Keresés

Részletes keresés

timetable Creative Commons License 3 napja 0 5 35113

A Campona üzlet leépítését spec. nem értem, elérték hogy azzal a bolttal már ne is nagyon számoljon az ember, pedig az aztán nem a világvége, semmilyen közlekedési mód tekintetében...A diszkontokat én nem kedvelem - így múltkor mikor autóval voltam, inkább felmentem a Rózsakert lakótelepen lévő szupermarketbe.

 

Összességében egyébként úgy látom, hogy az áruházakat érintő járatok többségénél mára beállt a kb. igényeknek megfelelő kínálat, melynek fenntartását kívánatosnak is tartom.

Előzmény: 18-09 (35110)
Plagueis Creative Commons License 3 napja -12 1 35112

Ha neked a valóság bullshit, akkor kb. ezen a szinten kell a továbbiakban kezelni a hozzászólásaidat. Pardon, ideböfögéseidet. 

Előzmény: 18-09 (35107)
Közlekedésguru Creative Commons License 3 napja 0 5 35111

Az összes zsugorodott mára, ritkán fordulok meg Tescoban, de a szupermarket méretre csökkentett hipernek már értelmét se látom. Az Auchan legalább még fenntartja a hiper látszatot, bár az se olyan ma már, mint volt rég, de legalább még küzd.

 

Viszont ha félóránál ritkább kiszolgálást kap, akkor értelmét veszti, hogy egyáltalán menjen oda busz.

Előzmény: 18-09 (35110)
18-09 Creative Commons License 3 napja 0 3 35110

2007-2008 után ez azért megszűnt, elég látványosan. A budaörsi Tesco is elvesztette eladó területének közel kétharmadát, nem véletlenül. A Campona Tesco dettó, Ott is volt egy nettó 50%-os eladótércsökkentés. Ezeknek a világvégi hipereknek a 4 betűsök betettek, nem kicsit. Lengyelországból, amikor kivonult a Tesco, nagyon sok városhoz közeli, vagy városban lévő helyén ingatlanberuhzások mentek végbe. 

 

Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy nálunk is hasonlóak menjenek végbe előbb-utóbb. Főleg, hogy pl. az Auchan is hatalmas saját ingatlanokkal rendelkezik. Soroksár pl. az egyik legnagyobb saját tuladonú ingatlana a régóban. 

Előzmény: Közlekedésguru (35106)
exvérmezö15 Creative Commons License 3 napja -3 1 35109

Én anno ,láttam december 22  -este fél 12 felé ,csomag tv-el utast várakozni lent  a Savoya parkba...csak egy gond az volt T.utas számára hogy kocsiszín menetbe nem kellett utast vinni ksz-ig. 

 

Előzmény: NAR (35105)
toto92 Creative Commons License 3 napja -1 4 35108

Vittem én már haza Lidből fürdőszobaszekrényt a négyeshatoson :D De igen, nem igazán szoktak emberek ilyenekkel mászkálni, meg barkácsáruházba se heti rendszerességgel jár az átlag.

Előzmény: NAR (35105)
18-09 Creative Commons License 3 napja -3 3 35107

 hanem plusz kapacitást ad a Fehérvári útra és a kiskörűtra is.

 

Az ezt megelőző bullshitetet nem nézzük, kb. ez a lényeg. 

Előzmény: laszlo86 (35101)
Közlekedésguru Creative Commons License 3 napja 0 1 35106

Nem, én utaztam ezekkel a járatokkal egész sokat gyerekként. És az emlékeim nem csalnak annyit, hogy ne tudjam: nem csak nyitáskor mentem oda tömött 263-asokkal, hanem évekig.

Előzmény: trizs77 (35104)
NAR Creative Commons License 3 napja -4 5 35105

"Van barkács áruház, Aldi, műszaki és bútor üzlet is."

 

Szinte látom magam előtt, ahogy egy raklap padlólappal, egy 120 centis tévével meg egy szekrénysorral a kezében valaki felszáll a villamosra...

Előzmény: laszlo86 (35101)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -1 0 35104

Akkor úgy volt.

Biztosan Te is ott laktál mellettem, csak nem ismertelek.

Előzmény: Közlekedésguru (35103)
Közlekedésguru Creative Commons License 3 napja 0 3 35103

Amit sugallni akarsz, az nagyon nem úgy volt.

A nyitási tömeg és időszak nem években mérhető. Nem az ElektroWorld most a téma.

Márpedig ez évekig tartott. Utána mérséklődött, de akkor is sokan voltak a buszokon, majd a négybetűsök térnyerésével és a több belsőbb területeken nyitott hiper miatt tűntek el a buszokról az utasok.

Előzmény: trizs77 (35102)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -1 0 35102

Igen volt.

A kezdő napok mindenhol nagyon népszerűek.

Előzmény: Közlekedésguru (35099)
laszlo86 Creative Commons License 4 napja -2 7 35101

"Viszonylag kevesen mennek ki oda direkt a városból, bár a csak szombaton 15 percező 48-assal akárhányszor utaztam ki oda (pont az üzletek miatt), az ICS-n mindig volt álló utas is."

 

Pedig sokan járnak a Savoya-ba, ott nem csak az Auchanban kell gondolkodni, hanem az üzletsoron található gyógyszertár, bank fiókok, posta, fitnessz terem is. Van barkács áruház, Aldi, műszaki és bútor üzlet is. Nem feltétlenül kell arra gondolni, hogy aki ide jár, az szatyrokkal megpakolva tér haza. 

Szombatonként a 48-as is szépen meg szokott telni, egyébként annak a villamosnak szerintem nem csak a Savoya Park kiszolgálása a cél, hanem plusz kapacitást ad a Fehérvári útra és a kiskörűtra is. 

Előzmény: prOBIgy95 (35082)
király2644 Creative Commons License 4 napja -1 5 35100

Látom, ismét sikerült felfogni a lényeget....

Előzmény: torqmatic (35098)
Közlekedésguru Creative Commons License 4 napja 0 4 35099

De, volt olyan időszak, amikor a Transmanos 263-asok tele voltak utasokkal. Nem csak Budaörsre, a pesterzsébeti Megaparkhoz/tól is. Nem csak ülőhelyek tele szinten, hanem ajtóban állás szinten.

 

Régen volt, de volt ilyen időszak. Aztán amint egyre több áruház nyitott, egyre kevesebb utas lett érthető okokból.

Előzmény: trizs77 (35096)
torqmatic Creative Commons License 4 napja -6 3 35098

És akkor lehet csodlkozni, hogy Karácsonykor mindegyik környékén iszonyat dugó

 

Úristen, egy évben egyszer dugó van, jaj, azért túlélted, ugye? Bezzeg te, gondolom a hónod alatt a karácsonyi ajándékokkal, a kezedben a meg egy tömött teszkósszatyorral bicóztál haza, mint az igazi haladár...

Előzmény: király2644 (35094)
18-09 Creative Commons License 4 napja 0 0 35097

A 123-as egy kivétel, mivel rengeteg más olyan szolgáltatás van elérhető ott, ami a környéken nem. Pont a 123-as visszavágását tavaly decemberben nem támogatta ezért a BKK, pedig az Auchan kérte. 

Előzmény: Fenyőfatalp (35090)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -1 2 35096

Budaörsön a Templom térnél laktam 14 évig.

A TESCO busz szinte sohase volt tele.

Se ki, se be irányban.

Amikor (sokáig) Ik-280 jártak rajta, akkor az ülőhelyek 80-90%-a tele volt.

azaz kb. 30 ember utazott a csuklósokon.

 

Elméletileg nem volt szabad de az Osztapenkótól a Templom térig nagyon jó választás volt a tényleg mndíg tele 40-es helyett.

 

 

 

Előzmény: bz79 (35095)
bz79 Creative Commons License 4 napja -2 2 35095

A budaörsi tesco busz volt az egyetlen ami 30 percenként járt,és szinte mindig tele volt,mikor még a transmann csinálta a tescosra fóliázott 263-asokkal. De az már 20 éve volt, lehet még több is.

Előzmény: trizs77 (35092)
király2644 Creative Commons License 4 napja -1 4 35094

Egyszerűen nevetséges. Eleve rossz helyre épül, nehogy megoldjuk a közösségi közlekedést, de ha véletlenül jó helyen van, akkor sem kell (kivétel a Savoya, esetleg Csepel.). És akkor lehet csodlkozni, hogy Karácsonykor mindegyik környékén iszonyat dugó, és lehet szidni Karigerit meg a biciklistákat.....Egyébként számos más funkció is van sok helyen, pl. kormányablak, gyógyszertár, stb. Az Aquincumnál kiemelkedő probléma a Graphisoft kiszolgálásnak teljes hiánya. Lehetne 2 legyet egy csapásra....de ez sem érdekel senkit, hiszen ingyen céges kocsit kap a többség....éljen a greenwashing...

 

Másik példa. Tudatos várostervezés. Amikor épült, a környék alig volt beépítve (Strasbourg Hautepierre), de tudatosan vannak villamos és buszmegállók. Még mindig lehet kevesebb, mint 10%, de nem is 1%. Már 15 éve ráadásul sokan elve kerékpárral jártak ide (személyes tapasztalat). Nálunk meg a legtöbb környéken semmi kerékpárút, stb. Pedig a dolgozók is járhatnának bicóval, busszal, vilalmossal, metróval (oh wait) többen, mint ma.

 

 

Előzmény: toto92 (35091)
08-73 Creative Commons License 4 napja -2 2 35093

A 30, 60 perces követés pedig szintén megmagyarázza, miért értelmezhetetlen az utas számára kb bármely áruhàzi járat.

Előzmény: toto92 (35091)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -1 2 35092

A Budapest környéki bevásárló központok látogatóinak kevesebb mint 1%-a érkezik az adott helyre BKK vagy VOLÁN busszal.

Közforgalmú járattal.

 

Érdekesek de ha nem is lényegtelenek igen mellékes a létszámuk, jelentőségük.

Ezekre a járatokra szükség van és lesz mert mindíg akad egy iciri százalék akiknek ez jelenti az eljutást az ilyen központokba.

 

Talán a budaörsi Auchan körüli boltok az egyetlen kivételek ahol az az az 1% lehet, hogy 2% vagy 3% ?

toto92 Creative Commons License 4 napja -4 2 35091

OK, nem rengeteget, es ezert nyilvan nem eri meg buszt jaratni, ezt alairom

 

Akkor meg is lett válaszolva a kiinduló kérdés amiből az egész hozzászólás-folyam indult: miért nem járnak buszok ezekhez az áruházakhoz? Ezért.

Előzmény: Fenyőfatalp (35090)
Fenyőfatalp Creative Commons License 4 napja 0 5 35090

Pedig csak reszben igaz :)

 

Nemcsak nagybevasarlok jarnak oda, azt a reszet nyilvan nem kell megmagyarazni. De a 123-ason pl. mindig latok "szolo" embereket jonni-menni (OK, nem rengeteget, es ezert nyilvan nem eri meg buszt jaratni, ezt alairom). Sokaknak mas miatt kell oda menni (a legtobb ilyen komplexum nem csam maga az aruhaz), vagy ott van, ami kell. Vagy egyszeruen az esik a legjobban kezre (kozel van, haztol hazig visz, stb). Nem minden van a sarki Aldiban.

 

Ilyen esetekben siman elcipelheto egy-ket nagy zacsko is.

Előzmény: John Howard (35089)
John Howard Creative Commons License 4 napja 0 2 35089

Pedig igaz. Tömegközlekedéssel legfeljebb napi bevásárlást lehetne intézni (átlagos, 4 fős család szükségleteivel számolva), a heti, pláne kétheti-havi bevásárlások akkora mennyiség, hogy azt már busszal "két kézben" hazavinni szinte lehetetlen. A városszéli bevásárlóközpontok látogatói tehát - tetszik, nem tetszik - az autós bevásárlók; senki nem buszozik fél órát, órát, hogy megvegye a napi kenyeret, tejet, felvágottat, amikor a lakókörnyezetében, sétatávolságra is talál spar, lidl, penny áruházakat...

Előzmény: Fenyőfatalp (35088)
Fenyőfatalp Creative Commons License 4 napja -3 2 35088

Legalabbis ezt feltetelezed, alaptalanul.

Előzmény: attus germanicus (35066)
bpo-169 Creative Commons License 5 napja -2 3 35087

A Veress Péter út kapcsán bennem a következő fogalmazódott meg,

 

- a 44-est a terelt formájában értelmetlennek tartom, kapacitásának 80 százalékát a 244-esbe közlekedtettem volna, megfelelő tájékoztatás mellett, azt legalább csak egy átjáró zavarja, nem 3

 

- a 277-est végigküldöm a Thökölyn Sashalomig, elvégre az az eredeti útvonala és a XV. kerület felé kapcsolata van, onnan pedig menjen tovább balra a Veress Péteren a 44-es útvonalán a Centenáriumi lakótelepre. Műszaki pihenő a Bosnyák téren megoldható.

 

- A 277-es kieső szakaszán illetve az Egyenes utcai ltp kiszolgálására Örsről a 44-esből felszabadult járművekből (max 2 kocsi) körforgalmi járat: Örs - 277-es útvonala a Dömsödi utcáig, ott balra Kerepesin vissza - balra Keresztúri - jobbra vissza a Gyakorló lakótelepen át Örsre. Ez a járat a torlódásokban nem lett volna érintett és egyenletesen küldhető

 

- 176E, 276E ahogy korábban írták, mehetett volna a Csömöri felüljárón

 

 

(mellékes infó, hogy a Sárgarózsa utca - Pesti határút - Prohászka Ottokár utcán keresztül az első napi káoszban több eltévedt busz is átjutott gond nélkül, csuklós és szóló egyaránt, igaz itt hivatalosan súlykorlátozás van, de a helyzetre való tekintettel meg lehetett volna vizsgálni a lehetőségeket - például a 277-es itt kerülve megállókihagyás nélkül tudna közlekedni)

Előzmény: Lucky76 (35049)
nemeza Creative Commons License 2024.04.11 0 2 35086

Az az átszállás baromira nem kényelmes. Sokkal jobban megéri

1) átszállni a 114esekre valahol a Kocsiszínnél vagy előző 2 megállóban.

2) végigmenni Savoyaiig és ott átszállni

3) lesétálni az elágazástól Leányka utcához.

Előzmény: Il Leone (35079)
exvérmezö15 Creative Commons License 2024.04.11 -9 5 35085

Hát nem lehet mindenki BKK fan ebben a városba. Miért használom szolga elnevezést: mert BKV illetve arriva is szopik azzal sok baromsággal amit a BKK kitalál lásd első ajtozás lásd 0.5 sietésért felnyomják  embert és lehetne sorolni dolgokat. 

Előzmény: gallo (35043)
exvérmezö15 Creative Commons License 2024.04.11 -1 2 35084

A 204-est nagyon sok Budakalászi lakos arra használja hogy átjárjon vele Újpestre iskolába és dolgozni. Neki nagy érvágás lenne a megszűnne járat betérése.

Előzmény: timetable (35080)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!