Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 2020.11.26 0 0 24805

Természetesen ilyenkor nem lehet megoldás a kerékbilincs, nem is alkalmazzák. Elszállítják. Illetve "megrendelik" az elszállítását. Aztán - miután elég kevés szállítókocsi áll rendelkezésre - majd egy-másfél óra múlva jön a tréler, felrakják, elviszik. Azonban nagyon sokszor a tréler érkezése előtt "pár perccel" előkerül a tulajdonos, és szó nélkül elhúz onnan. A dörzsöltebb intézkedők már úgy állnak a szabálytalanul parkoló mellé/elé a saját kékvillogósukkal, hogy ne tudjon "megszökni", amíg nem ér oda a szállítókocsi...

Előzmény: PanzerMk5 (24804)
PanzerMk5 Creative Commons License 2020.11.26 0 0 24804

Sokszor olvasom, hogy busz vagy troli itt-ott nem közlekedik szabálytalan parkolás miatt. Ilyenkor mit tesz az illetékes elvtárs? Megvárják míg előkerül a kocsi gazdája, elviszik vagy esetleg kincstári ésszel rátesznek egy kerékbilincset? Néha órákig tart a terelés, miért nem lehet gyorsan hatékonyan intézkedni?

08-73 Creative Commons License 2020.11.26 0 0 24803

Pontosabban 4 db vasárnapot érint a dolog. November 29, December 6, 13, 20.

Előzmény: prOBIgy95 (24802)
prOBIgy95 Creative Commons License 2020.11.26 0 0 24802

Eddig csak erről a két hétvégéről volt szó. Gondolom lesz később is, de nem hiszem, hogy rendszeres lesz.

Előzmény: 08-73 (24801)
08-73 Creative Commons License 2020.11.26 0 0 24801

Most vasárnaptól akkor vasárnapokon állandóvá válik az üzemkezdet és 10.00 közötti Lehel tér- Köki közötti M3 pótlás, vagy csak december 20-ig lesz így?

HBweb hu Creative Commons License 2020.11.25 -1 1 24800

Köszi, megnyugodtam!

Előzmény: fberci (24799)
fberci Creative Commons License 2020.11.25 0 9 24799

Utóbbi. A mai nappal megváltozott a bemeneti adatok formátuma, aminek köszönhetően látszani fognak az átszerelések (törzsforgalmik) is, de a hozzáigazítás igényel még egy kis munkát.

Előzmény: HBweb hu (24798)
HBweb hu Creative Commons License 2020.11.25 0 0 24798

Picit ON - picit OFF: 

 

Mi történt a winmenetrenddel? Úgy látom, mától (?) nem lehet lekérdezni az adott jármű egésznapos fordáját... Tudatos, vagy rendszerhiba?

:-/

https://online.winmenetrend.hu/futar/vehicles?more_info=1

 

denfa Creative Commons License 2020.11.25 0 3 24797

Lehet, hogy közelebb teszik a Petőfi hídhoz az Egyetemváros megállót? Nem volna rossz ötlet, mert kissé aránytalan ott a megállóköz. Arról nem is beszélve, hogy az A38-hoz jelenleg közelebb van a Hídfő megálló, mint maga a dedikált.

Előzmény: 08-73 (24796)
08-73 Creative Commons License 2020.11.25 0 2 24796

A 153, 154 vonalán milyen új megálló lesz a Petőfi híd, budai hídfő, és az Egyetemváros, A38 Hajóállomás között? A megálló már szinte kész van, a tábla oszlopa is le van szúrva.

133bp. Creative Commons License 2020.11.24 0 11 24795

Utolsó kép ezzel kapcsolatosan. 16:58 Közvágóhíd 223M Erzsébet felé.

 

Az előtte lévő 23E menetrendszerint 4 perccel ezelőtt ment el, tehát menetrendszerűen közlekedett minden járat, menet nem maradt ki. Ezt is azért mutatom, hogy a K1-es menetrend bevezetést avagy más típusú csúcsidei ritkítást semmiféleképen nem szabad kezdeményezni minden vonal esetén. Nem véletlen mondom, hogy a 23-as család és más járatok kihasználtsága járvány idején is jelentős. 

lapaj74 Creative Commons License 2020.11.24 -1 3 24794

Még az is érdekes , hogy a reggelihez képest -5 ap. kocsi elszivárog a vonalról . Délután jön helyettük 3 Ikarus ami marad egész este . Így délutánra 15 kocsiból 6 magas padlós , este meg 5 kocsiból 2. Délután és este is  egymás után közlekednek így délután 20-22 perc este 20-37 perc várakozásra kényszerül aki nem tud felmászni vagy mozgássérült .

Előzmény: lapaj74 (24788)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.24 -1 1 24793

De a legfurább a dologban hogy napi kétszer le van kommunikálva a hírekben hogy a 85ös sűrítették...meg a 23ast is...

Szerintem nem Budapestre gondoltak.

(Mondjuk pont a 23as család Boráros és Pe. Vkp között így is bőven ki van szolgálva főleg a csúcsidőszakokban)

151 és 159 délután kapott 1-1 kocsit, azokat sűrítették.

Előzmény: lapaj74 (24788)
Spaceliner Creative Commons License 2020.11.23 0 6 24792

Kedvencem ez a 1,5 méteres távolságot tudj tartani sztory. 

Érettségihez centire lemértük, átlag terem max 8-9 fős lett.

 

Ha veszel egy 18 m csuklóst, s durván számolva másfél méterenként teszel 1-1 utast (2,5-es szélesség) akkor kb. 18/1,5*2 = 24 fő.

Sofőr első másfél méterét hagyjuk ki, 22 fő. 

 

Szívesen megnéznék egy átlagos csuklóst a kimért, s bejelölt helyekkel, hogy hova ülhet. 

Előzmény: 133bp. (24790)
133bp. Creative Commons License 2020.11.23 -1 4 24791

Konkrétan Óhegyi és Újhegyi lakótelepen is egymás után mennek Köki felé... Tényleg érthetetlen ennek mi értelme így. Ha nem lenne a járvány, akkor utaslemaradás lenne ebből. 

Előzmény: lapaj74 (24788)
133bp. Creative Commons License 2020.11.23 -1 7 24790

Ma fél 6 környékén Keletinél. A képek dokumentum jelleggel bemutatják a jelenlegi utasforgalmat bizonyos esetekben. Való igaz, hogy akadnak eltérések az egyes buszok kihasználtságát illetően, viszont ebben a járványügyi időszakban nem feltétlen a gazdasági szempontok, hanem az egészségügyi és munkavédelmi szempontok dominálnak. 

 

K1-es menetrend esetén a Rákóczi út tengelynél csúcsidőben óránként 6-8 busz minimum kiesne, ami lehet okozna zsúfoltságot egyes járatoknál. Ha meg a jelenlegihez képest zsúfoltabbak lennének a járművek, akkor azért menne a hiszti bizonyos oldalról (akár) jogosan is, hiszen jelenleg nem az a cél, hogy a 1,5 méteres távolságot lehessen tartani és a 8E példáján keresztül látszik, hogy ez jelenleg sem mindig valósul meg. Nyilván kényszer helyzet, azt is aláírom, hogy néhány vonalat felül kéne vizsgálni, de én még most sem látom indokoltnak a ritkítást minden járat esetén. Viszont este 8-9 után lehetne komolyabb lépéseket tenni. Véleményem szerint a buszvezetők munkája sem utolsó szempont járvány közepén, mivel a munkanélküliség eléggé nagy problémát jelent. 

lapaj74 Creative Commons License 2020.11.23 0 0 24789

Örs felől Köki felé és az Örsön .

Előzmény: lapaj74 (24788)
lapaj74 Creative Commons License 2020.11.23 -1 5 24788

85-85E délután elég tömött . De nem a sok utas miatt hanem a vízfejű BKK miatt aki megalkotta ezt a 8 perc 2 perc követést . És van olyan is , hogy 9-1 , sőt 18 óra körül 10-1 is . 

Előzmény: gorcher (24787)
gorcher Creative Commons License 2020.11.23 0 1 24787

Az alapmenetrend helyett a K1 nem fűnyírás.

 

A 45-ös mentén bár van sok közintézmény, de a Szerb Antal 4 osztályát leszámítva mindenhol vannak diákok és dolgozók. Szóval tényleg meglepő volt egyedül utazni csúcsban úgy, hogy időben voltunk végig. Illetve ahogy a vonalon az összes kocsi, mi is egy kicsit siettünk, de ez nem csoda, hiszen forgalom nélkül nem kell annyi idő. És akárhol járok, ezt a nyugit tapasztalom. 23-ason is múlt héten szerdán és csütörtökön, 85-ösön ma. És olyat se láttam még, hogy reggel 7:35 körül az éppen induló kettes metrón az utolsó kocsiban van ülőhely. Több is.

Előzmény: 133bp. (24785)
ofbestof Creative Commons License 2020.11.23 -1 5 24786

Lehet hogy hat év elteltével végre épül egy kulturált illemhely a Thomán István utcai végállomáson és már nem a kiserdőben kell vizelni?

133bp. Creative Commons License 2020.11.23 -1 4 24785

A fűnyíró elvszerű ritkítással nem értek egyet. A 23-as család és M3-as metrópótló mai kihasználtságából ítélve nem szabadna ritkítani. Valóban látszanak a korlátozások hatásai az egyes járművek utasterheltégét figyelembe véve, de a jelenlegi időszakban pont abból lenne probléma, ha nyomorgoni kellene járatokon. Talán az működhet, hogy a vonalakat átvizsgálni hol indokolt, hol kevésbé az akutális kapacitás. A 45-ös mentén több közintézmény található, így nem is kell csodálkozni, hogy visszaesett az utasforgalom. Bár azért azt is érdemes lenne megnézni, hogy az előtted lévő busz hány perccel ezelőtt ment el, mert a reggeli csúcsidőben a 4-6 perces lyuktól a 10 perces lyukig minden volt.

 

Azt nagyobb problémának látom, hogy este 9 után még mindig nem tért át a budapesti közlekedés ideiglenesen éjszakai hálózatra, mivel a 20-21 óra utáni időszak az, amikor drasztikusan lecsökkent az utasforgalom és üresen vagy pár utassal mennek a járművek. Illetve nem szabad elfelejteni hányan dolgoznak járművezetőként akár a BKV-nál vagy alvállalkozóknál, ebben az időszakban az sem lenne hátrány, hogy a vírus terjedésének csökkenésével összhangban a munkahelyeket is megtartsák, eleve hatalmas gáz van a magánbuszos cégeknél... 

Előzmény: gorcher (24784)
gorcher Creative Commons License 2020.11.23 0 1 24784

Oké, visszaszívok mindent, amivel a járatsűrítés mellett beszéltem. Mert bár vicces élmény egyedül ülni a csúcsórában egy 280-ason, de bizonyosan nincs meg az utazásom megfelelő ár-érték aránya.

 

A szomszéd topikban tárgyalt menetrend (és egyéb) tervezési nehézségeket is figyelembe véve nem lehet, hogy egy K1 is elegendő lenne első körben? Aztán meglátjuk, marad e a tilalom december 12. után is. 

 

Na, már 11-en vagyunk!

IAtilla Creative Commons License 2020.11.22 0 1 24783

Mondjuk azt nem értem, hogy a 941-es minek áll meg kétszer, a körforgalom előtti megállóban szerintem fölösleges, ahol egyébként egyetlen nappali viszonylat sem áll meg.

Előzmény: 18-09 (24772)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.22 0 0 24782

Elvileg emailben kerülnek ezek elküldésre. 

Emellett rendszeres az is, hogy a futár kód sem stimmel, különösen átszerelő / éjszakából jövő forgalmi számok esetén.

Előzmény: denfa (24781)
denfa Creative Commons License 2020.11.22 0 0 24781

Alapból nincs ilyen, viszont egy sor van a menetlevélen forgalmi utasítások címszóval, ott szerepel a forgalmi szám kódja, plusz vonalspecifikus kiegészítő infó, ha van releváns (ami nem ideiglenes, pl. 138-asnál az, hogy meddig nem kell betérni az Auchanhoz). Abba nem látok bele, hogy mennyire és hogyan lehet ezekbe belenyúlni, amikor átmeneti forgalmi változás adódik.

Előzmény: Törölt nick (24780)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.22 0 0 24780

Jól emlékszem ugye, hogy a VT-s papíron nincs ilyen rovat, ahol a terelések, információk, telefonszámok vannak?

Előzmény: denfa (24779)
denfa Creative Commons License 2020.11.22 0 0 24779

Igen, pont erre gondoltam én is. Ez tűnik a leghatékonyabb megoldásnak, kérdés, nálunk mi kellenne ahhoz, hogy ez megvalósulhasson.

Előzmény: Villámhetes (24777)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.22 0 1 24778

Érdekes valóban, hogy a VT-hez sokkal többször nem jut el infó, mint a másik 2 szolgáltatóhoz. Nem tudom, hogy hol a hiba a rendszerben, de ott sokkal többször van olyan, hogy egy terelést minden járművezetővel le kell egyeztetni részletesen, mert nem kapnak róla értesítést. 

 

 

Amúgy talán az is segítség lehetne viszonylag kis energiabefektetéssel, ha a menetirányítás küldene ilyenkor emlékeztető üzenetet, legalább műszakonként egyszer.

 

Értelmes ember magától is megcsinálja ezeket (irányításra gondolok), terelést mindig le kell egyeztetni, lehetőleg szóban, a megálló áthelyezős dolgokat általában elég kiírni.

Előzmény: denfa (24776)
Villámhetes Creative Commons License 2020.11.22 0 2 24777

Nálunk a munkalap megjegyzés rovatában fel vannak sorolva a forgalmi változások.Nálatok is be lehetne vezetni.

Előzmény: denfa (24776)
denfa Creative Commons License 2020.11.22 -1 1 24776

Minden lojalitásommal és tiszteletemmel együtt mondom, hogy igen, ez valóban érdekes. :-) Nem tudom, a kommunikációs lánc melyik pontján van foltoznivaló, de előfordul, hogy a végére (hozzánk) már nem jut el az infó. Régebben többször is volt ilyen, mostanában azért szerencsére egyre ritkábban van erre példa.

 

Amúgy talán az is segítség lehetne viszonylag kis energiabefektetéssel, ha a menetirányítás küldene ilyenkor emlékeztető üzenetet, legalább műszakonként egyszer.

Előzmény: 18-09 (24775)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!