TESZT BARCELONA 2. HÉT, 1. NAP 1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:20.396, 171 kör 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:20.596, 86 kör * 3. Max Verstappen (holland, Red Bull TAG Heuer) 1:20.649, 130 kör 4. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.808, 91 kör 5. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 1:20.973, 54 kör 6. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:21.298, 96 kör 7. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:21.432, 48 kör * 8. Carlos Sainz, Jr. (spanyol, Renault) 1:21.455, 91 kör 9. Szergej Szirotkin (orosz, Williams) 1:21.588, 42 kör * 10. Sergio Pérez (mexikói, Force India) 1:21.643, 93 kör 11. Marcus Ericsson (svéd, Alfa Romeo Sauber) 1:21.706, 120 kör 12. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren-Renault) 1:21.946, 38 kör 13. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1:22.937, 86 kör *: csak délelőtt vezetett
TESZT BARCELONA 2. HÉT, 2. NAP 1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer) 1:18.047, 165 kör 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:18.400, 90 kör* 3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:18.560, 85 kör 4. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:19.541, 66 kör* 5. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1:19.823, 119 kör 6. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 1:19.856, 57 kör 7. Carlos Sainz, Jr. (spanyol, Renault) 1:20.042, 88 kör* 8. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:20.237, 78 kör 9. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.242, 49 kör 10. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1:20.349, 63 kör* 11. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:20.758, 102 kör 12. Esteban Ocon (francia, Force India) 1:20.805, 130 kör 13. Charles Leclerc (monacói, Alfa Romeo Sauber) 1:20.918, 160 kör 14. Szergej Szirotkin (orosz, Williams) 1:22.350, 80 kör *: csak délelőtt tesztelt
TESZT BARCELONA 2. HÉT, 3. NAP 1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:17.182, 188 kör 2. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:18.360, 149 kör 3. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 1:18.363, 169 kör 4. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:18.675, 79 kör* 5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:18.725, 66 kör 6. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 1:18.855, 147 kör 7. Marcus Ericsson (svéd, Alfa Romeo Sauber) 1:19.244, 145 kör 8. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.296, 84 kör 9. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:19.532, 97 kör* 10. Robert Kubica (lengyel, Williams) 1:19.629, 73 kör* 11. Sergio Pérez (mexikói, Force India) 1:19.634, 155 kör 12. Max Verstappen (holland, Red Bull TAG Heuer) 1:19.842, 187 kör 13. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1:20.262, 63 kör
*: Csak délelőtt vezettek.
TESZT BARCELONA 2. HÉT, 4. NAP 1. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:17.221, 157 kör 2. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 1:17.784, 93 kör 3. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:18.092, 45 kör 4. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer) 1:18.327, 92 kör 5. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:18.412, 181 kör 6. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:18.825, 104 kör 7. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1:18.949, 156 kör 8. Esteban Ocon (francia, Force India) 1:18.967, 163 kör 9. Charles Leclerc (monacói, Alfa Romeo Sauber) 1:19.118, 75 kör 10. Szergej Szirotkin (orosz, Williams) 1:19.189, 105 kör* 11. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.464, 97 kör* 12. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1:19.954, 27 kör *: csak délelőtt vezetett
A leggyorsabb körök sorrendje a második teszthétről:
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:17.182 2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:17.221 3. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:17.784 4. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:18.047 5. Carlos Sainz Jr. Renault 1:18.092
6. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:18.360 7. Pierre Gasly Toro Rosso 1:18.363 8. Lewis Hamilton Mercedes 1:18.400 9. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:18.412 10. Valtteri Bottas Mercedes 1:18.560 11. Nico Hülkenberg Renault 1:18.675
12. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:18.855
13. Brendon Hartley Toro Rosso 1:18.949 14. Esteban Ocon Force India 1:18.967 15. Charles Leclerc Alfa Romeo Sauber 1:19.118 16. Szergej Szirotko Williams 1:19.189 17. Marcus Ericsson Alfa Romeo Sauber 1:19.244 18. Robert Kubica Williams 1:19.629 19. Sergio Pérez Force India 1:19.634 20. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:19.842 21.Lance Stroll Williams 1:19.954
F1, TESZT BARCELONA, 1. NAP 1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer) 1:20.179, 105 kör 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:20.349, 58 kör * 3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.506, 80 kör 4. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:20.54, 73 kör * 5. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 1:21.339, 51 kör 6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:22.168, 26 kör 7. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.327, 25 kör 8. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso-Honda) 1:22.371, 93 kör 9. Lance Stroll (kanadai, Williams-Mercedes) 1:22.452, 46 kör * 10. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:22.578, 55 kör 11. Marcus Ericsson (svéd, Alfa Romeo Sauber) 1:23.408, 63 kör 12. Nyikita Mazepin (orosz, Force India-Mercedes) 1:25.628, 22 kör * 13. Szergej Szirotkin (orosz, Williams-Mercedes) 1:44.148, 28 kör
*: csak délelőtt körözött
BARCELONA, 2. NAP 1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:19.673, 98 kör 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:19.976, 95 kör 3. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren-Renault) 1:20.325, 37 kör 4. Max Verstappen (holland, Red Bull TAG Heuer) 1:20.326 67 kör 5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:21.212, 65 kör 6. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso-Honda), 1:21.318, 82 kör 7. Robert Kubica (lengyel, Williams-Mercedes), 1:21.495, 48 kör 8. Szergej Szirotkin (orosz, Williams-Mercedes) 1:21.822, 52 kör 9. Esteban Ocon (francia, Force India-Mercedes) 1:21.841, 79 kör 10. Charles Leclerc (monacói, Alfa Romeo Sauber) 1:22.721 , 81 kör 11. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:22.727, 36 kör
BARCELONA, 3. NAP 1. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 2:18.545, 11 kör 2. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer) 2 kör * 3. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso-Honda) 2 kör * 4. Marcus Ericsson(svéd, Alfa Romeo Sauber) 1 kör * 5. Robert Kubica (lengyel, Williams-Mercedes) 1 kör *
12. Romain Grosjean Haas-Ferrari) 0 kör *: Nem teljesített mért kör. A többi versenyző nem járt a pályán.
BARCELONA, 4. NAP 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.333, 69 kör 2. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren-Renault) 1:19.854, 110 kör * 3. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:20.241, 120 kör 4. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:20.317, 96 kör 5. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 1:20.929, 51 kör 6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:20.940, 60 kör 7. Lance Stroll (kanadai, Williams-Mercedes) 1:21.142, 54 kör 8. Sergio Pérez (mexikói, Force India) 1:21.973, 65 kör 9. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:22.058, 35 kör 10. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 1:22.134, 128 kör 11. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:22.507, 49 kör * 12. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:22.789, 60 kör * 13. Charles Leclerc (monacói, Sauber) 1:22.808, 59 kör 14. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 1:23.825 * 15. Szergej Szirotkin (orosz, Williams-Mercedes) 1:31.979, 47 kör * *: Csak délelőtt vezetett
AZ ELSŐ BARCELONAI TESZT ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYLISTÁJA 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.333 (94 kör) 2. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:19.673 (218) 3. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 1:19.854 (147) 4. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:19.976 (212) 5. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 1:20.179 (107) 6. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:20.317 (132) 7. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:20.326 (102) 8. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.506 (80) 9. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:20.547 (122) 10. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1:20.929 (113) 11. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:20.940 (151) 12. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1:21.142 (100) 13. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 1:21.318 (229)
14. Robert Kubica (lengyel, Williams-Mercedes) 1:21.495 (48) * 15. Szergej Szirotkin (orosz, Williams) 1:21.822 (127) 16. Esteban Ocon (francia, Force India) 1:21.841 (79) 17. Sergio Pérez (mexikói, Force India) 1:21.973 (65) 18. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1:22.371 (95) 19. Romain Grosjean (francia, Haas) 1:22.578 (55) 20. Charles Leclerc (monacói, Sauber) 1:22.808 (140) 21. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 1:23.408 (143)
22. Nyikita Mazepin (orosz, Force India-Mercedes) 1:25.628 (22) *
„Most komolyan! Az ég szerelmére!” – így szóltak Vettel 2016-os rádiós legjobbjai
Lehet őt szeretni és nem szeretni miatta, aligha férhet kétség hozzá, hogy ha rádiózásról van szó Sebastian Vettel, „adása” az egyik legérdekesebb a rajtrácson. Csokorba szedtük idei legemlékezetesebb megnyilvánulásait, melyek egyben 2016-os szezonjáról, helyzetéről és a Ferrarinál uralkodó hangulatról is szemléletes képet fest.
Kína, ütközés Kimi Räikkönennel az első kanyarban: „Rendben, ütköztem. Esélyem sem volt elkerülni. Az egyik Red Bull úgy jött a belső íven, mint egy őrült, és nekimentem Kiminek” – kommentálta elsőre az esetet sűrű bocsánatkérések után. „Kvjat támadása öngyilkos volt. Végig látszott, hogy ütközés lesz belőle, esély sem volt ilyen tempóval bevenni a kanyart” – tisztázta aztán kicsit később az általa torpedónak is nevezett Kvjattal történt esetét.
Oroszország, Danyiil Kvjat kétszer is belerohan:
„A ki******* ég szerelmére, ember! Ki a ****?! Ó, kiestem! Ütköztem! Valaki megütötte ki******* hátsó részem a kettes kanyarban, aztán valaki újra megütötte a ki******* hátsó részemet a hármasban is. Most komolyan! Mi a ****** csinálunk itt?!” – forrongott 200 feletti pulzusszámmal a falban.
Spanyolország, a Daniel Ricciardo elleni csata után: „****** meg! Ha nem kerülöm el, egyenest az autómba megy. Most komolyan, mit csinálunk itt? Versenyzünk vagy pingpongozunk?!”
Azok a lassú lekörözöttek… „Tűntessétek el a forgalmat az útból! Mamma mia, mi a pokol folyik itt?!” – tette fel a kérdést Kanadában a lekörözések során. „Csökken a gumi hőmérséklete, mint a veszedelem. Nem is tudom, Alonso talán buszos kiránduláson van Bakuban” – panaszkodott régi ellenfelére az azerbajdzsáni szabadedzésen. „Gyerünk már, kék zászló! *****, ez nevetséges! Gyerünk már, most komolyan!” – türelmetlenkedett a Magyar Nagydíjon. „Most komolyan, ez nevetséges! Ez nevetséges! Elveszítem a második helyet a semmiért. ****!” – mondta Japánban. „Kék zászló! Ez nem lehet igaz!” – jött az újabb panasz. „Irgalmas ég, menjen már! Mit akartok tudni? Gyors pálya, nehéz előzés, időt vesztesz egy másik autó mögött. Ez nevetséges!” – mondta az egyik Manorral való találkozás után Szuzukában.
Austin, ingerülten Riccardo Adami versenymérnökkel: „Rendben, Sebastian, kicsit kihagy a hátsó szárnyunk, amit már te is észrevehettél.” – „Igen, egy kicsit! Jó vicc, folytasd csak!”
Mexikó, viccesen, de nem viccből: „Biztonságban vagyunk? Kimehetek pisilni?” – tett fel szokatlan kérdést az időmérő első szakaszának végén. És komolyan gondolta: az „engedély” után valóban sietve távozott a garázsból…
Mexikó, verbális ámokfutás: „Mekkora idióta! Teljesen ******” – adott jelentést Fernando Alonso elmeállapotáról a szabadedzésen. És a java csak vasárnap jött. „Mozdulj, mozdul már a ********* ég szerelmére! Ő egy ******, ez ő!” – jellemezte a versenyen a pályát levágó, de őt nem elengedő Max Verstappent. „Én vagyok az egyetlen, vagy ti is látjátok, amit én? Egyszerűen felhozza rám Ricciardót, *****!” – jött a következő dühöngő üzenet. „Tudod, mit? Itt az üzenetem Charlie-nak: Menj a ******! Komolyan, menj a ******!” – küldött aztán sajátos üdvözletet a versenyigazgató Charlie Whitingnak is, ami miatt majdnem bajba is került az FIA-nál.
Brazília, veszélyben a csapattárssal: „Ez őrület, most komolyan! Ez hülyeség! Piros zászló! Erre van szükség! (…) Igen, extrém esőgumi kell, de mindenekelőtt le kell állítani a versenyt. Ez így nem megy. Hány embernek kell még balesetbe kerülnie? Majdnem nekimentem Kiminek az egyenes közepén! Nem látni semmit” – hangzott brazíliai panasza Kimi Räikkönen baleste után, melynek szerinte nem is szabadott volna megtörténnie, ha az FIA idejében cselekszik.
Az alábbi beszélgetés hangzott el a két pilóta között:
Kvyat: Mi történt a rajtnál?
Vettel: Te kérdezed, hogy mi történt a rajtnál? Ha nem húzok balra, belénk rohansz és mind a hárman kiesünk.
Kvyat: Jó, hát...
Vettel: Nem jó. Úgy jöttél, mint egy torpedó.
Kvyat: Versenyeztünk.
Vettel: Igen, versenyeztünk, de ha tartottam volna az ívem, te is balesetet szenvedsz.
Kvyat: Hát akkor ne tartsd az ívet.
Vettel: Oké, de ott volt egy másik autó a bal oldalamon.
Kvyat: Hogy láthattam volna három autót egyszerre? Csak két szemem van.
Vettel: Nem lenne szabad, hogy így nekiütközz másoknak.
Kvyat: Nem ütköztünk.
Vettel: Te nem. Tudom, hogy ilyen a versenyzés, de ha úgy támadsz, mint egy őrült, akkor össze fogod törni az autót. Most szerencséd volt, mert Kimi autója sérült.
Kvjat: Én a dobogón vagyok, te is a dobogón vagy, szóval minden rendben.....
most
orosz nagydij
Vettel: „Kiestem, baleset. Valaki belehajtott a kocsi kib.szott hátuljába a kettes kanyarban, aztán valaki belehajtott a kocsi kib.szott hátuljába a hármas kanyarban. Őszintén, mi a f.szt csinálunk mi itt" – méltatlankodott a rádión Vettel, aki akkor még nem tudta, hogy Kvjat volt az, aki mindkétszer nekiment.
Kvyat:„Nem gondoltam, hogy ennyire lelassítanak a többiek ebben a kanyarban, hiába léptem a fékre, amikor leblokkolnak a hátsó kerekek, semmit sem tehetek – fogalmazott Kvjat, aki kevésbé volt mosolygós, mint két hete Kínában. – A hármas kanyarban közvetlenül Seb mögött mentem, nem tudom, mi történt előtte, de hirtelen lassított, és nem volt időm reagálni erre.”
Vettel: „Láttam a felvételeket, nyilvánvaló, mi történt. A kettes kanyarban nekilöktek a másik autónak, aztán a hármasban olyan nagy ütést kaptam, hogy nem tudtam elkerülni a falat – mondta már nyugodtabban Vettel. – Előfordulnak az ilyenek, de ez azért durva. Hosszú a verseny, nem kell az első körben megnyerni, mert nagyobb esély van rá, hogy balul sül el.”
Kvyat: „Én okoztam a balesetet, nem érzem magam jól tőle, de előfordul ez az első körben. Életem legrosszabb első köre volt, általában tanulok az ilyen esetekből. Legközelebb minden rendben lesz – szólt Kvjat. – Biztosan megbeszéljük Sebbel, mást úgysem tehetünk már. Tudom, hogy most mindenki engem okol, könnyű nekem esni, felkészültem rá, rendben van.”
Vettel: „Nem én hibáztam, semmit sem tehettem volna másképpen – folytatta Vettel. – Nincs bajom Danival, szerintem két hete is hibázott és most is. Persze ez nem segít rajtam. Nem tudom, miért kellene felkeresnem. Ha valakinek szüksége van egy beszélgetésre, az ő.”
Christian Hornert: „Az első kanyarban elszállt a versenyünk. Dani elmérte a féktávját, nekiment Sebnek, akit nekilökött Danielnek. Mindkét autó első légterelői eltörtek, a padlólemez is megsérült, és odalett a versenyünk, akárcsak Sebastiané – méltatlankodott Horner. – Sebastian a futam közben elmondta, mennyire csalódott, de csak bocsánatot tudtam kérni tőle, mert nyilvánvaló, hogy Kvjat hibája vezetett ide. A srácok nagyon lelkesek, főleg Dani akart bizonyítani hazai pályán. Elmérte, és nyilván ő is belátja, hogy elszúrta. Sajnos itt a csapat viadala véget is ért, pedig jó esélyünk volt a pontszerzésre. Ez nagyon drága hiba volt.”
Első kocsit az első nőről - Vettel Evának hívja Ferrariját
Négy nappal a melbourne-i szezonrajt előtt Sebastian Vettel, a Formula–1 négyszeres világbajnoka honlapján közölte, hogy eddig csak SF-15T-ként ismert Ferrariját Evának hívja.
A Red Bullnál töltött első évében, 2009-ben Vettel Kate és „Kate's dirty little sister” (Kate piszkos kishúga) névre keresztelte a két versenyautót, majd 2010-ben Luscious Liz (Buja Liz) és Randy Mandy (Kéjenc Mandy) volánja mögött szerezte meg első vb-címét.
Négy éve Kinky Kylie (Romlott Kylie) lett a nyerő, ezt a kocsit utóbb megkapta ajándékba Dietrich Mateschitz csapattulajdonostól, majd 2012-ben egyszerűen csak Abbeynek, 2013-ban Hungry Heidinek (Éhes Heidi) tavaly pedig Suzie-nak keresztelte autóját.
Hagyományosan Vettel egy steak házba hívja meg a csapatát, ahol jó hangulatú estéket töltenek el, eközben pedig eldöntik, hogy hívják a kocsiját a következő évben. 2015-ben Vettel Evának hívja majd autóját, a németek szerint azért dönthetett így, mert az első Ferrariját az első nőről akarta elnevezni.
Vettel távozik a Red Bulltól, jövőre a Ferrari pilótája lesz
(Pilóta keringő)
Az F1-ben szereplő Red Bull szombaton bejelentette, hogy Sebastian Vettel élő szerződése ellenére elhagyja az istállót, és a Ferrarihoz távozik. Az osztrák csapat Daniel Ricciardo mellé az orosz Danyiil Kvjatot szerződteti, Vettel csapattársa a Ferrarinál pedig Kimi Räikkönen lesz – bár a Scuderia még sem Vettel érkezését, sem Fernando Alonso távozását nem jelentette be. Azzal, hogy a Red Bull Kvjat érkezését is bejelentette, szinte biztosra vehető, hogy Alonso a McLarennél köt ki.
A Red Bull váratlan bejelentést tett szombat délelőtt a szuzukai paddockban: Sebastian Vettel a szezon végén elhagyja az istállót, a helyére Danyiil Kvjat érkezik.
Bár az osztrák csapat hivatalosan nem jelentheti be, hová megy Vettel, az is kiderült, hogy a német megegyezett a Ferrarival, ahol Fernando Alonsót fogja pótolni.
„Ha valaki nem százszázalékosan biztos benne, hogy jó helyen van, nincs értelme ragaszkodni a maradásához – szól Christian Horner Red Bull-csapatfőnök megértő véleménye. Horner és Helmut Marko is elmondta, hogy nehéz elfogadni, hogy Vettel távozni akar, de nem állnak az útjába, harag nélkül elfogadják a négyszeres világbajnok döntését, és sok sikert kívánnak neki. – Seb hat roppant sikeres évet töltött velünk, amiért csak hálásak lehetünk neki.”
„Nem követett el szerződésszegést, volt kilépési záradék a megállapodásunkban – mondta Marko. A német Auto Motor und Sport szerint a záradék szerint akkor távozhat, ha szeptember 30-án nincs az első háromban az egyéni vb-ben. – Sebastian az elmúlt két hétben kezdett el a lehetőségein gondolkozni, és este tízkor beszéltünk, akkor közölte, hogy új kihívásra van szüksége."
A Red Bull gyorsan lépett, a Ferrarit is meglepve, még mielőtt a pilóta mondana valamit a sajtónak, szombaton bejelentette Vettel távozását. A Scuderia nem tervez még semmiféle közleményt a pilótamozgásról.
Vettel ugyanakkor közölte Hornerrel, csak azt követően döntött, hogy a Ferraritól értesült arról, felbontották Fernando Alonso szerződését.
A Red Bullnál nem vetődött fel valós eséllyel Alonso érkezése.
„Fernando fantasztikus pilóta, de a Red Bull az utóbbi években a fiatal, saját nevelésű pilótákra összpontosított, és nem akarunk szakítani ezzel a nézetünkkel. Daniel szerződtetését sokat megkérdőjelezték, de működik, és biztosak vagyunk benne, hogy Danyiil is beválik majd. Új korszak kezdődik, Daniel fantasztikus pilóta, lehet rá építeni" – mondta Horner.
Alonso így minden bizonnyal a McLarennél köt ki 2015-ben, bár halvány esély a Mercedes és a Lotus képbe kerülésére is van. Eddie Jordan korábbi F1-es csapatfőnök, a BBC szakértője úgy gondolja, Alonso egy évet kihagy, hogy 2015-ben feltérképezze az erőviszonyokat.
Marko szombaton helyi idő szerint 9 órakor közölte Kvjattal, hogy előléptetik az első csapathoz.
„Először elvörösödött, aztán mosolyogni kezdett" – írta le az osztrák az orosz reakcióját. Azt is elmondta, így Jean-Éric Vergne esélyt kapott arra, hogy a Toro Roossónál maradjon Max Verstappen mellett, hiszen nem biztos, hogy jót tenne a B-csapatnak, ha két újonccal kezdené a 2015-ös idényt.
Ferrari (Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel) páros lesz 2015 jelen állás szerint.
Vettel újabb rekord előtt, megelőzheti Schumachert
Ha vasárnap megnyeri az Egyesült Államok Nagydíját, a negyedik világbajnoki címét már korábban begyűjtő Sebastian Vettel lehet a sorozatban legtöbb futamon győztes pilóta egy Formula–1-es szezonon belül.
A Red Bull német sztárját az elmúlt hét versenyen rendre elsőként intették le, erre eddig csak honfitársa, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher volt képes 2004-ben.
Ha Vettel a texasi Austinban, majd két héttel később a Sao Pauló-i idényzárón is diadalmaskodik, akkor Alberto Ascari 60 éves „alternatív” csúcsát is beállíthatja. A legendás olasz pilóta egyhuzamban kilenc olyan F1-es futamot nyert meg, amelyen rajthoz állt: hatot az 1952-es idény végén, hármat pedig az 1953-as évad elején – ugyanakkor az 1953-as indianapolisi futam, amelyen Ascari nem indult el, hét diadal után „kettévágta" a rekordot, így ezt nem tekinthető hivatalosnak.
AZ EGY SZEZONON BELÜLI SIKERSZÉRIÁK A FORMULA–1-BEN
Akit még nem vett el Vettel, avagy ami késik, nem múlik
Sebastian Vettel megnyerte negyedszer is a Formula–1-es világbajnokságot, úgyhogy éppen itt az ideje, hogy házasságát tervezze barátnőjével, Hanna Praterrel, akit már időtlen idők óta nagyon szeret. Pontos időpont még nincsen, de ha eddig kitartottak egymás mellett…
„Már valóban gondolkodtunk erről is. Ő a legfontosabb ember az életemben. Egészen érzelmes időszakot élünk, és az elkövetkező néhány nap is ilyen lesz” – fejtegette Indiában Sebastian Vettel.
Az indiai futam után Vettel nyíltan beszélt arról, mennyire szereti Hannát.
„Ő és a családom rengeteg erőt ad nekem. Nem volt olyan egyszerű a szezon, mint amilyennek kívülről tűnhetett. Néhány verseny végén még a dobogóról is alig tudtam lekászálódni. Nem követtem el nagy hibákat, és ehhez hozzájárult a barátnőm is.”
Hanna és Sebastian egy svájci parasztházban lakik együtt, a hölgy kerüli a nyilvánosságot, szívesebben marad háttérben.