Természetesen ilyenkor nem lehet megoldás a kerékbilincs, nem is alkalmazzák. Elszállítják. Illetve "megrendelik" az elszállítását. Aztán - miután elég kevés szállítókocsi áll rendelkezésre - majd egy-másfél óra múlva jön a tréler, felrakják, elviszik. Azonban nagyon sokszor a tréler érkezése előtt "pár perccel" előkerül a tulajdonos, és szó nélkül elhúz onnan. A dörzsöltebb intézkedők már úgy állnak a szabálytalanul parkoló mellé/elé a saját kékvillogósukkal, hogy ne tudjon "megszökni", amíg nem ér oda a szállítókocsi...
Sokszor olvasom, hogy busz vagy troli itt-ott nem közlekedik szabálytalan parkolás miatt. Ilyenkor mit tesz az illetékes elvtárs? Megvárják míg előkerül a kocsi gazdája, elviszik vagy esetleg kincstári ésszel rátesznek egy kerékbilincset? Néha órákig tart a terelés, miért nem lehet gyorsan hatékonyan intézkedni?
Most vasárnaptól akkor vasárnapokon állandóvá válik az üzemkezdet és 10.00 közötti Lehel tér- Köki közötti M3 pótlás, vagy csak december 20-ig lesz így?
Utóbbi. A mai nappal megváltozott a bemeneti adatok formátuma, aminek köszönhetően látszani fognak az átszerelések (törzsforgalmik) is, de a hozzáigazítás igényel még egy kis munkát.
Lehet, hogy közelebb teszik a Petőfi hídhoz az Egyetemváros megállót? Nem volna rossz ötlet, mert kissé aránytalan ott a megállóköz. Arról nem is beszélve, hogy az A38-hoz jelenleg közelebb van a Hídfő megálló, mint maga a dedikált.
A 153, 154 vonalán milyen új megálló lesz a Petőfi híd, budai hídfő, és az Egyetemváros, A38 Hajóállomás között? A megálló már szinte kész van, a tábla oszlopa is le van szúrva.
Utolsó kép ezzel kapcsolatosan. 16:58 Közvágóhíd 223M Erzsébet felé.
Az előtte lévő 23E menetrendszerint 4 perccel ezelőtt ment el, tehát menetrendszerűen közlekedett minden járat, menet nem maradt ki. Ezt is azért mutatom, hogy a K1-es menetrend bevezetést avagy más típusú csúcsidei ritkítást semmiféleképen nem szabad kezdeményezni minden vonal esetén. Nem véletlen mondom, hogy a 23-as család és más járatok kihasználtsága járvány idején is jelentős.
Még az is érdekes , hogy a reggelihez képest -5 ap. kocsi elszivárog a vonalról . Délután jön helyettük 3 Ikarus ami marad egész este . Így délutánra 15 kocsiból 6 magas padlós , este meg 5 kocsiból 2. Délután és este is egymás után közlekednek így délután 20-22 perc este 20-37 perc várakozásra kényszerül aki nem tud felmászni vagy mozgássérült .
Konkrétan Óhegyi és Újhegyi lakótelepen is egymás után mennek Köki felé... Tényleg érthetetlen ennek mi értelme így. Ha nem lenne a járvány, akkor utaslemaradás lenne ebből.
Ma fél 6 környékén Keletinél. A képek dokumentum jelleggel bemutatják a jelenlegi utasforgalmat bizonyos esetekben. Való igaz, hogy akadnak eltérések az egyes buszok kihasználtságát illetően, viszont ebben a járványügyi időszakban nem feltétlen a gazdasági szempontok, hanem az egészségügyi és munkavédelmi szempontok dominálnak.
K1-es menetrend esetén a Rákóczi út tengelynél csúcsidőben óránként 6-8 busz minimum kiesne, ami lehet okozna zsúfoltságot egyes járatoknál. Ha meg a jelenlegihez képest zsúfoltabbak lennének a járművek, akkor azért menne a hiszti bizonyos oldalról (akár) jogosan is, hiszen jelenleg nem az a cél, hogy a 1,5 méteres távolságot lehessen tartani és a 8E példáján keresztül látszik, hogy ez jelenleg sem mindig valósul meg. Nyilván kényszer helyzet, azt is aláírom, hogy néhány vonalat felül kéne vizsgálni, de én még most sem látom indokoltnak a ritkítást minden járat esetén. Viszont este 8-9 után lehetne komolyabb lépéseket tenni. Véleményem szerint a buszvezetők munkája sem utolsó szempont járvány közepén, mivel a munkanélküliség eléggé nagy problémát jelent.
85-85E délután elég tömött . De nem a sok utas miatt hanem a vízfejű BKK miatt aki megalkotta ezt a 8 perc 2 perc követést . És van olyan is , hogy 9-1 , sőt 18 óra körül 10-1 is .
A 45-ös mentén bár van sok közintézmény, de a Szerb Antal 4 osztályát leszámítva mindenhol vannak diákok és dolgozók. Szóval tényleg meglepő volt egyedül utazni csúcsban úgy, hogy időben voltunk végig. Illetve ahogy a vonalon az összes kocsi, mi is egy kicsit siettünk, de ez nem csoda, hiszen forgalom nélkül nem kell annyi idő. És akárhol járok, ezt a nyugit tapasztalom. 23-ason is múlt héten szerdán és csütörtökön, 85-ösön ma. És olyat se láttam még, hogy reggel 7:35 körül az éppen induló kettes metrón az utolsó kocsiban van ülőhely. Több is.
A fűnyíró elvszerű ritkítással nem értek egyet. A 23-as család és M3-as metrópótló mai kihasználtságából ítélve nem szabadna ritkítani. Valóban látszanak a korlátozások hatásai az egyes járművek utasterheltégét figyelembe véve, de a jelenlegi időszakban pont abból lenne probléma, ha nyomorgoni kellene járatokon. Talán az működhet, hogy a vonalakat átvizsgálni hol indokolt, hol kevésbé az akutális kapacitás. A 45-ös mentén több közintézmény található, így nem is kell csodálkozni, hogy visszaesett az utasforgalom. Bár azért azt is érdemes lenne megnézni, hogy az előtted lévő busz hány perccel ezelőtt ment el, mert a reggeli csúcsidőben a 4-6 perces lyuktól a 10 perces lyukig minden volt.
Azt nagyobb problémának látom, hogy este 9 után még mindig nem tért át a budapesti közlekedés ideiglenesen éjszakai hálózatra, mivel a 20-21 óra utáni időszak az, amikor drasztikusan lecsökkent az utasforgalom és üresen vagy pár utassal mennek a járművek. Illetve nem szabad elfelejteni hányan dolgoznak járművezetőként akár a BKV-nál vagy alvállalkozóknál, ebben az időszakban az sem lenne hátrány, hogy a vírus terjedésének csökkenésével összhangban a munkahelyeket is megtartsák, eleve hatalmas gáz van a magánbuszos cégeknél...
Oké, visszaszívok mindent, amivel a járatsűrítés mellett beszéltem. Mert bár vicces élmény egyedül ülni a csúcsórában egy 280-ason, de bizonyosan nincs meg az utazásom megfelelő ár-érték aránya.
A szomszéd topikban tárgyalt menetrend (és egyéb) tervezési nehézségeket is figyelembe véve nem lehet, hogy egy K1 is elegendő lenne első körben? Aztán meglátjuk, marad e a tilalom december 12. után is.
Mondjuk azt nem értem, hogy a 941-es minek áll meg kétszer, a körforgalom előtti megállóban szerintem fölösleges, ahol egyébként egyetlen nappali viszonylat sem áll meg.
Alapból nincs ilyen, viszont egy sor van a menetlevélen forgalmi utasítások címszóval, ott szerepel a forgalmi szám kódja, plusz vonalspecifikus kiegészítő infó, ha van releváns (ami nem ideiglenes, pl. 138-asnál az, hogy meddig nem kell betérni az Auchanhoz). Abba nem látok bele, hogy mennyire és hogyan lehet ezekbe belenyúlni, amikor átmeneti forgalmi változás adódik.
Érdekes valóban, hogy a VT-hez sokkal többször nem jut el infó, mint a másik 2 szolgáltatóhoz. Nem tudom, hogy hol a hiba a rendszerben, de ott sokkal többször van olyan, hogy egy terelést minden járművezetővel le kell egyeztetni részletesen, mert nem kapnak róla értesítést.
Amúgy talán az is segítség lehetne viszonylag kis energiabefektetéssel, ha a menetirányítás küldene ilyenkor emlékeztető üzenetet, legalább műszakonként egyszer.
Értelmes ember magától is megcsinálja ezeket (irányításra gondolok), terelést mindig le kell egyeztetni, lehetőleg szóban, a megálló áthelyezős dolgokat általában elég kiírni.
Minden lojalitásommal és tiszteletemmel együtt mondom, hogy igen, ez valóban érdekes. :-) Nem tudom, a kommunikációs lánc melyik pontján van foltoznivaló, de előfordul, hogy a végére (hozzánk) már nem jut el az infó. Régebben többször is volt ilyen, mostanában azért szerencsére egyre ritkábban van erre példa.
Amúgy talán az is segítség lehetne viszonylag kis energiabefektetéssel, ha a menetirányítás küldene ilyenkor emlékeztető üzenetet, legalább műszakonként egyszer.