Keresés

Részletes keresés

08-73 Creative Commons License 5 órája 0 0 24796

A 153, 154 vonalán milyen új megálló lesz a Petőfi híd, budai hídfő, és az Egyetemváros, A38 Hajóállomás között? A megálló már szinte kész van, a tábla oszlopa is le van szúrva.

133bp. Creative Commons License 11 órája 0 6 24795

Utolsó kép ezzel kapcsolatosan. 16:58 Közvágóhíd 223M Erzsébet felé.

 

Az előtte lévő 23E menetrendszerint 4 perccel ezelőtt ment el, tehát menetrendszerűen közlekedett minden járat, menet nem maradt ki. Ezt is azért mutatom, hogy a K1-es menetrend bevezetést avagy más típusú csúcsidei ritkítást semmiféleképen nem szabad kezdeményezni minden vonal esetén. Nem véletlen mondom, hogy a 23-as család és más járatok kihasználtsága járvány idején is jelentős. 

lapaj74 Creative Commons License 17 órája -1 2 24794

Még az is érdekes , hogy a reggelihez képest -5 ap. kocsi elszivárog a vonalról . Délután jön helyettük 3 Ikarus ami marad egész este . Így délutánra 15 kocsiból 6 magas padlós , este meg 5 kocsiból 2. Délután és este is  egymás után közlekednek így délután 20-22 perc este 20-37 perc várakozásra kényszerül aki nem tud felmászni vagy mozgássérült .

Előzmény: lapaj74 (24788)
morzsesz Creative Commons License 22 órája -1 1 24793

De a legfurább a dologban hogy napi kétszer le van kommunikálva a hírekben hogy a 85ös sűrítették...meg a 23ast is...

Szerintem nem Budapestre gondoltak.

(Mondjuk pont a 23as család Boráros és Pe. Vkp között így is bőven ki van szolgálva főleg a csúcsidőszakokban)

151 és 159 délután kapott 1-1 kocsit, azokat sűrítették.

Előzmény: lapaj74 (24788)
Spaceliner Creative Commons License 1 napja 0 5 24792

Kedvencem ez a 1,5 méteres távolságot tudj tartani sztory. 

Érettségihez centire lemértük, átlag terem max 8-9 fős lett.

 

Ha veszel egy 18 m csuklóst, s durván számolva másfél méterenként teszel 1-1 utast (2,5-es szélesség) akkor kb. 18/1,5*2 = 24 fő.

Sofőr első másfél méterét hagyjuk ki, 22 fő. 

 

Szívesen megnéznék egy átlagos csuklóst a kimért, s bejelölt helyekkel, hogy hova ülhet. 

Előzmény: 133bp. (24790)
133bp. Creative Commons License 1 napja -1 4 24791

Konkrétan Óhegyi és Újhegyi lakótelepen is egymás után mennek Köki felé... Tényleg érthetetlen ennek mi értelme így. Ha nem lenne a járvány, akkor utaslemaradás lenne ebből. 

Előzmény: lapaj74 (24788)
133bp. Creative Commons License 1 napja -1 6 24790

Ma fél 6 környékén Keletinél. A képek dokumentum jelleggel bemutatják a jelenlegi utasforgalmat bizonyos esetekben. Való igaz, hogy akadnak eltérések az egyes buszok kihasználtságát illetően, viszont ebben a járványügyi időszakban nem feltétlen a gazdasági szempontok, hanem az egészségügyi és munkavédelmi szempontok dominálnak. 

 

K1-es menetrend esetén a Rákóczi út tengelynél csúcsidőben óránként 6-8 busz minimum kiesne, ami lehet okozna zsúfoltságot egyes járatoknál. Ha meg a jelenlegihez képest zsúfoltabbak lennének a járművek, akkor azért menne a hiszti bizonyos oldalról (akár) jogosan is, hiszen jelenleg nem az a cél, hogy a 1,5 méteres távolságot lehessen tartani és a 8E példáján keresztül látszik, hogy ez jelenleg sem mindig valósul meg. Nyilván kényszer helyzet, azt is aláírom, hogy néhány vonalat felül kéne vizsgálni, de én még most sem látom indokoltnak a ritkítást minden járat esetén. Viszont este 8-9 után lehetne komolyabb lépéseket tenni. Véleményem szerint a buszvezetők munkája sem utolsó szempont járvány közepén, mivel a munkanélküliség eléggé nagy problémát jelent. 

lapaj74 Creative Commons License 1 napja 0 0 24789

Örs felől Köki felé és az Örsön .

Előzmény: lapaj74 (24788)
lapaj74 Creative Commons License 1 napja -1 4 24788

85-85E délután elég tömött . De nem a sok utas miatt hanem a vízfejű BKK miatt aki megalkotta ezt a 8 perc 2 perc követést . És van olyan is , hogy 9-1 , sőt 18 óra körül 10-1 is . 

Előzmény: gorcher (24787)
gorcher Creative Commons License 1 napja 0 1 24787

Az alapmenetrend helyett a K1 nem fűnyírás.

 

A 45-ös mentén bár van sok közintézmény, de a Szerb Antal 4 osztályát leszámítva mindenhol vannak diákok és dolgozók. Szóval tényleg meglepő volt egyedül utazni csúcsban úgy, hogy időben voltunk végig. Illetve ahogy a vonalon az összes kocsi, mi is egy kicsit siettünk, de ez nem csoda, hiszen forgalom nélkül nem kell annyi idő. És akárhol járok, ezt a nyugit tapasztalom. 23-ason is múlt héten szerdán és csütörtökön, 85-ösön ma. És olyat se láttam még, hogy reggel 7:35 körül az éppen induló kettes metrón az utolsó kocsiban van ülőhely. Több is.

Előzmény: 133bp. (24785)
ofbestof Creative Commons License 1 napja -1 5 24786

Lehet hogy hat év elteltével végre épül egy kulturált illemhely a Thomán István utcai végállomáson és már nem a kiserdőben kell vizelni?

133bp. Creative Commons License 1 napja -1 3 24785

A fűnyíró elvszerű ritkítással nem értek egyet. A 23-as család és M3-as metrópótló mai kihasználtságából ítélve nem szabadna ritkítani. Valóban látszanak a korlátozások hatásai az egyes járművek utasterheltégét figyelembe véve, de a jelenlegi időszakban pont abból lenne probléma, ha nyomorgoni kellene járatokon. Talán az működhet, hogy a vonalakat átvizsgálni hol indokolt, hol kevésbé az akutális kapacitás. A 45-ös mentén több közintézmény található, így nem is kell csodálkozni, hogy visszaesett az utasforgalom. Bár azért azt is érdemes lenne megnézni, hogy az előtted lévő busz hány perccel ezelőtt ment el, mert a reggeli csúcsidőben a 4-6 perces lyuktól a 10 perces lyukig minden volt.

 

Azt nagyobb problémának látom, hogy este 9 után még mindig nem tért át a budapesti közlekedés ideiglenesen éjszakai hálózatra, mivel a 20-21 óra utáni időszak az, amikor drasztikusan lecsökkent az utasforgalom és üresen vagy pár utassal mennek a járművek. Illetve nem szabad elfelejteni hányan dolgoznak járművezetőként akár a BKV-nál vagy alvállalkozóknál, ebben az időszakban az sem lenne hátrány, hogy a vírus terjedésének csökkenésével összhangban a munkahelyeket is megtartsák, eleve hatalmas gáz van a magánbuszos cégeknél... 

Előzmény: gorcher (24784)
gorcher Creative Commons License 1 napja 0 1 24784

Oké, visszaszívok mindent, amivel a járatsűrítés mellett beszéltem. Mert bár vicces élmény egyedül ülni a csúcsórában egy 280-ason, de bizonyosan nincs meg az utazásom megfelelő ár-érték aránya.

 

A szomszéd topikban tárgyalt menetrend (és egyéb) tervezési nehézségeket is figyelembe véve nem lehet, hogy egy K1 is elegendő lenne első körben? Aztán meglátjuk, marad e a tilalom december 12. után is. 

 

Na, már 11-en vagyunk!

IAtilla Creative Commons License 2 napja 0 1 24783

Mondjuk azt nem értem, hogy a 941-es minek áll meg kétszer, a körforgalom előtti megállóban szerintem fölösleges, ahol egyébként egyetlen nappali viszonylat sem áll meg.

Előzmény: 18-09 (24772)
05-52 Creative Commons License 2 napja 0 0 24782

Elvileg emailben kerülnek ezek elküldésre. 

Emellett rendszeres az is, hogy a futár kód sem stimmel, különösen átszerelő / éjszakából jövő forgalmi számok esetén.

Előzmény: denfa (24781)
denfa Creative Commons License 2 napja 0 0 24781

Alapból nincs ilyen, viszont egy sor van a menetlevélen forgalmi utasítások címszóval, ott szerepel a forgalmi szám kódja, plusz vonalspecifikus kiegészítő infó, ha van releváns (ami nem ideiglenes, pl. 138-asnál az, hogy meddig nem kell betérni az Auchanhoz). Abba nem látok bele, hogy mennyire és hogyan lehet ezekbe belenyúlni, amikor átmeneti forgalmi változás adódik.

Előzmény: 05-52 (24780)
05-52 Creative Commons License 2 napja 0 0 24780

Jól emlékszem ugye, hogy a VT-s papíron nincs ilyen rovat, ahol a terelések, információk, telefonszámok vannak?

Előzmény: denfa (24779)
denfa Creative Commons License 2 napja 0 0 24779

Igen, pont erre gondoltam én is. Ez tűnik a leghatékonyabb megoldásnak, kérdés, nálunk mi kellenne ahhoz, hogy ez megvalósulhasson.

Előzmény: Villámhetes (24777)
05-52 Creative Commons License 2 napja 0 1 24778

Érdekes valóban, hogy a VT-hez sokkal többször nem jut el infó, mint a másik 2 szolgáltatóhoz. Nem tudom, hogy hol a hiba a rendszerben, de ott sokkal többször van olyan, hogy egy terelést minden járművezetővel le kell egyeztetni részletesen, mert nem kapnak róla értesítést. 

 

 

Amúgy talán az is segítség lehetne viszonylag kis energiabefektetéssel, ha a menetirányítás küldene ilyenkor emlékeztető üzenetet, legalább műszakonként egyszer.

 

Értelmes ember magától is megcsinálja ezeket (irányításra gondolok), terelést mindig le kell egyeztetni, lehetőleg szóban, a megálló áthelyezős dolgokat általában elég kiírni.

Előzmény: denfa (24776)
Villámhetes Creative Commons License 2 napja 0 2 24777

Nálunk a munkalap megjegyzés rovatában fel vannak sorolva a forgalmi változások.Nálatok is be lehetne vezetni.

Előzmény: denfa (24776)
denfa Creative Commons License 2 napja -1 1 24776

Minden lojalitásommal és tiszteletemmel együtt mondom, hogy igen, ez valóban érdekes. :-) Nem tudom, a kommunikációs lánc melyik pontján van foltoznivaló, de előfordul, hogy a végére (hozzánk) már nem jut el az infó. Régebben többször is volt ilyen, mostanában azért szerencsére egyre ritkábban van erre példa.

 

Amúgy talán az is segítség lehetne viszonylag kis energiabefektetéssel, ha a menetirányítás küldene ilyenkor emlékeztető üzenetet, legalább műszakonként egyszer.

Előzmény: 18-09 (24775)
18-09 Creative Commons License 2 napja 0 2 24775

Egyébként annyira csendben sikerült ezt meglépni, hogy még mi sem tudtunk róla, akik minden nap ott dolgozunk.

 

Az azért mindig érdekes, hogy az Arrivánál soha semmiről nem tudnak. Október végén lett kiadva róla az SZE... eredetileg november elejei üzembehelyezés lett volna, de a feltorlódott feladatok miatt került áthelyezése a bevezetés időpontja.

Előzmény: denfa (24774)
denfa Creative Commons License 2 napja 0 1 24774

Közvetlen átszállási lehetőség jön létre a 141-es és a 150-es között.

Ez ténynek tény, értelme viszont semmi és nem is ezért lett létrehozva szerintem. Nem túl valószínű, hogy egyikről átszálljanak a másikra abban a megállóban.

 

Nem tudom, hol mértél 50 métert

A tt. szerintem csak félreértelmezte a dolgot, a körforgalom előtti (irány Kf) megállót is a 141-esének gondolta.

 

Egyébként annyira csendben sikerült ezt meglépni, hogy még mi sem tudtunk róla, akik minden nap ott dolgozunk. Ha tegnap nem veszem észre véletlenül, hogy jé ott egy tábla és nem nézek utána gyorsan a Futárban, valószínűleg sosem tudtam volna meg.

Előzmény: IAtilla (24773)
IAtilla Creative Commons License 3 napja 0 0 24773

Közvetlen átszállási lehetőség jön létre a 141-es és a 150-es között.

Az 58/158-as végállomása és a 150-es között is jelentősen csökken az átszállási távolság, hogy a benzinkút helyett az új megállónál lehet átszállni.

Nem tudom, hol mértél 50 métert, de a GTFS szerint:

Kelenföld felé 320 méter a Jégmadár utca – Balatoni út / Háros utca,

a Savoya Park felé 142 méter a Balatoni út / Háros utca – Jégmadár utca.

Előzmény: JSZ-379 (24771)
18-09 Creative Commons License 3 napja 0 3 24772

Miért állna meg kétszer? A Háros utcában lévő megállóban csak a 941-es áll meg. A 141-es a csomópont után érintett megállóban áll meg. Ami kétszer áll meg az a 941-es Campona felé. 

Előzmény: JSZ-379 (24771)
JSZ-379 Creative Commons License 3 napja 0 1 24771

És pontosan mi értelme van ezeknek a megállóknak?

Most a Kelenföld felé menő 141-es 50 méteren belül kétszer áll meg.

Előzmény: IAtilla (24770)
IAtilla Creative Commons License 3 napja 0 2 24770

A mai napon szép csendben üzembe helyezték a Balatoni út / Háros utca csomópontban található megállókat, ahol a 141-es, a 150-es és a 941-es buszok állnak meg, de a 101B és a 101E nem.

További változás a környéken, hogy a 101B hétfőtől megáll Antalházán, de a 101E továbbra sem.

toto92 Creative Commons License 3 napja 0 1 24769

Nincs ezen mit érteni, látszatintézkedés hogy egyrészt mondhassák, hogy ők tettek valamit mert előírták, hogy így kell lennie, másrészt meg erre hivatkozva igény szerint bele lehet rúgni abba, aki nem szimpatikus.

Előzmény: 133bp. (24767)
05-52 Creative Commons License 3 napja 0 4 24768

Maximális kapacitáson üzemel a rendszer reggel, nem tudom, ezen mit nem értenek. A Volánbusz felett nem a BKK rendelkezik, a többi szolgáltató meg szinte az összes üzemképes járművét kiküldi reggel. Ennél többet nem lehet tenni. A politikus dolga a hangzatos mondatok elejtése, az meg, hogy a feltételek nem adottak hozzá, nem hiszem, hogy izgatja.

Előzmény: 133bp. (24767)
133bp. Creative Commons License 3 napja -1 8 24767

https://bkk.hu/hirek/2020/11/a-bkk-jaratai-november-kozepe-ota-a-letezo-legnagyobb-kapacitassal-jarnak.6043/ 

 

Érdekes a kettős mérce. Például Szegeden éppen tanszüneti menetrendet vezettek be munkanapokon ott nem balhéznak a riktítás apropóján, Budapesten pedig az alig 3%-os járatsűrítésből csinálnak vitát. Azért érdemes megnézni néhány vidéki városban mit takar a járatsűrítés (pl Szombathelyen +5 indulást összesen egy nap alatt), ahogy említettem Szegeden már ritkítottak is. 

 

A BKK oldaláról pedig nem látom, hogy az általuk emlegetett 85-ösön mit sűrítettek. Csúcsidőben ugyanolyan követéssekel közlekedik, mint november elején, ráadásul a korábban elcseszett hangolás miatt tényleg heringjárat délutáni csúcsban a 85E. Délutáni csúcsban ráférne egy kisebb fajta sűrítés. De a 7E-n sem történt érdemi sűrítés az elmúlt két hétben beharangozottakkal ellentétben, pedig a Rákóczi-Thököly tengelyen nem ártana. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!