Igen bár más típusnál, de ezek szerint már ebben is ilyen a rendszer, ha az akku feltöltött akkor lekapcsolja a töltést így csökkentve a generátor ellenállását a fogyasztással együtt, ha gyengébb az akksi vagy valami fogyasztó bekapcsol akkor a töltés is megy. Nem gondoltam, hogy a clióban is ez van, de ha igen akkor igen.
Itt ez alapvetően úgy működik hogy amikor kalibrálod elment egy értéket, ha csökken a nyomás és nő a fordulatszám - nemtudom mekkora különbség kell - akkor jelez a rendszer. Elég buta megoldás mert ha 1bar nyomáson kalibrálod akkor azt veszi alapnak és ahhoz képest figyel, bár én cseppet sem pánom hogy nem direkt rendszer van benne, sőt.
Ha ugyanakkora a téli-nyári gumi és cserekor a nyomást is beállítod mindig akkor nem feltétlen kell jelezni csere után sem.
Attól hogy mindegyikben ugyanakkora a nyomás és nincs eltérés még ugyanúgy jelez ha tűréhatáron kívülre csökkent.
Nálam ez minden téli/nyári gumi csere után néhány nappal (!!!!!) megtörténik, pedig a csere után, azonnal ellenőrzöm/beállítom a guminyomást. Törlöm a jelzést, a leírás szerint újrakalibrálom a rendszert és minden rendben lesz, egészen a következő kerékcseréig...
Ma kigyulladt a guminyomás lámpa, de mindegyikben ugyanaz a nyomás, töröltem és kis kör után még nem gyulladt ki újra. Elképzelhető más ok is amiért kigyulladhat? Ugye ez nem szenzoros hanem az abs-en keresztül a forgáskülönbségből számol.
Az azért durva, nekem előző cliómnál nemegészen 2/3-a volt még meg a gáznak amikor töltettem mert gyengének éreztem, de már ott is azt mondták hogy az alacsonynak számít.
Ez nem a csomagtartó ára mert nem lett volna sokkal kisebb ha belül lett volna a pót nem alul ráadásul a leeresztő mechanika elég beteg megoldás, egy csomó mással dolgozom ahol egy csigán simán letekerem utána meg fel oszt jónapot, de itt nem, ilyen eccerű dolog eszükbe nem jutott ha már mindenáron alulra kellett tenni.:) Amúgy a méretét meg sem néztem az érdekelt a legkevésbé a művelet folyamán, de igazából mindegy is, ha már defekt van nekem elég egy 12-es kerék is csak ne legyen lapos.:)
Amúgy szerintem azt leszámítva hogy mindent ki kell pakolni nem olyan vészes a dolog.
Engem ami inkább kicsit meglepett/bosszantott hogy a gyárilag 16-os kerékkel szerelt autóhoz is 15-ös a pótkerék, ezt így azért teljesértékűnek szerintem nem lehet nevezni.
Gyerekeink külfödre mentek így odaadtuk, de előtte megmutattam, hogy kell a pótkereket elővenni, igazából én eddig még a kárpitot sem hajtottam fel ezért ez nekem is új volt.........na elmehet azannyába aki ezt a nyomorult vacakot kitalálta.:)
A feltöltés tudtommal nincs intervallumhoz kötve, ha gondolod ellenőriztesd, de ha kevesebb mint kéne akkor nagy eséllyel valahol ereszt is, azt kontrasztanyagfeltöltéssel szokták ellenőrizni, hogy hol ereszt, de simán lehet, hogy az octavia miatt érzed most kevésnek, a citroennel is én járok a clio a nejemé, de külföldre azzal megyünk csak fiatalabb és én sokkal gyengébbnek érzem a klímáját, de hát ez van, a lányomék páréves swiftje is a cliohoz hasonló mondja is a vejem mikor az enyémmel megy, hogy milyen hideg van benne.
Régóta a tiéd és csak most kezdett gyengülni? Amúgy a clio vagy bármely kisautó klímája nem túl acélos, van egy 14 éves citroen c4 gp-nk és annak a klímája jéghideg, sokkal erősebb a 2x akkora fülkében, de az anno más kategória volt, a cliónk 4. éves 30000km-el, de sokkal gyengébb, ez ilyen.
Igen? Igaz nem kerestem gyári könyvben mert olyanom nincs csak a netes oljakeresőkben, de ott mind az 5w-40-et írják. Akkor utánakeresek jobban mert rég rágom magam ezen.
Újra kérdezem hátha valaki próbálta azóta, az 5w-40-es helyett az 5w-30-as olajat? Azért agyalok rajta mert a 30-as kevésbé hajlamos a kokszra ezért is kérdeztem régebben, hogy mechanikailag van-e különbség a már dpf-el szerelt és a régebbi motor között? Mert ha nem nagyon akkor igazából azt is bírnia kéne a motornak a koksz meg kevesebb lenne.
3 éves a mienk és újkora óta van rajta, 2 futónk van és a nagyobbtól sem ijed meg igaz azt ritkán húzom ezzel ahhoz van nagyobb, de a kisebbik is 750kg-os.
Ha elég sűrűn volt olajcsere akkor elvileg nem nagyon, a típushibákra én is kiváncsi lennék mert nekünk is az van 30000km-el, eddig volt egy alapjáratingadozás hidegen az elejétől fogva, de azt megoldották egy fojtószelep tisztítással legalábbis ezt mondták, de lehet, hogy inkább a frissítés volt a nyerő, de a fene tudja hisz nem voltam ott viszont ha a tisztítással akkor érdekes, hogy ilyen kevés km-nél mit kellett tisztítani? Eddig 8-9000-ként lecseréltettem az olajat már amennyiben valóban cserélték, de vannak kétségeim mert a legutóbbinál nem sokat változott az olaj szine amikor átvettük a szervizben az autót amire a próbaút volt a magyarázat, de inkább lecserélem magam megint mint, hogy lekokszolódjon a motor. Amúgy itt valaki régebben szelep és hengerfejgondokat emlegetett, de máshol sem olvastam, hogy ennél a típusnál annyira gyakori lenne.
Üdv! Kinéztünk egy 2020-as 75000 km-es 0.9 es tce grandtour-t a mostani 1,2 es szívó grandtour-unk mellé. Szerintetek a 0.9 tce vel mennyire foghatunk mellé?