Keresés

Részletes keresés

M62-166 Creative Commons License 2013.05.25 0 0 28

A görögök szűntették be az összes nemzetközi vonatukat, az vágta el a dolgot... Tavaly vagy tavalyelőtt volt. 

Előzmény: pontius (25)
M62-166 Creative Commons License 2013.05.25 0 0 27

" A rámpájuk csak nemrég tűnt el a Kerepesi út mellől."

 

Ha a 30 vg végén lévőre gondoltál, az még mindig ott van. 

Előzmény: Rollende Landstrasse (13)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.23 0 0 26

Abban a viszonylatnban nem mennék vonattal az biztos. Kinek van annyi szabadsága, hogy beleférjen még a vonatút is :-)

Előzmény: pontius (25)
pontius Creative Commons License 2013.05.23 0 0 25

Most nem találom a linket, de volt egy 2008-2009-es hír miszerint következő évtől lenne Budapest-Thesszaloniki autósvonat. Akkor a cikk szerint abban az évben azért nem lehetett, mert az egyik érintett vasúttársaság megvétózta. De azóta sem indult. Most pedig nyilván a válság miatt az idegenforgalom is visszaesett.

 

Az ember azt gondolná, hogy egy akadály a határellenőrzés lehet, főleg a vámvizsgálat nehézsége, de Schengenen belül ez sem probléma.

pontius Creative Commons License 2013.05.23 0 0 24

Valóban nem érdemes egy pech miatt, azután már én is így gondoltam. Különösképpen, hogy előtte is kaptam normális választ. Tulajdonképpen még pechnek is kicsi, soha nagyobb bajom ne legyen. :-)

Előzmény: Rollende Landstrasse (13)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.21 0 0 23
Lefotózok párat, hogyan is csinálják. Ezt a képet neten találtam, lehet hogy a valóság más.
Előzmény: Rollende Landstrasse (22)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2013.05.21 0 0 22

Igazad legyen, de ez a lekötés akkor is gáz. Oldalszenderre csak az amatőrök húzzák rá.

Előzmény: Törölt nick (21)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.21 0 0 21

Nem hagyják és garanciát vállalnak rá, gogy nem lesz baja. Én mindig megnézem ahogy járnak le, de még nem láttam olyat, hogy valakinek baja lett volna.

Előzmény: Rollende Landstrasse (20)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2013.05.21 0 0 20

Hát, ez elég szakszerűtlenül van rögzítve. Inkább magam kötném ki, de nem tudom, hagyják-e?

Előzmény: Törölt nick (19)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.21 0 0 19

 

Egészen pontosan semmit nem kell csinálnod, mert feltolják és rögzítik is a motort helyetted.

Előzmény: Törölt nick (18)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.21 0 0 18

Rögzítö gumis hevedereket adnak.

Előzmény: Törölt nick (17)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.21 0 0 17

102,50 Euroba kerül a motor, autó 153 Euró (Kb 930km autópályán), gondolom nektek nem kell jegy, ha van FIP-ed, tudsz igényelni ingyenest.  Ha nem, akkor meg kell venni idöben a Sparhine jegyet (49 Euro/fö Livornóba)

Előzmény: Rollende Landstrasse (16)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2013.05.21 0 0 16

Meg tudod nézni, milyen költségvetése van egy Bécs-Livorno motorszállításnak két személlyel? A motor mennyivel olcsóbb, mint az autó? És a rögzítőszereket nekem kell vinni, vagy adják?

Előzmény: Törölt nick (15)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.21 0 0 15

Az autósvonat hálózatra van igény, már én is kerestem bizonyos viszonylatokban ilyen lehetöséget, de ha van is ilyen, nagyon nehezen megtalálhatóak.

Hogy miért? Mert a vasuttársaságok nagyon tehetetlenek, nagy a vizfej, rettenetesen lassan reagálnak, akkor sem biztos, hogy a piac igényeinek megfelelöen. Észek-déli irányban jól müködik, a német, osztrák és olasz vasút relatív jól összedolgozik egymással, de kelet-nyugat irányba, ahol talán még nagyobb is a mozgás, nem nagyon vannak vonatok.

Pedig több emberröl tudom, hogy keresték már a Budapest/Bécs-London eljutást vonattal, lehetöleg autószállítóval, de nincs igazán jó alternatíva. ìgy vagy vezetnek két napig, vagy repülnek :-(

 

Eredmményt egy olyan nemzetközi cég hozhatna, aki ezt a hálózatot határon át is üzemeltetné. Hiába müködik jól a DB Autoreisezug, nekik nem érdekük a kelet- nyugati vonat, így nem is foglakoznak vele.

Előzmény: pontius (12)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.21 0 0 14

Olyasmi :-)

Előzmény: Csöves Miska (11)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2013.05.21 0 0 13

Ha ismernéd a hozzászólásait (meg a sok más egyéb néven írt kötekedéseit), nem mérgelődnél. Nyugodj meg, sok embert érdekel ez a téma. Még nosztalgiázni is lehet, mert valaha a Keletiből indultak ilyen vonatok. A rámpájuk csak nemrég tűnt el a Kerepesi út mellől. Ne általánosítsd a vasuutat egy öreg miatt, aki rászabadult a netre és most éli ki a gyerekkorát. Csak peched volt, mert egyből megtalálta a topikodat egy fikanick.

Előzmény: pontius (12)
pontius Creative Commons License 2013.05.21 0 0 12

Nemigen értem, mi a baj, kíváncsi lettem volna, mi az akadálya egy autósvonatrendszernek. Az ember azt hinné, hogy ide vasútbarátok írnak, tegyük is fel. Ez a "minek az" hozzáállás egyébként választ ad a kérdésre. A 90-es években szoktam le az elővárosi vasútról és szoktam át az autóra, mert annyi idő alatt átérek Pesten és Budán kocsival, amennyit a Nyugatiban sorba kellett állni akkor a jegyért délután. 2002-ben egyszer vonattal mentem Genfbe. Gondoltam, majd kényelmesen hálókocsival. De akkor csak fekvőhelyes kocsi volt. 6 ember egy fülkében, tapsra egyszerre feküdni, egyszerre felkelni. Két fülke volt így megtömve az egész kocsiban, a többi üres volt. Többé nem mentem vonattal. Sajnos, a vasút mozdíthatatlan hozzáállása az oka mindennek, úgy sejtem. Azokat nem értem, akik dugódíjat követelnek, ilyenkor miért nem szólnak.

 

Furcsa egyébként az a hozzáállás, amelyik azon gúnyolódik, hogy egy fórumon van hozzászólás. Mintha nem ez lenne annak a helye.

Előzmény: Csöves Miska (9)
Csöves Miska Creative Commons License 2013.05.20 0 0 11

De hiszen te mozdonyvezető vagy, fiam?

Miből lesz a cserebogár...:-)

Előzmény: Törölt nick (10)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.20 0 0 10
Éppen most hoztam egy autószállítót Schwarzach.St.Veitba. Düsseldorfból jött a vonat, volt rajt egy tucat motoros. Valamikor este indulhattak, vagy éjszaka. 10 fok van és esik. Jobban jártak a vonattal. Az autókkal többnyire aggastyánok voltak, de volt egy fiatal srác is egy angol rendszámu Porsche GT3-al. Neki biztosan olcsóbb volt így:-)
Csöves Miska Creative Commons License 2013.05.20 0 0 9

Kár volt mindezt megkérdezni. :-)

Már csak azért, mert a topiknyitó úr meg most menőzik, hogy van egy kis "élet" a nyitott topikjába.

Előzmény: Törölt nick (5)
pontius Creative Commons License 2013.05.19 0 0 8

Igen, ebbe a hálózatba kellene Budapestet bekapcsolni, közvetlen kocsikkal is. Brüsszel is törthetné a fejét egy nagy összeeurópai hálózaton. A kamionszállítást is beleértve. Jobb lenne mint az élelmiszertermelés kárára menő bioüzemanyagtermelés erőltetése.

Előzmény: Törölt nick (4)
pontius Creative Commons License 2013.05.19 0 0 7

Ezenkívül van olyan célállomás, ahol nincs tömegközlekedés, helyben kell az autó. Vagy egyszerűen a szállás sokkal olcsóbb, ha olyan helyen van, ahol nincs tömegközlekedés.

Előzmény: Törölt nick (5)
pontius Creative Commons License 2013.05.19 0 0 6

Igen, ennyi az egész, de egy Budapest-Genf utazáshoz még mindig túlkságosan kiszámíthatatlan egy Budapest-Bécs és Feldkirch-Genf út. Ha legalább egy Budapest-Zürich viszonylat lenne, az sokat segítene.

Előzmény: Törölt nick (2)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.19 0 0 5

Vannak akiknek nem megy több vezetés egy szusszra (egy napon) mint 8-10 óra.  

Egy Bécs-Hamburg meg ennél több...

Megint másoknak olyan autója van, ami 10-15 litert is fogyaszt 100km-en. Na ök is meggondolják, hogy az autózás árán inkább sörözgetnek a vonatba.

Megint másoknak lizingelt autójuk van, aminél meg van adva mennyit futhat egy évben, ha ezt túl lépik, az nagyon drága, de van sok oldtimer vagy exlusiv sportkocsi is a voanton, amikbe kár lenne sok ezer km-t beleverni.

 

Akkor ott vannak a motorosok. Autópályán motorozni dög unalmas, föleg ha esik az esö. De el lehet menni észekról-délre, a télböl a nyárba is így (március-áprilisban, vagy akár novemberben). 

Előzmény: Csöves Miska (3)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.19 0 0 4
Előzmény: Törölt nick (2)
Csöves Miska Creative Commons License 2013.05.19 0 0 3

Ez mind szép, és jó.

Csak azt nem értem, mi értelme van ennek az ég adta világon?

Az ember vagy menjen autóval, vagy vonattal.

Előzmény: Törölt nick (2)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.19 0 0 2

Ausztriában,-ból ezek vannak:

 

 

 

Österreich

 

Deutschland

Italien

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.19 0 0 1

Rengeteg autósvonat van még mindig...

Előzmény: pontius (-)
M62-166 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 0

Nulla (0)

pontius Creative Commons License 2013.05.18 0 0 topiknyitó

A 80-as években egyszer utaztam úgy Hollandiába, hogy a Keletiből Drezdáig autósvonattal vitettem a kocsim, én pedig egyszemélyes hálókocsifülkében utaztam. Csak Drezdától kellett vezetnem. Ez a lehetőség megszűnt régen. 1-2 évtizede volt autósvonat állítólag at Adriára is. Miért szűntek ezek meg?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!