Keresés

Részletes keresés

-Klinger's Video- Creative Commons License 2025.05.10 0 2 5129

Sziasztok,
Bobós különvonat a 142-es vonalon, tegnapelőtt:

A napról videó is készült: https://www.youtube.com/watch?v=AzhSAua8f9k

nememlexemki Creative Commons License 2025.03.21 0 2 5128

vasárnap 2 metró volt a délutáni "bajás" gyors

Előzmény: zjakabfi (5126)
Proart Creative Commons License 2025.03.16 0 0 5127

Valszeg nincs elég működőképes usgyi.

Előzmény: zjakabfi (5126)
zjakabfi Creative Commons License 2025.03.15 -1 0 5126

Van valami oka, hogy szombat este 2 Csörgős vonat is van kint a vonalon?

C50 Creative Commons License 2025.03.01 -1 3 5125

A Fradiból Kökin át jött a szerelvény mert a Körvasúton vágányzár volt, ezért fordult meg. Nem egyedi eset, tavaly kétszer is jöttem a 2917-tel Mizséről bak felé álló vezérlővel.

 

Előzmény: zjakabfi (5124)
zjakabfi Creative Commons License 2025.03.01 -1 4 5124

Tegnap délután egy 142-esről érkező csörgős inga vezérlővel érkezett a Nyugatiba. Ez egyedi, vagy mindent megfordították? Eddig mintha a vezérlő páros irányba árt volna.

Magyar NaBA Creative Commons License 2025.02.25 0 1 5123

Ha rápillantasz a Telex térképére, akkor szerintem belátható, hogy Pestimre és Gyál belterületén nincs ok a félelemre.

Előzmény: Fulika (5122)
Fulika Creative Commons License 2025.02.20 -10 0 5122

Node akkor ezzel arra utalsz, hogy mégsem volt teljesen alaptalan a félelem a teherforgalomtól a 142-es vonalon? (nyilván, ha a d36 infóniak volt vmi alapja)

Előzmény: Magyar NaBA (5121)
Magyar NaBA Creative Commons License 2025.02.20 0 4 5121

Az egy akkora sztori, de akkora...

Anno a Telexen meg is jelölték a helyeket, amelyekre a "vegyianyag-elosztó*" kerülne. Ezek a területek tulajdonképpen lefedik a régi és az új M0-ás közötti földsávot.

 

A Direkt36 potenciálisan évi 2 millió TEU kezelendő árut említ az itt létrehozandó terminálra, ami egy nagyon jelentős áruáramlat. A kapacitásának közelében működő BILK egy évben 220ezer TEU-t kezel. Magyarországon összesen eddig 700ezer TEU mozgott konténerekben.

 

Még ha azt is vélelmezem, hogy a D36 duplán számolt, mert a kimenő-bejövő árut egybe vette, ez akkor is hatalmas szám. MSC IRINA (24000TEU; világ legnagyobb konténerhajója, méretei miatt nem fér át a Szuezi-csatornán) 44-szer kell forduljon Európa és Ázsia között, hogy ezt az 1 millió TEU-s mennyiséget leszállítsa.

Ekkora árumennyiségnek új önálló kikötő kell. Amikor 2008-ban bremerhavenben átadták az új 1,7 km hosszú új tengeri terminált, akkor az egész művelet évi 1,2 millió TEU-s kapacitásnövelésről szólt. Közúton ekkora mennyiség kezelhetetlen. Számolgassunk a legkönnyebb szóba jöhető "vegyianyaggal":

1 TEU = 34m3, 1m3 Li = 534 kg. 1 TEU lítium = 18 tonna. 18 × 2000000 = 36 millió tonna áru.

Ha csak az áruáramlás 20%-át sikerül bevonzani, az is 7,2 millió tonna áru.

(2023-ban a magyar vasút össz áruszállítási teljesítménye 45,7 millió tonna volt.)

 

Egy ilyen kapacitású terminál egyszerűen nem csak kívánja a vasúti szállítást, hanem egyenesen megköveteli. Ezzel együtt megköveteli a környező vasútvonalak bekötését és fejlesztését is, mert ekkora áruáramlathoz kell a tartalék kapacitás.

 

Itt akár képbe kerülhet a 142-es is. A vegyianyag az elosztóból Debrecenbe, Gödre, Komáromba és Iváncsára kerülne, tehát az akkumulátorgyártókhoz. A Dunántúl elérése a 150-es felől nem a legkedvezőbb, a Burma-142-Ferencváros útvonalon viszont irányváltás nélkül lehetne eljutni minden olyan felvevőhöz, aki a Dunától nyugatra van. Sőt, a terminált egy kis ügyeskedéssel akár Kecskemét felől is el lehetne érni, ha mondjuk valami miatt nem lehetne Kunszentmiklós felől megérkezni, így akár a 142 délebbi szakaszára is jutna tehervonat. Meg villamosítás és jó hosszú elnyújtott állomásfejek, hogy a 750m-es vonatok közlekedhessenek. Persze az 1 vagy 2 millió TEU valójában több, mert ha tényleg konténerekben küldik, akkor a konténereket vissza kell küldeni Ázsiába. Még ha összecsukható konténerrel is számolunk, az is további 200-400ezer TEU ellenirányban. (Valójában gőzöm sincs, hogy miben kell szállítani a lítiumot. Gondolom nem Eas-ban.) 

 

 

Mindez akkor él, ha hinni lehet a D36 szerzőinek. Ha pedig a net jobboldali horhosaiban megbúvó mendemondáknak is hinni lehet, akkor D36=CIA, márpedig ez utóbbi szervezetnek döntően jó infói szoktak lenni mindenről, (mínusz Disznó-öböl).

 

Előzmény: Fulika (5120)
Fulika Creative Commons License 2025.02.19 -5 0 5120

"Kb egy éve ment az antifidesz-ajtóban a "kínai vegyianyag-raktár az M0 mellett" hepaj, aztán csak a nagy csönd maradt. Vélhetően ez is egyike a keleti nyitás soha meg nem valósult ígéreteinek, mint a nagykanizsai vagongyár, magyarán nem lesz belőle semmi."

Viszont valószínűleg itt sem a szándék hiányzott, hanem vagy a pénz, vagy közben összeomlott (vélhetően csak egy időre) a kereslet, vagy esetleg a tiltakozás nagysága nem esett jól politikailag. Illetve az előbbi 3 valamilyen arányú keveréke.

Előzmény: Magyar NaBA (5119)
Magyar NaBA Creative Commons License 2025.02.15 0 9 5119

Ha megnézzük, hogy miféle iparvágányok működnek még ma is, akkor háromfélét találunk:

1. Nyers- és építőanyagok, ömlesztve szállítható feldolgozatlan tömeges feladóhelyei. (Bányák, erdészetek, mg-i termékek, szénhidrogén.)

2. Feldolgozóipar által kibocsájtott késztermékek feladóhelyei, de csak ha nagyon nagy volumenben termelnek. Ezek Magyarországon jellemzően autógyárak.

3. Intermodális csomópontok.

 

Az 1-es kategóriába tartozó létesítmények a 142-es pest megyei szakasza mellett nincsenek és megjelenésük nem is valószínű. (Kb egy éve ment az antifidesz-ajtóban a "kínai vegyianyag-raktár az M0 mellett" hepaj, aztán csak a nagy csönd maradt. Vélhetően ez is egyike a keleti nyitás soha meg nem valósult ígéreteinek, mint a nagykanizsai vagongyár, magyarán nem lesz belőle semmi.)

 

A 2-es kategória szintén nem valószínű. Még Baranya megyében várható egy autógyár, és azzal a mai Magyarország betellt. Pest megyében nem várható "vasútképes" volumenben kibocsájtó gyár.

 

3. Intermodális központ már van a térségben, az M0 az összes raktárközpontnak, üzemnek szuper kapcsolatot biztosít BILK-hez, Csepelhez, Törökbálinthoz.

 

Hacsak nem lesz valami fundamentális változás a vasúti szállítás jelentőségében, akkor nem várható szállítási igény megjelenése a pest megyei szakaszon. Ennélfogva az infrastruktúra teherforgalmi célú fejlesztésére sincs szükség.

 

(Sajnos. Én szeretem a tehervonatokat, a csörgő dübörgése sem zavar, pedig tényleg közel lakok a sínekhez.)

Fizolti Creative Commons License 2025.02.15 0 1 5118

Nem. 

Ami kiépül az átépítéskor, nagyrészt az lesz a következő 50 év infrastruktúrája. 

Ha nem épül rakodási lehetőség, később sem nagyon fog. Lehetőség sem nagyon van rá Gyál környékén.

Előzmény: Fulika (5117)
Fulika Creative Commons License 2025.02.15 -2 0 5117

Ha az áteresztő képességet megteremtik, akkor majd lesz iparvágány is, meg rakodók. Legalábbis szerintem ez a (nem is alaptalan) félelem.

Előzmény: Fizolti (5116)
Fizolti Creative Commons License 2025.02.13 0 5 5116

Rakodási lehetőség/iparvágány nélkül tele lehet pakolni az egész környéket ipari parkokkal, akkor sem lesz helyi teherforgalom. 

Előzmény: Fulika (5115)
Fulika Creative Commons License 2025.02.13 -4 0 5115

A tehervonat téma nem azért van beakadva, mert MA sok tehervonat jár, hanem azért mert az a kérdés, hogy a JÖVŐBEN mennyi fog.

Ha megteremtik a lehetőséget, akkor fog. Láttad mik települtek/települnek Gyál és Vecsés környékére?

Azt a teherforgalmat nem szabad hagyni rázúdulni Pestimrére.

Előzmény: H_CS (5114)
H_CS Creative Commons License 2025.02.12 0 0 5114

Még mindig be van akadva a lemez a tehervonatokat illetően... (lásd 2-es határozati javaslat)

Hány tehervonat is jár naponta a 142-es vonalon? 

Előzmény: Fulika (5103)
Fizolti Creative Commons License 2025.02.12 -1 0 5113

Ahogy a fórumon sok ideje téma, tervben van a vonal felújítása, így akkora projektet, mint egy új megálló, addig már nem fognak megcsinálni. 

Előzmény: Pestimreigyerek (5111)
Dreamy Creative Commons License 2025.02.12 0 1 5112

Több száz olyan állomás vagy megálló van, ami messze van a településtől, pedig sokszor a vágányok a település közelében mennek el. Ez az egy megálló hiánya ki zavar? :-)

Előzmény: Pestimreigyerek (5111)
Pestimreigyerek Creative Commons License 2025.02.12 -1 1 5111

a minap a Szentlőrinci úti megállóban szálltam le a buszról. Egyszerűen nem értem miért csinálták már meg rég, legalább ideiglenes, egyszerű jelleggel a Bivalyrét megállót. Egy peron és kész. A peron végén ott a gyalogos átjáró. Át tudnának szállni Pestszentlőrinc, Csepel, Dél-Pesti Kórház, Erzsébet, Rákoskeresztúr felé az emberek...

Fulika Creative Commons License 2024.12.18 -3 1 5110

Hát akkor egy utcával előbb fordulsz be balra, vagy 1 utcával később. Őszintén szólva én ezt sokkal kisebb problpmának látom,mint azt, hogy a teljes központot földdel tennénk efyenlővé egy elbaszott aluljkró miatt. Ráadásul Gyál felől a városközpont felé mennek 99,999%-ban, nem a Pamut utcába. Aki odatart megoldja 100m kerülővel. Én ezeket nem látom komoly érvnek.

Az aluljmróból kijőve balra forduls már problémásabb, de azt sztem többféleképpen lehet kezelni. Pl lámpával, vagy balra fordulsz később. Gyál felől eddig sem lehetett balra fordulni, szóval valójában a Nemes út vasutat keresztező forgalma a megoldandó feladat, nem több.

Előzmény: Zugbegleiter (5109)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.12.18 -1 1 5109

Sőt, bocs, még rosszabb, a Pamut utcába se lehet bejutni Gyál felől, mert az aluljáró rámpa útban van.

Előzmény: Zugbegleiter (5108)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.12.18 -1 1 5108

Én a tervlapot értékeltem. Azon pedig nincs balra kanyarodási lehetőség a Nagykőrösi úton a városhatár felől és az aluljáró felől a Dózsa Gy. utcába. Gyál felől jövet kiküszöbölhető a balos a Pamut utcán át, ahogy eddig is, az aluljáró felől jövet viszont csak kerülővel, egy erre nem igazán alkalmas útvonalon nyílik mód.

A két irány a III-as terven közvetlenül a lámpa előtt, és nem a lámpa után találkozik össze az 1 sávon, ami nagy különbség a  mai állapothoz képest.

A geometriára, ha jól érzékelem, a tervező is max. 30 km/h-t enged, mert nincs meg az elvárható beláthatóság. Azzal spékelve, hogy a rámpán fölfelé fog állni a sor a zöldre várva, és még ebbe kéne befonódnia a Nagykőrösi útnak, szóval nem tartom működőképesnek.

Elképzelhető, hogy lehetne még finomítani, de most ez van odarajzolva.

Előzmény: Fulika (5107)
Fulika Creative Commons License 2024.12.18 -1 1 5107

"A III-as változatban a Nemes utca felől Gyálra lehetetlen közlekedni"

Miért is? Bármelyik környező utcán mehetsz Gyál felé, sőt a Nagykőrösin is. Szóval szerinem ez tényszerűen nem igaz.

"de a 166-os busz sem tudom, hogy menne itt keresztül Péterimajor felé."

Nyilvánvalóan az aluljárón. Hát nem ez acél, hogy földalatt keresztezzük a vasutat?????????

 

"Hiányzik ugyanis a balos sáv a csomópontban az aluljáró felől."

Miért hiányozan? Az, hogy most ott nem lehet balra fordulni nem jelenti azt, hogy az átalakítás után sem lehetne.

 

"További probléma, hogy a Dózsa Gy. utcai csomópont ugyanarra az 1 db sávjára hozza be a Nemes utcai és a gyáli irányt."

Pontosan íg van ez most is. Ezzel mégis mit szeretnél csinálni, hogy ez javuljon? Többsávúsítani a nagykőrösi utat?

 

"A felszín alatti rész pedig rendkívül cipőkanalas."

Az a rendkívül cipőkanalas rész nagyságrendileg 40m. Ha ezen nem lehet egy visszafordulót csinálni, akkor sehol nem lehet.

A tervezők szerint láthatólag lehet.

Előzmény: Zugbegleiter (5106)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.12.18 -1 1 5106

A III-as változatban a Nemes utca felől Gyálra lehetetlen közlekedni, de a 166-os busz sem tudom, hogy menne itt keresztül Péterimajor felé. Hiányzik ugyanis a balos sáv a csomópontban az aluljáró felől. További probléma, hogy a Dózsa Gy. utcai csomópont ugyanarra az 1 db sávjára hozza be a Nemes utcai és a gyáli irányt. A felszín alatti rész pedig rendkívül cipőkanalas.

Előzmény: Fulika (5105)
Fulika Creative Commons License 2024.12.18 0 0 5105

"A III-asnak kevesebb, csak az meg közlekedésileg látszik működésképtelennek."

Őszintén érdekelne miért látod működésképtelennek! Mi benne a hiba?

Szerintem ez az egyetlen elfogadható változat a vasút föld alá vitele mellett.

Előzmény: Zugbegleiter (5104)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.12.17 -2 1 5104

Nem tudom melyik lenne az ésszerűbb, a II-es és a IV-es változatnak több a kisajátítási igénye, mint az I-esnek. A III-asnak kevesebb, csak az meg közlekedésileg látszik működésképtelennek. De a projekt egészét nézve valójában mindegy melyiket választják, helyben persze nem lesz lényegtelen a döntés. Mindenesetre örömhír, hogy még idejében fölébredtek. Remélhetőleg Gyálon is megszólal a vekker/vészcsengő most már előbb, mint utóbb.

Előzmény: Fulika (5103)
Fulika Creative Commons License 2024.12.17 -2 1 5103

Ez nyilván csak egy dalék lehet majd a következő választáskor, mindenesetre úgy tűnik az eredetinél egy sokkal ésszerűbb tervet támogatnak jelenleg, amivel nem kell a teljes környéket kisajátítani:

https://www.bp18.hu/testulet/bizottsagi-ulesek-20242029/pvo/ulesek-dokumentumai/2024/december

Előzmény: Fizolti (5102)
Fizolti Creative Commons License 2024.12.17 0 0 5102

Nem venném biztosra. A kerületnek csak egy része Pestszentimre, abból is egy kis sáv az, ami közvetlenül (pl. kisajátítások) érinrett a vasút ügyében. 

A röbbi már azon múlik, hogy kommunikál az önkormányzat. 

Előzmény: Fulika (5100)
Fulika Creative Commons License 2024.12.17 -1 0 5101

"A Népligetre a 254E jár."

Ez jogos, sorry.

Ennek ellenére ahogy reggelente látom sokmindenkinek ez az irány, így ennek megszüntetése és a vasúton való bucskáztatás szerintem azt okozná, hogy inkább az emberek egy jórész (köztünk én biztosan) visszaülök télen a kocsiba.

Előzmény: Pestimreigyerek (5098)
Fulika Creative Commons License 2024.12.17 0 0 5100

"A helyiek nem fogják rájuk gyújtani"

Lehet, de miután ezzel kampányolva nyertek és pár hónapon belül csinálnak egy teljes hátraarcot, az azért vet fel kérdéseket.

Az biztos, hogy ezután következő 4 évre már ne is számítsanak.

Előzmény: Nógrádkövesd (5097)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!