Most nem találom a linket, de volt egy 2008-2009-es hír miszerint következő évtől lenne Budapest-Thesszaloniki autósvonat. Akkor a cikk szerint abban az évben azért nem lehetett, mert az egyik érintett vasúttársaság megvétózta. De azóta sem indult. Most pedig nyilván a válság miatt az idegenforgalom is visszaesett.
Az ember azt gondolná, hogy egy akadály a határellenőrzés lehet, főleg a vámvizsgálat nehézsége, de Schengenen belül ez sem probléma.
Valóban nem érdemes egy pech miatt, azután már én is így gondoltam. Különösképpen, hogy előtte is kaptam normális választ. Tulajdonképpen még pechnek is kicsi, soha nagyobb bajom ne legyen. :-)
Nem hagyják és garanciát vállalnak rá, gogy nem lesz baja. Én mindig megnézem ahogy járnak le, de még nem láttam olyat, hogy valakinek baja lett volna.
102,50 Euroba kerül a motor, autó 153 Euró (Kb 930km autópályán), gondolom nektek nem kell jegy, ha van FIP-ed, tudsz igényelni ingyenest. Ha nem, akkor meg kell venni idöben a Sparhine jegyet (49 Euro/fö Livornóba)
Meg tudod nézni, milyen költségvetése van egy Bécs-Livorno motorszállításnak két személlyel? A motor mennyivel olcsóbb, mint az autó? És a rögzítőszereket nekem kell vinni, vagy adják?
Az autósvonat hálózatra van igény, már én is kerestem bizonyos viszonylatokban ilyen lehetöséget, de ha van is ilyen, nagyon nehezen megtalálhatóak.
Hogy miért? Mert a vasuttársaságok nagyon tehetetlenek, nagy a vizfej, rettenetesen lassan reagálnak, akkor sem biztos, hogy a piac igényeinek megfelelöen. Észek-déli irányban jól müködik, a német, osztrák és olasz vasút relatív jól összedolgozik egymással, de kelet-nyugat irányba, ahol talán még nagyobb is a mozgás, nem nagyon vannak vonatok.
Pedig több emberröl tudom, hogy keresték már a Budapest/Bécs-London eljutást vonattal, lehetöleg autószállítóval, de nincs igazán jó alternatíva. ìgy vagy vezetnek két napig, vagy repülnek :-(
Eredmményt egy olyan nemzetközi cég hozhatna, aki ezt a hálózatot határon át is üzemeltetné. Hiába müködik jól a DB Autoreisezug, nekik nem érdekük a kelet- nyugati vonat, így nem is foglakoznak vele.
Ha ismernéd a hozzászólásait (meg a sok más egyéb néven írt kötekedéseit), nem mérgelődnél. Nyugodj meg, sok embert érdekel ez a téma. Még nosztalgiázni is lehet, mert valaha a Keletiből indultak ilyen vonatok. A rámpájuk csak nemrég tűnt el a Kerepesi út mellől. Ne általánosítsd a vasuutat egy öreg miatt, aki rászabadult a netre és most éli ki a gyerekkorát. Csak peched volt, mert egyből megtalálta a topikodat egy fikanick.
Nemigen értem, mi a baj, kíváncsi lettem volna, mi az akadálya egy autósvonatrendszernek. Az ember azt hinné, hogy ide vasútbarátok írnak, tegyük is fel. Ez a "minek az" hozzáállás egyébként választ ad a kérdésre. A 90-es években szoktam le az elővárosi vasútról és szoktam át az autóra, mert annyi idő alatt átérek Pesten és Budán kocsival, amennyit a Nyugatiban sorba kellett állni akkor a jegyért délután. 2002-ben egyszer vonattal mentem Genfbe. Gondoltam, majd kényelmesen hálókocsival. De akkor csak fekvőhelyes kocsi volt. 6 ember egy fülkében, tapsra egyszerre feküdni, egyszerre felkelni. Két fülke volt így megtömve az egész kocsiban, a többi üres volt. Többé nem mentem vonattal. Sajnos, a vasút mozdíthatatlan hozzáállása az oka mindennek, úgy sejtem. Azokat nem értem, akik dugódíjat követelnek, ilyenkor miért nem szólnak.
Furcsa egyébként az a hozzáállás, amelyik azon gúnyolódik, hogy egy fórumon van hozzászólás. Mintha nem ez lenne annak a helye.
Éppen most hoztam egy autószállítót Schwarzach.St.Veitba. Düsseldorfból jött a vonat, volt rajt egy tucat motoros. Valamikor este indulhattak, vagy éjszaka. 10 fok van és esik. Jobban jártak a vonattal. Az autókkal többnyire aggastyánok voltak, de volt egy fiatal srác is egy angol rendszámu Porsche GT3-al. Neki biztosan olcsóbb volt így:-)
Igen, ebbe a hálózatba kellene Budapestet bekapcsolni, közvetlen kocsikkal is. Brüsszel is törthetné a fejét egy nagy összeeurópai hálózaton. A kamionszállítást is beleértve. Jobb lenne mint az élelmiszertermelés kárára menő bioüzemanyagtermelés erőltetése.
Ezenkívül van olyan célállomás, ahol nincs tömegközlekedés, helyben kell az autó. Vagy egyszerűen a szállás sokkal olcsóbb, ha olyan helyen van, ahol nincs tömegközlekedés.
Igen, ennyi az egész, de egy Budapest-Genf utazáshoz még mindig túlkságosan kiszámíthatatlan egy Budapest-Bécs és Feldkirch-Genf út. Ha legalább egy Budapest-Zürich viszonylat lenne, az sokat segítene.
Vannak akiknek nem megy több vezetés egy szusszra (egy napon) mint 8-10 óra.
Egy Bécs-Hamburg meg ennél több...
Megint másoknak olyan autója van, ami 10-15 litert is fogyaszt 100km-en. Na ök is meggondolják, hogy az autózás árán inkább sörözgetnek a vonatba.
Megint másoknak lizingelt autójuk van, aminél meg van adva mennyit futhat egy évben, ha ezt túl lépik, az nagyon drága, de van sok oldtimer vagy exlusiv sportkocsi is a voanton, amikbe kár lenne sok ezer km-t beleverni.
Akkor ott vannak a motorosok. Autópályán motorozni dög unalmas, föleg ha esik az esö. De el lehet menni észekról-délre, a télböl a nyárba is így (március-áprilisban, vagy akár novemberben).
A 80-as években egyszer utaztam úgy Hollandiába, hogy a Keletiből Drezdáig autósvonattal vitettem a kocsim, én pedig egyszemélyes hálókocsifülkében utaztam. Csak Drezdától kellett vezetnem. Ez a lehetőség megszűnt régen. 1-2 évtizede volt autósvonat állítólag at Adriára is. Miért szűntek ezek meg?