Keresés

Részletes keresés

d_90 Creative Commons License 5 órája 0 1 25306

Ha a 58-as buszt kötnék össze a jelenlegi 103-as járattal, akkor már jobb összekötetés lenne pl. az Etele tér, Ùjbuda Center, BudaPart, Újbuda-központ és a Móricz Zsigmond körtéren. 

Előzmény: nemeza (25303)
hamzsabusz Creative Commons License 9 órája -3 3 25305

...és ezzel párhuzamosan végre a 153-as megszüntetése, ill. jelenlegi teljesítményének részbeni beépítése a 154-be.

Előzmény: nemeza (25303)
BP-1 Creative Commons License 21 órája -1 4 25304

14VP-re felvonult minden garázs.😀

nemeza Creative Commons License 1 napja -1 4 25303

A 103 jelen formájában nettó pazarlás.

Ha legalább kimenne az Andor utcára, és a Szerémin vissza, és úgy a Kopaszi gát vége - már több értelme lenne.

Akár kimehetne az Infopark - Budapart körre is.

Előzmény: d_90 (25301)
18-09 Creative Commons License 1 napja -1 1 25302

Ez pontosan így van. Reméljük a jövőben az ilyen 3-4 napos operatív terelések menetrendesítésre kerülnek. 

Előzmény: IAtilla (25300)
d_90 Creative Commons License 1 napja 0 4 25301

Kb. 1-2 évvel ezelőtt volt társadalmi egyeztetés az új 203-as járatról, ami részben lefedte volna a mostani kis vonalon közlekedő 103-as buszt, ami sikertelenül zárult akkor a BKK-nál, ha jól tudom a helyi önkormányzat miatt is. Illetve volt pár hónap után egy másik TE. a BudaPart többlet kiszolgálása miatt. Ott ha jól tudom az volt a terv a BKK részéről hogy új 107E járattal oldanák meg a kiszolgálást (sűrűbb közlekedést) Újpalota és BudaPart (körforgalom) között, de az utóbbi társadalmi egyeztetésről nincs fent semmi lezárult nyilatkozat a honlapjukon. 

Kérdezem, hogy ezeknél érdemi változás már nem is lesz a BKK és a helyi önkormányzat között?

IAtilla Creative Commons License 1 napja 0 1 25300

Ha jól látom, az a probléma, hogy nincs menetrend, amibe beleszámolták volna, hanem operatív menetekkel lett megoldva.

Az operatív meneteknél sajnos sehol nincsenek rendesen kidolgozva a menetidők, még a normál útvonalakra sem, a tereltekre pedig úgy látom, még annyira sem.

Előzmény: rusenuxu (25299)
rusenuxu Creative Commons License 1 napja -1 0 25299

A menetrendbe nem igazán sikerült beleszámolni, az Árpád üzletháztól a Futár utca papíron 4 perc. :D

Előzmény: morzsesz (25295)
morzsesz Creative Commons License 1 napja 0 0 25298

A Rózsa utca x Árpád útra kereszteződésre gondoltam.

Előzmény: morzsesz (25297)
morzsesz Creative Commons License 1 napja -1 0 25297

Mondjuk a 120asnak nem lehet valami egyszerű kifordulni az Árpád útra, mert forgalomtechnikailag az a kereszteződés a leghulladékabb a városban szerintem.

Előzmény: morzsesz (25295)
Közlekedésguru Creative Commons License 1 napja 0 0 25296

A benzinkút valóban probléma, de ha a felüljáró nem torlódna csak azért, mert az autópálya felé kevés a jelenlegi egy sáv, akkor eleve megszűnne az ok, amiért a benzinkúton át pofátlankodnak. (Amúgy a belső sávban előzés egész addig szabályos, amíg nem záróvonalon történik a végső átsorolás, a buszt pedig könnyebben beengedik saját tapasztalatok alapján, mint a sok "de fontos dolgom van" úrvezetőt. Az viszont számomra is érdekes, hogy amióta ott a kamera szemmel láthatóan, ugyanúgy rendszeresen a záróvonalon át vágnak be a legvégén jobb szélre, nem is értem, nem megy a bünti, csak ha kiállnak a rend éber őrei, akiket aztán jól ott lehet hagyni a videó szerint...)

 

 

Előzmény: gorcher (25293)
morzsesz Creative Commons License 1 napja -1 2 25295

Hosszú idő után mától ideiglenes jelleggel ismét 280asokkal lehet találkozni az Árpád úton a 20E terelése miatt.😃

133bp. Creative Commons License 1 napja 0 2 25294

"Egy évig jártam mindennap a 32-essel és hiszem, hogy még csak sávszélesítés sem kéne a felüljáró felhajtóra. Elég lenne kirakni 2 rendőrt minden hétköznap délután 2 és 6 között a benzinkút kijáratához és szépen osztogatni a csekkeket azoknak, akik a Vágány utcáról levágják az utat a kúton keresztül a felhajtó felé."

 

Délután 4 és 6 között szokott lenni a legnagyobb forgalom, akkor hiába büntet a rendőr a benzinkútnál, mivel a kocsisor általában a Mór utcáig tart, ezért néhány pofátlankodó autós maximum pár percet nyer a benzinkút általi ügyeskedéssel. Azzal nem értek egyet, hogy ez valódi megoldás lenne a mindennapos problémákra, mert a hosszú kocsisor nem szűnne meg. Azt meg mondtam, hogy olyankor a 20-asok és 30-asok is záróvonalon próbálnak kijönni a megállóból, olyankor nem igazán lehet tartani a forgalmi rendet, tehát mindenki úgy probál ügyeskedni, ahogy sikerül. 

 

A 32-essel kapcsolatban igazad van, valóban egy áltatorvosi ló, elég sok gyenge pontja és hibája van. Ha esetleg nem a Vágány utcán keresztül menne fel a felüljáróra, akkor a 20-asok és 30-asok csúcsidei helyzetére pozitív hatással lenne, persze azt is tudom, hogy nagyon nincs más alternatíva. 

Előzmény: gorcher (25293)
gorcher Creative Commons License 1 napja 0 4 25293

Egy évig jártam mindennap a 32-essel és hiszem, hogy még csak sávszélesítés sem kéne a felüljáró felhajtóra. Elég lenne kirakni 2 rendőrt minden hétköznap délután 2 és 6 között a benzinkút kijáratához és szépen osztogatni a csekkeket azoknak, akik a Vágány utcáról levágják az utat a kúton keresztül a felhajtó felé. Komolyan dugó szokott lenni a kúton is.

 

És így nem kéne a besorolással vesződni egy plusz helyen, aminek köszönhetően szerintem hamarabb fel lehetne jutni a felüljáróra.

 

Mondjuk érdekes, hogy akkor durvult el itt a helyzet, amikor megjelentek állandóra a rendőrök a Hungáriáról az M3-asra vezető felüljáró felhajtójánál, a Vidámpark sarkánál. Ugye pont az általad is említett kielőzések megfékezésére. Ezelőtt volt olyan, hogy busszal a legbelső sávban előztünk meg mindenkit a felüljárón és vágtunk be keresztül a kifli felüljáróra. Ezután viszont volt olyan, hogy 30 perc Vágány utca - Amerikai út.

 

Amúgy ha már 32-es: az említett 1 év alatt többször is akartam írni a vonalról és jól megmondani, hogy mit kéne kezdeni vele. De valahogy mindig oda jutottam, hogy ez a vonal tényleg csak azért van, mert a Teleki Blanka felüljáró sose épült meg, hogy kiváltsa egy villamosvonal. Meg a Nagy Lajos 2x2 sávúsítása is fájó hiány, de abból lehet soha nem lesz semmi. És ezen két neuralgikus pontja miatt ki merem jelenteni, hogy a 32-es Budapest egyik legkatasztrófább járata, amivel nem lehet kezdeni semmit. És még így is mennyien utaznak rajta!

Előzmény: Közlekedésguru (25292)
Közlekedésguru Creative Commons License 2 napja 0 2 25292

Értelek, ismerem a helyet, tapasztaltam ott a délutáni csúcsot évekig, sőt, régebben már arcra tudtam melyik buszra nem kell felszálljak a Béke téren, mert végig fog állni a dugóban. Sokszor a 132-es gyors a körúttól az Amerikai útig 20-25 perc alatt jutott el, ellenben a követő 32-es a felüljárón a belső sávban előzte végig a sort és 15 perc alatt a Bosnyákon túl voltunk vele. 

 

Nem volt még se futár, semmi, egyszer megszívtuk valakivel, meg is jegyeztük, hogy ha ugyanaz jön, inkább menjen... és a követő minden nap ki is előzte, ezért tudom ennyire az időadatokat is, melyikkel mennyi idő volt az út.

 

Visszatérve a problémára, az egyik megoldás az lenne, ha a felüljáróról az M3-as felé két sáv vezetne fel, mert a torlódás oka főképp ez. Kicsit kellene szélesíteni csak a felhajtón és láss csodát, nem kell a buszsávot se felcserélni. A 74-eseknek nem lenne könnyű dolga besorolni, de ha megszűnik az átmenő forgalom a Hősök tere felé/felől, akkor talán működne a dolog.

 

A másik megoldás pedig az, hogy a 32-esek számára külön átvezetést biztosítunk, de erre írtam azt, hogy mire egy álló sor esetén át tudna jutni/be tudná sorolni, addig ugyanolyan probléma, mint ma. Hiába festessz fel bármit, a legtöbb esetben a mozdulatlan sornál semmi helye se lenne átmenni a soron, sraffozhatsz bármit az útra.

Előzmény: 133bp. (25291)
133bp. Creative Commons License 2 napja 0 2 25291

Forgalomtechnikailag meglehetne oldani, ha a belső lenne a buszsáv, hogy a 32-esek könnyebben kerüljenek át. Mindnesetre mindenféleképpen előnyösebb lenne a megállóhely környezetének átalakítása, minthogy a jelenlegi rossz rendszer maradjon, mert a 3-as jó ideig nem fog elmenni Béke térre, viszont a 20-asok és 30-asok kihasználtága eléggé magas és jelentős perceket lehetne kisebb intézkedéssel javítani. 

Előzmény: Közlekedésguru (25289)
Közlekedésguru Creative Commons License 3 napja 0 0 25290

...a Vágány utcában, a Dózsa megálló előtt.

Előzmény: Közlekedésguru (25289)
Közlekedésguru Creative Commons License 3 napja 0 2 25289

Teljesen mindegy melyik a buszsáv, mert elég egy 32-es előttük, ugyanúgy állna az összes 20E-(2)30(A) mögötte, amíg átsorol/beférkőzik a sorba.

 

Más lenne, ha a 3-as valóban átjut a Béke térre és 32-es ezen szakasza kuka, akkor a többiek számára előnyösebb lehetne a belső buszsáv peronnal, csak ugyanúgy, mint a Thökölyn a Keleti felé a Dózsa után kellene egy jelzőlámpás helycsere.

Előzmény: BP-1 (25288)
BP-1 Creative Commons License 3 napja 0 2 25288

Nyilván a Mór utca - Szent László út buszsávját megcsetélnéd. 

Jobb oldal az autósoké,  bal a buszoké.

Előzmény: 133bp. (25285)
133bp. Creative Commons License 3 napja -1 2 25287

Sajnos nem feltétlen ezen múlik. 

 

Mór utca - Szent László út szakaszon van buszsáv, mellette az autósoknak 1 sáv van. Délután annyi autós megy fel a Róbert Károly körútra, hogy az autós kocsisor sok esetben Mór utcáig tart. A 20E és 30-asok, ha nincs előttük 32-es, akkor Vágány utca/Róbert K. krt. megállóig eljutnak, de onnan azért sem tudnak kikanyarodni, mert annyi autó akar jobbra menni a felüljáró felé és akkora a kocsisor, hogy se előlre, se hátra perceken át. Ha 32-es van a 20-as vagy 30-as előtt, akkor még bonyolultabb a helyzet, mert a 32-esnek még nagyobb tortúra előrébb jutni a megállóból. Délután szinte az összes 20-as és 30-as záróvonalon keresztül próbál valahogy kiszerencsétlenkedni a megállóból, mert még +5-6 perc lenne, ha szabályosan mennének. Tényleg borzasztó, ami néha ott megy, egyszerűbb lenne egy kisebb átlakítással orvosolni a helyzetet. Persze nyilván igazad van abban, hogy az autósok lehetnének figyelmesebbek, de sokszor nem rajtuk múlik.

Előzmény: rusenuxu (25286)
rusenuxu Creative Commons License 3 napja -3 5 25286

A legegyszerűbb az lenne, ha az autósok nem lennének tapló parasztok és kiengednék a buszt a megállóból. :)

Előzmény: 133bp. (25285)
133bp. Creative Commons License 3 napja -2 3 25285

20E-hez még annyit, hogy egy kritikusabb pont van, ahol értelmetlenül verődnek el a 30-asokkal együtt. Az pedig a Vágány utca/Róbert K. krt. megállója Keleti felé. Délután 4-6 óra közötti magasságban annyira bedugul a Róbert Károly körúti felüljáró, hogy percekig nem mozdul semmi és az Angyalföld felől érkező 20-asok és 30-asok több percen át vesztegelnek feleslegesen a megálló körül.

 

Hely van, nyilván pénz kérdése a megoldás. A problémát meglehetne oldani, ha egy kisebb peront alakítanának ki a megállónál Keleti felé (úgy mint Zugló vasútállomásnál a belváros felé), hogy a felüljáróra kanyarodó autósok és a 32-es miatt ne boruljon feleslegesen a menetrend. (A héten egyik nap is ezért borult meg délután az érintett járatok menetrendje, de ez napi szintű probléma arra, és könnyen lehetne orvosolni). 

133bp. Creative Commons License 3 napja 0 4 25284

Köszi a választ, megnéztem és sokkal jobb a 7E márciustól, hogy Újpalota - Blaha között megszűnnek a felesleges rezsimenetek. Remélhetőleg a többi járatoknál pozitív változásokat hozz a menetidőkorrekciók, de ez majd élesben fog kiderülni. 20E esetén valóban nagy a szórás, de egy feszesebb menetidővel a menetrendre várakozásokat ki lehet küszöbölni. Jó munkát a továbbiakhoz is. 

Előzmény: István Gyuri (25279)
István Gyuri Creative Commons License 3 napja -1 1 25283

Rezsimenetek mindig voltak-lesznek. Itt az elkerülhetőek kerültek ki belőle, olvass vissza.

(A 7E-n reggel jellemzően Újpalotán kell kezdeni és este ott végezni az utasforgalom miatt. Ha valamilyen ok miatt kelenföldi kocsi kerül rá, akkor is.)

Előzmény: BX 59-76 (25281)
BX 59-76 Creative Commons License 3 napja -1 3 25282

Vagy végre a kelenföldi kocsik nem Újpalotán kezdenek/végeznek?

Előzmény: BX 59-76 (25281)
BX 59-76 Creative Commons License 3 napja -1 0 25281

Ezt kifejtenéd bővebben? Nem ad bele Cinkota, vagy meghosszabbítják.a vonalat?.😃

Előzmény: István Gyuri (25280)
István Gyuri Creative Commons License 3 napja 0 3 25280

És a 7E rezsimenetek is csökkennek hétfőtől.

Előzmény: István Gyuri (25279)
István Gyuri Creative Commons License 3 napja 0 4 25279

133bp:  1 hónapja azt mondták, hogy felülvizsgálják és korrigálnak a menetidőkön, amiket jeleztünk és ahol indokoltnak látják.

Nem tudom mennyi időt vesz igénybe

Hát, azért ennél jellemzően többet...

De mindenestre hétfőtől a 20E-n a reggeli csúcsban 1-2 perc átcsoportosításra került a Keleti felé eső részre.

(De az adatok azt is mutatják, hogy jelentősen szórnak az egyes menetek a különböző forgalmi szituációkban, de meglátjuk, az új részmenetidőkkel milyen tényadatok látszanak majd.)

 

A 32-esre is kész a menetidő-korrekció (minden napszakban, hol több, hol kevesebb lesz), vagy pl. a 198-ason is volt igazítás.

Történt még az utóbbi időben jó néhány vonalon hangolási korrekció is (pl. metróhoz, hévhez), ezekre emlékszem így fejből.

 

Folyamatban van még jónéhány, egy része már március hónapban megtörténik, lesz, ami csak áprilisban... Kapacitástól függően.

Előzmény: 133bp. (25246)
IAtilla Creative Commons License 5 napja 0 5 25278

Van.

A fogaskerekűt Kelenföld fogja pótolni, az egész napos számon egy darab Urbinóval.

Ez idő alatt cserébe átvesz a 157-esen egy forgalmit Óbuda, majd a pótlás végeztével visszaáll.

Előzmény: V4001-V4056 (25277)
V4001-V4056 Creative Commons License 6 napja 0 0 25277

Üdvözlet!

Van annak valami valóságalapja hogy a közeljövőben megkapja óbuda a 157-157A-t?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!