Rég nem jelentkeztem mert igen húzós volt az elmúlt időszak minden téren...
Sok minden történt az elmúlt időszakban. A legfontosabb : december 17.-én kijött a 2.1 patch, egy jó adag contentet tartalmazva. A tartalom nagy része meleg fogadtatásban részesült : folytatódó storyline, új labik, extrem mode bossfightok, raid, kincskeresés, új craft receptek stb.
Történt némi class finomhangolás is ami természetesen minimum vegyes fogadtatásban részesült (volt már olyan az MMOk történetében hogy bármilyen nerffel/buffal elégedett lett volna mindenki? :D), a PVP is elég gyengére sikerült sokak szerint, és bejött a housing, ami azonnal óriási felháborodást váltott ki a júzerek 99.9%nál, egyszóval mondhatni hogy kiverte a biztosítékot kb mindenkinél.
Nevezetesen pedig az árak miatt.
Egészen az utolsó pillanatig kavartak vele, végül azt a "zseniális" megoldást választották, hogy mégsem ugyanazok az árak lesznek minden szerveren mint azt korábban tervezték, hanem a szerveren lévő összpénz alapján lövik be az árakat kategóriákra bontva, egyre nagyobb szorzót használva - abban bízva hogy ezzel majd kivonnak egy rakás pénzt a körforgásból (rohadtul nem jöt be nekik).
Nem szaroztak, konkrétan Sargatanas a második legdrágább kategóriába került, egy nagy birtok valami 320 millióba került induláskor 40 helyett. Kissé csuklottunk, mert úgy számoltuk hogy valószínűleg 10-20 milla között lesz, ennek megfelelően előgyűjtés keretében össze is szedtünk 6 millát...
Az egészben a vicces az hogy a szerverünkön nincsenek árak, olyan szintű túltermelés van hogy mindent baromi olcsón meg lehet kapni, eladni viszont rendkívül nehéz - ergo rövid idő alatt gyakorlatilag semmivel nem lehet kaszálni, ellentétben néhány más szerverrel ahol el vannak szállva az árak. Összességében ez azt jelenti hogy a szerveren lévő pénz nagy része valószínűleg néhány ember kezében van, ők jellemzően gilsellerek és/vagy botfuttatók, ill. olyan elitisták akik komoly pénzekért adták/adják (bár most már annyiért nem tudják mint korábban) a nehezebb endgame fightokat.
Ennek megfelelően annak ellenére hogy mindenki alig várta, az elmúlt időszakban összesen négy ház kelt el Sargatanason... 1000+ FC pedig kivár amíg megfizethető(bb) árak lesznek.
Azóta persze folyamatosan csökken a birtokok ára (ha nem vesznek meg egy adott birtokot, 18 óránként csökken egy picivel a kikiáltási ára), de nevezeten pont most tizedikén lesz egy jelentősebb csökkentés is, egy 2.25-ös szorzót 1.75-ösre állítanak.
Ami az FCnket illeti, sajnos nagyon sok játékos abbahagyta a játékot még a patch előtt november környékén, igaz a patch néhányat vissza is csábított. Az FC jelenlegi taglétszáma 134 fő amivel papíron a 18. legnagyobb FC vagyunk a szerveren, de ennek sajnos csak kb a szűk harmada aktív emberke, az újoncokat is beleértve, amivel kb egy átlagos FCnek felelünk meg.
Ennek megfelelően az eredeti nagy házra vonatkozó terveinket is leredukáltuk egy közepes méretűre – az ehhez szükséges kb 35-40 milla összedobása is épp elég emberes feladat lesz áprilisig (legkésőbb akkorra elérik az ingatlanok a végleges minimálárukat). Jelenleg az összeg kb negyede áll rendelkezésünkre (a pillanatnyi ár pedig a végsőnek kb a másfélszerese).
Ami a szerverterheltséget illeti, a hálózatok átszervezésének (is) köszönhetően normalizálódott a helyzet, sokkal ritkábban találkozik az ember laggal, és a latency is érezhetően jobb mint volt. Belépési problémák már nagyon régóta nincsenek.
Más téma :
Most hétvégén (január 11-13) ingyenes hétvége lesz! Azok, akik megvették a játékot, de pillanatnyilag nem aktív előfizetők, a hétvégén érvényes előfizetés nélkül is be tudnak logolni a játékba és így módjukban áll kipróbálni a 2.1 patch újításait is.
Az elmúlt hónapnyi idő elég intenzív volt a játék életében. Rengeteg új játékos áramlott a világokba, a szerverek vért izzadnak... Közel két hétig csúcsidőben gyakorlatilag szinte játszhatatlan volt a játék a borzasztó lagfest miatt.
A SE a jelek szerint sűrített maintenancokkal próbált javítani a helyzeten. Talán ennek köszönhetően utána hatalmasat javult a dolog, 8-10 napig szinte el is felejtette az ember a lagot, az elmúlt 1-2 napon azonban megint romlott a helyzet. Egyszóval a lagprobléma továbbra sem megoldott.
Jó hír hogy most már legalább tervbe van véve hogy a jövőben csinálnak majd egy európai (mármint fizikaliag) szerverparkot az EU játékosoknak, de semmi bővebb információ, konkrétum nincsen a dologról.
Annál több infó van a leendő patchről, melynek kitűzött dátuma december 17. Tőszavakban : néhány új labi, bossfight, PVP aréna, FC housing. Bővebb infók a fórumon. :)
Ami a magyar közösséget illeti :
A linkshell rég betelt volna (128 fő a max), de ettől függetlenül mindig van még hely - a hónapok óta inaktív karaktereket kidobjuk róla, ha újra aktiválják magukat, majd újra jelentkeznek.
A Fakete Sereg jelenleg 123 fős, de nagy a fluktáció : sokan azok közül akik az indulás körül csatlakoztak, abbahagyták vagy szüneteltetik egy időre a játékot, ellenben jöttek helyettük új játékosok, sokan nem kezdőként, hanem másik szerverről tranzferálva. Ennek köszönhetően ha aktív létszámbelileg nem is nőttünk tovább mint egy hónapja voltunk, az átlag tag lényegesen tapasztaltabb mint egy hónapja volt. Míg akkor a többség 40es szint környékén tepert, az átlagnak most már megvan az 50es szint, és magasabbszintű cuccokért teper, netán 2.-3. classt, craftokat húzza fel 50re.
Még mindig nem lettünk leet cég (meg nem is leszünk :D), de most már minden este több csoportban is 50es szintű fightok mennek, időnként a jobban felszereltek primal fightjai mellett.
Mindemellett készülünk a patchra is - különös tekintettel a housingra, ami várhatóan sok pénzbe fog kerülni, különös tekintettel arra hogy nem akarjuk elaprózni a dolgot : a legnagyobb birtokot szeretnénk megvenni, hogy a legtöbb/legnagyobb bónuszt tudjuk majd nyújtani. Mivel az árakat még nem lehet tudni (csak azt hogy drága lesz), a biztonság kedvéért több fázisú gyűjtést kezdtünk szervezni, ami eddig nagyjából a tervek szerint alakult.
Továbbra is várunk minden érdeklődöt mint a játékban, mind a fórumon!
A hét végéig még ingyen elérhető az ingyenes szervertranzfer (15.-étől megy), utána már fizetős lesz. Ha akad valaki aki esetleg másik szerveren kezdett és szeretne egy népesebbnek nevezhető magyar csapathoz csatlakozni, de a karaktere "előrehaladott állapota" miatt már nem volt kedve ezért újrakezdeni, most kihasználhatja az alkalmat, jelen pillanatban 98 fővel (ennek úgy kb a fele aktív játékos, kb húsz-harminc emberke valószínűleg nem előfizető csak bétázott) várjuk a SARGATANAS szerveren.
A csapat többsége NEM extrém hardcore játékos, a többség most tapossa a negyvenes szinteket, tehát aki endgame leet partyra vágyik az rossz helyen keresgél nálunk (bár természetesen van 1-2 hardcore játékos is, de egy nyolcfős FC überpartyt random időpontban még nem tudunk kiállítani), mindenki mást továbbra is szeretettel várunk.
A hét elején feloldották a digitális értékesítés tilalmát, és egyben az 1.0 játékosok számára véget ért az ingyenjáték. A szerverek gyakorlatilag fullon pörögnek, ennek ellenére általában lag nem nagyon van - amikor viszont éppen van egyes területeken, akkor elég komoly szokott lenni. :)
A loginnel túl sok probléma nem szokott lenni, szombaton csúcsidőben előfordult hogy túl volt terhelve a login szerver ezért várni kellett 15-20 percet, de azon kívül nem volt gond (legalábbis SARGATANASon) - ugyan néha world is full üzenet fogadta az embert, de kivétel nélkül mindig bekerült qeue-be, és 1-2 percnél tovább soha nem kellett várnia hogy beléphessen.
A cég létszáma jelen pillanatban 72 fő (a linkshellen ennél valamivel többen vagyunk), ebből úgy kb 50 fő az aki ténylegesen tolja is a játékot, többségük (30-40 emberke) mindennapi rendszerességgel. A standingünk ismét szintet lépett, hatos ("Sworn"), és jó úton haladunk a hetes felé. :)
Újabb hírek jöttek az első (2.1) patchről (pontos időpont még nincsen, idén). A teljesség igénye nélkül : PVP aréna, housing, crystal tower (raid), kincsvadászat, hard mode boss harcok, extreme mode primal harcok, két új hard mode dungeon, napi beastman küldetések, egy új terület.
Nem mintha eddig bárki is panaszkodott volna hogy nincs mit csinálnia... :D
Továbbra is várunk minden érdeklődőt mind ingame, mind a fórumon (ffxiv.hu) !
A héten nem okozott problémát a belogolás senkinek. Most a hétvégén előfordult egyszer kétszer hogy tele volt a szerver, de várólistáról egy-két perc alatt be lehetett logolni.
A digitális eladásokat még mindig nem indították újra - jelen pillanatban a rendszer pont elbírja az aktuális játékoslétszámot -, a dobozos verziót a 576 boltokban állítólag még kapni, ezeket természetesen továbbra is gond nélkül lehet regisztrálni és használni.
Jövőhéten ha minden igaz lesz még egy szerverbővítés, talán utána engedélyezik újra a a digitális regisztrációt.
A cég jelen pillanatban 64 főt számlál (ennek olyan jó 3/4-e aktív is, közel fele pedig minden nap tolja, csúcsidőben általában 20-30 fő minimum mindig van online, de az átlag ennél valamivel több - voltunk már 50 felett is), a standingünk pedig ötös szintű "Honored".
A szerdai szerverbővítés a jelek szerint elérte a célját : szerda délután óta végre gond nélkül be lehet jutni a játékba - legalábbis a mi szerverünkön, SARGATANAS-on azóta semmilyen login problémát nem tapasztaltunk.
Persze az is igaz, a legnagyobb teszt, a hétvége még hátra van - pihenőnap lévén ekkor több ideje van a játékra mindenkinek, így az EU ill. NA játékosok tömkelege egyszerre lepi a szervert. Nagy kérdés hogy ezt is bírja-e a szerver, reméljük a legjobbakat.
Az eddig meglévő ötven világ mellé mindössze hármat húztak fel pluszban (egy japán és két kanadai szervert), a hatalmas változást az jelenti hogy átszervezték a duty findert - most nem az összes szerverről rakja össze a csapatokat hanem csoportokba osztja a szervereket és "csak" a csoporton belül szervez, ezáltal lényegesen kevesebb erőforrást felhasználva. Ennek köszönhetően egyszerre több kapcsolatot tudnak biztosítani a world szerverek (azaz adott világba több játékost tudnak egyidőben gond nélkül beengedni).
A rendszer eddig remekül működik, az egyetlen hátrány hogy a duty findernek néha kicsivel több idő kell mint eddig.
A szervereken továbbra is él az időszakos karaktergenerálási tilalom (azokon a szervereken ahol a legnagyobb a játékospopuláció, időszakosan lezárják az új regisztráció lehetőségét, hogy az embereket a kevésbé tömegesen lakott világok felé irányítsák, ezzel kiegyensúlyozván a szerverek terhelését.
Szerencsére Sargatanas nem tartozik legtelítettebb szerverek közé így általában most van mód a karakter indítására - ez persze nem azt jelenti hogy mindig, elképzelhető hogy valakinek pechje van és várnia kell egy-két órát.
A Fekete Sereg linkshell immáron 49 főt számlál, a cég standingje pedig elérte a négyes szintet "Respected".
Továbbra is várunk mindenkit mind a fórumon (http://ffxiv.hu), mind a játékban!
Megjegyzés (korábban nem említettem) : a fórumon több, játékkal kapcsolatos topic csak regisztrált és bejelentkezett felhasználó számára látható. Volt már olyan eset hogy egyes mailcímre valamiért nem érkezett meg az automata regisztrációs levél, ilyenkor dühöngés helyett javasolt másik ingyenes levelező szolgáltatóval megpróbálkozni
Úgy szombat dél körül megszállták az amerikaiak (is) a játékot, így azóta a belogolás gyakorlatilag lehetetlen, gyakorlatilag folyamatosan és az összes szerveren egyetemlegesen. A helyzeten az sem javított hogy usákoknál hétfőn munkaszüneti nap volt. :)
A Fekete Sereg linkshell létszáma szombat délután 48 fő volt, ez valószínűleg azta nem változott mivel elvétve sikerül valakinek fellogolnia... Még mindig akad 1-2 emberke aki még mindig nem tudott karaktert indítani Sargatanason.
A Square-Enyx múlt hét végére végre felismerte hogy a jelenlegi szerverpark egyszerűen alkalmatlan ilyen hatalmas tömeg kiszolgálására - jelentősen alulbecsülték a játékoslétszámot (jelenleg összesen 230K karaktert képesek egyidőben kiszolgálni). A hétre ígérték a szerverbővítést, egészen pontosan szerdán, várhatóan éjféltől délelőtt 10 óra között csinálják meg a rendszerbővítést. (annak mértékéről nem esett szó). Mivel elsősorban új világok felhúzásáról van szó, vélhetőleg ez sem fogja megoldani a problémát - időbe fog telni mire elég karakter áttranzferel valamelyik új szerverre, ráadásul sokan vannak úgy hogy mivel már egy kialakult közösségben vannak, semmiképpen nem tranzferelnek sehova.
A problémákra való tekintettel SE (nagyon korrektül) úgy döntött, hogy további egy héttel meghosszabbítja a játék ingyenességét, azaz még nem kezd el pörögni a 30 nap trial time sem, az 1.0 verzió játékosai pl így szeptember 15.-ig ingyenesen játszhatnak.
A Square-Enyx ideiglenesen leállította a játék digitális terjesztését, ugyanis egyszerűen annyi játékos szakadt a nyakukba amennyit elképzelni sem tudtak, és jelen pillanatban egyszerűen nem tudnak kiszolgálni ennyi játékost. :D
Egyben ígéretet tettek a szerverparkok (mind a Japán, mind a Kanadai) fejlesztésére. Legkorábban jövő hét eleje-közepe az mire beszerzik a szükséges cuccokat, várhatóan ez után oldják fel fokozatosan a korlátozásokat.
Fontos infó : egyes helyeken még lehet kapni a régi (azaz 1.0-ás) Final Fantasy XIV verziókat potom összegért - az Alexandra könyvesboltban pl online rendelve 1 nap a kiszállítási idő, és mindössze 2000 forint + szállítási költségbe kerül. A régi verzió regisztrációs kódja érvényes az FF XIV ARR-ra is, így a 25€s digitális árat meg lehet úszni 2K HUF-ból - a 30 nap trialt (ami önmagában 11€) ez is tartalmazza!
Az elmúlt egy-két napban általánosságban egy picit javult a helyzet, bár csúcsidőben (22 óra és éjfél között) továbbra is szinte lehetetlen belogolni a tömeg miatt.
A Fekete Sereg linkshell (és a free company) taglétszáma immáron elérte a 43 főt (várhatóan ez még nőni fog), ezzel a nagyobb cégek közé tartozik a játékban. (fontos tény hogy a játékosok többsége aktív is, esténként 30+ a létszám, tehát nem arról van szó hogy néhány emberke behozott egy csomó mulet :D)
A free companynk elérte a jelenleg elérhető legmagasabb rangot (5).
24.-én elindult az early access. Ahogyan az az open beta alapján várható volt, óriási tömeg lepte el a szervereket. A japán szerverek a hírek szerint nagyjából gond nélkül abszolválták a feladatot, az NA/EU szerverek azonban igencsak kevésnek bizonyultak. A jelek szerint a SE elég rendesen alábecsülte a játék iránti érdeklődést... Egyszóval az early access elég kaotikusra sikerült.
A hatalmas terhelést nem bírván ismét előjöttek az open beta folyamán tapasztalt (és már megoldottnak hitt) leesések-beragadások, annak ellenére hogy érdekes módon lagot a tömeg ellenére nem nagyon lehetett tapasztalni.
SE folyamatosan próbálja növelni a szerverkapacitást, ennek érdekében több emergency maintenance is történt a napok folyamán, valamint a bétához hasonló módon ismét életbe léptek az ideiglenes szerverlezárások, próbálták egységesen elosztani a regisztrálásokat, így gyakran Sargatanas is azok közé tartotott ahova éppen nem lehetett regisztrálni.
A szerverek stabilitását prioritásként tartva elég komolyan maximalizálták a játékosok maximális számát, emiatt csúcsidőben elég nehéz, mondhatni szinte lehetetlen a belogolás, általában a "world is full" feliratot látta az ember, még queue-be sem igen került. (ha igen, egy idő után akkor is disconnectelt, és jött a "world is full").
A problémákat nagy mértékben fokozta egyes (hadd írjam azt hogy véleményem szerint jellemzően elsősorban amerikai :D) játékosok mentalitása, akik a belogolási nehézségek miatt egyszerűen nem logolnak ki akkor sem ha egy fél napra távoznak a gép elől, a program meg nem dobta ki az inaktív karaktereket...
Ilyen előzmények után határozottan meglepő húzás volt a SE részéről, hogy a hivatalos nyitódátum (augusztus 27, délelőtt 11 óra) helyett bő fél nappal korábban, már 26.-án valamikor este 21-22 óra között megnyitotta a szervereket az összes játékos számára.
Ez csak spekuláció részemről, de úgy gondolom, ennek gyakorlati oka lehet, szeretnék látni hogy mekkora plusz felhasználói létszámot / terhelést jelent ez, hogy ezek alapján be tudják lőni, vajon mennyi új szerverre lesz még szükség, hány új világot kell még fellőniük a régió játékosai számára.
Egészen biztos hogy szükség lesz egy időre mire a helyzet normalizálódik hiszen a felszerelést be is kell szerezni : az open beta eredetileg 30 világgal indult, ehhez később fokozatosan hozzádobtak még húszat, valószínű hogy ennyi volt a tartalék. A japán régióra ez nagyjából elég volt, a NA/EU régiónak viszont a jelek szerint édeskevés. :)
Fontosnak tartom megjegyezni hogy az amcsi csúcsidőszak elméletileg éjjel van, napközben valószínűleg nincsen túl sok gond a bejelentkezéssel, este 9-10 után azonban (amíg a problémát nem sikerül SE-nek megoldania) könnyen lehet hogy nem sikerül belépni, mert az EU játékosok még, az amerikai játékosok már tolni akarják.
Az early access kódok érvényességét meghosszabbították augusztus 29.-éig, tehát csütörtökig még nem fog pörögni a 30 napos "trial" időszak azok számára akik megvásárolták a játékot.
Ami a Fekete Sereget illeti : a létszámunk tegnap estig 33 főre duzzadt (igaz, ezek között akad néhány mule karakter is), de jó páran vannak akik még mindig nem tudtak karaktert indítani ill. fellogolni a szerverünkre, így ez a létszám várhatóan még bőven gyarapodni fog az elkövetkező néhány napban.
Továbbra is várunk minden érdeklődőt mind a játékban a Sargaranas szerveren, mind a ffxiv.hu honlapon!
Az open béta véget ért. A NA/EU szerver problémái (account beragadások) miatt a tesztet meghosszabbították 6 órával (17 órakor zárták a szervereket.
Azok a játékosok akik annó megvették az FF XIV 1.0-t, szeptember 9.-ig ingyenesen játszhatnak.
A legacy játékosok és az előrendelők számára (azok akik FF XIV 1.0-ban legalább 3 hónapig előfizetők voltak) augusztus 24.-én indul az early access. A legacy játékosok természetesen szintén ingyen játszhatnak szeptember 9.ig.
A játék hivatalos indulódátuma augusztus 27! (a nyitópostban helytelenül tüntettem fel, mea culpa)
Ez a játék weboldala (itt meg is lehet venni fizikai vagy digitális formában) :
Entry : (max 8 karakter, szerverenként max 1) : havi 10.99€
Standard (max 40 karakter, szerverenként max 8) : havi 12.99€ , 3 hónapra havi 11.99€, fél évre havi 10.99€
A játék felépítéséből / stílusából adódóan alapvetően egy karakter is elég mert minden kasztot ki tud tolni, második karakter igen minimális pluszt (mondhatni, szint semmilyet) nem jelent elméletileg.
A béta ideje alatt megalakult a magyar linkshell és a magyar Free Company (Fekete Sereg - a tag-je "Sereg" lett).
Sajnos a béta alatti gyakori szerverlezárások miatt sokan nem tudtak a SARGATANAS szerverre regisztrálni - őket is, akárcsak minden érdeklődőt szeretettel várjuk továbbra is mind a fórumunkon, mind a játékban.
Ha valaki nem tudná elérni a honlapunkat és szeretne hozzánk csatlakozni, megkereshet akár a játékban (Traz Termingdale), akár itt az index fórumon is a felvétel (vagy bármilyen kérdés) miatt, bár ez utóbbi ugye nehézkesebb. :)
A béta tovább folyik gőzerővel. Felhúztak néhány új szervert is, így pillanatnyilag 50 aktív world van.
A tegnapi nap folyamán hihetetlen tömeg lepte el a szervereket, gyakori hogy ideiglenesen lezárják a jelentkezést egyes szerverekre hogy valahogy a ritkábban lakott, friss szerverekre tereljék az embereket. Sajnos Sargatanas is a leggyakrabban lezárt szerverek közé tartozik, komoly türelem szükséges mire hozzánk tud valaki csatlakozni. :S
Kijött egy súlyosabb bug is, néha előfordul hogy valaki pont akkor szakad le a szerverről amikor éppen egyik szerverről a másikra pakolja az embert (területváltások, insták). Ilyenkor van hogy az account beragad a login szerveren - ergo az illető nem tud visszalépni, mert a login szerver azt látja hogy be van lépve, a world szerveren viszont nincsen bent, így ki sem tudja léptetni...
Ritkán fordul elő, de olyan 5-10K júzer már pofára esett így (egy-két millióból nem olyan vészes arány - köztük jelen sorok írója is a magyar közösség egyetleneként). :S
Megoldás még nincsen, a béta tesztoldal összeomlott a tömegtől, reggel óta elérhetetlen. :D
Érdekesség viszont, hogy ha az ember már bent van, gyakorlatilag semmi lagot nem tapasztal. Én kb 24 órányit toltam, egyszer találkoztam laggal, indulás után pár perccel, amikor is a legelsők között logoltam fel, és rögtön utánam csatlakozott még pár 100K emberke pár percen belül. :D
A korai béta tegnap rendben (időben) elkezdődött, a szerverek meglehetősen jól bírták a rohamot, annak ellenére hogy összeomlás volt várható. :)
Indulás után úgy 15-20 percig a login szerver túl volt terhelve (ami nem csoda, hiszen százezrek akartak belogolni egyszerre), de 1-2 órával később már nem volt olyan vészes a helyzet, néha volt csak olyan hogy várósorba állította az ember és várnia kellett pár percet.
Az optimális szervertöltöttség eléréséért a SE igyekszik nagyjából egyenletesen elosztani a júzerek tömegét, ezért időnként lezárja a karakter regisztrációt azokon a szervereken ahol az átlagnál jelentősen többen vannak. Ez általában 1-2 órás karaktergenerálási tilalmat jelent.
A mi világunkon, Sargatanason is volt ilyen az est folyamán (persze akadt aki pont akkor akart feljönni). Ellenben talán ennek is köszönhetően Sargatanas szerver nagyon jól muzsikált, a hatalmas tömeg ellenére a csúcsidőben is alig volt lag.
Továbbra is szeretettel várunk minden érdeklődőt mind a honlapon, mind a linkshellünkön (a fórumon regisztráció után hozzáférsz a csak belépett tagok számára látható fórumtémákhoz is, ott tudsz jelezni hogy vegyünk fel)!
Open beta : Augusztus 17-19 (akik a korábbi bétákban részt vettek, azok számára a kezdési időpont augusztus 16)
Early access : Augusztus 24.-26
Start : Augusztus 27.
A 106 megás launcher letölthető már, azonban a kliens csak augusztus 15.étől lesz letölthető (remélhetőleg ezt átgondolják és adnak még 1-2 napot rá, mert a tömeghez és főleg az adatmennyiséghez képest 24 óra karcsúnak tűnik).
Hamarosan (várhatóan Augusztus 9.-ével, bár nincsen még a hivatalos időpont) indul a FF XIV ARR (v2.0) mmorpg nyilvános bétatesztje, gondoltam megérdemli hogy nyissunk neki egy külön topicot.
Az 1.0 annó ugyan csúnyán elhasalt (köszönhetően annak hogy gyakorlatilag szinte félig sem kész állapotban dobták piacra), azonban ennek következményeképp lecserélték a fejlesztőgárdát (a mai napig sikeres FFXI fejese lett az új főnök) és az elmúlt két évben kb teljesen újraírták a progit. A zárt (úgy egy milla júzer azért részt vett benne eddig) béta alapján egész mókás kis játék lesz, még ha akadnak is gyermekbetegségei.
A progi elméletileg egyszerre jön ki PCre és PS3-ra is (a PS4 verziót később kezdték el heggeszteni, így az minden bizonnyal jóval később jön ki).
Az early access Augusztus 27.-én indul (a többieknek a játék Szeptember 1.-től elérhető.
Mivel a magyar MMO közösség relative kicsi és jelentős része nem beszél angolul, fontos lenne hogy egy szerverre tömörüljenek azok akik elsősorban egy "tisztán hazai" közösségben képzelik el a játékot.
Van már egy hazai "ősközösség", a magot többségében olyan játékosok alkotják akik még a FF XI-ből ismerik egymást, de vannak akik a FF XIV 1.0-ból maradtak meg. És persze olyanok is vannak akik mostanában csatlakoztak (vagy tervezik a csatlakozást) a társasághoz.
A kiválasztott célszerver a "SARGATANAS" lett (ez kifejezetten fontos, ha máshova kreálsz karaktert akkor nem fogsz tudni velünk nyomulni), a linkshellünk (csevegőcsatorna) neve "Fekete Sereg", a leendő free companynk (WOW-osoknak: céh, EVE-eseknek: cég :D) hasonlóan a "Fekete Sereg" néven fog futni, így vélhetően ha csak véletlenül is fut belénk egy hazánkfia (vagy lánya) akkor is észreveszi hogy "hoppá, ezek magyarok".
címen, szeretettel várunk mindenkit akit valamennyire is érdekel a játék.
Néhány kérdésre előre is itt a válasz :
1,a : A játék előfizetéses, és nem, nem lesz ingyenes valószínűleg soha. Ez biztos, ugyanis nem befektetők dobták rá össze a pénzt akik gyorsan vissza akarják kapni, hanem a S-E házi finanszírozású projectje. Amíg csak egy kicsivel is többet termel a havi kiadásoknál, addig csak idő kérdése hogy mikor lesz nyereséges - ha meg nem, akkor az oltári bukta bukta és inkább lelövik a szervereket (lásd FFXI, 10+ éves, mindmáig előfizetős és a mai napig nyereséges).
1,b, Igen, meg kell venned a játékot, crackelt verziót ne is kérdezd hogy hogyan futtasd mert nem fogsz találni tört szerver. Ez nem a Call of Duty. :)
2. A játékot a FF XI.-el ellentétben kifejezetten pörgősre, könnyen átláthatóra tervezték (barátom 10 éves kislánya különösebb angoltudás nélkül lazán tolta bétában), sok mindent átvettek más sikeres MMOkból (WOW, Gulid Wars 2 stb) - ha csak egy fél órája van valakinek hogy tolja akkor is tud egy jót szórakozni. Gyakorlatilag nincsen "üresmenet" amikor nem tud mit csinálni az ember. Alapvetően soloban is jól játszható, de igazából partiban tolva mókás (meg persze lényegesen jobb XP is :D).
3, Cross-server game, vagyis a PC, PS3 és (majd) PS4 játékosok gond nélkül tudják tolni együtt, nincsenek elkülönítve.