Keresés

Részletes keresés

ofbestof Creative Commons License 2020.11.23 -1 5 24786

Lehet hogy hat év elteltével végre épül egy kulturált illemhely a Thomán István utcai végállomáson és már nem a kiserdőben kell vizelni?

133bp. Creative Commons License 2020.11.23 -1 4 24785

A fűnyíró elvszerű ritkítással nem értek egyet. A 23-as család és M3-as metrópótló mai kihasználtságából ítélve nem szabadna ritkítani. Valóban látszanak a korlátozások hatásai az egyes járművek utasterheltégét figyelembe véve, de a jelenlegi időszakban pont abból lenne probléma, ha nyomorgoni kellene járatokon. Talán az működhet, hogy a vonalakat átvizsgálni hol indokolt, hol kevésbé az akutális kapacitás. A 45-ös mentén több közintézmény található, így nem is kell csodálkozni, hogy visszaesett az utasforgalom. Bár azért azt is érdemes lenne megnézni, hogy az előtted lévő busz hány perccel ezelőtt ment el, mert a reggeli csúcsidőben a 4-6 perces lyuktól a 10 perces lyukig minden volt.

 

Azt nagyobb problémának látom, hogy este 9 után még mindig nem tért át a budapesti közlekedés ideiglenesen éjszakai hálózatra, mivel a 20-21 óra utáni időszak az, amikor drasztikusan lecsökkent az utasforgalom és üresen vagy pár utassal mennek a járművek. Illetve nem szabad elfelejteni hányan dolgoznak járművezetőként akár a BKV-nál vagy alvállalkozóknál, ebben az időszakban az sem lenne hátrány, hogy a vírus terjedésének csökkenésével összhangban a munkahelyeket is megtartsák, eleve hatalmas gáz van a magánbuszos cégeknél... 

Előzmény: gorcher (24784)
gorcher Creative Commons License 2020.11.23 0 1 24784

Oké, visszaszívok mindent, amivel a járatsűrítés mellett beszéltem. Mert bár vicces élmény egyedül ülni a csúcsórában egy 280-ason, de bizonyosan nincs meg az utazásom megfelelő ár-érték aránya.

 

A szomszéd topikban tárgyalt menetrend (és egyéb) tervezési nehézségeket is figyelembe véve nem lehet, hogy egy K1 is elegendő lenne első körben? Aztán meglátjuk, marad e a tilalom december 12. után is. 

 

Na, már 11-en vagyunk!

IAtilla Creative Commons License 2020.11.22 0 1 24783

Mondjuk azt nem értem, hogy a 941-es minek áll meg kétszer, a körforgalom előtti megállóban szerintem fölösleges, ahol egyébként egyetlen nappali viszonylat sem áll meg.

Előzmény: 18-09 (24772)
05-52 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 24782

Elvileg emailben kerülnek ezek elküldésre. 

Emellett rendszeres az is, hogy a futár kód sem stimmel, különösen átszerelő / éjszakából jövő forgalmi számok esetén.

Előzmény: denfa (24781)
denfa Creative Commons License 2020.11.22 0 0 24781

Alapból nincs ilyen, viszont egy sor van a menetlevélen forgalmi utasítások címszóval, ott szerepel a forgalmi szám kódja, plusz vonalspecifikus kiegészítő infó, ha van releváns (ami nem ideiglenes, pl. 138-asnál az, hogy meddig nem kell betérni az Auchanhoz). Abba nem látok bele, hogy mennyire és hogyan lehet ezekbe belenyúlni, amikor átmeneti forgalmi változás adódik.

Előzmény: 05-52 (24780)
05-52 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 24780

Jól emlékszem ugye, hogy a VT-s papíron nincs ilyen rovat, ahol a terelések, információk, telefonszámok vannak?

Előzmény: denfa (24779)
denfa Creative Commons License 2020.11.22 0 0 24779

Igen, pont erre gondoltam én is. Ez tűnik a leghatékonyabb megoldásnak, kérdés, nálunk mi kellenne ahhoz, hogy ez megvalósulhasson.

Előzmény: Villámhetes (24777)
05-52 Creative Commons License 2020.11.22 0 1 24778

Érdekes valóban, hogy a VT-hez sokkal többször nem jut el infó, mint a másik 2 szolgáltatóhoz. Nem tudom, hogy hol a hiba a rendszerben, de ott sokkal többször van olyan, hogy egy terelést minden járművezetővel le kell egyeztetni részletesen, mert nem kapnak róla értesítést. 

 

 

Amúgy talán az is segítség lehetne viszonylag kis energiabefektetéssel, ha a menetirányítás küldene ilyenkor emlékeztető üzenetet, legalább műszakonként egyszer.

 

Értelmes ember magától is megcsinálja ezeket (irányításra gondolok), terelést mindig le kell egyeztetni, lehetőleg szóban, a megálló áthelyezős dolgokat általában elég kiírni.

Előzmény: denfa (24776)
Villámhetes Creative Commons License 2020.11.22 0 2 24777

Nálunk a munkalap megjegyzés rovatában fel vannak sorolva a forgalmi változások.Nálatok is be lehetne vezetni.

Előzmény: denfa (24776)
denfa Creative Commons License 2020.11.22 -1 1 24776

Minden lojalitásommal és tiszteletemmel együtt mondom, hogy igen, ez valóban érdekes. :-) Nem tudom, a kommunikációs lánc melyik pontján van foltoznivaló, de előfordul, hogy a végére (hozzánk) már nem jut el az infó. Régebben többször is volt ilyen, mostanában azért szerencsére egyre ritkábban van erre példa.

 

Amúgy talán az is segítség lehetne viszonylag kis energiabefektetéssel, ha a menetirányítás küldene ilyenkor emlékeztető üzenetet, legalább műszakonként egyszer.

Előzmény: 18-09 (24775)
18-09 Creative Commons License 2020.11.22 0 2 24775

Egyébként annyira csendben sikerült ezt meglépni, hogy még mi sem tudtunk róla, akik minden nap ott dolgozunk.

 

Az azért mindig érdekes, hogy az Arrivánál soha semmiről nem tudnak. Október végén lett kiadva róla az SZE... eredetileg november elejei üzembehelyezés lett volna, de a feltorlódott feladatok miatt került áthelyezése a bevezetés időpontja.

Előzmény: denfa (24774)
denfa Creative Commons License 2020.11.22 0 1 24774

Közvetlen átszállási lehetőség jön létre a 141-es és a 150-es között.

Ez ténynek tény, értelme viszont semmi és nem is ezért lett létrehozva szerintem. Nem túl valószínű, hogy egyikről átszálljanak a másikra abban a megállóban.

 

Nem tudom, hol mértél 50 métert

A tt. szerintem csak félreértelmezte a dolgot, a körforgalom előtti (irány Kf) megállót is a 141-esének gondolta.

 

Egyébként annyira csendben sikerült ezt meglépni, hogy még mi sem tudtunk róla, akik minden nap ott dolgozunk. Ha tegnap nem veszem észre véletlenül, hogy jé ott egy tábla és nem nézek utána gyorsan a Futárban, valószínűleg sosem tudtam volna meg.

Előzmény: IAtilla (24773)
IAtilla Creative Commons License 2020.11.21 0 0 24773

Közvetlen átszállási lehetőség jön létre a 141-es és a 150-es között.

Az 58/158-as végállomása és a 150-es között is jelentősen csökken az átszállási távolság, hogy a benzinkút helyett az új megállónál lehet átszállni.

Nem tudom, hol mértél 50 métert, de a GTFS szerint:

Kelenföld felé 320 méter a Jégmadár utca – Balatoni út / Háros utca,

a Savoya Park felé 142 méter a Balatoni út / Háros utca – Jégmadár utca.

Előzmény: JSZ-379 (24771)
18-09 Creative Commons License 2020.11.21 0 3 24772

Miért állna meg kétszer? A Háros utcában lévő megállóban csak a 941-es áll meg. A 141-es a csomópont után érintett megállóban áll meg. Ami kétszer áll meg az a 941-es Campona felé. 

Előzmény: JSZ-379 (24771)
JSZ-379 Creative Commons License 2020.11.21 0 1 24771

És pontosan mi értelme van ezeknek a megállóknak?

Most a Kelenföld felé menő 141-es 50 méteren belül kétszer áll meg.

Előzmény: IAtilla (24770)
IAtilla Creative Commons License 2020.11.21 0 2 24770

A mai napon szép csendben üzembe helyezték a Balatoni út / Háros utca csomópontban található megállókat, ahol a 141-es, a 150-es és a 941-es buszok állnak meg, de a 101B és a 101E nem.

További változás a környéken, hogy a 101B hétfőtől megáll Antalházán, de a 101E továbbra sem.

toto92 Creative Commons License 2020.11.21 0 1 24769

Nincs ezen mit érteni, látszatintézkedés hogy egyrészt mondhassák, hogy ők tettek valamit mert előírták, hogy így kell lennie, másrészt meg erre hivatkozva igény szerint bele lehet rúgni abba, aki nem szimpatikus.

Előzmény: 133bp. (24767)
05-52 Creative Commons License 2020.11.21 0 6 24768

Maximális kapacitáson üzemel a rendszer reggel, nem tudom, ezen mit nem értenek. A Volánbusz felett nem a BKK rendelkezik, a többi szolgáltató meg szinte az összes üzemképes járművét kiküldi reggel. Ennél többet nem lehet tenni. A politikus dolga a hangzatos mondatok elejtése, az meg, hogy a feltételek nem adottak hozzá, nem hiszem, hogy izgatja.

Előzmény: 133bp. (24767)
133bp. Creative Commons License 2020.11.21 -1 9 24767

https://bkk.hu/hirek/2020/11/a-bkk-jaratai-november-kozepe-ota-a-letezo-legnagyobb-kapacitassal-jarnak.6043/ 

 

Érdekes a kettős mérce. Például Szegeden éppen tanszüneti menetrendet vezettek be munkanapokon ott nem balhéznak a riktítás apropóján, Budapesten pedig az alig 3%-os járatsűrítésből csinálnak vitát. Azért érdemes megnézni néhány vidéki városban mit takar a járatsűrítés (pl Szombathelyen +5 indulást összesen egy nap alatt), ahogy említettem Szegeden már ritkítottak is. 

 

A BKK oldaláról pedig nem látom, hogy az általuk emlegetett 85-ösön mit sűrítettek. Csúcsidőben ugyanolyan követéssekel közlekedik, mint november elején, ráadásul a korábban elcseszett hangolás miatt tényleg heringjárat délutáni csúcsban a 85E. Délutáni csúcsban ráférne egy kisebb fajta sűrítés. De a 7E-n sem történt érdemi sűrítés az elmúlt két hétben beharangozottakkal ellentétben, pedig a Rákóczi-Thököly tengelyen nem ártana. 

Közlekedésguru Creative Commons License 2020.11.19 0 0 24766

Volt, aki megpróbálta GVM-mel, nem sikerült neki. :'(

Előzmény: John Howard (24761)
BahnScorper Creative Commons License 2020.11.19 0 2 24765

Igen, létezik ilyen műszaki megoldás. Tán még D55-be is be lehet építeni, mert Rákosszentmihályon az van. De hogy ebből mikor lenne valami, amikor ennél fontosabb dolgok megoldása se nagyon halad...

Előzmény: gabor144 (24760)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2020.11.19 0 0 24764

Vagy azok, akik pár percnyire laknak az egyiktől, és pár percnyire dolgoznak a másiktól. Nézőpont kérdése.

Előzmény: trizs77 (24756)
John Howard Creative Commons License 2020.11.18 0 0 24763

Mondjuk ez is igaz. Sajnos pont abban az időszakban nem jártam (troliztam) arra, amikor már le volt zárva a Csömöri/Drégelyvár, de még nem jártak a személyvonatok Rákosig, úgyhogy nincs korrekt összehasonlítási alapom. Egy biztos: az a napi pár tehervonat nem csinált ekkora dugót itt...

Előzmény: emaill (24762)
emaill Creative Commons License 2020.11.18 0 0 24762

Mondjuk az az átjáró (is) halmozottan hátrányos, így hogy a Csömöri felüljáró kiesett egy időre.

Mostanában nem volt szerencsém reggel arra járni, de a túloldal is tud cifra dolgokat: a 131-est belefelé volt, hogy csúnyán szétverte.

Előzmény: John Howard (24761)
John Howard Creative Commons License 2020.11.18 0 0 24761

"Egyébként az útépítés is lehet oka a késéseknek, ... Ha majd kész lesz (most már közelinek látszik), akkor derül ki, hogy a vasút az oka-e."

 

Megtippelném, hogy igen. Ugyanez a helyzet a Mogyoródi út - Vezseny utca (Rákospalotai határút) útátjárónál is, pedig ott nincs útépítés. De ugyanúgy visszatorlódik a forgalom a "város" felől (biztosan a másik oldalról is, de az nem okoz nagyobb galibát), és jelentősen akadályozza az átjárón át sem kelő, de a dugó miatt az Öv utcába bekanyarodni nem tudó 77-es trolibuszokat. (Nem, nem tudjuk lekerülni őket balról, hiába nem jön/jöhet (szinte) senki szembe pont a fénysorompó miatt; nem fér be a kanyarba az út balodaláról. Végig kell állni a sort...)

Előzmény: gabor144 (24760)
gabor144 Creative Commons License 2020.11.18 0 1 24760

Tudtommal állomás területén lévő átjáró is lehet olyan, hogy az érkező vonat zárja le maga előtt a sorompót. Ilyenkor a forgalmi szolgálattevő általi vágányút beállítás még nem eredményez tényleges sorompózárást. Lehet, hogy nem pontosan és szakszerűen írom, de elég megbízható forrásból tudom, hogy van ilyen.

 

Na előbb ezt kellett volna megoldani, vonatonként ma jellemzően 3-5 perc helyett mondjuk 1-2 perc zárást eredményezve, aztán lehetne óránként 4 vonat többlet ide. 

 

Egyébként az útépítés is lehet oka a késéseknek, időnként kiállnak tárcsás emberek és váltakozva engedik át a két irányt. Ha majd kész lesz (most már közelinek látszik), akkor derül ki, hogy a vasút az oka-e.

Előzmény: BahnScorper (24748)
gorcher Creative Commons License 2020.11.18 0 2 24759

Elég csúnya baleset történt a Bökényföldi út és a Táncsics utca kereszteződésében. Egy a 00-03-at előző autó frontálisan ütközött egy szembejövő autóval. A buszon sérülést a sötétben nem láttam, de az autók...

 

Teljes útzár van, a terelt útvonal Csaba felé: Huszár utca - Újszász utca - Bökényföldi út. Örs felé Bökényföldi út - Hunyadvár utca - Diósy utca - Veres Péter út.

Adamis Gusztáv Creative Commons License 2020.11.18 -1 0 24758

Most is van a 99-en egy csuklos (BPO-476 IK 280)

Előzmény: BahnScorper (24738)
Lucky76 Creative Commons License 2020.11.18 0 0 24757

Épp a közelmúltban kellett Keresztúrról Újpestre járnom dolgozni, majdnem az említett viszonylatban. :))

 

...még jobb lett volna, ha az S80 nem abban a szent másodpercben indulna Rákosról, amikor az S76 megáll. :)

 

No de az én két szép szememért senki nem járatna egy Flirt motorvonatot, valóban elég lett volna oda egy Ikarus 405-ös, és még kényelmesen el is fértünk volna.

 

 

Előzmény: trizs77 (24756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!