Keresés

Részletes keresés

Tomsawier Creative Commons License 2013.11.28 0 0 3

Szia!

 

A 0-ás hozzászólásod alapján jól számoltunk az elmúlt 4 órában. Végül ahogy írtad is, a közlő kerék csak tovább adja a meghajtást. Beírtam az Exel táblázatkezelőjébe, és bárhogyan változtattam az ékszíjtárcsák méreteit ugyan annyi maradt az áttétel. Mivel pontosítva lett pár érték, és 4-szer átszámoltuk, 14,88-ad részére lassúl a dolog. Kerékméreten nem tudok változtatni, az ékszíjtárcsákon lehetett volna (esztergálás), de így felesleges. Olyat esztergáltatok, amit a legkönnyebb felfogatni.

 

Köszönöm a hozzászólásodat! 4 napja ezen törtem a fejem, de végül kiderűlt, hogy felesegesen.

Előzmény: mert mindig a hoki (0)
mert mindig a hoki Creative Commons License 2013.11.28 0 0 2

Nos... a lánckerekeknél, a fogaskerekeknél az átmérő nem számít csak a fogak száma.

A láncod áttétele 7/68, ami ~=0,103, tehát kb. 1:10-es lassító áttétel.

Ezt te egy tengellyel továbbviszed megint egy lassítóba, csak azok már ékszíjtárcsák. ott viszont a tárcsák kerülete, arány esetén az átmérő is megfelel (mert a PI kiesik az osztásnál) tehát az átmérők arány határozza meg az áttételt.

 

A motor hátsó kerekénél a kerületbő (D*PI) kiszámolod a vágyott cégsebességhez atrtozó fordulatszámot, s elindulsz a másik irányból, mert ott meg a 13.000-es fordulatból kiszámolod, hogy az első ékszíjtárcsára mekkora fordulatszám jut. Ennek a kettőnek a hányadosa adja ki a szíjtárcsák átmérőinek az arányait.

 

De ezzel még nem vagy kint a vízből, mert az ékszíjak szabványos méretsorban vannak, s neked a gyanúm szerint nincs mozgástered arra, hogy az ékszíjtárcsád vagy a hátsó kerék pozícióját nagyobb mértékben megváltoztasd, maximum annyi mozgásod van, ami az ékszíj felrakásához majd megfeszítéséhez kell.

 

Magyarul neked a két szíjtárcsa pozíciója alapján kell 2-3 méretű ékszíjat kiválasztanod, ehhez kiszámolni az ismeretlen tárcsa méretét majd a végáttételt, s ezzel a végsebességet. lesz 2-3 (esetleg 4 ) összeállításod és azok közül kiválasztod a szimpatikusat.

 

Biztos vagy te benne, hogy nem akarod ezt szakemberre bízni???

Előzmény: Tomsawier (-)
mert mindig a hoki Creative Commons License 2013.11.28 0 0 1

Tévedtem, nagyon zavaros a problémád.:-)

Előzmény: mert mindig a hoki (0)
mert mindig a hoki Creative Commons License 2013.11.28 0 0 0

Ha jól értem a problémádat, 0 jelentősége van a közbenső fogaskeréknek, ugyanis ilyenkor azt hívják közlő keréknek, mindegy mekkora, csak továbbadja a meghajtást.

Előzmény: Tomsawier (-)
Tomsawier Creative Commons License 2013.11.28 0 0 topiknyitó

Áttételszámításban szeretném a egítségeteket kérni.

 

Röviden: Adott egy motor kis fogaskereke, ami d=11mm, illetve a fogainak száma 7. Ez a fogaskerék hajt meg másik fogaskereket, aminek az átmérője 130mm, és a fogainak száma 68. (kicsit pontatlanul mérhettem meg az átmérőket, de max 5%-ot tévedtem) Ezzel nem is lenne gond, egyszerű arányt kell számolni. De közbejön még egy harmadik is, ami egy kerék, aminek átmérője 6,5 col (16,51cm). A motor kis fogaskereke és a kerék között mekkora az áttétel? A motor forduata 13000 percenként, és ebből jön ki a végsebessége ami X.

 

A valóságban a motor kisfogaskereke hajtja meg a hátsó keréken található nagy fogaskereket. Ezt felfoghatjuk úgy is, hogy van 3 fogaskerekünk.

 

A fent említett Xkm/órát szeretném elérni úgy, hogy ami motorom van (ugyanaz a típus), ahhoz van egy 3:1-es lassító áttétel gyárilag. Szóval amíg 3-at fordul a főtengely addig 1-et az áttétel nagyobbik fogaskereke. Erre a fogaskerékre lehet másik fogaskereket, ill. szíjtárcsát felfogatni. Tárcsát szeretnék. Szóval mekkora ékszíjtárcsákat gyártassak (egyet ugye az áttétel után, illetve egyet a kerékre) úgy, hogy 12,5"-os (31,75cm) kereket hajtsanak meg, hogy a fent említett Xkm/órával tudjak közlekedni?

 

Mórickásan lerajzolva:

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!