kocsi tetejére feltornázni).

Ebben kérnék segítséget. Ha esetleg van Fóti márkatárs, akkor a saját kertben történő beüzemeléshez is jó lenne egy kis tanács.

Üdvözlettel: mezjoc

 

oszipi Creative Commons License 2018.03.04 0 0 1071

Kedves Fórumozók. Tulajdonosa lettem egy eléggé leharcolt Campturist 5.3-nak. A kérdésem az volna, hogyan rögzül a kihajtható fekvőrész lába az enyémet ugyanis az előző tulaj félbevágta.

Így kihajtás után csak a levegőbe lógott illetve a sátor anyaga tartotta. Szerencsére a félbevágott részek és a lábnak nevezett valamik megvannak de hogy hogyan áll fixen gőzöm sincs. Ha volna valakinek képe róla megköszönném.

 

 

dstr Creative Commons License 2018.02.27 0 0 1070

105s + Skif? minden elismerésem! Képed nincs esetleg a szerelvényről?

Előzmény: Bazsi8308 (1069)
Bazsi8308 Creative Commons License 2018.02.26 0 0 1069

Sziasztok. Nyár óta nem voltam a fórumon. Most visszaolvasva, Skif m1 gazdi köszi a használati utasítást!:)

Hozzászólva a gumis témához, nekem 6 db kerék van hozzá, az eredeti gumikkal. Nem vettem észre hogy rakoncátlankodott volna, bár igaz, végsebességem max. 85 km/óra az Skoda 105 S+ Skif m1 kombinációban.

Tavaly vettem, fel is újítottam(vannak fent róla képek) és az első nyaralás is megvolt vele. Tartottam a beázástól(+ ponyva otthon felejtődött), de szerencsére nem volt gond...

toureaux Creative Commons License 2018.02.26 0 0 1068

... Sem pedig a többi, de ez van. = pl. az országúti 70-re gondoltam.

Előzmény: toureaux (1066)
toureaux Creative Commons License 2018.02.26 0 0 1067

... Sem pedig a többi, de ez van. = pl. az országúti 70- re gondoltam. 

Előzmény: toureaux (1066)
toureaux Creative Commons License 2018.02.26 0 0 1066

Simán elhiszem, hogy nem ráz az új gumi. Ha a régi már rossz, az új biztosan kényelmesebb. Én is le fogom cserélni, még műszaki előtt, áprilisban. Ilyen ( csak ilyen ) szempontból a miénk még jó, nem ráz. Már tavaly lecseréltem volna, de tavasszal kiderült, nem megyünk vele sehova. A sebességindex nem játszik:

 

KRESZ-

26. § Sebesség

 

...

 

b) egyéb gépjármûvel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjármûbõl és pótkocsiból álló jármûszerelvénnyel
- autópályán 80 km/óra, 
- lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra, 
- lakott területen 50 km/óra,

...

 

Én is 15 mázsás autóval vontatom, menne az is, csak sóher vagyok. Sajnálom a pénzemet ilyen okból a költségvetésbe odaadni. Igaz, autópályán nem akarom feltartani sem a kamionokat a 80-nal. Oda sztem nem életszerű a korlát. Sem pedig a többi, de ez van.

Előzmény: MickNick (1065)
MickNick Creative Commons License 2018.02.25 0 0 1065

Túró! Sokkal komfortosabb az utazás az új Sava gumikon, ha megteheted ne habozz a ruszkit lecserélni. 100km/h a sebesség indexe és úgy emlékszem guminként 300kg a terhelhetősége. Én megrakva súllyal 100-110el simán autóztam vele. Nem ráz siklik az úton. Ha olyan szituációba kerülsz, hogy a futónak csúszni, vagy borulni kell az már régen rossz. A merev tengelyes laprugós v torziós futó tud üresen rázós úton kanyarban elpattogni, de az se csúszik ki. A Skif oldalankénti független felfüggesztése iszonyú jó úttartást ad, ennek feltétele, hogy a súly egyenletesen legyen benne elosztva. Amikor csak üresen megyek vele, akkor 120-130al simán húzom (német autópályán persze :-D ). Nem leng nem csóvál. Bár 1.5 tonnás kocsival húzom. Csúnya is lenne ha az üres 150 kg-os futó becsóválná.

MickNick Creative Commons License 2018.02.24 0 0 1064

Igen kevés a helyem és a seggén parkol a kicsike a garázsban. A lengéscsillapítót ne újjíttasd mert többe kerül mint az új. Ha még működik és a szár még tükör tiszta akkor olajat lehet benne cserélni, felújító készlet még akad hozzá, de műszakilag rendbe kell tenni akkor nagyon drága lesz. Szedd szét otthon, ha rozsdás a bele akkor az már csak vas hulladék. Én az enyémbe mol hidraulika olajat raktam. Én skoda gátlókat rövidítettem le 2 cm-rel esztergályossal, majd a skif kibelezett rugóstagjába passzentosan belement, és utána belehegesztettem. Iszonyú munka a rugóstag is nehezebb de működik. Ezért irtam, hogy inkáb  vennék az ebayről. Csak akkor még nem tudtam milyen gyártmány van benne.

Előzmény: toureaux (1062)
kaszparow112 Creative Commons License 2018.02.21 0 0 1063

A sátras futó elkelt, csak sajnos nem tudom törölni a hozzászólást. A link már nem érhető el.

Előzmény: kaszparow112 (1026)
toureaux Creative Commons License 2018.02.20 0 1 1062

Heló Mindenkinek!

 

Arra gondoltam, ezzel kellett volna kezdeni:

 

Két éve van a SKIF M1-es Szovjet űrtechnikám. Másfél éve voltunk is vele heten ( két felnőtt + 5 gyerek ) két hetet nyaralni. Jómagam nagyon szeretem a nomádiát. Anya már nem annyira. Neki is jó volt a fedőn aludni, nem a hepe-hupás földön. 

Addig csak sátorban nyomtuk, ez lényegesen magasabb komfort fokozat.

Kicsit tartottam a beázástól, de valóban mihelyt vizet kap a vászon, egyből megdagad és vízhatlanná válik.

 

Végigolvasva az utolsó öt oldalt pár gondolatra hadd reagáljak:

 

Volt itt kérdés, vízhatlan-e? igen. Két hét alatt többször is nem áztunk be.

A régi Szovjet gumi nekem is fent van. Még gyári-szőrös, de már repedezett. Persze, hogy sokáig bírja, mert ők anyagfelhasználáson sosem spóroltak. Ezért is bírják sokáig ezek a gumik is. Nem tudom, menettulajdonságokat hogyan befolyásolja egy új, könnyebb gumi. Feljebb kerül a tömegközéppont-nem jó. Meg kanyarban sem csúszik ki, mert tapad a kerék. Inkább borul... nem jó

 

- Agárdon jártunk, nagyon puritán a kemping, de tiszta, élhető. Ott nem is tűnt fel a retró sátrunk, annyira a múltban élnek.

- Faddon nagyon gáz a mosdó, inkább házban aludtunk... Meg azért is, mert nagy vihar készülődött. A kempingben nem nyírják a füvet, a hatalmas fákról lehulló gallyakat, nagyobb ágakat nem szedik össze. ( Mi van, ha a szélben fejünkre esik egy nagyobb ág? ) Nincs a helyhez áram, stb.

- Abaligetről csak jókat tudok írni. Tiszta, rendes, kultúrált.

- Szeged nagy királyság! Azt is mindenkinek ajánlom. Tiszta, igényes, jól szervezett kemping.

 

Úgy vettem a futót, hogy ki van alakítva csónak szállítására is. Ettől persze nehezebb felhajtani a fedőt, de stabilabb is. Csónakkal sem mondhatnám instabilnak- nyilván jobban billeg-  a futót kanyarokban 60 kg-os csónakkal + vasalással a tetején. Ráadásul az egyik lengéscsillapító rossz. Persze tudatában kell lenni, hogy az autó mögött ott van a futó. Úgy kell lassítani, gyorsítani, de leginkább kanyarodni. Amikor Szegeden voltunk, biciklik voltak a Skifen, jó magasak. Akkor sem éreztem, hogy fel akarna borulni mögöttem.

 

Jó volt most felidézni az emlékeket. Idén muszáj lesz menni vhová vele.

 

toureaux Creative Commons License 2018.02.12 0 0 1061

Hali,

 

Jól látom, felborítottad a futót?

Én lengéscsillapítót akarok felújíttatni, ahhoz kell szétszednem. Meg nekem is eredeti gumik vannak rajta. Tiszta repedezettek, a futófelület meg fájóan egészséges... De ha már lúd, legyen kövér. Ezeket is lecserélem és a szilenteket is.

 

Üdv:túró

Előzmény: MickNick (1056)
sergio82 Creative Commons License 2018.01.30 0 0 1060

Szia!

 

Van! Ajándék! Erdőkertesen választhatsz több darabból!

 

Üdv.: Sergio

Előzmény: Darklife00 (1049)
kutyala Creative Commons License 2018.01.22 0 0 1059

sziasztok, biztos volt zó erről, de műszaki nélküli utánfutónál mik a verziók? Rendszám kell (ha nincs, mi van)? Törzskönyv? Gondolom szabványos adásvételi kell, ez okés. Ezen kívül mivel számoljak még?

 

Köszi!

pisti.75 Creative Commons License 2018.01.18 0 0 1058

Igen rázósabb utakon én is teszek oda valami keményebb habszivacsot vagy polifom darabot ,gomit.

Előzmény: MickNick (1057)
MickNick Creative Commons License 2018.01.18 0 0 1057

Ügyes a megoldás, de rázósabb úton belenghet a hátsó kereszttartó, ezért én egy fa léc darabot rongyba csomagolva szoktam középen a kereszttartó és a fedél közé beszorítani, így merevebbé válik.

Előzmény: pisti.75 (1044)
MickNick Creative Commons License 2018.01.18 0 0 1056

Jól látható a lengőkarban a 3 szilent helye. Az alsó pontnál a felső csavar a kerék tengely rögzítési pontja, azt azért ne szedjük le. Koronás anyával van biztosítva. Először leszedjük a kereket, majd mindhárom csavart oldani kell, és azután a lengőkar kivehető.

Ez az első, belső oldali felfüggesztés, a szilentet satuban a legkönnyebb bepréselni

Ez a külső oldali első felfüggesztési pont

Ez a lengéscsillapító, illetve rugós tag alsó bekötési pontja, ez a szilent, illetve a felül lévő ami nagyon tojásra tud nyomódni, a futó nagy tempónál a rossz szilent miatt könnyebben becsóvál. 

A kerékjárati ívben találjuk a rugóstag felső bekötési pontját. Itt a rugóstag felső fülébe kell a szilentet bepréselni.

Érdemes megnézni milyen állapotban van annak is akinek nincs problémája amúgy a futással mert tartogathat meglepetéseket. 

 

A futó barnás elszineződése nem rozsda, hanem a tavaly felkent alvázvédőbe ragadt por.

 

MickNick Creative Commons License 2018.01.18 0 0 1055

Nem túl pörgős a topic télen, de ez van. Ha nem baj írok még.

 

A Skif-em gyári orosz gumijai nagyon sokat kibírtak, de nagyon nehezek és rázták is az utánfutót és az azt húzó autót is, így kicseréltem. A méret 4.00-10 szegeden a kovács autónál kaptam 8500Ft körüli összegért darabját. Sava gyártmány, nagyon elégedett vagyok vele.

 

Próbálok képet csatolni arról hogy a szilentek hol találhatók. Ezeket a csavarokat kell oldani, a belső felén rugós alátét akadályozza meg a lelazulást. Nem egy nagy truváj kivenni, és a szilentet cserélni. 

MickNick Creative Commons License 2018.01.17 0 0 1054
MickNick Creative Commons License 2018.01.17 0 0 1053
MickNick Creative Commons License 2018.01.17 0 0 1052

Skif m1-hez néhány műszaki jellegű jótanács:

 

A lengéscsillapitói az ural motorkerékpár rugóstagjai.

Én skoda csillapitókkal alakitottam át, már nem fognék bele, ebayen 20 ért párba adják.

 

 

https://m.ebay.ca/sch/i.html?_nkw=ural+shock

 

A lengéscsillapitóba és a lengőkarban oldalanként 4 db gumi szilent van. Ezek a súly miatt tojássá deformálódnak és rontják az úttartást, meg egy rendes műszakin se megy át.

A megoldás ha nincs ural gyári szilentünk, a 4 ütemű trabant első lengőkar belső szilentje. 350ft darabja

https://www.google.hu/search?q=trabant+lengőkar+szilent&client=ms-android-doogee&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiJwojK497YAhXOmLQKHbZOC9MQ_AUIESgB#imgrc=nLTMxByjmLfVZM:

A lengőkart kivéve a régi szilent szinte kiesik. A kerek fülbe szilikon zsirral benyomjuk a trabi szilentet, majd éles késsel a kilógó felesleges részt levágjuk. Azután ebbe a szilentbe bőven bezsírozva a fém távtartót vissza kell rakni. A lengőkar  visszaszerelhető. Ugyanezt a lengéscsillapító felső szemével is megkell csinálni.

 

A hatsó lámpák uaz gyári lámpák.

 

https://www.google.hu/search?q=uaz+lámpa&oq=uaz+lámba&aqs=chrome.1.69i57j0l3.5757j0j9&client=ms-android-doogee&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=m16zd7G4aCbwtM:

 

ha törik vagy romlik ezzel cserélhetők javithatók.

 

Egyedül a kerékcsapágyra  nem jőttem rá, hogy a ruszkik miből építették be. Ha valaki tudja ne habozzon közkincsé tenni. Nekem egyébként egy szürke 89es évjáratú van, imádom nagyon könnyű 

A kocsi észre se veszi ha húzni kell. A bringákat én  is a tetőn szállítom, 20 x 30as zártszelvényből csináltam rá tetőcsomagtartót. 5 db bringa szokott rajta lenni.

 

Akinek még nem rohadt el a skifje garázsos, annak javaslom az üregvédelmet a kereszttartókon belül, illetve az alján a hossztartón megcsinálni, mert oda amúgy festék nem jutott.

Egzotikus Kert Apartman Creative Commons License 2018.01.04 0 0 1051

Képek

Egzotikus Kert Apartman Creative Commons License 2018.01.04 0 0 1050

Üdv Eladó 2 db Campturist CT 6-2 megkímélt sátras utánfutó /papírokkal, de forgalomból kivont!/

Képek: http://www.egzotikuskertapartman.hu/4-2-szemelyes-kemping-sator-campturist/

Bővebben infó: egzotikuskertcsoport@gmail.com

Darklife00 Creative Commons License 2017.12.17 0 0 1049

Sziasztok!

Van egy Camptourist 5.3-am. Sajnos a vonóhorog felőli két emelőm megadta magát (a hátsók jók). Nincs valakinek eladó 2 darabja?

mailcímem: darklife00@freemail.hu

 

Előre is köszönöm!

glandesz Creative Commons License 2017.12.02 0 0 1048

Szia. Találtál kerekeket,     10 ezer a kettő

Előzmény: lalapapa57 (913)
mgergo01 Creative Commons License 2017.11.17 0 0 1047

Köszönöm a tippet.

Tetszik a megoldás.

Előzmény: pisti.75 (1046)
pisti.75 Creative Commons License 2017.11.16 0 0 1046

Igen jól gondolod !

""A hátsó felén az egy régi tetőcsomagtartó egy darabja?""Igen régi Zsiguli vagy Trabant  csomagtartó perem felfogató .Az ócskavas telepen találtam .

Előzmény: mgergo01 (1045)
mgergo01 Creative Commons License 2017.11.15 0 0 1045

Szuper!!!

Jól gondolom,hogy ha felállítod a sátrat,akkor is maradhat a tartó?

A hátsó felén az egy régi tetőcsomagtartó egy darabja?

 

Előzmény: pisti.75 (1044)
pisti.75 Creative Commons License 2017.11.15 0 1 1044

Én így oldottam meg

 

Elől                                           Hátul

Előzmény: mgergo01 (1043)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!