Keresés

Részletes keresés

DarvasKristof Creative Commons License 2016.05.17 0 1 542

Az 53-as busz esete gáz. A többi szerintem elfogadható.

Előzmény: IAtilla (540)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.14 0 1 541

Igaziból az egészet témát itt kellett volna megbeszélnünk

Előzmény: IAtilla (540)
IAtilla Creative Commons License 2016.05.14 0 1 540

Csak hogy itt is meglegyen: Az M4-es metróhoz kapcsolódó 2016. júniusi átszervezés eredménye. :)

Előzmény: FJX-220 (539)
FJX-220 Creative Commons License 2014.12.05 0 1 539
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 538

Igaz

 

A BKK javasolta is, hogy a 187-es (a 101-essel együtt) Kelenföld fele kanyarodjon rá az Egér útra, utána Péterhegyi úton mennyen fel egészen a metróig. De sajnos ez az útvonal csak a 101-es esetében valósult meg.

 

Azt kellene csinálni, hogy itt: http://goo.gl/maps/enqNT egy megállót kellene építeni (építés alatt azt értem, hogy egy megállótáblát kihelyezni egy menetrendtartóval, esetleg egy szemetessel együtt) a 187-esnek, így ez a vonal már oda-vissza ugyanúgy közlekedne, és akinek a bobpályánál van dolga, az leszállna ebben a megállóban.

Előzmény: kelenfield (537)
kelenfield Creative Commons License 2014.10.07 0 0 537

Először inkább azt kéne megoldani, h reggel Kamarából a 187-es használható legyen a metróig.. Ne 15 percet áljon a dugóba a 7-es úton...

 

Reggel Kamarából a csúcsidei 6 indulásból 2 használható.. a 87-eseké... 

A 187-es használhatatlan...

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.06 0 0 536

így :

Előzmény: Törölt nick (535)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.06 0 0 535

nem,

 

a 87-es ugyanúgy (ha Kamaraerdő felől jön) Sasadi út felől betérne Kelenföld vá. (Őrmező) megállóba, majd mivel már nem ez lenne a végállomás, menne tovább a Péterhegyi úton, rámenne az Egér útra és úgy az Andor utca, visszafele pedig ugyanezen az útvonalon menne, ez +7 megálló az eredeti végállomáshoz (Kelenföldhöz) képest

 

a 187-es pedig szintén ugyanúgy (ha Kamaraerdő felől jön) Sasadi út felől betérne Kelenföld vá. (Őrmező) megállóba (csak ez ugye nem a Budaörsi út felől jön, hanem a Balatoni út felől), majd mivel már nem Kelenföld lenne a végállomás, menne tovább a Péterhegyi úton, rámenne az Egér útra és úgy az Andor utca, visszafele pedig betérne Kelenföldhöz, majd a megszokott útvonalon újból vissza a Péterhegyi út stb... egészen a megszokott útvonalon Kamaraerdőig.

 

üdv

Előzmény: Törölt nick (534)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.06 0 0 534

Ezzel megszűnne a közvetlen Kamaraerdő–M4-es metró kapcsolat?

Előzmény: Törölt nick (533)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.06 0 0 533

a sokat vitatott 153-as család közlekedését gondoltam újra, figyelembe vettem a sok maradi gazdagréti embert is, akik követelik az M4 előtti 153-as visszaállítását, máig nem értem miért, de tessék, itt van:

 

153

 

Útvonala:

Gazdagréti tér - Móricz Zsigmond körtér (alapvetően a régi [M4 előtti] 153-as útvonala, csak annyiban térne el, hogy visszafele is a Villányi úton haladna a BAH-csomópontig és onnan Gazdagrét irányába menne tovább)

 

Követési idő:

20-30 perc

 

Közlekedés:

napközben (6-20h)

 

253

 

Útvonala:

Gazdagréti tér - Neumann János utca (a mai 154-es útvonala)

 

Követési idő:

20-30 perc

 

Közlekedés:

napközben (6-20h)

 

253A

 

Útvonala:

Gazdagréti tér - Újbuda-központ (a mai 154-es útvonala, de csak Újbuda-központig)

 

Követési idő:

20-30 perc

 

Közlekedés:

kora reggel, késő este (6 előtt, 20 után)

 

253B

 

Útvonala:

Gazdagréti tér - Kelenföld vá. (Őrmező) (a "régi" 153A útvonala)

 

Követési idő:

A 253/253A-val összhangban, 20-30 perc

 

Közlekedés:

egész nap

 

87/187-es buszok végállomását pedig áttenném a Bornemissza térre, amelyek az Andor utcán át közlekednének (mivel a terveimben 153-as család egyik tagja sem közlekedne már az Andor utcán át, viszont az infrastruktúrát kiépítették)

sz_b Creative Commons License 2014.08.18 0 0 532

Számomra is furcsább lenne az, ha azt mondanánk: van egy 110-es járat, ami csak egy irányban közlekedik (tudom, hogy van már ilyen: a 40E, az is döbbenet) viszont a 112-es gyakrabban közlekedik az egyik irányba, mint a másikba...

Előzmény: IAtilla (529)
IAtilla Creative Commons License 2014.08.18 0 0 531

Erre nem gondoltam, meggyőztél.

Előzmény: DarvasKristof (530)
DarvasKristof Creative Commons License 2014.08.18 0 0 530

A 112-es, mivel körjárat, lehetnek utasok, akik keresztül utaznának a Thomán utcai végállomáson. Nekik nem árt tudni, ha egy 110-es jön, ami visszafordul.

Előzmény: IAtilla (529)
IAtilla Creative Commons License 2014.08.18 0 0 529

Egyébként rajtam kívül másnak is feltűnt, hogy a tervezett 110-es viszonylat Buda felé teljesen azonos a 112-essel? :) Szerintem ebben az irányban semmi értelme nincs a kétféle viszonylatjelzésnek.

Előzmény: IAtilla (518)
farigó82 Creative Commons License 2014.08.14 0 0 528

A 101-es tipikusan Nagytétény utasait tudná ráhordani a metróra. Csak ehhez meg kellene hosszabbítani oda (esetleg nagyhurokban, ahogy réges-régen járt, vagy csak befordítva az Angeli útra).

ex41fan

Előzmény: kbn (521)
JJBen Creative Commons License 2014.08.04 0 0 527

Bocsánat, ha félreérthető voltam. Nem a 4 perccel van gondom, hanem a 9-cel!

Ha megvárod a legutolsó embert is a metróról, és vele együtt mennél fel a megállóba, szegény akkor is 5 percet várna tök feleslegesen, de ezt hiába magyaráznám el egy olyannak aki nem szembesül azzal nap, mint nap, hogy csak a busz seggét látja a lépcső tetejéről.

 

Megoldás: Egyetlen perccel kellene csak eltolni csak az indulásokat, és a sietőknek pont jó lenne, és nem kellene a következő indulásra hétvégén 10 percet várni.

 

Nem lehet meggyőzni arról, hogy ráció van abban, hogy VAGY 5 VAGY 10 percet vársz egy buszra ahelyett, hogy pont eléred, ill. (ha a következő metróval érkezel) akkor 5 percet vársz.

 

Még egyszer: ha valaki napi szinten használja az átszállást, akkor hidd el, hogy a ráérősen sétáló ember is szedné a lábát egy kicsit, mert most pont azért nem teszi, mert SEJTI, hogy felesleges, és neki van igaza, így én vagyok a barom (és még 10 másik ember) mert mi legalább megpróbáljuk.

 

Egyszer próbáld ki magad.

Előzmény: JJBen (522)
kbn Creative Commons License 2014.08.03 0 0 526

Az Örsön például ebben az időszakban 7 percet ad a menetrend a kb. kétszer ekkora időigényű M2 -> 82-es troli átszállásra, pedig ott végállomás lévén még fel is lehet szállni indulás előtt, ami télen vagy esőben rengeteget számít komfortban.

Előzmény: kbn (525)
kbn Creative Commons License 2014.08.03 0 0 525

"És vannak azok, akik vagy nem akarnak, vagy nem tudnak. Az előbbi csoporttal nem kívánok foglalkozni, az utóbbival viszont szükséges. Ugyanis az ő szintidejükhöz kell igazítani a csatlakozást."

 

Ez délelőtt és hétvégén teljesen jogos - amikor sok idős / mozgáskorlátozott / helyszínt nem ismerő turista és vidéki utazik.

 

Én most kifejezetten a késő esti órákról  - este 8-9 órától üzemzárásig tartó időszakról - beszélek. Az előbbi utascsoport döntő többsége ilyenkor már régen otthon van, és a helyszínt jól ismerő, fiatal vagy középkorú emberek hasznáják a tömegközlekedést (sok esetben túlórázás után munkából haza).

 

A Bikás park ilyenkor úgy néz ki, hogy a szinte csak a középső ajtókon szállnak le emberek (a helyszínt ismerve már felszálláskor eleve a mozgólépcső leendő helyének közelébe ülnek le), majd a metró ajtónyitása után a gyorsabb emberek 2, a kényelmesebbek 2,5 perc alatt a felszíni megállóban vannak. Nagyon ritkán esetleg 3 perc, hogy felér az utolsó ember, de a nap ezen szakában talán tízből egyszer, ha előfordul ilyen.

 

Egy 4 perces átszállásban már lenne tartalék akár ahhoz is, hogy kijáratot elsőre nem találó turisták, botos nénik-bácsik, vagy lifttel feljövő kerekesszékesek is elérjék a csatlakozást (de 21h után egyetlen fenti csoportokba tartozó embert sem láttam még itt átszállni).

 

És itt nem 4 perc van rá, hanem 6... mégis minek, kinek?!

 

"Úgy gondolom, hogy 4-5 perces csatlakozások teljesen korrektek metró-felszín szinten."

 

Távolságtól függően én is ezt tartanám reálisnak. A Bikás parknál szerencsére közel van a kifelé irányú buszmegálló - sem aluljárózni, sem zebrázni nem kell - így 4 percet tartanék reálisnak.

Előzmény: BPI-779 (523)
18-09 Creative Commons License 2014.08.03 0 0 524

77-esen este 3 perc van átszállásra, a távolság ugyanannyi és még így is várunk a trolin. El nem tudom képzelni, hogy akkor 4 perc alatt hogy nem lehet elérni a 194-est... haladni kell, nem várost nézni és nem a csoszogós mamikákra kell az átszállási időt tervezni.

Előzmény: JJBen (522)
BPI-779 Creative Commons License 2014.08.03 0 0 523

Egyvalamit kéne mindkettőtöknek megérteni.

Vannak azok az emberek, akik tudnak és akarnak gyorsan menni, lépcsőzni. Nekik sok lesz a csatlakozási idő. (ld. ti)

És vannak azok, akik vagy nem akarnak, vagy nem tudnak. Az előbbi csoporttal nem kívánok foglalkozni, az utóbbival viszont szükséges. Ugyanis az ő szintidejükhöz kell igazítani a csatlakozást.

Úgy gondolom, hogy 4-5 perces csatlakozások teljesen korrektek metró-felszín szinten.

(Az meg evidens, hogy ha 4-5 perc az alap, akkor lesz 9-10, 14-15, stb., mivel hétvégén azért talán van oka, hogy nincs minden metróhoz busz indítva...)

Előzmény: JJBen (522)
JJBen Creative Commons License 2014.08.03 0 0 522

Hétvégén a 194-es Határ úti indulásai is hasonlóak, 10 percenként indul, és vagy 4, vagy 9 percet kell várni tök fölöslegesen. Ha azt is jelzed, megköszönném.

Előzmény: kbn (521)
kbn Creative Commons License 2014.08.02 0 0 521

Kissé eldugva van benne egy 101-es ritkítás és üzemidőcsökkentés is - sajnos ez várható volt, bár a 12 perces követés jobban hangolható lesz a 4 percező metróhoz, mint a mostani 10.

 

Már ha figyelnek erre, mert a 114/213-on az est órákban igazi "antihangolás" van, mintha szándékosan szívatnák a metróról kifelé átszállókat: itt általában 1 és 6 perces csatlakozások vannak, tehát vagy felsprintelsz, és bízol benne, hogy kicsit késik a busz, vagy 3-4 percet vársz teljesen feleslegesen.

 

Ezügyben tervezek levelet írni a BKK-nak. Ha tudtok más hasonlót, szedjük össze itt, és elküldöm egy csomagban az összeset. (Pl. a 33-as öt perces csatlakozása sem túl szerencés a Móriczon, de itt legalább fel lehet ülni a buszra, és nem a megállóban kell kivárni az indulást.)

Előzmény: IAtilla (518)
IAtilla Creative Commons License 2014.07.29 0 0 520

Valamit kéne, de az nem érinti sem az útvonalat, sem a menetrendi paramétereket. Ehhez nincs mit egyeztetni.

Előzmény: Törölt nick (519)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.29 0 0 519

150, 250, 258, 258A menetrendi módosítására sem ártana. Valamit kéne kezdeni a menetrendjükkel.

IAtilla Creative Commons License 2014.07.29 0 0 518

Tegnaptól újabb társadalmi egyeztetések indultak, ebből kettő ide vág:

Őrmező térsége (101, 153, 153A, 187) – augusztus 10-ig;

Buda térsége (8, 8A, 53, 102, 105, 108, 112, 239) – augusztus 15-ig.

farigó82 Creative Commons License 2014.07.17 0 0 517

Ezzel a körjárattal azért nem értek egyet, mert a kerület belső részén lefedetlen és rosszul lefedett részek is találhatók (külső Alsóhegy u. és Infopark). A 107-es kettéágaztatása esetén meg lehet oldani ezeknek a részeknek a problémáit, a körjárattal nem. A körjárat ehhez képest a M4-nek is nagyobb konkurenciát okoz. Kettéágazva a közeljövő villamosberuházásai során megszűnő buszok (103, 86) végszakaszai is közvetlen belvárosi kapcsolattal pótolhatók.

ex41fan

Előzmény: FJX-220 (516)
FJX-220 Creative Commons License 2014.06.19 0 0 516

Ujpalota - Szent Gellert ter - Bikas park - Etele ut - Hengernyalom ut - Budafoki ut - Szent Gellert ter - Ujpalota korjarat igy vagy a masik iranyban vagy mindket iranyban hogy allna Budapestnek?

Előzmény: farigó82 (514)
Peti817172M Creative Commons License 2014.06.19 0 0 515

Ezt benéztem. Azt hittem, idén őszre kell kész lennie a fonódonak.

Előzmény: farigó82 (514)
farigó82 Creative Commons License 2014.06.19 0 0 514

Hogy érted, hogy előbb lesz fonódó, mint 1-es? A fonódót még el se kezdték a Bem rkp-on.

 

Az Erőmű és a Priell Kornélia u. érdekes kérdés lesz, amikor az 1-es már az Etele térig fog érni. Amíg csak a Fehérvári útig fog érni, egy a 103-as vonalára "eltérített 107-es" betölthetné a funkcióját.

ex41fan

Előzmény: Peti817172M (513)
Peti817172M Creative Commons License 2014.06.19 0 0 513

Fonódó előbb lesz, mint 1-es. Ősszel csak a Fehérvári út pótlása ér véget.

 

A 103-ast viszont nem lehet teljesen kiváltani, mert a Kelenföldi Erőmű, és más Budafoki úti üzemek átszállásmentes megközelítése romlana.

Előzmény: farigó82 (510)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!