Keresés

Részletes keresés

szekhely Creative Commons License 2013.06.17 0 0 5

Örülök annak, hogy végre valahol szóba kerül az is, hogy miképpen lehet  felismerni a székhelyszolgáltatók közül azt, amelyik megbízható.

Hadd fűzzek még én is a sorhoz (saját ingatlan, nem tömegtermelés ár, amit Ildi (1) szépen összefoglalt.

 

  1. a cég ellen volt-e bármilyen hatósági eljárás?
  2. mikor alakult a székhelyszolgáltató cég? (óvakodj a nemrég alakultaktól)
  3. hogyan dolgozza fel a leveleket? (bélyegzővel veszi át a leveleket?)
  4. hány cég van egy helyen? (esetleg közel 1000?)

Ez az első kettő talán ugyanolyan fontos.

1. Képzeld el: szerződsz egy székhelyszolgáltatóval aztán rövid időn belül befejeződik ellene az eljárás és vége a cégnek. Akkor aztán ott állsz székhely nélkül, ráadásul ilyenkor az adóhatóság gyorsan fel is függesztheti az adószámodat, mert nem talál ott senkit a székhelyen. Nem egy ilyen esetről lehet hallani.

Még egy dolog: a székhelyszolgáltató cég neve alapján tudsz keresni a feketelista.huoldalon. Ezt a lépést sose hagyd ki, megbízható székhelyszolgáltató keresésnél.

 

2. legyen legalább 3-4 éves múltja és ne "2 éves nyeretlen" szerencselovag legyen. Minél öregebb a cég, annál megbízhatóbb. Lehet találni már matuzsálemeket is, akik még az előző évezredben alakultak.

 

3. 2013. július elsejétől újabb szempont is szóba kerül: a posta csak akkor adhat át levelet, ha annak megvannak a szabályos körülményei. A tömegtermelő székhelyszolgáltatóknál nem ez az eljárás. Óriási balhét lesznek szerintem ebből a nyár végére. Szeretnél ilyen székhelyet a cégednek? Ugye nem?! Lehet, hogy a te cégednél már odafigyelnek erre, de a sok száz céggel, akivel hatósági probléma lesz emiatt nem jó egy levegőt szívni.

Ha belvárosi székhelyszolgáltatót keresel ajánlom a 6. kerületben Szinyei 21.-et mert itt régóta működik saját ingatlannal cég.

 

4. Ahol számtalan cég van bejegyezve, mert alacsony díjjal dolgozik, ott jellemzően olyan cégek vannak, akiknek minden mindegy. Ha a cégeddel kisebb problémák is vannak akkor különösen ne ilyen székhelyszolgáltatót válassz!

 

Ildi2317 Creative Commons License 2013.06.16 0 0 4

Nagyon szívesen, azért ha időm engedi megkérdezem az ismerősöm, hol találta azt a frappáns kis szolgáltatót és ha meglesz ide írom, hátha érdekel mást is.

 

Hallottam a hamvasról is, az "kicsit" kiesik a belvárosi látókörből, kocsival ha dugó van 1,5 óra.

wetras Creative Commons License 2013.06.11 0 0 3

Kedves Vajk!

 

Köszönöm szépen kedves válaszát.

 

További szép estét!

Előzmény: Vajk (0)
wetras Creative Commons License 2013.06.11 0 0 2

Kedves DrIlcsi!

 

Nagyon szépen köszönöm tanácsait és részletes válaszát.

Sokat keresgéltem az internetesn és végül  a hamvascenter.hu -ra esett választásom. Ők foglalkoznak iroda- és raktár bérbeadással is.

Remélem mihamarabb sikerül majd saját tulajdonú ingatlanhoz jutnom és ezügyben leesik majd a vállamról a teher. :-)

 

További szép estét!

Előzmény: Ildi2317 (1)
Ildi2317 Creative Commons License 2013.06.11 0 0 1

Kedves Wetras

 

Legális természetesen, azonban érdemes több mindenre figyelned.

 

1. IPA mentes terület: Ha ilyet ajánlatot találsz, légy résen. Azt mondja a szolgáltató ugyanis, hogy ezzel sok 100 ezer forintot is megtakaríthatsz, mert az IPA mentes területen nem kell majd iparűzési adót fizetned. A valóságban a számviteli törvény úgy rendelkezik, hogy az iparűzési adót azon a területen kell megfizetned, ahol a munkavégzés történt. Tehát, ha szeretnél egy székhelyszolgáltatást IPA mentes területen, de a munkát pl Budapesten végzed majd, semmit nem számít, hogy IPA mentes a székhelyed, mert a Fővárosnak kell megfizetni az iparűzési adót. Ezt senki nem fogja neked elmondani. Kinek jó az IPA mentes terület? Pl. ha van egy szerelvényboltod az IPA mentes területen, akkor az ott keletkezett bevételed után nem kell fizetned IPA-t. Ha ilyened van, akkor viszont minek neked székhelyszolgáltatás? Ezen felül a könyvelő is többet kérhet, mert a könyvelésedben szét kell majd bontania a bevételeket, többet kell dolgoznia.

 

2. Iroda: Sajnos az irodahasználat az, amit 99 %-ban mellőznek a szolgáltatók. Miért baj ez? A társasági szerződésed (ha van már ilyen) olvasd el. Valószínűleg úgy rendelkeztél benne, hogy a cég székhelye egyben a központi ügyintézés helye is. Csakhogy! A szolgáltatók 99 %-a azt ajánlja, hogy ad egy 2-5 m2-es helyet akár több 100 cégnek, ami teljesen alkalmatlan a cég döntéseinek meghozatalára, NAV ellenőrzések fogadására stb. Így az első NAV ellenőrzéskor ez kiderül, az ilyen kérdésekre már nem is tudsz majd válaszolni. Mindenképpen érdemes olyat választani, aki irodahasználatot is kínál a SZÉKHELYEN. Sajnos ebből nagyon kevés van.

 

3. Küldemények átvétele/szerződés: A legtöbb hibát itt követik el. Nagyon sokan panaszkodnak arra, hogy a szolgáltató nem, vagy nem időben veszi át a levelet. Ha átveszi, nem küldi meg időben. Emiatt az egyik statisztika szerint akár többezer adószámot függesztenek fel évente. Érdemes a szolgáltatóval egyeztetni erről, ráadásul 2013. júliusban változik a jogszabály, és levelet már csak akkor vehet majd át a szolgáltató, ha hivatalos postai meghatalmazással rendelkezik, amit a postán, vagy postai alkalmazott jelenlétében írt alá a szolgáltató és a meghatalmazó.

 

4. Árak: Ebben is kialakult egyfajta árverseny. Épp most kerestem rá, van aki havi 1790 Ft, 1990 Ft stb árakon kínálja a szolgáltatását. Javaslatom az, semmiképpen ne válassz olyat, aki kizárólag az árral akar megfogni, egy bünti, és oda lehet az adószámod, a presztízsed, a pénzed.

 

5. Tedd azt, amit a NAV: Menj el és nézd meg hova akarnak "berakni". Elég illúzióromboló. Ne lepődj meg, ha azt látod, hogy egy garázs, egy multicégnél bérelt 2 négyzetméteres stand stb. Tarts helyszíni szemlét, ha azt látod, hogy Te is fontos vagy nem csak a pénzed, akkor az lesz Neked megfelelő.

 

Összegzés: Mit válasszak? Nagyon nehéz megmondani, magam nem is tudom, hogy van-e ilyen. Azért rákeresek én is, ha találok valamit, megírom.

 

Kérdés: Melyik területen keresel szolgáltatót?

 

Üdv: drIlcsi.

Vajk Creative Commons License 2013.06.11 0 0 0

Legális.

Nav tudja ezeket a helyeket, ezért alaposan készülj fel: névtábla legyen, a leveleket vegye át valaki(el szokták postázni Neked)

Általában havi5-10 ezer a díja, érdemes vidéken, mert ott kisebb az IPA (van ahol 0%) 

Előzmény: wetras (-)
wetras Creative Commons License 2013.06.10 0 0 topiknyitó

Kedves Fórumtársak!

Szükségem lenne segítségre székhelyszolgáltatással kapcsolatban....tapasztalatokra....véleményekre.....
1. Mennyire legális ez?
2. Nem fog problémázni a Nav?
3. Illetve tudtok-e ajánlani egy megbízható céget ez ügyben

Sajnos nincs saját tulajdonú ingatlanom, az albérlet ilyen szempontból kizárva és más megoldáshoz nem nyúlhatok.

Előre köszönüöm a segítséget! :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!