A pontosság kedvéért azért hozzá kell tenni azt, hogy ez majd akkor fog a maga teljes terjedelmében megvalósulni, amikor beindul annak a 100 (jav.: 150) gyárnak (még az idén megkezdődik az építésük) az igazi termelése, amire még februárban ígéretet tett a külügyminiszter (ill. KüKüM) úr...
A lap emlékeztet, hogy a Btk. szerint magyar állampolgár sérelmére nem magyar állampolgár által külföldön elkövetett olyan cselekmény esetén, ami a magyar törvény szerint büntetendő, a magyar büntetőtörvényt kell alkalmazni.
Adófizetők terhére a FŐGONOSZ pénzt tol a egyházba versenysportra erdélybe és a papgáj-médiába hogy cserébe voksot és tapsot kapva hatalomban maradhasson.
Ha elég kreatívak akkor azonos árut 2-3-szor megutaztatnak oda-vissza és már szebbek a számok.
Mint a GDP számításban a közmukik reggeltől estig kiásnak 10 méter árkot. A GDP nőtt. Másnap ugyanazt visszatemetik. Megint nőtt a GDP. Így szaporodik a pénz.
A vasúti árú fuvarozás mindíg jó hőmérője a gazdaság teljesítő képességének:
A jelenlegi piaci viszonyok között a magyarországi vasúti árufuvarozás üzleti modellje fenntarthatatlanná vált, a díjbevételek nem tartanak lépést a költségekkel, a volumenek csökkennek, a kapacitáskihasználtság romlik, a közúttal szembeni versenyhátrány napról napra nő – olvasható a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület a legfrissebb vasúti árufuvarozási költségindex elemzésében.
2025 első negyedévében 14,2 százalékkal csökkent a vasúton szállított áruk tömege a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva, árutonna-kilométerben számolva közel 20 százalékos a visszaesés – idézi a KSH adatait a magyar vasúti szektor szakmai érdekképviseletének közleménye.
Belföldön 24,8 százalékos, míg nemzetközi viszonylatban 11,9 százalékos csökkenés történt a teljesítményben.
A vasúti árufuvarozás egy bruttó tonnakilométerre vetített fajlagos költségei 13,8 százalékkal nőttek 2025 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest, ami a hálózathozzáférési díjak, a tolatási szolgáltatások árának emelkedéséből, valamint az inflációval együtt mozgó bérköltségek hatásából fakad. A vállalatok költségcsökkentési kísérletei sem tudták ellensúlyozni a nyomást. A fajlagos díjak ugyanakkor mindössze 7,1 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest, amiben jelentős szerepe volt az árfolyamgyengülésnek. A vasúttársaságok nem tudták érvényesíteni a díjemelési igényeiket a megbízói oldalon.
A díjbevételek és költségek közötti különbség alapján az első negyedévben a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület szerint legalább 6,7 százalékos díjemelés lett volna szükséges ahhoz, hogy a szolgáltatás nyereségesen fenntartható maradjon.