Keresés

Részletes keresés

Emese555 Creative Commons License 2019.04.05 0 0 103

Üdv Mindenkinek!

 Családfakutatás közben kiderült dédnagyapámról, hogy vasúti pályaőr volt (édesapja is) Sárosdon és Budafokon! 1906-tól kb. 1933-ig biztos. Van olyan oldal ahol további információt találhatnék róluk? Akár képet akár valamilyen jegyzetet, írást?

hangadam Creative Commons License 2017.09.17 0 0 102

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget.

KVZOLI Creative Commons License 2017.09.17 0 0 101

Sőt volt M43 is.

Előzmény: KVZOLI (100)
KVZOLI Creative Commons License 2017.09.17 0 0 100

Meg M41 is.

Előzmény: Matt Farrell (99)
Matt Farrell Creative Commons License 2017.09.17 0 0 99

A Gysevnek nem volt Nohabja. M44, M47, M42, M62, Bz.

Előzmény: hangadam (98)
hangadam Creative Commons License 2017.07.04 0 0 98

Ez a mozdony igazi vagy csak áprilisi tréfa?

Ha igaz van valakinek képe más szögből?

 

A mozdony.

Sevket Iyidere Creative Commons License 2017.03.07 0 1 97

Alfred Krupp von Bohlen und Halbach 1963

M62-081 Creative Commons License 2015.01.27 0 0 96

M62-081 Creative Commons License 2015.01.27 0 0 95

Merre járunk?

berci199 Creative Commons License 2014.12.06 0 0 94

Köszönöm szépen. :D

Előzmény: Sevket Iyidere (93)
Sevket Iyidere Creative Commons License 2014.11.27 0 0 93
Előzmény: berci199 (92)
berci199 Creative Commons License 2014.10.05 0 0 92

berci199 Creative Commons License 2014.10.05 0 0 91

Üdv,

Hol és mikor készülhetett az alábbi kép?

manhattani Creative Commons License 2014.10.03 0 0 90

Esetleg tedd be a Fortepan megfejtések topikba, mint versenyen kívül induló kép :-)

Előzmény: krikori (89)
krikori Creative Commons License 2014.09.22 0 0 89

Vajon hol készülhetett az alábbi kép? Valamikor a századfordulón...

 

 

Köszönöm.

manhattani Creative Commons License 2014.02.28 0 0 88

Az előtérben lévő nem telephelyi daru, hanem szokásos, építkezési helyszíni daru. Így szállítják ki, a legalsó függőleges oszlopdarabot teszik le, az oszlopot újabb elemekkel magasítják, és a tetejéhez erősítik a képen is látható gémet.

 

A templomból meg a hidroglóbuszból azt gondolom, hogy ez a telep vagy vidéken van, vagy egy később Budapesthez csatolt településen.

Előzmény: tupolev (87)
tupolev Creative Commons License 2014.02.27 0 0 87

Igen, telephelyi daruk, valamiféle fatelep, vagy építőanyag telep lehetett. A daruk valószínűleg már nem állnak ott.

Előzmény: manhattani (86)
manhattani Creative Commons License 2014.02.27 0 0 86

Úgy látom, darut szerelnek azon a telepen. De szerintem nem építkezési helyszín, hanem építőgép telep.

Előzmény: tupolev (85)
tupolev Creative Commons License 2014.02.27 0 0 85

Sziasztok!

 

Nem sok vehető ki a képből, de hátha valaki meg tudja fejteni, hol készülhetett a kép.

A csarnoképület mögött futnak a sínek, a lámpákból és a kép jobb szélénél lévő vasúti kocsiból látszik, hogy egy állomás lehet ott. Talán a templomtorony és a víztorony adhat némi támpontot még. A kép a 70-es években készült.

 

 

Nagy méretben.

manhattani Creative Commons License 2014.02.22 0 0 84

Kár, hogy a bácsi épp a tábla elé állt, érdekes lenne, hogy mi volt a táblán. Bár lehet, hogy csak az, hogy "Szolgálati vonat", vagy valami ilyesmi.

 

 

A kocsi feirata MÁV Hungaria 390692, de nem hiszem, hogy ez segítene.

manhattani Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83

No, toljunk egy kicsit ezen a topikon.

Beteszem azt a képet, amiért ezt a topikot nyitottam :-)

 

Ez a korabeli prolivonat (nem tudom, ez merre járt, az utolsó általam ismert proli Kőbánya-Felső és Ferencváros között,) Északi Fűtőházban, a víztorony tövében (közel a főbejárathoz).

 

Azt kérdezném, hogy mikori lehet a kép? Valószínű hogy a két VH közti, de tudna valaki közelebbit?

 

 

manhattani Creative Commons License 2013.09.29 0 0 82

Van tippetek, hogy ez hol lehet?

 

(A FortePan megfejtések topikból.)

Divrotcé Creative Commons License 2013.09.28 0 0 81

Valahogy úgy, igen.

Előzmény: ajm (80)
ajm Creative Commons License 2013.09.27 0 0 80

Úgy tudom, hogy Kápolnásnyék-Tárnok között 1957-ben épült a 2. vágány, Nyékig már a 30-as évek végén elkészült!

Előzmény: Divrotcé (79)
Divrotcé Creative Commons License 2013.09.27 0 0 79

A filmen szerintem egyvágányos pálya van, igaz ott is csak a 60' években épült a második vágány.

 

61 körül talán. Második vágányt mintha látnék, az ívet pedig arra írtam föl, hogy kitakarja a vonat.

Előzmény: Lee kapitány (78)
Lee kapitány Creative Commons License 2013.09.26 0 0 78

Váltóállító épületet biztossan sokat építettek ilyen alakut, hiszen a Nyeki is ilyesmi volt, az ablakok tértek el csak .

Lehet ám Marton , nem vitatom, csak én nem látom azt a jobbos bejárati ívet, de lehet, hogy csak a kameraállás akadályoz meg benne?  :-)  Azt nem tudom, milyen volt ott (és Gárdonyba) az állítóközpont,  bennem leginkább a 2000 utáni állapot rögzült.

Ha valakinek van képe, tehetne fel! Az őrhely helyén akkoriban már a betonút ipar vg. volt, és a feljárója. A filmen szerintem egyvágányos pálya van, igaz ott is csak a 60' években épült a második vágány.

 

Üdv: L.k.

 

 

Előzmény: Divrotcé (76)
manhattani Creative Commons License 2013.09.26 0 0 77

Kösz! Arra nem vagyok nagyon ismerős.

Előzmény: Lee kapitány (72)
Divrotcé Creative Commons License 2013.09.26 0 0 76

A váltókörzet? Nálam arról ugrott be Vásár. A 44-en szerintem az állomások egyike sem épült töltésre.

 

Szerintem számos testvére épülhetett akkoriban a toronynak.

Előzmény: Lee kapitány (75)
Lee kapitány Creative Commons License 2013.09.26 0 0 75

Arra a részre gondoltam amikor jön be a vonat az állomásra (Martonba), balra (a képen, valójában jöbbra) baktertorony. Nos azt néztem 44-nek. Marton elött egy ív volt, lehet azt jobban lehetett volna látni?

A Gárdonyba könnyen lehet igazad van.

 

Üdv: L.k.

Előzmény: Divrotcé (74)
Divrotcé Creative Commons License 2013.09.25 0 0 74

44 szerintem kizárható (szinte villamosként sétál az utcán).

Bejárati jelző után szinte egyből sori. Gárdony?

Előzmény: Lee kapitány (71)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!