Konkrétan Óhegyi és Újhegyi lakótelepen is egymás után mennek Köki felé... Tényleg érthetetlen ennek mi értelme így. Ha nem lenne a járvány, akkor utaslemaradás lenne ebből.
Ma fél 6 környékén Keletinél. A képek dokumentum jelleggel bemutatják a jelenlegi utasforgalmat bizonyos esetekben. Való igaz, hogy akadnak eltérések az egyes buszok kihasználtságát illetően, viszont ebben a járványügyi időszakban nem feltétlen a gazdasági szempontok, hanem az egészségügyi és munkavédelmi szempontok dominálnak.
K1-es menetrend esetén a Rákóczi út tengelynél csúcsidőben óránként 6-8 busz minimum kiesne, ami lehet okozna zsúfoltságot egyes járatoknál. Ha meg a jelenlegihez képest zsúfoltabbak lennének a járművek, akkor azért menne a hiszti bizonyos oldalról (akár) jogosan is, hiszen jelenleg nem az a cél, hogy a 1,5 méteres távolságot lehessen tartani és a 8E példáján keresztül látszik, hogy ez jelenleg sem mindig valósul meg. Nyilván kényszer helyzet, azt is aláírom, hogy néhány vonalat felül kéne vizsgálni, de én még most sem látom indokoltnak a ritkítást minden járat esetén. Viszont este 8-9 után lehetne komolyabb lépéseket tenni. Véleményem szerint a buszvezetők munkája sem utolsó szempont járvány közepén, mivel a munkanélküliség eléggé nagy problémát jelent.
85-85E délután elég tömött . De nem a sok utas miatt hanem a vízfejű BKK miatt aki megalkotta ezt a 8 perc 2 perc követést . És van olyan is , hogy 9-1 , sőt 18 óra körül 10-1 is .
A 45-ös mentén bár van sok közintézmény, de a Szerb Antal 4 osztályát leszámítva mindenhol vannak diákok és dolgozók. Szóval tényleg meglepő volt egyedül utazni csúcsban úgy, hogy időben voltunk végig. Illetve ahogy a vonalon az összes kocsi, mi is egy kicsit siettünk, de ez nem csoda, hiszen forgalom nélkül nem kell annyi idő. És akárhol járok, ezt a nyugit tapasztalom. 23-ason is múlt héten szerdán és csütörtökön, 85-ösön ma. És olyat se láttam még, hogy reggel 7:35 körül az éppen induló kettes metrón az utolsó kocsiban van ülőhely. Több is.
A fűnyíró elvszerű ritkítással nem értek egyet. A 23-as család és M3-as metrópótló mai kihasználtságából ítélve nem szabadna ritkítani. Valóban látszanak a korlátozások hatásai az egyes járművek utasterheltégét figyelembe véve, de a jelenlegi időszakban pont abból lenne probléma, ha nyomorgoni kellene járatokon. Talán az működhet, hogy a vonalakat átvizsgálni hol indokolt, hol kevésbé az akutális kapacitás. A 45-ös mentén több közintézmény található, így nem is kell csodálkozni, hogy visszaesett az utasforgalom. Bár azért azt is érdemes lenne megnézni, hogy az előtted lévő busz hány perccel ezelőtt ment el, mert a reggeli csúcsidőben a 4-6 perces lyuktól a 10 perces lyukig minden volt.
Azt nagyobb problémának látom, hogy este 9 után még mindig nem tért át a budapesti közlekedés ideiglenesen éjszakai hálózatra, mivel a 20-21 óra utáni időszak az, amikor drasztikusan lecsökkent az utasforgalom és üresen vagy pár utassal mennek a járművek. Illetve nem szabad elfelejteni hányan dolgoznak járművezetőként akár a BKV-nál vagy alvállalkozóknál, ebben az időszakban az sem lenne hátrány, hogy a vírus terjedésének csökkenésével összhangban a munkahelyeket is megtartsák, eleve hatalmas gáz van a magánbuszos cégeknél...
Oké, visszaszívok mindent, amivel a járatsűrítés mellett beszéltem. Mert bár vicces élmény egyedül ülni a csúcsórában egy 280-ason, de bizonyosan nincs meg az utazásom megfelelő ár-érték aránya.
A szomszéd topikban tárgyalt menetrend (és egyéb) tervezési nehézségeket is figyelembe véve nem lehet, hogy egy K1 is elegendő lenne első körben? Aztán meglátjuk, marad e a tilalom december 12. után is.
Mondjuk azt nem értem, hogy a 941-es minek áll meg kétszer, a körforgalom előtti megállóban szerintem fölösleges, ahol egyébként egyetlen nappali viszonylat sem áll meg.
Alapból nincs ilyen, viszont egy sor van a menetlevélen forgalmi utasítások címszóval, ott szerepel a forgalmi szám kódja, plusz vonalspecifikus kiegészítő infó, ha van releváns (ami nem ideiglenes, pl. 138-asnál az, hogy meddig nem kell betérni az Auchanhoz). Abba nem látok bele, hogy mennyire és hogyan lehet ezekbe belenyúlni, amikor átmeneti forgalmi változás adódik.
Érdekes valóban, hogy a VT-hez sokkal többször nem jut el infó, mint a másik 2 szolgáltatóhoz. Nem tudom, hogy hol a hiba a rendszerben, de ott sokkal többször van olyan, hogy egy terelést minden járművezetővel le kell egyeztetni részletesen, mert nem kapnak róla értesítést.
Amúgy talán az is segítség lehetne viszonylag kis energiabefektetéssel, ha a menetirányítás küldene ilyenkor emlékeztető üzenetet, legalább műszakonként egyszer.
Értelmes ember magától is megcsinálja ezeket (irányításra gondolok), terelést mindig le kell egyeztetni, lehetőleg szóban, a megálló áthelyezős dolgokat általában elég kiírni.
Minden lojalitásommal és tiszteletemmel együtt mondom, hogy igen, ez valóban érdekes. :-) Nem tudom, a kommunikációs lánc melyik pontján van foltoznivaló, de előfordul, hogy a végére (hozzánk) már nem jut el az infó. Régebben többször is volt ilyen, mostanában azért szerencsére egyre ritkábban van erre példa.
Amúgy talán az is segítség lehetne viszonylag kis energiabefektetéssel, ha a menetirányítás küldene ilyenkor emlékeztető üzenetet, legalább műszakonként egyszer.
Egyébként annyira csendben sikerült ezt meglépni, hogy még mi sem tudtunk róla, akik minden nap ott dolgozunk.
Az azért mindig érdekes, hogy az Arrivánál soha semmiről nem tudnak. Október végén lett kiadva róla az SZE... eredetileg november elejei üzembehelyezés lett volna, de a feltorlódott feladatok miatt került áthelyezése a bevezetés időpontja.
Közvetlen átszállási lehetőség jön létre a 141-es és a 150-es között.
Ez ténynek tény, értelme viszont semmi és nem is ezért lett létrehozva szerintem. Nem túl valószínű, hogy egyikről átszálljanak a másikra abban a megállóban.
Nem tudom, hol mértél 50 métert
A tt. szerintem csak félreértelmezte a dolgot, a körforgalom előtti (irány Kf) megállót is a 141-esének gondolta.
Egyébként annyira csendben sikerült ezt meglépni, hogy még mi sem tudtunk róla, akik minden nap ott dolgozunk. Ha tegnap nem veszem észre véletlenül, hogy jé ott egy tábla és nem nézek utána gyorsan a Futárban, valószínűleg sosem tudtam volna meg.
Miért állna meg kétszer? A Háros utcában lévő megállóban csak a 941-es áll meg. A 141-es a csomópont után érintett megállóban áll meg. Ami kétszer áll meg az a 941-es Campona felé.
A mai napon szép csendben üzembe helyezték a Balatoni út / Háros utca csomópontban található megállókat, ahol a 141-es, a 150-es és a 941-es buszok állnak meg, de a 101B és a 101E nem.
További változás a környéken, hogy a 101B hétfőtől megáll Antalházán, de a 101E továbbra sem.
Nincs ezen mit érteni, látszatintézkedés hogy egyrészt mondhassák, hogy ők tettek valamit mert előírták, hogy így kell lennie, másrészt meg erre hivatkozva igény szerint bele lehet rúgni abba, aki nem szimpatikus.
Maximális kapacitáson üzemel a rendszer reggel, nem tudom, ezen mit nem értenek. A Volánbusz felett nem a BKK rendelkezik, a többi szolgáltató meg szinte az összes üzemképes járművét kiküldi reggel. Ennél többet nem lehet tenni. A politikus dolga a hangzatos mondatok elejtése, az meg, hogy a feltételek nem adottak hozzá, nem hiszem, hogy izgatja.
Érdekes a kettős mérce. Például Szegeden éppen tanszüneti menetrendet vezettek be munkanapokon ott nem balhéznak a riktítás apropóján, Budapesten pedig az alig 3%-os járatsűrítésből csinálnak vitát. Azért érdemes megnézni néhány vidéki városban mit takar a járatsűrítés (pl Szombathelyen +5 indulást összesen egy nap alatt), ahogy említettem Szegeden már ritkítottak is.
A BKK oldaláról pedig nem látom, hogy az általuk emlegetett 85-ösön mit sűrítettek. Csúcsidőben ugyanolyan követéssekel közlekedik, mint november elején, ráadásul a korábban elcseszett hangolás miatt tényleg heringjárat délutáni csúcsban a 85E. Délutáni csúcsban ráférne egy kisebb fajta sűrítés. De a 7E-n sem történt érdemi sűrítés az elmúlt két hétben beharangozottakkal ellentétben, pedig a Rákóczi-Thököly tengelyen nem ártana.
Igen, létezik ilyen műszaki megoldás. Tán még D55-be is be lehet építeni, mert Rákosszentmihályon az van. De hogy ebből mikor lenne valami, amikor ennél fontosabb dolgok megoldása se nagyon halad...
Mondjuk ez is igaz. Sajnos pont abban az időszakban nem jártam (troliztam) arra, amikor már le volt zárva a Csömöri/Drégelyvár, de még nem jártak a személyvonatok Rákosig, úgyhogy nincs korrekt összehasonlítási alapom. Egy biztos: az a napi pár tehervonat nem csinált ekkora dugót itt...