Friss SW-T 400 tulajként kezdtem meg a motor felkészítését az idei szezonra. Kuplung és variátor témában rögtön lenne is pár kérdésem. Olvastam a fórum korábbi bejegyzéseit, illetve a Service Manualt, de nem találtam érdemi választ arra, hogy milyen az elfogadható vastagsága a kuplungpofáknak. Pontosabban a manual csak annyit ír, hogy a szervíz limit 1 mm, de nem tudom mihez képest. Az új pofák rénézésre olyanok mintha 2 rétegből állnának, így feltételezhetném azt is, hogy a felső réteg elkopása jelenti a cserét. De lehet, hogy a teljes vastagságra vonatkozik.
Ehhez kapcsolódik a kuplungharang belső felületének minősége. Jelenleg ujjal, körömmel érezhető barázdák vannak a harang belső felületén, ahol a pofák befognak. Létezhet, hogy ilyen a gyári kialakítás vagy egyszerűen csak ilyen barázdásra kopott el? Felszabályozás segíthet rajta?
A másik a külső variátor tárcsa kopottsága. A kérdésem az, hogy mennyire kell foglalkozni a kopottsággal. Ha igen a cserén kívül megoldás lehet-e a felszabályozása? Elég lenne lecsípni csak a felső 8-10 mm-t vagy végig kell tolni az egész tárcsán a párjával együtt? Van valakinek tapasztalata ebben?
Nem vagy nagy spíler az elektromosságban de nézz körbe az aksi környékén. Nem lazult le esetleg valamelyik saru.Nekem olyan kontakthibának tűnik. De lehet az indítómotor is? Esetleg nem húz be ?
Sziasztok! Nemrég tettem szert életem első motorjára, egy Honda Silverwing 600-asra.
A gép motorikusan szuper, ám az első futómű fuán viselkedik. Ha elengedem a kormányt vagy nagyon lazán tartom, a kormány elkezd remegni. Ez a remegés egyre erősödő, de amint ismét megfogom,.alig kell hozzá erő, a remegés azonnal abba marad. Az egyenesfutása rendben van. Keréknyomást ellenőriztem így azt is kizárhatom. Az a kérdésem,.hogy tapasztalt- e már valaki hasonlót, és hogyan lehetett orvosolni a problémát. Előre is köszönöm az ötleteket.
Jó napot boldog Honda silwer wing 600 tulaj vagyok .van egy problémám néha inditok és csak katan a relé majd idomulva indul mintha semmi nem történt volna 4 szer csinálta mostanában.Valaki tud segíteni valami tippel mi okozza előre is köszönöm!
Köszi a választ. Közben az is javított a dolgon, hogy nem "strandpapucsban" kell rátámaszkodni a középtámaszra.:-)
Még egy dolog ami ugyan praktikus, de talán még sem jó. Az, hogy a világítás a gyújtás ráadásakor azonnal világít és így kell indítani. Indul simán, új akksi is van benne, de nem lenne jobb ha külön kapcsoló lenne, akár utólag is...
középtámasz: egy mozdulattal mennie kéne, jobb kézzel fogod a kapaszkodót, jobb lábbal ráállsz a kiálló részre a középtámaszon, és egy lendülettel ha csinálod, akkor szinte erőkifejtés nélkül mennie kell
gázkar: nem normális dolog, bowdent ,meg kell kenni és/vagy cserélni ha meg van szorulva valami miatt (szálasodás/rozsda a kenés hiánya miatt)
Ma boldog tulaja lettem egy 2004es Fjs 600-as gépnek. 58 évemmel sok éve nem motoroztam, de megtetszett és gondoltam csak tudom majd vezetni.:-)
Még nem sokat mentem vele, csak ismerkedünk. Közben olvasom a fórumot, sok hasznos infót találtam.
Egyelőre két dolgot szeretnék kérdezni tőletek, nagyon megköszönnék minden tanácsot.
Meggyűlik a bajom a középtámasszal, nem vagyok gyenge férfi, de nagyon nem megy a felhúzása a motornak.
Próbálok rátámaszkodni a kilógó részre és úgy emelve felhúzni, hááát...:-)
Mi a technikája?
Vagy lehet, hogy a bénázásomon kívül van valami kopás, vagy kenőanyag hiány is ami még nehezíti a dolgot? Valahol itt a fórum olvasása közben mintha olvastam volna ilyesmit.
A másik ami meglepett kicsit, hogy a gázmarkolat meghúzás és elengedés után nem megy vissza magától.:-) Mintha egy mechanikus tempomat lenne.:-) Lehet, hogy marhaság de elképzelhető, hogy így állították be és nem kenőanyag hiány stb.
Bal oldali fékkarnál van egy kétállású mikrokapcsoló. Ha a fékkart behúzod akkor először féklámpa utána pedig ha jobban ráhúzol akkor a motorindítás lehetséges.
Nekem vmiért el van kopva a fekkar hátsó -mikrokapcsolós- része és már többször jártam úgy hogy folyamatosan égett a féklámpám.
Ti is jártatok így vagy csak én szívok ezzel?
Kérdés: Kialakításra bármilyen új fékkar jó lehet vagy speckó Honda fékkart kell vennem?
Igen, kicsit agyaltam is rajta, hogy rögtön kettőt kellene rendelni de aztán lenyugodtam.. :)
A jelenlegi sem túl régi és a megrendelt (ami holnap érkezik..) pedig bőven elegendő az elkövetkező évekre és sok-sok km-re. Felesleges lett volna kettő, még ha jó áron is van.
Tegnap hoztam el az éves szervízből a motort. Kicserélték a légszűrőt .... :) Mindig elfelejtem, hogy ez milyen sokat számít. :) Ott javasolták, hogy a következő szerviz alkalmával cseréljem a szíjat is. Ekkor jutott eszembe, hogy az nem olcsó ...