Mindenképpen figyelek ezekre, és tutira van levegő a rendszerben, az (is) adja a hangot! Lehet hallani a bugyogást-fortyogást. Csak azt nem szeretném, hogy összeír egy rakás dolgot, én meg fizessem mindet fölöslegesen. Az a 35-60-as szelep miért lehet gond?
Valóban gyorsabb és egyszerübb helyben megállapítani , hogy mi a gond .
Viszont ezt írtad : " Amúgy megmozgattam a tartályt, tök üres, nincs benne víz. " Ez inkább arra utal , amit írtunk , hogy nagy a nyomás a tágulásiban és úgy viselkedik , mintha nem is lenne a rendszerben . Lehet , hogy a szivattyúk is egymás elöl szívják el a vizet ( én visszacsapószelepekkel választottam szét öket ) , de szerintem bugyogó - fortyogó hangot nem adnának ki és nem ugrálnának a tömegáramjelzök sem , ha nem lenne levegö a rendszerben .
Köszönöm! Közben sikerült leszerveznem egy szakemberrel egy szemrevételezést, szerinte a hidraulika váltószelep hiánya is okozhat olyat, hogy a szvattyúk nem megfelelően dogozna együtt, illetve ahogy számolta a rendszer vízmennyiségét, szerinte lehet, hogy a kiegyenlítő tartály is alulméretezet. Vagy mi... Lényeg, hogy eljön, és megnézi a rendszert. Ha nem bánjátok, akkor megosztom veletek a meglátásait, de nem azért, hogy vitát generáljak, csak hátha szakmailag jelent valami pluszt. Addig is nagyon köszönöm a segítő infókat!
A víztelenített nem jelent mást , mint leengeded a nyomást a rendszerböl a vizes oldalon hideg állapotban . Gondolom van túlnyomásszeleped , annak a megnyitásával kifolyik egy kis víz a rendszerböl . A manométeren legyen a nyomás 0 . A tágulásitartálynál a mutató legyen 0-án , azért ott szerintem , mert az újabbnak néz ki és talán pontosabb . Majd megméred a fekete müanyagkupak alatt a levegö nyomását . 1 barra állítsd be , majd a vizes oldalt engedd fel 1,2 barra . Az automata légtelenítöket nyisd meg . Majd amikor a rendszer üzemel , figyeld a víz nyomását . Ha leesik a nyomás 1,2 bar alá hideg állapotban , akkor utántöltöd . Nixon70 tanácsa alapján a 2866 hsz-ben.
Szia! Köszönöm az infókat! Van hitelesített nyomásmérő óra, ma azt is megmérem meló után. 1,5 barnak kell lennie? Amúgy megmozgattam a tartályt, tök üres, nincs benne víz.
Ez mind rendben van , viszont azt nem írtad le , hogy a tágulásitartályban a levegönek mekkora a nyomása ! Azon a kis pöckön keresztül ( szelep fekete müanyag kupakkal ) a tetején a tartálynak megkéne mérni a nyomást . Biztosan van az autódban a kerekekben lévö nyomás mérésére nyomásmérö . Lehet , hogy a szaki a gyári 1,5 baros elöfeszítést nem igazította a rendszerhez . A kazánon lévö manométer és a tágulásinál lévö manométer közti nyomásérték különbségek szerintem csak a nyomásmérök pontatlanságából adódik .
Meg fogom nézni fűtés közben, hogy változik-e a kiegyenlítő tartálynál felszerelt óra nyomásértéke, bevallom ezt idáig nem figyeltem, csak a kazánét. Ott a nyugalmi 0,8 barról 1,5 barra megy fel üzemi hőmérsékleten a nyomás. De este megnézem a kiegyenlítő tartály nyomását is!
Köszi! Sejtem miről beszélsz, de inkább nem nyúlok a kiegyenlítő tartályhoz, mert fosok belepiszklálni, desanszos, hogy valami a nyomással nem lesz oké. De akkor a sok automata légtelenítő szelep ellenére hogy a túróba lesz levegős a rendszer? A nyomáskülönbség hatására megfordul a funkció, és szívja a szelepektől?
Mindent ugyanaz az ember épített be és tervezett meg, én csak a kazánt "adtam" hozzá, mert az már megvolt. A régi központi fűtés egy az egyben le lett gajjazva... Már beszéltem egy miskolci szerelővel, elvileg tud majd segíteni, csak nem tudom mikor :)
Egy mondat kimaradt a hsz-emböl , így lenne helyesen : " A rendszernyomást engedd le 0-ra !Mérd meg mégegyszer ! Ha valóban a rendszer nyugalmi - hideg állapotában 1 bar a levegöoldali nyomás , akkor engedd le a nyomását 0,8 bar-ra és a fütökörbe töltsél vizet legalább 1bar-ig . "
Szerintem itt a gond , hogy a rendszernyomás 0,8-0,9 bar és a tágulásid meg 1 bar . Gondolom van nyomásméröd , mert valamivel csak mérted a tágulásitartály levegös oldalán a nyomást . Mérd meg mégegyszer ! Ha valóban a rendszer nyugalmi - hideg állapotában 1 bar a levegöoldali nyomás , akkor engedd le a nyomását 0,8 bar-ra és a fütökörbe töltsél vizet legalább 1bar-ig . Az lenne a jó , ha megtudnád forgatni a vizet a rendszerben nyitott automata légtelenítökkel . Amikor már nem csökken a nyomás , akkor zárod öket .
Viszont valamit nem értek , mert ezt írtad : " Már szóltam többször is a szerelőnek, aki egyszer a 0,6 baros rendszer víznyomást megemelte 0,8-ra, így javult a helyzet, de nem szűnt meg "
valamint ezt is írtad : " 40 fokos üzemi hőmérsékleten 1.5 bart mutat az óra. Van egy bordó kiegyenlítő tartály is, az 1 baron áll nyugalmi helyzetben. "
Lenne egy kérdésem !
Fütésközben változik a nyomás a tágulási levegöoldalán ? Mert amennyiben a tágulásinál esetleg beszerelt szelep zárva van , akkor lehet ilyen jelenség , hogy a rendszerben 1,5bar a nyomás a nyugalmi állapotban lévö 0,8 bar-hoz képest . Ha valóban annyira felmenne a nyomás 40°C-os fütövíznél , akkor nagyon picinek kellene lennie a tágulásinak , mert 1 bar után már a tágulásiba tágulna a víz a rendszerböl , ami valóban egy picit emelhetné a rendszernyomást , de nem ennyire 0,8-ról 1,5-bar-ra , Te viszont azt írtad, , hogy 50 literes a tágulási .