Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.04 0 0 4297

Sajnos a kerékpáros infra jelentős része Budapesten a Demszky-érából való, amikor is a tüntessük el az úttestről a kerékpárosokat volt a cél. Egy sor helyen ezerszer jobb választás lett volna a kerékpársáv. Helyenként akár a keresztmetszet újragondolásával simán meg lehetett volna csinálni...

Előzmény: főgóré (4292)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.04 0 0 4296

Ahol sok a gyalogos, ott jó eséllyel városias a környezet, sok a kereszteződés meg néha a kapu is. Ott nem a járdán vezetett kerékpárutakat kellene erőltetni, jobb horog és hasonló veszélyek miatt. (Ez alól kivétel a rakpartok ahol nincs se kapu, se kereszteződés, és esetleg kevés, kizárólag sétabiciklis turistáknak szánt kerékpárút)

 

Kerékpárlopás: nekem van olyan lakatom, amin 2 flexes lopási kísérlet nyoma is látszik. Kicsit is értékesebb bringához frekventált helyeken a minőségi lakat erősen ajánlott.

Előzmény: 0010011 (4291)
altenberger Creative Commons License 2024.04.04 0 0 4295

"Az én 7 éves biciklim ... már botrányosan rohad, ... Amúgy is lecserélésre érett,  1-2 év múlva lesz újabb."

 

Nem a kor, hanem az állapot számít!

 

Nekem az egyik bringám (pontosabban a váza) 30+ éves, króm-molibdén, nem rohad. Időközben minden upgrade-elve lett. :-)

Előzmény: 0010011 (4291)
altenberger Creative Commons License 2024.04.04 0 1 4294

"a kresz Gézáról elnevezett szabályrendszert. Amúgy ha Kovács Géza lenne, Kovács ismeretek, nem Kresz ismeretek lennének."

 

 

A Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása (rövidítve: KRESZ) egy rendeletbe foglalt szabálygyűjtemény, jogi nevén az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet, mely „a Magyarország területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza”.

 

 

Amúgy "Kovács ismeretek" is vannak:

https://www.libri.hu/konyv/Mezogazdasagi-kovacs-szakmai-ismeretek-I-Patkolokovacs.html

Előzmény: 0010011 (4291)
altenberger Creative Commons License 2024.04.04 0 1 4293

"munkába járásra sokan használják, régebben én is azzal jártam, volt benne jónéhány esőben bőrig ázás.

ismerek egy ficerét aki a mai napig bringával jár melóhelyre. egy év alatt közel száz ezer forint marad így

a zsebében."

 

Ha tudsz a munkahelyeden száraz, váltóruhát tartani, akkor az sem probléma! Amúgy az esőkabát és a cipőre húzós esőnadrág közepes esőtől simán megvéd! Tapasztalat.

Előzmény: főgóré (4292)
főgóré Creative Commons License 2024.04.01 0 0 4292

ezen nem kell csodálkozni!

a kerékpárutak többsége új építésű, még megfelelő a burkolata, és elég széles is , hogy 3-4 gyalog elférjen

egymás mellett gyalogolva, vagy 2-3 babakocsis kismama tudjon pletykálni poroszkálás közben.

nem baxogatom őket, cserébe néha én is bringázok járdán, a gépjármű forgalom sűrűségétől függően.

ha útban vannak rájuk csengetek, nekem az újabb csengő van , egyet is lehet vele koccintani.

gyalog meghallja hátranéz és már húzódik is le, félre.

 

munkába járásra sokan használják, régebben én is azzal jártam, volt benne jónéhány esőben bőrig ázás.

ismerek egy ficerét aki a mai napig bringával jár melóhelyre. egy év alatt közel száz ezer forint marad így 

a zsebében.

 

műszaki hiba. a legutóbbi , hogy elszakadt az első összekötő fékbowden. 

használom az első és a hátsó féket is, úgyhogy nem jó érzés. különösen lejtős úton kell vigyázni.

 

akik megszabadulnak a cigányoktól ha megérik szőrös fejjel, mindenhol fellélegeznek. 

 

 

Előzmény: 0010011 (4291)
0010011 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 4291

Sziasztok

Egy hozzászólással kezdem meg április hónapot.

Én kerékpározom sokat, és rengetegszer tapasztalom hogy az amúgy nem rég megépitett bicikliút hemzseg gyalogostól, persze kikerülöm a jardán őket, nem csengetek.(Csengőszót legutóbb a suliban hallottam)komolyra fordítva, bár nálunk pár éve van bicikliút, megszokhatták volna ezidáig is a jelenlétét a gyalogosok.Somszor én is gyalog megyek, de mindig járdán.Ezt rengetegen nem tartják be.

Amúgy nem foglalkoztat a kresz annyira, ismerem a táblákat hellyel közzel, szabályokat szintén.De nem inditok tanfolyamot aki nem tudja(ezalatt nyilván a kerékpárosokst értem)a kresz Gézáról elnevezett szabályrendszert.Amúgy ha Kovács Géza lenne, Kovács ismeretek, nem Kresz ismeretek lennének.:)nem baj.

Elismerem hogy már sokan használják munkába járáshoz is a kerekpárt, én ugyan nem , mert nem is dolgozok.. még(de akkor se azzal mennék ha dolgoznék szal nyolc)

Ezért egyre bővül a számu(n)k.Én hobbiból használom.

Az alap hogy műszaki hibával nem lehet biciivel se menni(ha már buszok mennek rossz fékkel pl. Legalább a  kerósok ne tegyenek ki ekkora veszélynek magukat, és a többi közlekedőt, gyalogost.Mar kötelezőre írt Biciklis kresz vizsga se lenne hülyeség, annyian vannak.(Vagyunk)

Az én 7 éves biciklim( 2017.június 17 én én hoztam el a szalonból, ahol a szomszédunk a tulaj)már botrányosan rohad, de ez biciklin nem olyan necces hogy rendőr kiszolitana hogy álljak meg.Amúgy is lecsélésre érett,  1-2 év múlva lesz újabb.

Több biciklit el is loptak tőlünk, legutóbb 6 éve, de 2011 ben is.a nem idén barnultak.mar elköltöztek, úgyhogy nem tartok tőle hogy megismétlődik egy ideig.2 elég volt.

Bocs ha OFF téma is van benne

 

altenberger Creative Commons License 2023.11.28 0 0 4290

Elkészült közben a bringasáv, sajnos a minimalista megoldást választották. :-( e-rollereseknek tökéletes!

Előzmény: ÁsítóSárkány (4288)
altenberger Creative Commons License 2023.10.20 0 0 4289

"legalább kerékpáros útirányjelző táblák nem ártanának"

 

Nekem is feltűnt, hogy ezekkel nagyon spórolnak! :-(

Autósoknak szájbarágósan jeleznek mindent: előjelzés, majd megismételt jelzés. Ilyesmi kellene a bringásoknak is.

Plusz annyi előnye is lenne, hogy az arra élőkben is jobban tudatosulna, hogy létezik ott valami bringaúthálózat.

Előzmény: ÁsítóSárkány (4288)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.10.20 0 0 4288

Ez stimmel, Franky23 viszont a Harmat utca Kőrősi Csoma Sándor úttól kezdődő szakaszáról írt...


A másik irányba az Albert Camus utca - Maláta utca ad ilyen lehetőséget. Nem vagyok ellene az efféle deltáknak...

Azonban: legalább kerékpáros útirányjelző táblák nem ártanának, ha ezeken a kis utcákon át szeretné a város bekötni a Harmat utcai kerékpáros infrastruktúrát a gerincbe.

Előzmény: altenberger (4287)
altenberger Creative Commons License 2023.10.19 0 0 4287

"Bebeknél vége az egyoldali, nem irányhelyes kerékpárútnak, lehet átkeveredni az úttest túloldalára."

 

Nem kell átkeveredni a Harmat utca túloldalára!

Lemész a Bebek előtt a Bebek-átlón, vagy a Bebek utcán az Előd utca felé és az Ónodi utcán érsz el a Kőbánya-felső vasúti átjáróhoz, onnan meg már van bringaút az Őrsig és tovább. Sajnos a másik irányban nem ér össze a BNV főbejárata előtt végződő kerékpárúttal.

Előzmény: ÁsítóSárkány (4286)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.10.19 0 0 4286

Csak épp akad kereszteződés, kapu, buszmegálló bőven. A Kőrösi Csoma és Bebek közti szakaszra nem a járdán vezetett kerékpárút való szerény véleményem szerint.

Az érdemi szívás a tavalyi Google Street View szerinti állapot mentén az az, hogy a Bebeknél vége az egyoldali, nem irányhelyes kerékpárútnak, lehet átkeveredni az úttest túloldalára.

Előzmény: altenberger (4284)
altenberger Creative Commons License 2023.10.19 0 1 4285

Ja, a lezárt átjárót a Spar és a Rossmann között is meg kellene újra nyitni! Vagy kerülő az Előd utca felé.

Előzmény: altenberger (4284)
altenberger Creative Commons License 2023.10.19 0 1 4284

"oda nem biztos, hogy jó ötlet..."

 

Zöldterület beáldozása árán, a mostani járda és a házak között elfér. (???)

 

https://www.google.com/maps/@47.4888045,19.1371847,3a,75y,121.74h,93.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1skxlxSrI75gxzM9Bl-Gpshg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

 

https://www.google.com/maps/@47.4887727,19.1378584,194m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

 

(A tömeges fakivágásról szóló híreket cáfolta a Polgármesteri Hivatal.)

 

De minek is!

 

Kőbánya-felső átjáró felé a Bebek utcai átló, az Ónodi köz és az Ónodi utca egészen jó.

Ide csak a Bebek-átló burkolása (most beton lapokkal burkolt) és egy kerékpáros átvezetés kellene a Körösin (zebra, lámpa már van.)

Előzmény: ÁsítóSárkány (4283)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.10.18 0 0 4283

Van gyalog-és kerékpárút a Kőrösi Csoma út és a Bebek utca közt is? Erről lemaradtam, szerintem oda nem biztos, hogy jó ötlet...

A Bebek utca és az Ihász utca között, amíg be nem épül a környék jobban, jó választás lehet a járdán vezetett kerékpárút

A kerékpársávnak leginkább az úttest szélesítésével lehetne értelme, de gondolom arról szó sincs...

Több értelme lenne kétoldali, irányhelyes kerékpárútban gondlkodni, visszafele a Nyitra utcáig...

 

Előzmény: Franky23 (4280)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.10.18 0 0 4282

azért ez az egyik irányba ilyen, másik irányban olyan tábla ritka igénytelen, és balesetveszélyes is lehet.

Előzmény: Franky23 (4279)
altenberger Creative Commons License 2023.10.18 0 0 4281

Nem értem, hogy ki a célközönség? Az e-rolleresek?

Egy jó kerékpárút, mint a gyalogosoktól, mint az autósoktól (főleg busztól, teherautótól!) elkülönítve vezet. Iskolás kiscsajok, idős nénik, gyakorlatlan BuBi-sok bevonzására.

Előzmény: Franky23 (4280)
Franky23 Creative Commons License 2023.10.11 0 2 4280

Új hír!!! Kőbányán a Harmath utcán(Kőrösi Csoma,Ihász utca között)a kerékpár utat leviszik a járdáról. Az úttestre!Volt egy biztonságos utunk.Lesz helyette egy veszélyes.85-ös busz, teherautók!Ki volt az a marha aki ezt megálmodta!Ha kész lesz vigyázzatok magatokra.Az autósoknak is majd szokni kell!!!

Franky23 Creative Commons License 2023.10.02 0 0 4279

Igazad van! Ráadásul:Horog u.-Kismartoni u szakaszon táblahelytelen!!!!Egyik irányba osztott tábla(gyalogos-kerékpáros piktogram),másik irányba kerékpáros!!!           Hol kinek van elsőbbsége:érdekes kérdés?

Előzmény: altenberger (4278)
altenberger Creative Commons License 2023.08.31 -1 1 4278

Kőbányai út keskeny közös kerékpáros/gyalogos "út":

 

Annak a kerékpárosnak van elsőbbsége amely irányváltás nélkül a saját sávjában halad, ha a sávodban gyalogos tököl, nem előzheted meg addig, míg jönnek veled szembe :-)

 

 

(Milyen jó is lenne egy széles, irányhelyes bringasáv a Kőbányai útra, mert ott még párhuzamos utcák sincsenek, mint az Üllői úton.)

XNC Creative Commons License 2023.06.10 0 1 4277

Azért ez jobb helyen magától értetődik.

Előzmény: altenberger (4276)
altenberger Creative Commons License 2023.06.01 0 1 4276

"A jármű sebességét ... úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."

 

Úgy kellene...

főgóré Creative Commons License 2023.01.29 0 0 4275

mindenkinek ,már csak a saját jól felfogott érdekében is.

Előzmény: XNC (4274)
XNC Creative Commons License 2023.01.29 0 1 4274

A KRESZ 27. § (1) így fogalmaz: „Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.”

Előzmény: GARFIELD (4269)
főgóré Creative Commons License 2023.01.07 -1 0 4273

igen, az a vadbarom aki ezt kiötölte órák hosszat agyalt rajta, de lehet , hogy napokat.

az is lehet, sőt biztos, hogy többen voltak az "értelmi szerzők".

a szerencsétlen júzernak meg egyedül , és soxor a pillanat tört része alatt kell végrehajtania, megoldani a 

helyzetet.

Előzmény: Re:barbara (4272)
Re:barbara Creative Commons License 2023.01.07 0 1 4272

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.kpm

 

Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek

 

49. § (1) *  A gépjármű megkülönböztető jelezéseket adó berendezéseit csak abban az esetben szabad működtetni, ha a feladat sürgős ellátása, a személy-, élet- és vagyonbiztonság, továbbá a védett személyek és kíséretük biztonsága érdekében az szükséges, és a forgalmi viszonyok azt indokolttá teszik.

(2) *  A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.

Előzmény: GARFIELD (4269)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.01.06 0 0 4271

Amennyire értettem az újságcikket, megállapítható volt, hogy a mentő sofőrje figyelmen kívül hagyott egy piros jelzést, ahol a keresztező zöldön haladt át a kerékpáros.

A mentősöknek jog szerint úgy kell megközelíteni a piros lámpát meg kijelölt gyalogos átkelőhelyet, hogy ha valaki az ott amúgy mentő nélküli helyzetben várható sebességgel beszédül eléjük -- mert egyébként elsőbbsége lett volna -- akkor szükség esetén meg tudjanak állni.

Így viszont a mentő sofőrje csak azzal a feltétellel hagyhatta volna figyelmen kívül a piros  jelzést, ha az élet- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti és meggyőződött róla, hogy az akadálytalan továbbhaladást a forgalom többi résztvevője lehetővé tette, ld. a 49. § (2) bekezdést. És alighanem ennek megsértéséért marasztalták el a sofőrt, legalábbis joggal. Egyszer láttam amikor fülhallgatós telefonozós gyalogos kifejezetten messziről hallható tűzoltóautón tesztelte ezt egy zebránál, a túűzoltó satufékkel megállt... elég cifrán káromkodott a sofőrje, amit meg is tudok érteni... ő átment az éles teszten...

Ha a mentőnek lett volna zöldje, akkor kb. ugyanazt mondanám, mint te.

 

 

 

 

Előzmény: GARFIELD (4266)
főgóré Creative Commons License 2023.01.06 0 0 4270

azt most már nem tudom , hogy ez így le volt e fektetve, de amikor én szereztem meg a jogsikat 

különböző kategóriákra , nem most volt, ez megmaradt bennem.

mint ahogy az is, hogy lehetőleg mindig  úgy kell közlekedni, hogy ha mások hibáznak azt is ki tudd védeni,

elkerülni.

Előzmény: GARFIELD (4269)
GARFIELD Creative Commons License 2023.01.05 0 0 4269

Na. Ezt azért beidézhetnéd a jogszabályból.... Ez így nem igaz.

Előzmény: főgóré (4268)
főgóré Creative Commons License 2023.01.05 0 0 4268

van egy olyan kitétel is, miszerint úgy kell közlekedni, hogy bármi történjen is előtted, mindig biztonsággal 

megtudj állni. persze, ezt érthető okokból nem mindig lehet kivitelezni, ezért történnek balesetek.

balesetek mindig is voltak, vannak, és lesznek a jövőben is.

most reggel , egy zebrán , egy eléggé veszélyes helyen levő zebrán akartam átkelni, már ott voltam a zebra előtt jól láthatóan átkelésre készen.

balról ,még távolabb jött egy személykocsi , de olyan sebességgel (város) , hogyha elé lépek már nem tudott 

volna megállni, de nem is akart a piszkos.

pár méterre volt csak, jobb híján az öklömet ráztam feléje, és hangosan egy baxd meg a k anyádat, nem kéne 

megállni?

 

 

Előzmény: GARFIELD (4266)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!