A Campona üzlet leépítését spec. nem értem, elérték hogy azzal a bolttal már ne is nagyon számoljon az ember, pedig az aztán nem a világvége, semmilyen közlekedési mód tekintetében...A diszkontokat én nem kedvelem - így múltkor mikor autóval voltam, inkább felmentem a Rózsakert lakótelepen lévő szupermarketbe.
Összességében egyébként úgy látom, hogy az áruházakat érintő járatok többségénél mára beállt a kb. igényeknek megfelelő kínálat, melynek fenntartását kívánatosnak is tartom.
Az összes zsugorodott mára, ritkán fordulok meg Tescoban, de a szupermarket méretre csökkentett hipernek már értelmét se látom. Az Auchan legalább még fenntartja a hiper látszatot, bár az se olyan ma már, mint volt rég, de legalább még küzd.
Viszont ha félóránál ritkább kiszolgálást kap, akkor értelmét veszti, hogy egyáltalán menjen oda busz.
2007-2008 után ez azért megszűnt, elég látványosan. A budaörsi Tesco is elvesztette eladó területének közel kétharmadát, nem véletlenül. A Campona Tesco dettó, Ott is volt egy nettó 50%-os eladótércsökkentés. Ezeknek a világvégi hipereknek a 4 betűsök betettek, nem kicsit. Lengyelországból, amikor kivonult a Tesco, nagyon sok városhoz közeli, vagy városban lévő helyén ingatlanberuhzások mentek végbe.
Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy nálunk is hasonlóak menjenek végbe előbb-utóbb. Főleg, hogy pl. az Auchan is hatalmas saját ingatlanokkal rendelkezik. Soroksár pl. az egyik legnagyobb saját tuladonú ingatlana a régóban.
Én anno ,láttam december 22 -este fél 12 felé ,csomag tv-el utast várakozni lent a Savoya parkba...csak egy gond az volt T.utas számára hogy kocsiszín menetbe nem kellett utast vinni ksz-ig.
Vittem én már haza Lidből fürdőszobaszekrényt a négyeshatoson :D De igen, nem igazán szoktak emberek ilyenekkel mászkálni, meg barkácsáruházba se heti rendszerességgel jár az átlag.
Nem, én utaztam ezekkel a járatokkal egész sokat gyerekként. És az emlékeim nem csalnak annyit, hogy ne tudjam: nem csak nyitáskor mentem oda tömött 263-asokkal, hanem évekig.
A nyitási tömeg és időszak nem években mérhető. Nem az ElektroWorld most a téma.
Márpedig ez évekig tartott. Utána mérséklődött, de akkor is sokan voltak a buszokon, majd a négybetűsök térnyerésével és a több belsőbb területeken nyitott hiper miatt tűntek el a buszokról az utasok.
"Viszonylag kevesen mennek ki oda direkt a városból, bár a csak szombaton 15 percező 48-assal akárhányszor utaztam ki oda (pont az üzletek miatt), az ICS-n mindig volt álló utas is."
Pedig sokan járnak a Savoya-ba, ott nem csak az Auchanban kell gondolkodni, hanem az üzletsoron található gyógyszertár, bank fiókok, posta, fitnessz terem is. Van barkács áruház, Aldi, műszaki és bútor üzlet is. Nem feltétlenül kell arra gondolni, hogy aki ide jár, az szatyrokkal megpakolva tér haza.
Szombatonként a 48-as is szépen meg szokott telni, egyébként annak a villamosnak szerintem nem csak a Savoya Park kiszolgálása a cél, hanem plusz kapacitást ad a Fehérvári útra és a kiskörűtra is.
De, volt olyan időszak, amikor a Transmanos 263-asok tele voltak utasokkal. Nem csak Budaörsre, a pesterzsébeti Megaparkhoz/tól is. Nem csak ülőhelyek tele szinten, hanem ajtóban állás szinten.
Régen volt, de volt ilyen időszak. Aztán amint egyre több áruház nyitott, egyre kevesebb utas lett érthető okokból.
És akkor lehet csodlkozni, hogy Karácsonykor mindegyik környékén iszonyat dugó
Úristen, egy évben egyszer dugó van, jaj, azért túlélted, ugye? Bezzeg te, gondolom a hónod alatt a karácsonyi ajándékokkal, a kezedben a meg egy tömött teszkósszatyorral bicóztál haza, mint az igazi haladár...
A 123-as egy kivétel, mivel rengeteg más olyan szolgáltatás van elérhető ott, ami a környéken nem. Pont a 123-as visszavágását tavaly decemberben nem támogatta ezért a BKK, pedig az Auchan kérte.
A budaörsi tesco busz volt az egyetlen ami 30 percenként járt,és szinte mindig tele volt,mikor még a transmann csinálta a tescosra fóliázott 263-asokkal. De az már 20 éve volt, lehet még több is.
Egyszerűen nevetséges. Eleve rossz helyre épül, nehogy megoldjuk a közösségi közlekedést, de ha véletlenül jó helyen van, akkor sem kell (kivétel a Savoya, esetleg Csepel.). És akkor lehet csodlkozni, hogy Karácsonykor mindegyik környékén iszonyat dugó, és lehet szidni Karigerit meg a biciklistákat.....Egyébként számos más funkció is van sok helyen, pl. kormányablak, gyógyszertár, stb. Az Aquincumnál kiemelkedő probléma a Graphisoft kiszolgálásnak teljes hiánya. Lehetne 2 legyet egy csapásra....de ez sem érdekel senkit, hiszen ingyen céges kocsit kap a többség....éljen a greenwashing...
Másik példa. Tudatos várostervezés. Amikor épült, a környék alig volt beépítve (Strasbourg Hautepierre), de tudatosan vannak villamos és buszmegállók. Még mindig lehet kevesebb, mint 10%, de nem is 1%. Már 15 éve ráadásul sokan elve kerékpárral jártak ide (személyes tapasztalat). Nálunk meg a legtöbb környéken semmi kerékpárút, stb. Pedig a dolgozók is járhatnának bicóval, busszal, vilalmossal, metróval (oh wait) többen, mint ma.
Nemcsak nagybevasarlok jarnak oda, azt a reszet nyilvan nem kell megmagyarazni. De a 123-ason pl. mindig latok "szolo" embereket jonni-menni (OK, nem rengeteget, es ezert nyilvan nem eri meg buszt jaratni, ezt alairom). Sokaknak mas miatt kell oda menni (a legtobb ilyen komplexum nem csam maga az aruhaz), vagy ott van, ami kell. Vagy egyszeruen az esik a legjobban kezre (kozel van, haztol hazig visz, stb). Nem minden van a sarki Aldiban.
Ilyen esetekben siman elcipelheto egy-ket nagy zacsko is.
Pedig igaz. Tömegközlekedéssel legfeljebb napi bevásárlást lehetne intézni (átlagos, 4 fős család szükségleteivel számolva), a heti, pláne kétheti-havi bevásárlások akkora mennyiség, hogy azt már busszal "két kézben" hazavinni szinte lehetetlen. A városszéli bevásárlóközpontok látogatói tehát - tetszik, nem tetszik - az autós bevásárlók; senki nem buszozik fél órát, órát, hogy megvegye a napi kenyeret, tejet, felvágottat, amikor a lakókörnyezetében, sétatávolságra is talál spar, lidl, penny áruházakat...
A Veress Péter út kapcsán bennem a következő fogalmazódott meg,
- a 44-est a terelt formájában értelmetlennek tartom, kapacitásának 80 százalékát a 244-esbe közlekedtettem volna, megfelelő tájékoztatás mellett, azt legalább csak egy átjáró zavarja, nem 3
- a 277-est végigküldöm a Thökölyn Sashalomig, elvégre az az eredeti útvonala és a XV. kerület felé kapcsolata van, onnan pedig menjen tovább balra a Veress Péteren a 44-es útvonalán a Centenáriumi lakótelepre. Műszaki pihenő a Bosnyák téren megoldható.
- A 277-es kieső szakaszán illetve az Egyenes utcai ltp kiszolgálására Örsről a 44-esből felszabadult járművekből (max 2 kocsi) körforgalmi járat: Örs - 277-es útvonala a Dömsödi utcáig, ott balra Kerepesin vissza - balra Keresztúri - jobbra vissza a Gyakorló lakótelepen át Örsre. Ez a járat a torlódásokban nem lett volna érintett és egyenletesen küldhető
- 176E, 276E ahogy korábban írták, mehetett volna a Csömöri felüljárón
(mellékes infó, hogy a Sárgarózsa utca - Pesti határút - Prohászka Ottokár utcán keresztül az első napi káoszban több eltévedt busz is átjutott gond nélkül, csuklós és szóló egyaránt, igaz itt hivatalosan súlykorlátozás van, de a helyzetre való tekintettel meg lehetett volna vizsgálni a lehetőségeket - például a 277-es itt kerülve megállókihagyás nélkül tudna közlekedni)