Az alsópolcosak persze felejtősek, de legutóbb pl. azért vettem ismét echte kínai CST-t, mert már korábban is tökéletesen bevált egy széria belőlük, azokkal sem volt defektem, míg az előtt Schwalbe Marathonnal igen, pedig elvileg az is defekttűrő volt
Visszakerestem: bő 2 éve vettem CST Salvo 37-622-ket (nagyon beváltak, egyszer sem volt defekt azóta pedig borzasztóan királydinnyés a környékem), akkor 9800 Ft volt a két darab - most egyetlen kb. annyi!
Egyébként szerintem mindenképpen defektvédett legyen, aranyat ér, ha nem kell út mentén szerelgetni
Az első és az utolsó tetszik. Az első egész jó áron van, klasszik mintázat. Az utolsó drága ugyan, de defekt védett és fényvisszaverős. A középsők tüköraszfaltra jók. :-(
Nem tudom áttetted-e a témát közben máshová, így inkább ide válaszolok.
Minél keskenyebb gumit teszel fel, annál haladósabb lesz a bringa, de az MTB felnire nem biztos, hogy fel tudsz tenni nagyon keskeny gumit, mivel a felni elég széles. Vszleg MTB-re 1,75-ös vagy adott esetben 1,5-ös szélességű gumit tudsz feltenni, talán az 1,5-ös már elviselhető városban aszfalton is, ha ennél keskenyebbet akarsz, akkor vszleg a felnit is cserélni kell keskenyebbre. Ha hasonló a bringád ahhoz, amit az apródon hirdetnek, akkor a képek alapján a felni elvileg elég erős, és a teló lockolható, ezt érdemes megtenni aszfalton, így magasabban van a kormány és nem hintázik erősebb hajtás közben sem. Az ülést a pedálhoz állítsd be nyújtott lábbal (nem lábujjhegyen, hanem talppal), ha ez még nem lenne meg vagy a terepezés miatt alacsonyabban lenne, és ezután tudod a kormányt is az üléshez állítani, mert az ülésmagassághoz viszonyítva kell a kormányhoz lehajolnod. Ökölszabályként, ha oldalról nézve a kormány egy vonalban van vízszintesen az üléssel az nagyjából egy kiegyensúlyozott pozíció, ettől alacsonyabb kormány már sportos (erősebben tudsz tekerni), az ettől magasabb lesz egyre kényelmesebb (de ilyenkor jobban terheled az ülést, kritikusabb egy nagy kényelmes nyereg beszerzése). Ebben szerepet játszanak a váz egyéb méretei is, ezért ezt próbálni kell, ha a beállított ülésmagasságnál úgy érzed, hogy húzódik a derekad, vagy úgy érzed, hogy túl sok súly van a csuklódon, akkor érdemes emelni a kormányon. A sport MTB-ken használt stucni típusoknál (kb. "A-head típusú", távtartó gyűrűs), ez nem biztos, hogy egyszerű, lehet, hogy érdemes beruházni egy átalakítóba ha kell és egy gyengébb, de magasabb (és állítható) trekking stucniba, ehhez érdemes elvinni szervizbe és megkérdezni egy profit, aki ilyenekkel foglalkozik, mert több méret és szabvány van.
Szóval ami az ideális az a keskeny és duplafalú felni, keskeny és defektvédett gumi lehetőleg kevés negatív mintázattal, hátul kazettás agy, kényelmes ülés, magas kormány (kivéve, ha előredőlt pozícióban sportosan hajtasz inkább, akkor az utóbbi kettő ugrik). Ebből a minimum program a keskeny slick gumi, annek a méretét a felni belső szélességéhez kérd, ha azt meg tudod mondani kapsz olyat, ami a lehető legkisebb, de még biztonságos az adott felnin. Ezután jön az ülésbeállítás után a kormánymagasság kérdése (itt a stucni megemelése mellett lehet gondolkozni a kormány cseréjében is egy magasabbra vagy trekkingre), és ha az eltérő üléspozíció miatt indokolt, akkor egy kényelmesebb nyereg.
A váltó esetén próbáld beállítani, ahogy írták is, egy kicsit feszíts a bowdenen, met vszleg megnyúlt a használat során, de vszleg nem ártana a bowdennek egy olajozás, vagy egy komplett bowdencsere házzal együtt, ha úgy érzed, hogy szorul és azért nem vált (nehezen mozgatható a váltókar). Ha már karbantartasz érdemes a láncot lepucolni és leolajozni a gumicserével együtt, sokat dob a hajtás hatékonyságán, az is tud szorulni, ha elkoszolódik.
Ja, stucni=kormányszár, ez jön ki a vázból és tartja a kormányt pozícióban.
szerintem kár ezért külön topikot nyitni, bőven belefér egy normál kerékpárszerelős témába
mindenesetre az elállítódott váltót magad is pofonegyszerűen be tudod hangolni a bowden feszítő csavarral a váltónál,
munkábajáráshoz, asszonnyal sétabiciklizéshez pedig teljesen más (magas, fölegyenesedett helyzethez közeli) kormánypozíció válik be jobban, mint az országúti jellegű használathoz
A segítségeteket szeretném kérni. Szeretném a MTB-omat kicsit városiasabbá tenni, mivel nincs pénzem új kerékpárt venni, ezért a montimat szeretném átalakítani. Egy Montana mtb-om van 26*1,95-ös kerekekkel de jó bütykös ami terepre való aka traktorkerék:D
Az lenne a kérdésem hogy a vékonyabb és más bordázatú gumin kívül még mit lenne érdemes lecserélni? A kerékpárom csak városi úton használom, végig beton úton megyek vele, jóformán munkába járáshoz használom meg hétvégén ha van kedvem a párommal el szoktunk menni tekerni egyet. Amit még akarok kérdezni hogy szerintetek az normális hogy alig tudok váltani? Kattog az egész és van úgy hogy nem is ugrik át vagy csak nagyon nehezen ilyenkor mindig vissza kell tennem az előző sebesség fokozatba. Viszonylag egy gyors haladásra képes országútihoz közeli mtb-ot szeretnék kialakítani de azért nem túl drágán. Illetve szerintetek milyen az ideális kormánymagasság? Mert nekem pl gyári magasságon van ahogy a kerékpár boltbol vettem. Bocs a sok kérdésért szeretek nagyon kerékpározni de sajnos ezekhez a részeihez nem nagyon értek. Válaszotokat előre is köszönöm:)