Vácrátót-Galgamácsa közötti szakaszon 10,4-es mértékadó, 12,1-es legnagyobb emelkedőn állítólag nem bírnak felmenni a nehéz tehervonatokkal.
Bár a Szent Műszaki táblázatok szerint a 20-as és 25-ös vonalon is vannak 11 ezrelékes legnagyobb emelkedők, ott viszont fel tudnak menni... kicsit ellentmondásos.
"A V0 az országos és nemzetközi vasúthálózat meghatározó részeként hozzájárulhat a kedvezőbb, fennakadásmentes átmenő és belföldi teherforgalomhoz. Az előkészítés keretében környezeti hatástanulmányt, megvalósíthatósági tanulmányt és költség-haszon elemzést készítenek el. Lefolytatják a környezetvédelmi engedélyezési eljárást alapvetően a Székesfehérvár és Cegléd térsége közötti szakaszra. A megvalósíthatósági tanulmány vizsgálja a Győr és Székesfehérvár térsége közötti szakasz összhangját is az ugyanebben a nyomvonalsávban tervezett Budapest-Varsó nagysebességű vasútvonal fejlesztési elképzeléseivel. Áttekinti és értékeli az intermodális konténerterminál infrastruktúra kialakításának, fejlesztésének, a vasúti iparvágány-kapcsolattal rendelkező áruforgalmi központok és a repterekkel kialakítandó összeköttetések megvalósíthatóságának lehetőségeit is. Az előkészítés során országos vasúti áruforgalmi fejlesztési koncepciót dolgoznak ki. A folyamat várhatóan 2023 tavaszára ér célba, akkorra állhat rendelkezésre a megvalósíthatósági tanulmány és a környezetvédelmi engedély – tájékoztatott Palkovics László."
Szvsz meglévő vasútvonalakat kellene villamosítani és kétvágányúsítani mint pl. az 5-ös, 44-es vonalat majd valahol Adony térségében híd a Dunán aztán csatlakozás a 150-es vonalhoz majd tovább Cegléd felé. A Szobnál belépő és a Keleti országrész felé tartó tehervonatok pedig kerülhetnek a semmire sem használt 77-es vonalon amit már eddig is megtehettek volna. Ez nyilván olcsóbb lenne mint egy teljesen új nyomvonal kiépítése
Na én is ilyesmit szeretnék! A meglévőket kellene korszerűsíteni, ahol meg korszerű, ott meg használni? Miért nem használják a Galgamácsa-Vácrátót vonalat? Minek erőltetik be magukat a szűk keresztmetszetre? Fűtőház és rendező Hatvanban is van meg Szolnokon is, ott is lehet személyzetet váltani és mozdonyt cserélni, meg vonatot rendezni, ha szükséges.
A Gyékényes-Rajka miért nem Szombathelyen keresztül megy? Nem az lenne a logikus? Most már a tyúkbél a felén megvan, a többi rész fele épül, a másik fele meg tervbe van véve. Így pár év múlva ott is mehetnek majd a vonatok villannyal. Rajkától Csornáig (kizárva), és Zalaszentivántól (kizárva) Nagykanizsáig kevés az ablakos, így félreállni sem kell nagyon.
elynek eredményei alapján az új nyomvonal, illetve a meglévő 100. sz. vasútvonalon Ceg-lédbercel – Cegléd között tervezett 3. vágánnyal érintett Natura 2000 területeken jelentős ha-tások (élőhelyvesztés, fragmentáció, barrierhatás, zavarás stb.) várhatók. " Aztán miután minden élőlény kapitulált, majd jól ki lehet vonni ezeket a területek és eladni.
És az M4 nem ilyen, csak egy nagyságrenddel durvább károsító faktorral?
Azért a V0 nem egy nyúlfarknyi autópálya, hanem olyan, mintha nem lenne M1-de lenne egy autópálya, ami Tatabányától menne Fehérváron és Kecskeméten át Szolnokig, így megkerülve Budapestet.
Ha vezetsz, akkor tudod, hogy mekkora megkönnyebülés, hogy nem kell bemenni Alsórácegrespusztára és ott 50-nel menni, kerülgeti a gyalogosokat, kerékárosokat, mamikat, hanem gyorsan és biztonságosan el lehet kerülni egy autópályán.
A V0-eleje és vége is a régi színvonalú máv pályában torkollik. A határtól-határig forgalomban nem lesz forradalmi változás. (mintha az alsórácegrespusztai dűlőútba beillesztenének 1 km autópályát. Hasznos ? Értelmes? )
360 milliárd ezerszer hatékonyabb lenne a meglévő fővonal felújításra /bizber korszerűsítésre.
Miért is? A vonalat a MÁV Pályavasút fogja üzemeltetni, bárki - akár a START is - küzlekedhet rajta, ha vásárol menetvonalat. Persze főleg a tranzittal foglalkozó magánok fogják használni, kisebb részben az RCH.
Persze, lehet, hogy az egészet rosszul látom, vagy túlságosan a furcsaságokra, hibákra figyeltem. Azzal egyett tudok érteni, hogy az országon átmenő áruforgalom a lehető legkevesebb bonyodalmat okozza és meg is érje erre felé szállítani.....csak az arányok és a részletek nem világosak, a mit miért, a ki kiért szerintem nem elég világos.
Jah, meg 160 km/h...na persze.Egy olyan hosszúságú egyenes szakasz nincs rajta, ahol egy tehervonat fel tudna gyorsulni ekkora sebességre és utána vissza tudna lassulni, hogy bevegye a következő kanyart.
"A tervre vonatkozóan az előírások szerint elkészítettük a Natura 2000 átvilágítást (screening), melynek eredményei alapján az új nyomvonal, illetve a meglévő 100. sz. vasútvonalon Ceg-lédbercel – Cegléd között tervezett 3. vágánnyal érintett Natura 2000 területeken jelentős ha-tások (élőhelyvesztés, fragmentáció, barrierhatás, zavarás stb.) várhatók. " Aztán miután minden élőlény kapitulált, majd jól ki lehet vonni ezeket a területek és eladni.
És ezzel el is van intézve az egész.Jó, persze nem mindenkit érdekel az élővilág....de gondolom azért aludni mindenki szeretne a saját otthonában.
Remek kis tanulmány ez, mert azt írja például:"A települések belterületén áthaladó meglévő 100. sz. vasútvonal mentén, Ceglédbercel és Cegléd között – vasútüzemi, forgalmi szempontból szükséges – 3. vágány megvaló-sítása során szintén érintettek a beépített, lakott területek, ahol hatáscsökkentő intéz-kedések (zajvédő falak) is szükségesek lehetnek. " Nem kell, lehetnek.Milyen tanulmány ez !?.Manapság a terv és a tanulmány olyan, hogy "hát lehet, hogy kell majd ez is az is, de nem biztos".És akkor a zaj és rezgésterhelésre vonatkozó rész a "lehet" fallal vagy anélkül értendő !?
"8.4.6.Zaj és rezgés A forgalmi modellszámítások alapján elvégzett zajérintettség vizsgálatok alapján az összeg-zett érintettségi adatok szerint (lásd alábbi ábrán) a jelenlegi 52 ezer fős érintettség a „V0” projekt meg nem valósulása esetén mintegy 28 ezer fővel (+56%) növekedne, ezenkívül a je-lenleg is érintett lakosság köréből 17 ezer fő (33%) zajterhelése növekedne jelentős mérték-ben. Ezzel szemben a „V0” vasút bármely nyomvonalának megvalósulása esetén az érintett-ség 6-7 ezer fővel (12-13%) csökkenne, míg a jelenleg is érintettek körében kétszer annyi la-kos – kb. 8 ezer fő (15%) – zajterhelése csökkenne, mint amennyié növekedne. "
Tehát, ha jól értem, ott ahol most is jár a vonat, ugyan azon a szent helyen több vonat megy át, akkor azt többen hallják és jobban zavarja őket.Ez az állítás a tanulmányban azzal a józan paraszti ésszel történő gondolkodással szemben, hogy ott, ahol eddig egyátalán nem volt vonat, ott majd kevesebb embert zavar közvetlenül a lakott terület mellett haladva ugyan az a vonat egy "lehet" zajvédő fallal, ahol eddig sosem járt vonat.Hogy van ez ? Tehát aki Kelenföld mellett lakik például, az már torkig van a vonatokkal....oké, ezt esetleg elhiszem, de mivel én is egy olyan településen lakom, amit kettészel a sín, ezért bátran állíthatom, hogy az ember megszokta, észre sem veszi.Jó ez mondjuk igaz lehet Ócsára és Dabasra is, meg majd azokra, akik ezekre a telpülésekre költöztek avárosból svájcifrank hitelre, hogy tudjanak aludni...majd megszokják, oké.De egy valamit nagyon nem értek.Még nincs V0.Tehát ezek a vonatok akkor most is arra járnak, nem ? Vagy ezek a vonatok nem léteznek még ? Akkor ha nem léteznek, hogyan csinálnak zajterhelést ? És ha nem lesz V0, akkor ezek a vonatok sem lesznek ? Jó, tudom, tegyük fel, léteznek szellemvonatok és azoknak van hangja.....
Oké, nézzük a "lehet" zajvédő falat megint, úgy hogy nincs - mert nincs benne a költségkalkulációban.Ócsán 8 ezren laknak, Dabason 16800-an 2009-es adatok szerint. Ez csak két település az érintettekből.És ezek szerint mindenki halláskárosult, legalábbis az az 1000-2000 fő, aki most éjszakánként nem hall semmit, de majd fog...
Én nagyon remélem, hogy a tanulmány megfontolatlansága nem csak nekem tűnik majd fel és ez az egész csak terv marad. Ha nem, akkor nagyon remélem, hogy az Ócsai és Dabasi emberek még időben kapcsolnak, mert már most elindult a jogi rész és nem kell majd a TV-ben 10 év múlva egy fél évig hallgatni a különböző riportokat, hogy "kiköltöztünk ide, de nem tudunk itt sem aludni", meg "mára a fauna és flóra teljesen degradálódott".Remélem az ellenzék lát ebben az ügyben fantáziát, még mielőtt egy Bősnél nagyobb szívásba keverednénk.Amit a leginkább szeretnék remélni az pedig az, hogy az egész csak egy blöff - már a fejléc sem fedi a valóságot ha minden igaz, mert ez nem EU-s meg állami project, hanem magáncégek szövetségének!! ( MLSZKSZ ) és a MÁV-nak a bulija, amit természetesen állami pénzből finanszíroznak (!?!?) - és az egész csak arról szól, hogy egy látszólagos tanulmány után lehet némi pénzt eltüntetni előkészítés címén, ahogy az az utolsó oldalakon olvasható.
Nem értek a vasúthoz, de látatlanba az kell mondanom - látva az sín nélküli üzemelő és mégis karbantartott vasúti átjárókat, a sinek nélküli, bele az éjszakába világító jelzőket, a főleg csak újrafestésnek látszó modernizálásokat, a laikus szemmel gazdaságtalan üzemeltetést - hogy ennek nem látszik az értelme.Az engem cseppet sem érdekel, hogy a konténer 1 órával előbb átér a Duna jobb partjáról a bal partjára, ezzel a MÁV nem tud többet keresni, tehát nem lesz hatékonyabb még papíron sem, tehát értelmetlen beruházás az adófizetők terhére, mert ugye jelenleg a MÁV úgy áll, hogy veszteséges.Jó tudom, a közösségi közlekedés általában az . Na igen, viszont ez elsősorban teherszállításra épülne, amiből aztán én - aki majd a hitelt visszafizeti ugye a cégének végzett munkára terhelt adóból, meg az én közvetlen adóimból - semmit sem profitálok, sőt a veszteséget tovább hízlaljuk.A legdühítőbb, hogy mindezt a Kiskunsági Nemzeti Parkon keresztül akarják átvinni.Minek is akkor nemzeti park, ha egy tollvonással a bármit lehet oda építeni ? A madarak biztosan örülnek majd az akár 160-al száguldó tehervonatoknak.Én miért nem építhetek bármit a nemzeti parkba, heh ? És ki fog majd Nemzeti Parkot építeni, ha már mind elfogyott ?
Amire szívesen áldoznék: vegyen a MÁV egy kib@szott terepasztalt, mert máshogy úgy látom eddig nem ment, tologassák rajta a kis vonatocskákat és tanulják meg hogy lehet a maximumot kihozni a meglévő infrastruktúrából, mit kell rajta finomítani.A festékesvödör és a bontókalapács használata tilos.Vagy hívják vissza a nyugdíjból Jancsi bácsit, ha még él, és kérjék meg, hogy mutassa meg, melyik fiókban vannak azok a dokumentációk, amik abból az időből valóak, amikor még a bátyuskákhoz a végeláthatatlan tehervonatok időben a határra értek.
De ezt a sok indulatos rizsát feletsük is el.Miért gondoljam azt, hogy ez nem megint mutyi vagy valakinek a rémálma amit én fogok finanszírozni ? Mi a cél, mi a nagy nyereség, ami semmilyen más módon nem érhető el ? Hány alternatív tanulmányt dobtak eddig vissza, mert az nem teljesítette az elvileg deklarált célt ?
A kinaiak nem hülyék - a politikusaink mindenkit annak néznek - ha nem felel meg érdekeiknek nem adnak pénz. Érdekes, hogy saját érdekeik szerint döntenek, megdolgoztak érte.