E topikba jöhet minden olyan, lehetőleg közlekedési tárgyú kép, melynél ismeretlen a készítés időpontja, a helyszíne vagy valamely rajta szereplő jármű, stb. azonossága. Aztán ezeket a kollektív bölcsesség segítségével megfejtjük jól.
Családfakutatás közben kiderült dédnagyapámról, hogy vasúti pályaőr volt (édesapja is) Sárosdon és Budafokon! 1906-tól kb. 1933-ig biztos. Van olyan oldal ahol további információt találhatnék róluk? Akár képet akár valamilyen jegyzetet, írást?
Az előtérben lévő nem telephelyi daru, hanem szokásos, építkezési helyszíni daru. Így szállítják ki, a legalsó függőleges oszlopdarabot teszik le, az oszlopot újabb elemekkel magasítják, és a tetejéhez erősítik a képen is látható gémet.
A templomból meg a hidroglóbuszból azt gondolom, hogy ez a telep vagy vidéken van, vagy egy később Budapesthez csatolt településen.
Nem sok vehető ki a képből, de hátha valaki meg tudja fejteni, hol készülhetett a kép.
A csarnoképület mögött futnak a sínek, a lámpákból és a kép jobb szélénél lévő vasúti kocsiból látszik, hogy egy állomás lehet ott. Talán a templomtorony és a víztorony adhat némi támpontot még. A kép a 70-es években készült.
Beteszem azt a képet, amiért ezt a topikot nyitottam :-)
Ez a korabeli prolivonat (nem tudom, ez merre járt, az utolsó általam ismert proli Kőbánya-Felső és Ferencváros között,) Északi Fűtőházban, a víztorony tövében (közel a főbejárathoz).
Azt kérdezném, hogy mikori lehet a kép? Valószínű hogy a két VH közti, de tudna valaki közelebbit?
Váltóállító épületet biztossan sokat építettek ilyen alakut, hiszen a Nyeki is ilyesmi volt, az ablakok tértek el csak .
Lehet ám Marton , nem vitatom, csak én nem látom azt a jobbos bejárati ívet, de lehet, hogy csak a kameraállás akadályoz meg benne? :-) Azt nem tudom, milyen volt ott (és Gárdonyba) az állítóközpont, bennem leginkább a 2000 utáni állapot rögzült.
Ha valakinek van képe, tehetne fel! Az őrhely helyén akkoriban már a betonút ipar vg. volt, és a feljárója. A filmen szerintem egyvágányos pálya van, igaz ott is csak a 60' években épült a második vágány.
Arra a részre gondoltam amikor jön be a vonat az állomásra (Martonba), balra (a képen, valójában jöbbra) baktertorony. Nos azt néztem 44-nek. Marton elött egy ív volt, lehet azt jobban lehetett volna látni?